План-конспект першого уроку (2020-2021н.р.)
на тему:
«Я – школяр, українець, європеєць!»
м. Кам’янець-Подільський
НВК №14
Класний керівник 6-А класу:
Сімаковська Тетяна Володимирівна
м. Кам’янець-Подільський
НВК №14
Класний керівник:
Сімаковська Тетяна Володимирівна
6-А клас
01.09.2020р.
Тема: «Я – школяр, українець, європеєць!»
Мета: поглибити знання учнів про нашу державу – Україну, про Європу; формувати національну свідомість школярів; розвивати пізнавальні інтереси учнів; виховувати любов до школи, до оточуючих, до рідного краю, повагу до його історичного минулого і сучасного, шанобливе ставлення до символів держави. Ознайомити учнів з правилами перебування в школі в умовах пандемії. Повторити елементарні правила поведінки, ввічливості.
Обладнання: магнітна дошка, відео, пісні, жовто-блакитні стікери, державні символи України, ноутбук, телевізор.
Форма проведення: усний журнал.
Хід уроку:
І. Оголошення теми уроку.
ІІ. Слово учителя.
Дорогі діти! Ось і ще одні веселі канікули пролетіли на крилах теплого і ласкавого літа. І знову вересень, і шкільний дзвоник кличе вас до праці. Кожен наступний клас — це новий щабель вашого фізичного, розумового і морального зростання, яке не відбувається само собою, для цього потрібна праця мускулів, розуму, серця. Тож вітаючи вас, уже семикласників, із початком навчального року, я щиро бажаю, щоб ця праця не була для вас примусовою, хай вона приносить вам радість і хороші результати. У цьому допоможе усвідомлення високої мети, заради якої ви ходите в школу. Стати справжньою людиною, особистістю, — ось ваша головна ціль. До неї ви йдете не один рік, крок за кроком і на кожній вищій сходинці все більше усвідомлюєте у чому суть справді людського. І що цікаво: чим більше людина знає й розуміє, тим більше питань ставить перед нею життя, тим вищий ідеал особистості, тим вимогливіша вона до себе.
Мине ще один рік — і ви станете на порозі юності, найпрекраснішої пори в житті людини. Якими ви вступите у цей чарівний світ, залежить від вас самих, від того, як успішно будете формувати своє “я”, вибудовувати храм своєї душі.
Поняття Батьківщини росте разом з вами, збагачується новим, усе глибшим змістом. Нещодавно для вас обмежувалось рідною хатою, де вперше пізнали любов та опіку мами і тата, ласку бабусі, мудрість дідуся, тепло родини. Проминуло раннє дитинство — і вже стежинка від хати повела вас до школи. Саме тут відкрили для себе, що ви не просто діти своїх батьків, а ще й українці, а Батьківщина наша — Україна, велика і прекрасна. Вам розповідала про неї перша вчителька. На уроках ви співали пісні й декламували вірші, знайомились з державною символікою, знаходили на карті її ріки, міста і гори, засвоювали мову, звичаї і традиції, читали оповідання з історії. Читаючи книги про минуле, ви захоплювались героїзмом і звитягою справжніх синів Батьківщини, якими уславлена кожна епоха: і княжа доба, і козацька, віки неволі і часи визвольних змагань. Та чим дорослішаєте ви, тим все більше здатні аналізувати минуле й сучасне.
Щоб зберегти дім свій — треба бути господарем, щоб мати Україну — треба бути українцями. Не малоросами, не хохлами, а українцями — синами і дочками України.
ІІІ. Учні—декламатори.
1-й: (хлопчик)
Земле рідна! Мозок мій світліє,
І душа ніжнішою стає,
Як твої сподіванки і мрії
У життя вливаються моє.
Я живу тобою і для тебе,
Вийшов з тебе, в тебе перейду,
Під твоїм високочолим небом
Гартував я душу молоду.
Хто тебе любов’ю обікраде,
Хто тебе в турботах обмине —
Хай того земне тяжіння зрадить
І з прокляттям безвість проковтне!
(В. Симоненко.)
2-й: (дівчинка)
Україно, Україно,
Нене моя, нене,
Як забуду тебе, рідна,—
Й ти забудь про мене.
Як буде мені дорожче
Що від тебе, нене, —
Прокляни мене, о рідна,
І забудь про мене!
(Уляна Кравченко.)
3-й: (хлопчик)
І яку я не вибрав би путь,
І яка б не пробила година —
Всі дороги до тебе ведуть:
Ти на світі у мене єдина.
Через гори, за ріки, моря
Усміхається вечір погідно,
І встає Кобзарева зоря
Над тобою, моя Україно.
4-й: (хлопчик)
Любіть Україну, як сонце, любіть,
Як вітер, і трави, і води .
В годину щасливу і в радості мить,
Любіть у годину негоди.
Любіть Україну у сні й наяву,
вишневу свою Україну,
красу її вічно живу і нову,
і мову її солов’їну.
5-й (дівчинка)
Юначе! Хай для неї твій сміх
і сльози, і все до загину .
Не можна любити народів других,
коли ти не любиш Вкраїну!
Дівчино! Як небо її голубе,
Люби її кожну хвилину.
Коханий любить не захоче тебе,
коли ти не любиш Вкраїну .
Любіть у труді, у коханні, в бою,
як пісню, що лине зорею .
Всім серцем любіть Україну свою —
і вічні ми будемо з нею.
ІV. Виконується Гімн України.
V. Жовто-блакитне серце.
(Діти на магнітній дошці приклеюють жовто-блакитні стікери у формі серця.)
VI. Демонстрація символів України.
Запитання:
-Які існують державні символи України?
-Як називається герб України?
-Що означають кольори нашого прапора?
-Хто автори Державного гімну України?
VІІ. Сторінка про COVID-19
Демонстрація презентації.
VІІІ. МИ – виховані європейці.
Демонстрація презентації про елементарні правила етикету.
ІХ. Розповідь-бесіда про правила поведінки в громадських місцях.
Х. Отримання похвальних листів за попередній рік. Отримання призів за конкурс «Здорове харчування»
ХІ. Підсумок уроку.
Заключне слово учителя.
У кожного з нас є рідна хата.
Подумайте, скільки потрібно праці, щоб утримувати в домі порядок і лад, щоб було в ньому чисто й затишно, щоб жилось заможно.
Україна — наш спільний дім. Тож маємо дбати всі, щоб були в ній добробут і лад, мир і злагода, вічна краса. Усі ми повинні усвідомити: своє, рідне — не тільки хата й подвір’я, а й вулиця, село чи місто, де ти живеш, ліс і річка, степ і море. Якби кожен це пам’ятав, — чи були б засмічені лісосмуги, ниви і шляхи, отруєні водоймища, понівечені насадження, понищені святині?
Україна з надією дивиться в завтрашній день, чекає на вас, завтрашніх господарів життя. Ви потрібні їй мудрі, умілі, дбайливі і людяні. Тож попри всі щоденні турботи пам’ятайте про головне — вибудовуйте храм своєї душі, формуйте себе як Людину, яку сотворив Господь подібною собі.