Тема «ЯК ГРОМАДЯНИ БЕРУТЬ УЧАСТЬ У ЖИТТІ ДЕМОКРАТИЧНОЇ ДЕРЖАВИ»
ОБЛАДНАННЯ
Великі аркуші паперу, маркери, дошка, картки із завданням для кожної групи.
ОРІЄНТОВНИЙ ПЛАН І МЕТОДИ ПРОВЕДЕННЯ УРОКУ 13
1.Вступна частина
Обговорення у загальному колі – 3-5 хв.
2. Основна частина
Обговорення у загальному колі ст. 36 – 2-3 хв.
Робота з текстом та обговорення статей у загальному колі – 5-7 хв.
Робота в групах – 12-15хв, презентація результатів групової роботи – 15-17хв.
3.Заключна частина
Обговорення в загальному колі – 4-5 хв.
Твір за три хвилини та презентація кількох робіт – 5-7 хв.
ВАРІАНТИ ОРГАНІЗАЦІЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ
1.Вступна частина уроку
Розпочинаю урок з обговорення у загальному колі запитань: навіщо громадяни об’єднуються? Які форми об’єднання громадян ви знаєте? Що означає конституційне право громадян на об’єднання? Які об’єднання громадян існують?
Представляю тему та обговорюю з учнями очікувані результати, що вони мають досягти на цьому уроці:
2.Основна частина уроку
Пропоную учням прочитати статтю 36 Конституції України і запитую, що означає її положення “Громадяни... мають право на свободу об’єднання”, чим відрізняються громадські організації від державних органів, а чим - політичні партії від громадських організацій.
Зауважую, що учні як повноправні громадяни також мають право на об’єднання і створення власної організації - дитячої чи молодіжної. Зазначаю, як це зробити в рамках чинного законодавства, присвячується наступний етап їхньої діяльності на уроці.
Для виконання завдання (8) запрошую учнів об’єднатись у п’ять малих груп і пропоную прочитати положення законодавства, наведені у підручнику (із Закону України “Про молодіжні та дитячі громадські організації” (статті 2, 4, 5, 6), із Закону України “Про об’єднання громадян” (статті 9, 10, 13, 14, 15, 18).
Обговоріть, чи зрозуміли учні:
Потім надаю кожній групі окреме завдання (краще написати їх на картках): перші чотири групи “створюватимуть” молодіжну або дитячу громадську організацію, а п’ята — представлятиме громадян поза громадськими організаціями.
Завдання для першої — четвертої груп:
Завдання для п’ятої групи:
Відводжу на роботу груп та підготовку до презентації їхньої роботи до 15 хв. Потім нехай 1-4 групи протягом 3 хв кожна представляють по черзі “свої” організації. Учасники 5-ої групи мають задавати запитання щодо статутів, порядку членства, цілей, реєстрації організацій тощо.
Наприкінці кожен із членів 5-ої групи має оголосити, до якої організації він чи вона хотіли б приєднатись та пояснити, чому.
3. Заключна частина уроку
На завершення уроку обговорюю з учнями у загальному колі такі запитання:
Нагадую їм казку про Хортона і запитую чому голос однієї людинки вирішив долю містечка Хтось ?
Прошу їх визначити для себе і викласти у 3-хвилинному творі свої думки про те, яке значення для людини має її активна участь у житті держави, громади. Вислуховую кілька творів учнів за їхнім бажанням. На цю роботу відвожу до 6 хв.
Коментую домашнє завдання і пропоную учням обрати одне-два з наведених.
4.Домашнє завдання: