Урок з навчання грамоти на тему: "Закріплення букви "Зз".
Метою, якого є закріпити знання про звукове значення букви «З»; формувати навички читання слів і речень з вивченими буквами; розвивати мислення, мовлення учнів, їх пізнавальні інтереси, пам'ять, увагу, спостережливість, вміння працювати в групах;виховувати дбайливе ставлення до оточуючого світу.
Тернопільська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №3
з поглибленим вивченням іноземних мов
Тернопільської міської ради
Тернопільської області
Українське читання.
Навчання грамоти.
Підготувала:
вчитель початкових класів
Стасишен Людмила Степанівна
Тернопіль -2018
Мета:
Обладнання: «Буквар» (К. Понамарьова, 2018), мультимедійна презентація, роздатковий матеріал, подарунки, макети Сніговиків, підзорна труба, сніжинки, лего.
І. Організація класу.
Ранкова зустріч
Учні стають у коло та хором читають вітальний вірш.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
― Сьогодні до нас завітав незвичайний гість.
― А хто він, ви дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку(Слайд №1)
Буква «З», яку ми вивчали на попередньому уроці, любила спостерігати за зірками, тому інші букви подарували їй підзорну трубу. Щовечора вона віталася із зірками.
Ось і зараз буква «З» зручно сіла на даху будиночка і спостерігала, мріяла. Літеру непокоїло, що дуже часто діти її приймали за цифру «3». Але ж вона прийшла із царства букв!
Раптом буква «З» опустила телескоп вниз і помітила Сніговика, який самотньо стояв біля старого будинку. Його сьогодні ввечері зліпили діти, які приїздили до бабусі в гості. Дітвора поїхала додому, а Сніговичок засумував… Він хотів, щоб у нього з’явилися нові друзі. Певний час Сніговик також спостерігав за зірками та літерою… Зранку зірки зникли, а з ними й буква «З». І ось він вирішив шукати її.
Ось ви і здогадались, як такий кумедний гість потрапив до нас на урок.
- Діти, як ви думаєте, куди зникла буква «З»? (Вона заховалася в слова)
ІІ. Оголошення теми уроку
- Сьогодні на уроці ми з вами закріпимо знання про букву «З», працюватимемо у групах та допоможемо нашому Сніговичку знайти нових друзів.
ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
(Вчитель демонструє швидко назви слів, а діти повинні назвати їх у логічній послідовності.)
Кружляє ніжно білий пух.
Вдягає зайчик свій кожух.
Співають весело синички.
Вдягає лиска рукавички.
Трави надворі вже нема.
Ви здогадались? Це … (Зима)
Зима морозяна надворі,
Замети білі на землі.
Зоріють в небі ясні зорі,
Заснули зайчики малі.
Діти читають ланцюжком та вибірково.
Ліпимо сніговика:
Щоки в нього з буряка,
Із вуглинок ― очі,
Замість носа ― морква.
Ми дамо йому мітлу,
Замотаєм шарфом шию.
Надінемо капелюха,
Щоб не мерзли в нього вуха.
ІV. Робота в групах
У кожного з вас на парті є предмет. Вам потрібно з’ясувати: «Що це?». Далі необхідно пояснити, що цей предмет означає та викласти на парті модель слова.
Зірка – небесне світило.
Морська зірка.
Зірка – ялинкова прикраса.
Отже, який висновок можна зробити? (В українській мові є слова, що звучать і пишуться однаково, але мають різні значення)
М. Р. З З. РК. К. ВЗ. НИ
(На столі у дітей лежать різнокольорові цеглинки лего.)
V. Підсумок уроку.