розробка правознавчої гри

Про матеріал
гра розроблена для учнів середньої ланки, які ще не мають змістовних знань з права, але повинні орієнтуватися у житттєвих ситуаціях, приймати вірні рішення.
Перегляд файлу

                                                                                                      Березанської ЗОШ

                                                                                             І-ІІІ ступенів №2

 

 

 

 

 

 

 

Правознавча гра для учнів середньої ланки

Як би я вчинив ?

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                        Вчитель історії та правознавства

                                                        Юрченко Світлана Миколаївна

Завдання гри: зацікавити учнів середньої ланки правознавчою роботою. Формувати в них свідомість громадянина правової і незалежної держави. Визначити рівень правової культури дітей.

Мета гри: формувати правову культуру, свідомість дітей. Виявити їх здібності і вміння проявити себе як особистість. А також формувати вміння мислити, розвязувати правові ситуації.

                                                                     Хід гри

Ведучий: вчитель предмету звертається до учнів з вступним словом.

Кожна людина є частинкою своєї родини, сімї. По відношенню до держави вона є громадянином.

Звертання до дітей:

  • З якого віку на ваше думку людина стає громадянином? (Вислуховує варіанти відповідей) Людина є громадянином конкретної держави з самого народження. Отже ви громадяни України від самого народження. Адже народились в незвичайній країні: В країні в якій є море, ріки, степи, ліси, лісостепи. В країні де є усі природні багатства. А найбільше багатство її це ми громадяни. Ви ще не зовсім дорослі але в кожного з вас є своя думка, поведінка,виховання,які дозволяють вам діяти. Адже наше життя це дії. Ці дії бувають різними. Корисними і недуже. Але головне, щоб вони були свідомими і правовими.

 

Звернення до учнів:

- Які дії на вашу думку називають правовими? (Вислуховує варіанти відповідей) Так,це ті дії які не суперечать праву,тобто законам. А закони захищають кожну людину. Її життя, гідність, честь. Люди ж які порушують закони називаються правопорушниками і відповідають перед законом. Я хочу, щоб ви виросли справжніми громадянами,свідомими і любили свою Батьківщину. А для цього треба бути не байдужими. Наскільки ви не байдужі. Як ви вмієте діяти,орієнтуватися в любій ситуації. А саме головне залишатися вірними моральним принципам нам також сьогоднішня гра яка називається Як би я вчинив?. Отже гра наша про вчинки. Адже слово чинити означає певну дію. Наскільки вірні наші дії, наскільки багато ми маємо знань покаже сьогоднішнє змагання між двома командами,учасниками гри.

- Дві команди заздалегідь готують собі назви,гімн,гасло і емблему

Гру буде оцінювати безстороннє журі (До журі запрошується соціальний педагог, або психолог,бібліотекар,декілька членів Великої Ради, які відповідають за правознавчу роботу).

Ведучий оголошує:

1.Комнади.

2.Склад журі.

3.Правила гри.

                                                                  Правила гри

1.Під час гри повинна бути належна дисципліна.

2.Учасники гри уважно слухають правила для кожного завдання.

3.Вболівальники можуть заробити для своєї команди бали.

Ведучому допомагають два асистенти (Старшокласники із групи Юних правознавців)

Ведучий: А зараз гра оголошується відкритою. Учні співають гімн України.

Ведучий: наша гра складається з ||| етапів.

|-етап. Називається якби я вчинив. Є 10 практичних завдань. Шляхом жеребкування кожній із команд визначається 5. І вкладається в конверт. Помічники в один і той же час кладуть конверти із завданнями на стіл на розвязання ситуацій і на розгляд їх дається 10 хвилин. За кожне завдання судді виставляють 1 бал.

                                                            

 

Завдання

Ситуація 1. Ви зайшли до під’їзду багатоповерхового будинку і побачили,як хлопці старшокласники витягують і нищать  все, що є в почтових скриньках. Як ви вчините?

Ситуація 2. Ваш товариш розповів вам таємницю. Що він без дозволу мами бере у неї гроші. Як би ви вчинили? Ваші дії?

Ситуація 3. Ви йдучи зі школи побачили, як старшокласник забрав мобільний телефон у учня початкової ланки. Ваші дії?

Ситуація 4. Ви стали свідком як ваш однокласник непомітно для продавця поцупив у магазині з холодильника морозиво. Ваші дії?

Ситуація 5. Ви стали свідком бійки двох старшокласників, яка відбулася таємно від усіх. Ваші дії?

Ситуація 6.Ви йшли до школи і почули як невихований перехожий вживав нецензурні слова по відношенню до бабусі яка повільно йшла тротуаром і заважала чоловіку бігти по ньому. Ваші дії?

Ситуація 7. Ви дізналися від дорослих про те що ваш однокласних який сказав що хворів, прогуляв уроки. Ваші дії?

Ситуація 8. Йдучи в переповненому місці, автобусі пасажир не заплатив за проїзд. Водій не може визначити хто це. Але ви бачили хто. Ваші дії?

Ситуація 9. Йдучи до школи ви побачили, як доросла людина висипала сміття із двору на тротуар. Ваші дії?

Ситуація 10. У вашому класі завтра контрольна з математики. Ваш однокласник з вами секретом. Що він Зірве урок і контрольної не буде. Ваші дії?

Через 10 хвилин асистенти збирають конверти. Поки журі рахує бали ведучий проводить гру для вболівальників Як я знаю свої права. Кожна з команд вболівальників за 3-4 хвилини повинна назвати як найбільше прав дитини. При цьому це можна робити лише в тому порядку в якому сидять учні. Для гри використовуються тенісні мячики. Один гравець називає одне право і передає іншому. Асистенти рахують слова і слідкують щоб вони не повторювалися два рази в одній команді. Команда переможець додає своїй команді 1 бал.

||-етап гри. Жартівливий. “ Казкові персонажі і право ”. Кожна з команд отримує по 4 завдань. Команди отримують завдання в один і той же час. На вирішення кожного завдання дається  1 хвилина.

                                                                Завдання

  1. Які права дитини порушили кіт Базиліо і лисиця Аліса по відносинах до Буратіно? (Казка Буратіно)

2) Які права людини були порушені мачухою і її доньками по відношенню до Попелюшки? (Казка “Попелюшка”)

3) права людини були порушені по відношенню до Чіполіно?(Казка  “Чіполіно”)

4) Які права людини були порушені Кротом і Мишею по відношенню до Дюймовочки? (Казка Дюймовочка)

5) Які права людини були порушені Карабасом Барабасом по відношенню до ляльок? (казка Буратіно)

6) Які обовязки намагався виконувати Папа Карло по відношенню до Буратіно? (Казка Буратіно)

7) Які обов’зки повинна буда виконувати Червона шапочка несучи пиріжки до своєї бабусі?(Казка “Червона шапочка”)

8) Які обов’зки мали стражі короля у казці “Бременьскі музиканти”(Казка “Бременьскі музиканти”)

9) Яке правопорушення здійснила Лисиця у казці про “Кота і пітушка”(Казка“Кіт і пітушок”)

10) Яке правопорушення здійснив Вовк по відношенню до 3-х поросят (Казка Троє поросят)

Журі оцінює конкурс 1 бал за одну відповідь.

|||-етап. Конкурс капітанів. Гра Чи стати тобі слідчим

Вчитель зачитує завдання. Хто перший із капітанів дасть вірну відповідь, той отримує 1 бал.

Завдання:

  •                   Професія людини яка досліджує речові докази злочину?(Судексперт.)
  •                   Хто здійснює звинувачення в суді?(Прокурор.)
  •                   Хто захищає інтереси підсудного в суді?(Адвокат.)
  •                   Хто веде суд?(Суддя.)
  •                   Хто оголошує рішення в суді?(Суддя.)
  •                   Чого повинні дотримуватись усі учасники судового процесу?(Порядку.)
  •                   Що вимагається від свідків в судді?(Говорити тільки правду.)
  •                   З яких слів розпочинається засідання судді?(Встати-суд іде.)
  •                   Як називають в судді того,дії кого засуджують?(Підсудний.)
  •                   Чи може бути суддею жінка?(Так може.)

Поки журі підраховують результати  |||-етапу ведучий проводить гру з болільниками,які можуть змінити результат гри принісши додаткові бали.

Вчитель пропонує запитання вболівальниками обох команд. Яка команда першою дасть відповідь та принесе 1 бал своїй команді.

Запитання вболівальникам

  1.               Навіщо у богині правосуддя Феніди завязані очі?
  2.               Що означає слово Вето?
  3.               Чи мали первісні люди закони?
  4.               Що древніше мораль чи право?

Журі додають бали вболівальників до загальної кількості балів які отримали команди. І оголошує результати гри. Відбувається нагородження . Вчитель говорить заключне слово: Ви учні середньої ланки які ще не вивчають предмету правознавство. Але ви сьогодні показали практичні знання які ви отримали в школі,спілкуючись з вчителями,вдома,від батьків та інших дорослих. Я думаю що ви зрозуміли моральні риси людини і правова свідомість повинні співпадати. І я вірю що з вас виростуть справжні громадяни.І можливо хтось стане суддею,слідчим,адвокатом,прокурором одним словом юристом.

docx
Додано
17 березня 2020
Переглядів
474
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку