Робота містить плани-конспекти уроків природознавства з теми «Нежива природа» для 1 класу загальноосвітніх навчальних закладів, розроблених за методикою «Перевернутого навчання». Матеріали складено відповідно до нової програми з природознавства, підручника для 1 класу авторів Т.Г. Гілберг, Т.В.Сак «Природознавство». Уроки подано в послідовності, що відповідає календарному плануванню та забезпечує системність вивчення навчального матеріалу. До кожного уроку пропонується перелік необхідного обладнання та Інтернет посилання на відеоматеріали. Запропоновані заняття побудовані на засадах діяльнісного, компетентнісного та особистісно-зорієнтованого підходів. Їх зміст має практичну спрямованість. Особлива увага приділяється самостійній дослідницькій діяльності учнів та груповій роботі.
Пропонована робота рекомендована для використання в роботі вчителями початкових класів.
Академія «PROFУСПІХ»
Пояснювальна записка
Робота містить плани-конспекти уроків природознавства з теми «Нежива природа» для 1 класу загальноосвітніх навчальних закладів, розроблених за методикою «Перевернутого навчання». Матеріали складено відповідно до нової програми з природознавства, підручника для 1 класу авторів Т.Г. Гілберг, Т.В.Сак «Природознавство». Уроки подано в послідовності, що відповідає календарному плануванню та забезпечує системність вивчення навчального матеріалу. До кожного уроку пропонується перелік необхідного обладнання та Інтернет посилання на відеоматеріали. Запропоновані заняття побудовані на засадах діяльнісного, компетентнісного та особистісно-зорієнтованого підходів. Їх зміст має практичну спрямованість. Особлива увага приділяється самостійній дослідницькій діяльності учнів та груповій роботі.
Пропонована робота рекомендована для використання в роботі вчителями початкових класів.
Річний план
№з/п |
Тема |
Кількість годин |
1. |
Навколишній світ |
15год. |
2. |
Нежива природа |
7 год. |
3. |
Світ живої природи |
27 год. |
4. |
Моя країна - Україна |
19 год. |
Календарний план теми «Нежива природа»
№уроку |
Тема |
16 |
Сонце та його значення для життя на Землі. |
17 |
Які властивості має вода. Вода в природі та житті людини. |
18 |
Повітря та його властивості. |
Поурочне планування теми «Нежива природа»
Урок № 16
Тема: «Сонце та його значення для життя на Землі»
Мета: перевірити знання учнів про Сонце як небесну зорю; допомогти
учням усвідомити, що Сонце є єдиним джерелом тепла і світла,
джерелом життя на планеті Земля; пробуджувати інтерес до
навколишнього світу; розвивати фантазію, уяву, кмітливість;
виховувати інтерес до природних явищ, бажання вивчати
природознавство, почуття любові до Батьківщини.
Обладнання: демонстраційний матеріал: дзеркало, мікрофон, мультимедійна презентація; роздатковий матеріал: картки у вигляді сонечка, смужки паперу, стеки, пластилін, дощечки для ліплення; аудіозапис: привітання Сонячного Зайчика.
Електронні додатки до уроку: https://drive.google.com/file/d/0B1VCMO4mP3D4SDNFSE94WEx3RW8/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B1VCMO4mP3D4NklyOUN0b2FUVkE/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B1VCMO4mP3D4UGdwTVVCN3F3ZEE/view?usp=sharing
Ключові компетентності:
вміння вчитися:
навчально-організаційні: своєчасно готується до уроку; співпрацює в групі; переключається з одного виду роботи на інший;
загальномовленнєві: зосереджено слухає вчителя і товаришів, говорить не поспішаючи, чітко, вільно в процесі діалогічного і монологічного мовлення; виконує творчі завдання;
загальнопізнавальні: виконує творчі завдання в контексті навчальних завдань;
інформаційно-комунікативна: фіксує результати проведених спостережень і дослідів;
загальнокультурна: діє згідно з прийнятими правилами поведінки на уроці;
громадянська: прагне охороняти природу рідного краю;
здоров’язбережувальна: дотримується санітарно-гігієнічних норм під час уроку.
Предметні компетентності
(конкретизовані навчальні цілі, очікувані результати):
Початковий рівень:
Середній рівень:
Достатній рівень:
Високий рівень:
- групує об’єкти живої та неживої природи за суттєвими ознаками;
- складає асоціативний кущ «Сонце».
Хід уроку
Етапи уроку |
Діяльність вчителя |
Діяльність учня |
До уроку |
Готується до уроку. |
Опрацьовує презентацію до уроку №16, виконує запропоновані завдання. https://drive.google.com/file/d/0B1VCMO4mP3D4b05Ic3ZkV2s4LVE/view?usp=sharing
|
І. Організаційний момент. ( 2 хв) |
1. Раз, два, три, чотири, п`ять Вийшло сонечко гулять. Ходить синім небосхилом, Усміхається нам мило. Шле землі воно тепло, Щоб усе росло й цвіло. 2. Вправа «Погода» Слайд №2 — Який сьогодні день? — Яке число і місяць? — Який стан неба? — Чи був вітер, коли ви йшли до школи? — А опади?
|
Учні повторюють за вчителем.
Відповідають на питання. |
ІІ. Актуалізація опорних знань. (15 хв) |
Відгадайте загадки і скажіть, що об’єднує всі слова відгадки?
Часом на камінь дереться, Як немає – все висихає, Звір і птаха помирає? (Вода)
Їй кінця не знайти. (Земля) Що ж об’єднує всі слова відгадки? Який можна зробити висновок? ( Це тіла неживої природи) У високому царстві, у найвищому державстві живе могутній володар. Він гарний, добрий, завжди усміхається і сяє, на всіх дивиться, а на себе дивитися людям не дозволяє. На блакитній тарелі золоте яблуко катається! Здогадайтеся, як звати цього володаря? ( Сонце) —Так, сьогодні ми будемо говорити з вами, діти, про Сонце та його значення для життя на Землі. Слайд №7
—Що сонечко дарує землі? Тепло, світло, енергію, життя, красу.
Діти , ви вже знаєте, що Сонце – це зоря, що світить удень, це велике космічне тіло, навколо якого обертається наша планета. Воно розташоване дуже далеко, тому прислало до нас у клас частину свого променя – веселого Сонячного Зайчика. Зустрічайте! ( Вчитель за допомогою дзеркала пускає сонячні зайчики) Розповідь Сонячного Зайчика (звучить аудіозапис)Слайд№11
Нехай Сонячний Зайчик відпочине на стіні, а ви подивіться на зернятко, що лежить у вас на парті. ( Кожен учень має смужку білого паперу з наклеєним на ній зернятком проса.) За формою Сонце – величезна куля, така величезна, що коли її порівняти з кавуном, то Земля наша виглядатиме як маленьке просяне зернятко.
4.Бесіда «Грайлик – запитайлик».Слайд№13
Заучування вірша. Сонце і Сонечко.Слайд №14 Сонечко вгору повзе по травинці, Чорний горошок у нього на спинці. Грає проміння довкола яскраве, Сонечку Сонце всміхнулось ласкаве. 5. Вправа «Продовж речення».Слайд №15 Сонце - це велетенська… (зірка). Сонце належить до …(неживої) природи. Сонце — джерело …(життя) на нашій планеті. Життя на Землі неможливе без енергії … (сонячних) променів.
Фізкультхвилинка «Посмішка» Слайд№16
|
Відгадують загадки.
Роблять висновок.
Відповідають.
Презентують свої роботи. Висловлюють свої думки.
Слухають.
Діти плескають у долоні, ловлячи сонячного зайчика. Слухають.
Слухають і роздивляються зернинку.
Відповідають.
Заучують вірш.
Відповідають.
Виконують рухи під музику. |
ІІІ. Формування умінь і навичок учнів. (10 хв) |
Діти, у вас на партах лежать картинки рослин, тварин, людей, планет. Об’єднайтеся в групи: тварини, рослини, люди, планети. (Кожна група отримує картки у вигляді сонечка із запитаннями. Якщо учні ще не читають – наклеїти зображення рослин, тварин, людини, планети.) Сонячний Зайчик приготував кожній групі запитання. Група№1.Як Сонечко дбає про рослин? Група№2. Чому Сонце необхідно тваринам? Група№3.Що дарує Сонце людям? Група№4.Як Сонце прикрашає землю?
Розгляньте ілюстрацію на с.30, визначте форму та колір Сонця, виконайте завдання. Чудово, ваші сонечка знов освітили і зігріли планету! Подивіться, яка вона прекрасна!
|
Об’єднуються у групи, відповідають на питання.
Кожна група описує свою уявну картину.
Кожна група ліпить своє Сонечко.
Кожна група презентує виставку своїх сонечок, прикріплених на дощечку для ліплення
|
ІV.Підсумок уроку. ( 4 хв) |
Тестування
|
Відповідають на питання тестів. |
V. Рефлексія. (3 хв) |
Вправа «Яблунька настрою». -Діти, що збирають восени в садочку? Так урожай фруктів. Ми сьогодні з вами будемо збирати яблука, але незвичайні. У вас на партах лежать яблучка різного кольору.
Молодці діти, ви сьогодні гарно працювали. Сонячний Зайчик задоволений вашою роботою. За те , що ви були активними, уважними, розумними він приніс вам подарунок – смачні яблучка, щоб ви наситились вітамінами і на наступному уроці ще краще працювали.
|
Урожай фруктів.
Прикріплюють яблука на дерево.
Слухають.. |
VІІ. Повідомлення домашнього завдання. (1 хв) |
|
Слухають.. |
Урок №17
Тема: «Які властивості має вода. Вода в природі та житті людини»
Мета: продовжити формувати уявлення про воду як одну із найпоширеніших і незвичайних речовин у природі; закріпити знання учнів про властивості води; вчити робити висновки, аргументувати свою точку зору, стимулювати бажання її висловлювати; розвивати мислення, спостережливість, навички дослідницької діяльності; виховувати інтерес до води як тіла неживої природи, екологічну культуру, шанобливе ставлення до води, бажання вивчати природознавство.
Обладнання: демонстраційний матеріал: картки у вигляді краплі, Зображення Капітошки, мультимедійна презентація; дитяча лійка, спиртівка, керамічна чашка, яблука, електричний чайник, скло або тарілка, брильянтова зелень, йод, сіль, пляшка з водою; роздатковий матеріал: скляні прозорі стакани, одноразові стакани, ємкості різноманітної форми, серветки; аудіозапис «Шум моря», м’яч.
Електронні додатки до уроку: https://drive.google.com/file/d/0B1VCMO4mP3D4V3VPY2lJN21xUkk/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B1VCMO4mP3D4SG9fWEQ0REtuOFU/view?usp=sharing
Ключові компетентності:
вміння вчитися:
навчально-організаційні: своєчасно готується до уроку; співпрацює в групі; переключається з одного виду роботи на інший;
загальномовленнєві: зосереджено слухає вчителя і товаришів, говорить не поспішаючи, чітко, вільно в процесі діалогічного і монологічного мовлення; виконує творчі завдання;
загальнопізнавальні: виконує творчі завдання в контексті навчальних завдань;
інформаційно-комунікативна: фіксує результати проведених спостережень і дослідів;
загальнокультурна: діє згідно з прийнятими правилами поведінки на уроці;
громадянська: прагне охороняти природу рідного краю;
здоров’язбережувальна: дотримується санітарно-гігієнічних норм під час уроку.
Предметні компетентності
(конкретизовані навчальні цілі, очікувані результати):
Початковий рівень:
Середній рівень:
Достатній рівень:
Високий рівень:
- групує об’єкти живої та неживої природи за суттєвими ознаками;
- складає павутинку «Для чого людині потрібна вода».
Хід уроку
Етапи уроку |
Діяльність вчителя |
Діяльність учня |
До уроку |
Готує відео для домашнього завдання, матеріали для уроку. |
Опрацьовує презентацію до уроку №17, виконує запропоновані завдання. https://drive.google.com/file/d/0B1VCMO4mP3D4bVQ0eTBVdUxlMTQ/view?usp=sharing
|
І. Організаційний момент. (2 хв) |
1. Урок починається у колі. - Сьогодні у нас ще одна зустріч з таємницями природи. Щоб бути справжніми природодослідниками, будьте уважними, дисциплінованими, спостережливими кмітливими. 2. Вправа «Погода» — Який сьогодні день? — Яке число і місяць? — Який стан неба? — Чи був вітер, коли ви йшли до школи? — А опади?
|
Стають у коло.
Відповідають на питання. |
ІІ. Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності. (10 хв) |
1. Гра «Сонячні діти». - Які якості Сонечка ви візьмете для себе? 2. Гра «Чотири стихії». Учитель стоїть у центрі кола і по черзі кидає м’яч учням , промовляючи слова: земля, повітря, вогонь, вода. На слово» земля» - учень називає тварину, що живе на суходолі; на слово «повітря» - птаха або комаху; НА слово «вода» - рибу або тварину водойм; на слово «вогонь» - піднімає руки над головою, імітуючи вогонь. Після гри учні утворюють чотири групи за тими стихіями, які їм дісталися у грі. 3. Бесіда. Заплющте очі, послухайте звуки і скажіть, яку чудову речовину ми з вами будемо сьогодні досліджувати. Так. Правильно, ви чули шум води. Вдома ви вже ознайомились з речовиною, яка називається вода. Сьогодні на уроці ми з’ясуємо, що ви запам’ятали про воду. А допоможе нам у цьому Капітошка – весела райдужна крапелька чистого літнього дощу.
Учитель бере картки у вигляді блакитної краплі, на яких записані загадки від Капітошки для кожної групи, зачитує учням і пропонує відгадати загадки та визначити, чим може бути вода на Землі. Група 1. Що росте догори коренем? (Бурулька). Впаде на Землю – не розіб’ється, а впаде у воду – розпливеться. (Сніг) Група 2. Зоря-зірниця, краса-дівиця, по небу гуляла, плакала ридала, місяць бачив – не підняв, сонце встало і забрало. (Роса) Що за вода, що літа? (Пара) Група 3. Я прозорий і твердий, Ходять, їздять по мені. Я не тону у воді, Не горю я у вогні. (Лід) У нас взимку білим цвітом сад зацвів, неначе літом. (іній0 Група 4. Сиві кабани все поле затягли. (Туман) Розсипався горох на сто доріг Та ніхто його не збирає. (Град) Висновок: Вода може перетворитися із рідкої води на твердий сніг, лід, град. А може ставати легкою парою, туманом.
Фізкультпауза у нас.
Фізкультхвилинка «Кап-кап-кап»
|
Відповідають ланцюжком, стоячи у колі.
Відповідають.
Презентують свої роботи.
Працюють по групах. Висловлюють свої думки.
Працюють у групах, відповідають, роблять висновок.
Виконують рухи під музику. |
ІV. Формування умінь і навичок учнів. (15 хв) |
Капітошка приніс нам дуже цікаву казку. Вода дуже непосидюча. Їй постійно необхідно кудись рухатись, на щось перетворюватись. Послухайте, як ці перетворення відбувались. Жила-була вода, і одного разу надумала вона зробити Природу гарною. Вода вирішила вирушити в мандрівку по світу і подивитися на природу. Перетворилася вона на маленький Струмочок і побігла по Землі. Поступово Струмочок ставав усе ширшим і сильнішим. Незабаром Струмочок перетворився на Річку і став текти не швидко, а повільно і поважно, як тече справжня річка. Раптом засяяло Сонце. Річка висохла і стала Парою. Легка Пара піднялася високо-високо і запитала у Сонця:
А Сонце відповіло:
Сонце посміхнулося і сказало:
Полив Дощик все і милується: дерева і кущі знову зацвіли, птахи заспівали своїх веселих пісень. Усі люди і тварини радісно закричали:
А Дощик знов став збиратися у дзвінкий струмочок і весело побіг по Землі. Йому було дуже радісно і приємно, що він зробив щось корисне для Матінки-Природи… Природа відповіла:
На тому і розійшлися. Вода повернулася додому і стала спокійно жити та творити добро на Землі! Бесіда.
Висновок: при нагріванні вода випаровується.
Висновок: При охолодженні пара стає водою.
Висновок: При охолодженні вода замерзає, стає твердою.
Опрацюйте текст «Куди зникає вода з калюжі?.
Група№1.Визначити якою є вода на смак та запах. Група№2. Визначити колір води та її прозорість. Група№3. Перевірити як вода розчиняє речовини. Група№4. Перевірити яку форму має вода і як вона тече.
|
Слухають казку.
Відповідають на питання, висловлюють свої припущення
Роблять висновок.
Працюють з підручником.
Працюють в групах, проводять досліди, намагаються зробити висновки.
Працюють з підручником.
Працюють в групах.
Відповідають на питання. Роблять висновки.
Кожна група описує свою уявну картину.
|
V.Підсумок уроку. (4 хв) |
1. Бліц опитування. - З чого утворюються хмаринки? - Яку воду можна носити решетом? - Чи буває вода під землею? - Чого більше на планеті: води чи суходолу?
|
Відповідають на питання .
Висловлюють свої думки. |
VІ. Рефлексія. (3 хв) |
Вправа «Сходинки Знань». -Діти, ми з вами сьогодні гарно працювали, дізналися багато нового. У кожного із вас на столі лежать маленькі краплинки.
Молодці діти, ви сьогодні гарно працювали. Капітошка задоволений вашою роботою. |
Прикріплюють краплинки на сходинки. Слухають.. |
VІІ. Повідомлення домашнього завдання. (1 хв) |
|
Слухають.. |
Урок №18
Тема: «Повітря та його властивості»
Мета: систематизувати знання учнів про повітря, його властивості та
значення для живих організмів, вчити досліджувати повітря,
формувати вміння працювати в групах, пробуджувати інтерес до
навколишнього світу; розвивати фантазію, уяву, кмітливість;
виховувати інтерес до природних явищ, бажання вивчати
природознавство, почуття любові до Батьківщини.
Обладнання: демонстраційний матеріал: дзеркало, мультимедійна презентація; роздатковий матеріал: картки у вигляді хмаринок, різнокольорові повітряні кульки, різнокольорові віяла, поліетиленові пакети, банки з водою, шматочки цегли, крейди, дерева, камінці, картинки з результатами діяльності вітру, білі і сині хмаринки.
Електронні додатки до уроку: https://drive.google.com/file/d/0B1VCMO4mP3D4ZUtDRm9neGsyUjA/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B1VCMO4mP3D4dEZZQngyRFZ3OGM/view?usp=sharing
https://drive.google.com/open?id=0B1VCMO4mP3D4TE4yd19pRnJweGc
Ключові компетентності:
вміння вчитися:
навчально-організаційні: своєчасно готується до уроку; співпрацює в групі; переключається з одного виду роботи на інший;
загальномовленнєві: зосереджено слухає вчителя і товаришів, говорить не поспішаючи, чітко, вільно в процесі діалогічного і монологічного мовлення; виконує творчі завдання;
загальнопізнавальні: виконує творчі завдання в контексті навчальних завдань;
інформаційно-комунікативна: фіксує результати проведених спостережень і дослідів;
загальнокультурна: діє згідно з прийнятими правилами поведінки на уроці;
громадянська: прагне охороняти природу рідного краю;
здоров’язбережувальна: дотримується санітарно-гігієнічних норм під час уроку.
Предметні компетентності
(конкретизовані навчальні цілі, очікувані результати):
Початковий рівень:
Середній рівень:
Достатній рівень:
Високий рівень:
- групує об’єкти живої та неживої природи за суттєвими ознаками;
- складає за ілюстраціями розповідь про користь і шкоду вітру.
Хід уроку
Етапи уроку |
Діяльність вчителя |
Діяльність учня |
До уроку |
Готується до уроку. |
Опрацьовує презентацію до уроку №18, виконує запропоновані завдання. https://drive.google.com/file/d/0B1VCMO4mP3D4Zy1mSU5FVGxkU0E/view?usp=sharing
|
І. Організаційний момент. (2 хв) |
1. Встали, дітки, всі рівненько, Посміхнулися гарненько, Настрій на урок взяли Й працювати почали.
2. Вправа «Погода» — Який сьогодні день? — Яке число і місяць? — Який стан неба? — Чи був вітер, коли ви йшли до школи? — А опади?
|
Відповідають на питання. |
ІІ. Актуалізація опорних знань.(1о хв) |
1.Перевірка домашнього завдання.
― Як ви думаєте, до якої природи належить повітря? (неживої)
|
Презентують свої роботи. Відповідають.
|
ІІІ. Формування умінь і навичок учнів.(15 хв) |
- У вас на партах лежать різнокольорові повітряні кульки. Об’єднайтеся у групи за кольорами кульок. 1.Робота в групах. «Повітряна лабораторія». 1 група. Якщо повітря блакитним простирадлом вкриває Землю, то чи означає це, що воно оточує і нас? Дослід. Учні починають розмахувати паперовими різнокольоровими віялами.
2 група. Дослід. Візьміть поліетиленовий пакет скрутіть його, починаючи з боку отвору.
3 група. Ми довели, що повітря є навколо нас, а чи є повітря в людині і в тварині? Дослід. Щосили подуйте на віяло.
Висновок. Усередині людини є повітря, тому що, дмухнувши, ми можемо зробити «вітер». Фізкультхвилинка «Вітерець».
4 група. Чи може повітря бути всередині тіл неживої природи? Дослід. Перед вами 4 банки з водою. Киньте у 1 банку шматочок цегли, у 2 банку – шматочок крейди, у 3 банку – камінчик, у 4 банку – шматочок дощечки.
Висновок. Повітря є і в тілах неживої природи. Вправа «Чого більше?» У кожної групи на столах лежать різні фото діяльності вітра. Разом визначають чого більше приносить вітер: користі чи шкоди. |
Об’єднуються у групи, проводять досліди, відповідають на питання.
Діти надувають повітряні кульки, зав’язують, а потім виконують рухи під музику з повітряними кульками.
Працюють у групах, висловлюють свої думки.
Від кожної групи учні на блакитних хмаринках пишуть або малюють про користь вітру, а на синіх про шкоду вітру. Прикріплюють на дошці на велику блакитну хмару і велику синю хмару. |
ІV.Підсумок уроку.( 4хв) |
1. Вправа «Незакінчене речення». Повітря розташоване у …,…, …, …. Повітря необхід не для дихання …, …, … .
Гра «Так чи ні?»
|
Відповідають на питання.
Слухають запитання і на правильну відповідь плещуть у долоні. |
V. Рефлексія. (3 хв) |
Вправа «Продовж речення». Я тепер знаю… вмію… ціную… (Вчитель показує приклад)
|
Висловлюють свої думки. |
VІ. Повідомлення домашнього завдання. (1 хв.) |
|
Слухають.. |
Висновки
Проведення уроків за технологією змішаного навчання, а саме перевернутий клас (англ. Flippedclassroom), забезпечує включення кожного учня в пізнавальну діяльність для набуття практичних вмінь та навичок. Дана технологія забезпечує:
емоційний вплив на учнів;
сприяє актуалізації опорних знань;
полегшує оволодіння предметними навичками.
Застосовуючи групову навчальну діяльність передбачається висока результативність учнів у засвоєнні знань і формуванні навичок та вмінь, формується вміння співпрацювати та розвиваються гуманні стосунки між дітьми. Діяльнісний та компетентнісний підходи, на яких базуються уроки, дозволяють формувати здоров'язбережувальну, комунікативну, соціальну та загальнокультурну компетентності.
Під час групової взаємодії та виконуючи інтерактивні завдання, відбувається оволодіння сприятливими для здоров’я і розвитку особистості життєвими навичками. Крім групової форми, також використовуються методи навчання, що ґрунтуються на активній участі всіх учнів: обговорення, дискусія, аналіз життєвих ситуацій, моделювання та розв’язання проблеми тощо.
Для якісного методичного проведення уроків підготовлено навчально-методичне забезпечення (відеокаст, інформаційні картки, роздатковий матеріал, наочність, Інтернет посилання, презентації тощо), що підвищує мотивацію учнів, активізуючи їх пізнавальну діяльність на рівні свідомості.
На основі вищезазначеного, можно зробити такі висновки:
Технологія «перевернутого» навчання заслуговує на увагу та впровадження у навчально – виховний процес.
Дана технологія незамінна для предметів, які викладаються обсягом 1 – 2 год на тиждень, тому що вирішує проблему «дефіциту часу».
Для забезпечення ефективності «перевернутого» навчання необхідна підготовча робота серед учнів.
Технологія «перевернутого» навчання дає змогу розвивати відповідальне ставлення до навчання з боку учня та змінює роль учителя в сучасних соціально – економічних умовах.
«Перевернуте» навчання сприяє самоосвіті учня.
Список використаних джерел
1. Дишлєва С. ІКТ-технології та їх роль в навчально-виховному процесі» / С. Дишлєва [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://qoo.by/2Cu .
2. Пилипчук О. «Перевернене» навчання інформатики / О. Пилипчук [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://qoo.by/2Bl .
3. Приходькіна Н. О. Використання технології «переверненого» навчання у професійній діяльності викладачів вищої школи / Н. О. Приходькіна [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://qoo.by/2Bk
1