Урок на тему: "Загальні відомості про харчування. Режим харчування"

Про матеріал
Урок у 5 класі, гарно використовувати і у зведених класах. Учням дуже подобаються уроки по кулінарії, на яких вони ознайомлюються із загальними відомостями про харчування, його значення в житті людини, дізнаються про раціональне харчування та режим харчування підлітків, Під час практичних робіт діти власноруч готують бутерброди, страви з яєць, салати ( за умови наявності у кабінеті кухонного обладнання). Навіть тільки теоретично пройдений матеріал дітям знадобиться у житті
Перегляд файлу

Розробка уроку на тему:  

«Загальні відомості про харчування, його значення для життя людини.Раціональне харчування. Режим харчування підлітків»

 Мета: ознайомити учнів із загальними відомостями про харчування, його значення в житті людини,  про раціональне харчування та режим харчування підлітків, поняття про кулінарію , навчити самостійно вирішувати проблемні ситуації;  сприяти розвитку мовлення учнів, пізнавального інтересу до предмета, оволодіння учнями всіма видами пам'яті, розвивати кругозір учнів, ерудицію, розумову діяльність учнів на основі вправ аналізу , синтезу; сприяти вихованню здорового способу життя та дотримання правильного харчування.

Обладнання та матеріали: картки з назвами страв і кухонного устаткування.

Тип уроку : набуття учнями нових знань з елементами пізнавальної гри.

Ключові слова: кулінарія, їжа, сировина, напівфабрикати, готова продукція, калорійність харчових продуктів, культура харчування, поживні речовини, раціон, раціональне харчування, режим харчування.

Міжпредметні зв’язки: основи здоров'я, біологія, хімія.

Форми організації діяльності школярів: індивідуальна; фронтальна; групова робота.

Методи навчання:  Пояснення вчителя, бесіда, робота з картками, самостійна робота учнів.

Перебіг уроку

I. Оргмомент .  Привітанка «Добрий день».

Треба  разом привітатись: - Добрий день, добрий день,( відповідь учнів)

Дружно весело сказати: - Добрий день, добрий день,

Сюди-туди повернутись: - Добрий день, добрий день,

Один-одному всміхнутись. - Добрий день, добрий день,

Можна трішки пострибати. - Добрий день, добрий день,

І в долоні поплескати. - Добрий день, добрий день,

В коло дружно всі сідаймо, І заняття починаймо.

Перевірка наявності учнів.

ІІ. Мотивація.     Уявіть собі, що вам потрібно побудувати гарний будинок. На базі будматеріалів вам запропонували кілька варіантів цеглин. Дайте відповідь, які цеглини треба купити для міцного і довговічного будинку. (Великі та міцні або красиві, але не міцні).       Вибір дітей схожий і це не дивно: всі розуміють, що з поганих будматеріалів будинок не побудувати. А якщо побудувати гарний будинок, але з неякісних будматеріалів, то будинок довго не простоїть.

Так і для харчування людині потрібні не тільки смачна, але й корисна їжа.

ІІІ. Оголошення теми та мети уроку.

       VI. Актуалізація опорних знань   Інтерактивна гра «Вибери продукти» (робота парами)
─ Діти, у вас на кожній парті лежить конверт, в якому є картки з назвами продуктів. Виберіть ті продукти, які ви любите.

─ Розкажіть, які ви вибрали продукти?  Так, це морозиво, сухарики, пиріжки, ковбаса, газована вода, горішки, йогурт.

─ А тепер, давайте з вами завітаємо у гості до країни «Правильного Харчування»


IV. Пояснення нового матеріалу. Учитель проводить бесіду з дітьми

Що таке повноцінне здорове харчування? Харчування є найважливішим фактором, який визначає здоров’я людини. Правильне здорове харчування зберігає здоров’я і відіграє важливу роль у попередженні захворювань сучасної людини, які залежать від якості харчування.

Їжа неоднакова за своїм складом і значенням для організму.

До складу продуктів харчування входять білки, жири, вуглеводи, вітаміни, мінеральні речовини та вода.

 В країні «Правильного Харчування»  росте дерево знань, до якого приходять всі люди, щоб вони могли правильно харчуватися. Давайте і ми з вами скористаємося цими знаннями.

 Гра «Дерево знань» Діти виходять до дошки і зривають листя з «Дерева знань» .

На зворотній стороні листочків написано: "Жири", "Білки", "Вуглеводи", " Вітаміни"," Мінеральні речовини ",  "Вода" та їх значення для людини. (Додаток 2)

Учні знайомляться з інформацією і коментують для чого в організмі потрібні харчові речовини.

Розповідь вчителя.

Поняття про кулінарію та раціональне харчування

   Кулінарія — це мистецтво приготування їжі, це наука про харчові продукти, їх цінність для організму людини, способи приготування різноманітних страв. 

   Їжа — це складна суміш різних харчових продуктів, які готують для споживання. Щоб їжа приносила лише користь, харчуватись слід раціонально. Давайте розглянемо принципи раціонального харчування.

     Раціон — набір і кількість їжі для людини на певний проміжок часу.

     Раціональне харчування — харчування, що забезпечує процеси росту, нормальний фізіологічний стан і діяльність усіх функціональних систем людини.

    •Скільки разів на день потрібно їсти?

    •Який інтервал має бути між споживанням їжі?

    Години споживання їжі для учнів:

 сніданок удома 7.30—8.00;

сніданок у школі 10.30—11.30;

обід 14.00—14.30;

вечеря 18.30—19.30

     Режим харчування підлітка — дотримання часу прийому їжі та інтервалів між такими прийомами; правильний кількісний та якісний розподіл харчових продуктів на окремі прийоми; необхідні умови прийому їжі та поведінки під час їжі.

    Денний раціон харчування для підлітків повинен включати: м’яса або рибних продуктів — 200 г, молока або молочних продуктів — 0,5 л, хліба і хлібних виробів — 400—500 г, цукру — 50—100 г, картоплі — 300 г, овочів — 400 г, крупи — 40 г, олії — 20—30 г, тваринних жирів — 10—15 г, яйця — 1 яйце на два дні.

     Найбільшу кількість їжі споживають під час обіду (40 %), менше на сніданок (30 %) і ще менше на вечерю (20 %), на другий сніданок чи полуденок припадає 10 % добового раціону. Вечерю слід з’їдати не пізніше ніж за 2 г од до сну, щоб не порушити спокійний сон і не спричинити відкладання жиру.

  • Бесіда про сучасних кухонних пристосуваннях і обладнанні для приготування їжі.

- Яке кухонне обладнання вам відомо ? Що можна приготувати з його допомогою ?

Учитель демонструє безпечні прийоми при роботі з різними пристосуваннями : теркою , електрочайником , міксером , та ін .

 

  • Гра " Відгадай - ка…."  ( Робота в  парах)

- Дотримуватися режим харчування легше , коли вмієш самостійно готувати корисну страву . Хочете навчитися ? Для цього пропоную вам гру .

    Умови гри : необхідно виконати завдання, запропоноване в карточці. 

1 завдання : Установіть відповідність між назвами страв  та назвами кухонного інвентарю, обладнання, за допомогою якого воно готується. Самоконтроль: Учитель роздає листи самоконтролю, учні  виконують перевірку.

  • Фізична хвилинка  (проводить черговий учень)

Всі піднесли руки вгору — раз!

 Став на шпильки увесь клас.

Два — присіли, руки вниз, 

На сусіда подивись. 

Будем дружно присідати, 

Щоб ногам роботу дати.  

Хто старався присідати, 

Може вже відпочивати.

V. Закріплення та узагальнення знань. Гра «Ланцюжок здорового харчування». Учні один за одним називають по одному правилу здорового харчування, вже відомих їм з дитинства. Гра закінчується тоді, коли відповіді повторюються.

 Гігієнічні принципи раціонального харчування:
1) енергетична цiннiсть харчового рацiону повинна вiдповiдати величинi добових енерговитрат людини (у дiтей енергетичну цінність слід збільшити на 10—15%), тобто харчування повинно бути адекватним; 
2) харчовий рацiон повинен вмiщувати всi необхiднi харчовi речовини у вiдповiдних кiлькостях та у вiдповiдних спiввiдношеннях, харчування повинно бути збалансованим; 
3) слід дотримуватися правильного режиму харчування (час і тривалiсть прийомів їжi, кратнiсть i iнтервали мiж ними, черговiсть прийому страв, розподiл рацiону за прийомам тощо); 
4) їжа повинна готуватися з доброякiсних, свiжих та рiзноманiтних продуктiв; 
5) їжа повинна бути бездоганною у санiтарно—епiдемiологічному вiдношеннi і, отже, не вмiщувати патогенних речовин; 
6) слід проводити правильну кулiнарну обробку; 
7) слід забезпечити оптимальні умови для прийому їжі (оптимальні органолептичнi властивості страв, сервiровка столу, мiкроклiматичний комфорт, вiдповiдний об’єм їжi, що надає почуття насичення тощо). 

Гра «Так чи ні». Правильна відповідь – діти плескають у долоні.

  • Пішли до школи, але забули поснідати.
  • Помили  яблуко, а потім з'їли.
  • Купили  фрукти й зібралися їсти їх, не помивши.
  • Після гри в бадмінтон випили сік.
  • Після гри у футбол, випили холодну газовану воду.
  • Замість обіду, з'їли бутерброд і запили газованою водою.
  • На обід їли борщ, рибу з гарніром, компот.
  • Після обіду відпочили.
  • На вечерю вирішили з'їсти кілька бутербродів і булочку.
  • Відразу після вечері лягли спати.

VІ. Підведення підсумків уроку  Сьогодні на уроці я дізналася ...

Найцікавішим для мене було ...Для себе я візьму ...

  1. Оцінювання. Учитель аналізує роботу дітей, показує успіхи і недоліки, підводить підсумки.
  2. Прибирання робочих місць.
  3. Домашнє завдання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1 Продукти

булочка

чебурек

творог

морозиво

піцца

капуста

чіпси

суп

цибуля

сухарики

каша

майонез

солодка вода

молоко

ковбаса

гамбургер

кефір

м'ясо варене

кабачки

помідори

риба

соки

сємочки

торти

кока-кола

гречка

фасаль

яйця

печінка

буряк

 

Додаток 1 Продукти

булочка

чебурек

творог

морозиво

піцца

капуста

чіпси

суп

цибуля

сухарики

каша

майонез

солодка вода

молоко

ковбаса

гамбургер

кефір

м'ясо варене

кабачки

помідори

риба

соки

сємочки

торти

кока-кола

гречка

фасаль

яйця

печінка

буряк

Додаток 2 Страви та  кухонний інвентар

 сік із фруктів

мясорубка

крем

соковижималка

фарш

терка

макарони

міксер

буряк

блендер

подрібнені овочі

друшлак

 

Додаток 2 Страви та  кухонний інвентар

 сік із фруктів

мясорубка

крем

соковижималка

фарш

терка

макарони

міксер

буряк

блендер

подрібнені овочі

друшлак

 

 

Додаток 2 Страви та  кухонний інвентар

 сік із фруктів

мясорубка

крем

соковижималка

фарш

терка

макарони

міксер

буряк

блендер

подрібнені овочі

друшлак

 

 

 

docx
Додано
18 серпня 2019
Переглядів
3624
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку