Урок на тему" Як громадяни беруть участь у житті демократичного суспільства.

Про матеріал
Урок вивчення нового матеріалу. Застосовані цікаві методи та прийоми роботи на уроці.
Перегляд файлу

 

Тема «ЯК ГРОМАДЯНИ БЕРУТЬ УЧАСТЬ У ЖИТТІ ДЕМОКРАТИЧНОЇ ДЕРЖАВИ»

ОБЛАДНАННЯ

Великі аркуші паперу, маркери, дошка, картки із завданням для кожної групи.

ОРІЄНТОВНИЙ ПЛАН І МЕТОДИ ПРОВЕДЕННЯ УРОКУ 13

1.Вступна частина

Обговорення у загальному колі – 3-5 хв.

2. Основна частина

Обговорення у загальному колі ст. 36 – 2-3 хв.

Робота з текстом та обговорення статей у загальному колі – 5-7 хв.

Робота в групах – 12-15хв, презентація результатів групової роботи – 15-17хв.

3.Заключна частина

Обговорення в загальному колі – 4-5 хв.

Твір за три хвилини та презентація кількох робіт – 5-7 хв.

ВАРІАНТИ ОРГАНІЗАЦІЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ

1.Вступна частина уроку

   Розпочинаю урок з обговорення у загальному колі запитань: навіщо громадяни об’єднуються? Які форми об’єднання громадян ви знаєте? Що означає конституційне право громадян на об’єднання? Які об’єднання громадян існують? 

    Представляю тему та обговорюю з учнями очікувані результати, що вони мають досягти на цьому уроці:

  •                  розповідати про діяльність дитячих і громадських організацій в Україні;
  •                     моделювати демократичні процедури прийняття колективних рішень;
  •                     висловлювати власну позицію щодо громадянської активності особи.

2.Основна частина уроку

Пропоную учням прочитати статтю 36 Конституції України і запитую, що озна­чає її положення “Громадяни... мають право на свободу об’єднання”, чим відрізняються громадські організації від державних органів, а чим - політичні партії від громадських орга­нізацій.

Зауважую, що учні як повноправні громадяни також мають право на об’єднання і створення власної організації - дитячої чи молодіжної. Зазначаю,  як це зробити в рамках чинного законодавства, присвячується наступний етап їхньої діяльності на уроці.

Для виконання завдання (8) запрошую учнів об’єднатись у п’ять малих груп і пропоную прочи­тати положення законодавства, наведені у підручнику (із Закону України “Про молодіжні та дитячі громадські організації” (статті 2, 4, 5, 6), із Закону України “Про об’єднання громадян” (статті 9, 10, 13, 14, 15, 18).

Обговоріть, чи зрозуміли учні:

  •                     Хто і навіщо може об’єднуватись у молодіжні і дитячі організації?
  •                     Хто може виступати засновниками і членами організації?
  •                     Де можуть бути створені організації (з яким статусом)?
  •                     Хто приймає рішення про створення організації?
  •                     Що записують у Статуті організації?
  •                     Що таке легалізація і що таке реєстрація організації?
  •                     Що таке символіка організації і хто її створює ?

 

 

Потім надаю кожній групі окреме завдання (краще написати їх на картках): перші чотири групи “створюватимуть” молодіжну або дитячу громадську організацію, а п’ята — представлятиме громадян поза громадськими організаціями.

Завдання для першої — четвертої груп:

  •                     визначте, яке саме об’єднання створюватиметься;
  •                     придумайте його назву;
  •                     складіть перелік основних положень статуту;
  •                     придумайте символіку (емблему, логотип, девіз організації) та намалюйте і на­пишіть всі ідеї на великому аркуші;
  •                     визначте, якою є процедура легалізації та складіть заяву чи повідомлення (на окремому аркуші паперу);
  •                     підготуйтесь до яскравого і привабливого представлення результатів своєї робо­ти класу (до 3 хв), під час якого бажано загітувати та залучити “вільних від членства громадян” до своїх організацій.

Завдання для п’ятої групи:

  •                     підготуйте запитання для оцінювання результатів роботи інших груп, що ста­витимуться під час презентації. Не забувайте, що ваші запитання мають ґрунтуватись на положеннях законодавства.
  •                     коли перша — четверта групи представлятимуть свої організації, оберіть одну з організацій, до якої ви хотіли б вступити. Обґрунтуйте свій вибір.

Відводжу на роботу груп та підготовку до презентації їхньої роботи до 15 хв. Потім нехай 1-4 групи протягом 3 хв кожна представляють по черзі “свої” організації. Учасники 5-ої групи мають задавати запитання щодо статутів, порядку членства, цілей, реєстрації організацій тощо.

Наприкінці кожен із членів 5-ої групи має оголосити, до якої організації він чи вона хотіли б приєднатись та пояснити, чому.

 

 

3. Заключна частина уроку

На завершення уроку обговорюю з учнями у загальному колі такі запитання:

  •                     Як те, що ви сьогодні обговорювали, пов ’язане з вашою роллю громадянина України ?
  •                     Чи вдалося вам дізнатись більше про те, як і для чого громадяни об’єднуються ?
  •                     Про що ви хотіли б дізнатися більше ?

Нагадую їм казку про Хортона і запитую чому голос однієї людинки вирішив долю містечка Хтось ?

Прошу їх визначити для себе і викласти у 3-хвилинному творі свої думки про те, яке значення для людини має її активна участь у житті держави, громади. Вислуховую кілька творів учнів за їхнім бажанням. На цю роботу відвожу до 6 хв.

Коментую домашнє завдання і пропоную учням обрати одне-два з наве­дених.

4.Домашнє завдання:

  1. Подумайте і дайте відповідь: що таке об’єднання громадян? Що таке громадська організація? Чим громадська організація відрізняється від політичної партії? Що таке статут?
  2. Термін “політика” у перекладі з грецької мови означає “державна діяльність”, інколи його тлумачать як уміння (мистецтво) управляти. Поясніть, чому. Як ви це розумієте?
  3. Як громадяни України долучені до управління державою? А місцевими справами? Свою думку аргументуйте.
  4. Чи є, на вашу думку, надання громадянам країни права вільно створювати об’єднання та бути членами різних об’єднань тестом держави на демократію? Чому?

 

 

docx
Додано
13 березня 2020
Переглядів
348
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку