Урок на тему : Закріплення вивчених випадків множення і ділення. Розв’язування задач.

Про матеріал
Мета: закріпити вивчений матеріал; удосконалювати вміння розв’язувати задачі на дві дії, користуючись блок-схемами, обчислювальні навички; розвивати пам’ять, логічне мислення, навички швидких обчислень; прищеплювати інтерес до точних наук.
Перегляд файлу

Тема: Закріплення вивчених випадків множення і ділення. Розв’язування задач.

 Мета: закріпити вивчений матеріал; удосконалювати вміння розв’язувати задачі на дві дії, користуючись блок-схемами, обчислювальні навички; розвивати пам’ять, логічне мислення, навички швидких обчислень; прищеплювати інтерес до точних наук.

Хід уроку

І. Організація класу до уроку

1. Привітання та створення сприятливого психологічного настрою

Вчитель. Готуючись до уроку, я приготувала незвичні подарунки. Ви не зможете забрати їх додому, комусь подарувати, але на душі у вас стане тепліше. Приготуйте праву долоньку для подарунків.

   Я дарую вам щиру посмішку, любов, доброту, здоров’я, мир і добро. Затисніть подаруночки у правій долоньці. А тепер приготуйте ліву. У цю долоньку я покладу вам увагу, кмітливість, старанність, акуратність – усе те, що вам необхідно на уроці.

   А для того, щоб у наших гостей теж був хороший настрій – привітайтесь і поділіться своїм подарунком з правої долоньки. («повітряний поцілунок»)

 

А тепер мені цікаво, яка ж погода буде панувати у нас на уроці. Про це нам розповість наш синоптик ____________________.

( За даними гідрометеоцентру на сьогоднішній день в ліцеї №4, зокрема в 2-В класі очікується такий прогноз погоди, а саме: безхмарне небо на уроці, сильний вітер від піднятих рук та глибоких знань, температура плюс 10-12 балів, опад у вигляді великої кількості емоцій . Нашій вчительці і присутнім гостям синоптична лабораторія бажає: нехай проблеми та незгоди не роблять вам в житті погоди.)

 

Вчитель. Сьогодні у нас випала незвичайна нагода відвідати «Математичне кафе».     В кафе люди святкують важливі події свого життя, приходять на цікаві розважальні програми. Ну і звичайно поїсти.

У нашому кафе ви матимете змогу скуштувати апетитні задачі, відчути неповторний смак виразів та геометричного матеріалу. Надіюсь, що у вас уже розгорівся апетит до знань? Тому розпочинаймо.

2. Повідомлення теми уроку.

Наш урок пройде під девізом «Щоб перетравити знання, потрібно поглинати їх з апетитом». – Тому я, бажаю вам, гарного апетиту у навчанні і успіхів у вивченні математики.

Сьогодні у нашому кафе вечірка присвячена повторенню таблиць множення та ділення.

Також у нашому кафе буде присутній лікар дієтолог Тетяна,  яка буде розповідати нам про користь чи шкоду продуктів, які ми будемо куштувати.

ІІ Актуалізація опорних знань

  1. Створення проблемної ситуації.

   А зараз пропоную підготувати наш основний стіл для прийому їжі – це наші парти застелені білою скатертиною в клітинку – це наші зошити. Ваше завдання пам’ятати, що всі страви живуть тільки у своїй тарілці, як і цифри тільки у своїх будиночках – клітинках, в інші навіть не заглядають.

   Потім ми перевіримо, в кого скатертина найчистіша і стіл накритий найестетичніше.

  1.   Робота в робочому зошиті.

Отож, поправте скатертину так, щоб вона лежала навскіс, поставте ліву руку на скатертину і тримайте так, щоб вона нікуди не зіскользнулася. Права рука буде накривати стіл смачними цифрами. Отож відступили 4 клітинки донизу…….

Каліграфічна хвилинка. Сьогодні у на 25 квітня. Отож пропишемо двоцифрове число 25.

  • Як за допомогою дії додавання можна отримати число 25?
  • Як за допомогою дії множення можна отримати число 25?
  • Хто бажає дати інтерв’ю хазяйці кафе про число 25?

( - Доброго дня!

  • Доброго дня!
  • Як вас звуть?
  • Мене звуть число 25.
  • Чому на вас говорять, що ви двоцифрове число?
  • Хто є вашими найкращими друзями?
  • Як вас можна утворити?
  • Дякую за інтерв’ю. чекайте на наш перший випуск журналу «Математична кулінарія»

 

  1.  «Закуска по-домашньому» Перевірка домашнього завдання.

Першою стравою, якою я Вас пригощу буде «Закуска по-домашньому». І це означає, що нам слід перевірити домашнє завдання.

Молодці! Трішки підкріпилися, набралися сил.

 

  1. Вінегрет зі свіжих усних обчислень. Усні обчислення.

Наступною стравою, яку ми скуштуємо буде смачний вінегрет зі свіжих усних обчислень.

Погляньте на дошку, ви бачите різноманітні овочі. Ваше завдання пригадати інгредієнти, які входять до цього салату, щоб їх отримати вам потрібно буде пригадати таблички множення і ділення і обчислити дуже швидко приклади. Отож давайте кришити наші овочі.

3*8=      15/3=

4*5=      30/5=

6*6=      8/2=

2*4=

(Відповіді знаходяться на овочах )

А тепер розмістіть відповіді у порядку зростання. Якщо ви зробите це правильно у вас вийде частина назви нашого кафе. (ЗДОРОВ’Я) Іншу частину назви ви зможете прочитати в кінці уроку.

А зараз слово нашому лікарю. (про овочі і фрукти)

 

  1. Уха геометрична. Робота з геометричним матеріалом.

Наступна наша страва – це є фірмова страва нашого кафе, яку я пропоную спробувати. Це уха геометрична.

   Хто скаже, хто є основним інгредієнтом цієї страви? (риба)

Саме так. Погляньте на дошку, ви побачите справжнісіньку геометричну рибу, адже уха у нас незвичайна, а саме геометрична.

Скажіть, які геометричні фігури входять до складу нашої риби?

Якої геометричної фігури не вистачає? (прямокутника). Так, а прямокутник – це і є шматочок хліба без якого ми не можемо апетитно смакувати нашою стравою.

   Що ви знаєте про цю фігуру?

(У цієї фігури протилежні сторони рівні, кути прямі і їх 4)

Давайте спробуємо накреслити прямокутник завдовжки 5 см і завширшки 3 см)

Дайте назву своєму прямокутнику. А тепер знайдемо периметр цієї фігури.

Що таке периметр?

Отже, рекомердую вам вживати цю страву щотижня в обідню перерву. І ваш шлунок казатиме вам спасибі.

А зараз слово нашому лікарю.

 

  1. М’ясна задача

Легенькою ухою ми підкріпилися. Переходимо до важких, але смачних для нашого шлунку страв. Пропоную вам почастувати м’ясною задачею.

(Задача на парті у учнів)

 

Задача

Порція тушкованого м’яса в нашому кафе складається з двох шматочків по 30 грам і трьох шматочків по 9 грам. Скільки грамів має порція тушкованого м’яса?

  1. 30+30=60 (г) – маса двох шматочків по 30 г;
  2. 9*3=27 (г) – маса 3 шматочків по 9 г;
  3. 60+27=87 (г)

А чи задовольнить ця порція м’яса денну потребу дитини відповість лікар.

 

  1. Розваги (Фізкультхвилинка)

А тепер я пропоную вам трішки відпочити і розважитися в нашому кафе.

(Методом оригамі зробити стаканчик)

  • Діти,а що б ви бажали налити в цей стакан і чому?

Молоко, бо воно зміцнює кістки і зуби, покращує зір і знімає втому. (Колесник)

Узвар, тому що він стимулює травлення, виводить з організму шкідливі речовини. (Літвинчук)

Березовий сік, бо він вбиває бактерії і мікроби. Посилює імунітет. (Губленко)

Мед , бо він підвищує працездатність, знижує нервове збудження. (Скачкова)

Абетка харчування с.16

Фізкульт-ка «Роби так»

(Вивішую замість лікаря букву з інформацією, що вище)

 

  1. Математичний коктейль цікавих завдань (Робота в парах)

Чи знаєте ви як називають людину, яка готує коктейль? (БАРМЕН)

Сьогодні у вас буде можливість відчути себе у ролі бармена.

А наші гості допоможуть визначити в кого коктейль буде найсмачніший і головне найшвидше приготований.

Отож, уважно слухайте завдання.

Кожна команда, а їх є 3 – 1 ряд, 2 ряд і 3 ряд готуватиме свій фірмовий коктейль.

1 ряд – з апельсину

2 ряд – з ківі

3 ряд – з полуниці

   Щоб коктейль вийшов правильним, вам потрібно буде знати певну кількість мілілітрів потрібних інгредієнтів. Для цього вам потрібно буде швидко в парі обчислити перший приклад, передати 2 парті – вони обчислюють другий приклад і т.д. яка команда справиться швидше – вивішує свій коктейль на дошку.

Отож, перемогла команда, яка готувала ____________ коктейль. Звісно, вона пригощає всіх цим напоєм.

 

  1. Десерт «Торт з чудовим кремом із шоколадних виразів на множення». Робота в групах

А зараз наше кафе запрошує скуштувати напевне довгоочікуваий десерт «Торт з кремом із шоколадних виразів на множення»

Щоб його скуштувати, потрібно допомогти нашому кухарю. Наш кухар хоче приготувати цей торт для вас, але він знає кількість інгредієнтів тільки на одну порцію, а нас багато. Щоб торта вистачило для всіх потрібно збільшити кількість продуктів у 2 і в 3 рази.

Кожна група отримує рецепт і працює як? (Правила роботи в групі)

Об’єднайтеся.

Працюємо не на швидкість, а на правильність.

Якщо ж ви вірно обчислите, то отримаєте право скуштувати торт у будь – який день у нашому кафе.

 

Молодці! А чи корисний торт розповість лікар.

 

 

Метод «Гарячий стілець»

В кожному кафе є віп-клієнти – це поважні клієнти, для яких все найкраще. В нашому кафе теж є таке місце. Хто бажає довести всім, що він достойний звання «Віп – клієнт» і дуже швидко, ніби на гарячому стільці буде відповідати на мої запитання?

  • Назви числа при множенні (перший множник, другий множник, добуток)
  • Назви числа при діленні (ділене, дільник, частка)
  • Які геометричні фігури ти знаєш?
  • Назви сусідів числа 36
  • В яких величинах вимірюють вагу (кілограми і грами)

 

 

 

 

ІІІ. Підсумок уроку.

У нашому кафе є «Книга скарг і пропозицій». У ній ви можете відмітити свої враження від кафе.

Розкажіть чи сподобалось вам кафе?

Яка страва найбільше сподобалась?

Які враження у вас залишились від перебування у нашому кафе?

 

 

ІV. Оголошення домашнього завдання. Гостинці у торбинці.

За старою українською традицією гостеві обов’язково слід вручити на прощання маленький гостинець. Я хочу пригостити вас тістечками із завданнями, які ви виконаєте вдома. А ще попрошу вас знайти у бібліотеці інформацію про цікаві та корисні страви різних народів, для того, щоб ми мали змогу розширити асортимент нашого кафе.

Я дякую вам за перебування в нашому «Математичному кафе», дякую за гарний настрій, за те, що ви були активними та уважними. На сьогодні наше кафе зачиняється, але я думаю, що ви і надалі будете приходити до нас і залишатися постійними відвідувачами.

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
6 жовтня 2022
Переглядів
413
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку