3 клас
Конспект уроку української мови
Тема. Загальне поняття про прикметник, його роль у реченні.
Мета. Формування предметних і ключових компетентностей; сприяння індивідуальному самовияву учнів та взаємодії між ними через розвиток комунікативних умінь; розвиток уваги, мислення, мовлення; навички читання і письма, творчої уяви; сприяння практичному застосуванню знань; дослідження прикметника; виховання любові до природи.
Тип уроку: урок формування компетентностей.
Обладнання: малюнки фруктів і овочів, тварин, цеглинки, дерев»яний молоток для аукціону.
І.Вступна частина
1. Мотиваційна віршована хвилина.
Встаньте, діти, всі рівненько.
Посміхніться всі гарненько.
Посміхніться всі до мене,
Посміхніться і до себе.
Одне одному всміхнемось
Й до роботи всі беремось!
- Я хочу, щоб ви були впевненими, творчими, активними, спостережливими. Девізом нашого уроку є:
Думати швидко!
Виконувати чітко!
Творчо працювати!
Каліграфічно писати!
2. Активізація мислення учнів.
Прийом «Мозкова атака» на повторення раніше вивченого.
ІІ.Основна частина
Ось ми і з»ясували, що знаємо про одну з частин мови – іменник, а на сьогоднішньому уроці пригадаємо ще одну самостійну частину мови, з якою ознайомились у 2 класі. Пригадаємо значення цієї частини у мові. А що це за частина мови, ви дізнаєтесь, попрацювавши із загадкою.
…вуха, …хвіст,
…сам на зріст.
На городі побував
І капусту попсував.
Довгі вуха, куций хвіст,
Невеликий сам на зріст.
На городі побував
І капусту попсував.
-Хто це?
-Які слова вам допомогли відгадати загадку?
- Яку роботи виконали ці слова?
- На які питання відповідають ці слова?
- Отож, що це за частина мови?
- Молодці! Тож продовжуємо знайомство з прикметником!
- Але спочатку, давайте каліграфічно запишемо слово-відгадку.
- Який перший звук у слові «Заєць»?
-Якою буквою позначається звук «З»?
- Тож запишемо велику і маленьку літери «З».
Зз за яєць заєць
-А тепер складіть речення зі словом «Заєць».
- Запишіть речення: «Сіренький заєць бігає по полю.»
- Встановіть зв»язок слів у реченні за допомогою питань.
- Про кого розповідається у реченні?
(хто?) заєць, (який?) сіренький, (що робить?) бігає (по чому?) по полю.
Кожен предмет можна описати:
Я назву слово (іменник), а ви добираєте якнайбільше слів – назв ознаки. Переможе той, хто назве останню ознаку.
СОНЦЕ – жовте, гаряче, кругле, яскраве, велике….
ЛІС – темний,густий, холодний, дрімучий…
Ходить місяць кучерявий,
Темній ночі – золотий дар.
Десь у лузі чорнобровий
Виграє щось сопілкар.
О. Александрова
Ой, яка чудова,
світла і багата
українська мова,
мова мами й тата!
Мова мами й тата,
діда і бабусі.
Знаю її добре,
ще краще навчуся.
Марійка Підгірянка
-Яка головна думка вірша?
-Випишіть прикметники. Поставте до них питання.
(На дошці 2 малюнки. Діти по черзі одне за одним виходять до дошки і записують ознаку предмета; який ряд швидше справиться з завданням – переможець.)
ЯБЛУКО БІЛКА
Велике прудка
Кругле спритна
Соковите гарна
Смачне руда
Корисне пухнаста
Спіле лісова
Тверде маленька
Кисле... жвава…
Гра « Граматична арифметика»
Липа+нота= тварина (антилопа)
Риба+соки= фрукти (абрикоси)
Вода+ринг= фрукти (виноград)
ІІІ. Заключна частина.
Я знаю, що таке прикметник.
Я вмію поставити запитання до слова.
Я можу відшукати прикметник у реченні.
Я вмію співпрацювати в групі.
Я пишу розбірливо, дотримуючись граматичних і орфографічних норм.