Урок на тему: "Закріплення букви "Зз"

Про матеріал

Урок з навчання грамоти на тему: "Закріплення букви "Зз".

Метою, якого є закріпити знання про звукове значення букви «З»; формувати навички читання слів і речень з вивченими буквами; розвивати мислення, мовлення учнів, їх пізнавальні інтереси, пам'ять, увагу, спостережливість, вміння працювати в групах;виховувати дбайливе ставлення до оточуючого світу.

Перегляд файлу

Тернопільська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №3

 з поглибленим вивченням іноземних мов

Тернопільської міської ради

Тернопільської області

 

 

 

                      Українське читання.
          Навчання грамоти.

                                                                        Підготувала:
                                                                        вчитель початкових класів
                                                                        Стасишен Людмила Степанівна

 

Тернопіль -2018

 

Мета:

  • закріпити знання про звукове значення букви «З»;
  • формувати навички читання слів і речень з вивченими буквами;
  • розвивати мислення, мовлення учнів, їх пізнавальні інтереси, пам’ять, увагу, спостережливість, вміння працювати в групах;
  • виховувати дбайливе ставлення до оточуючого світу.

Обладнання: «Буквар» (К. Понамарьова, 2018), мультимедійна презентація, роздатковий матеріал, подарунки, макети Сніговиків, підзорна труба, сніжинки, лего.


І. Організація класу.
Ранкова зустріч

Учні стають у коло та хором читають вітальний вірш.

  • Який настрій у вас сьогодні? Покажіть виразом обличчя.
  • На що він схожий? (Діти порівнюють свій настрій із явищами природи.)
  • А тепер посміхніться самі до себе, до мене та поділіться своїм чудовим настроєм із товаришем.
  • Оберіть, будь ласка, сніжинку улюбленого кольору.
  • Зараз я прошу розміститись у групах за кольором сніжинки.


ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
― Сьогодні до нас завітав незвичайний гість.
― А хто він, ви дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку(Слайд №1)

                                                                    

  • images (1).jpg Так, це Сніговик завітав до нас на урок.
  • А чи цікаво вам, як він потрапив до нас у клас?
  • Отож, послухайте історію, яка відбулася з ним.

 

  • Розповідь історії вчителем

Буква «З», яку ми вивчали на попередньому уроці, любила спостерігати за зірками, тому інші букви подарували їй підзорну трубу. Щовечора вона віталася із зірками.

Ось і зараз буква «З» зручно сіла на даху будиночка і спостерігала, мріяла. Літеру непокоїло, що дуже часто діти її приймали за цифру «3». Але ж вона прийшла із царства букв!                                                                                                               

Раптом буква «З» опустила телескоп вниз і помітила Сніговика, який самотньо стояв біля старого будинку. Його сьогодні ввечері зліпили діти, які приїздили до бабусі в гості. Дітвора поїхала додому, а Сніговичок засумував… Він хотів, щоб у нього з’явилися нові друзі. Певний час Сніговик також спостерігав за зірками та літерою…  Зранку зірки зникли, а з ними й буква «З». І ось він вирішив шукати її.

Ось ви і здогадались, як такий кумедний гість потрапив до нас на урок.

- Діти, як ви думаєте, куди зникла буква «З»? (Вона заховалася в слова)

ІІ. Оголошення теми уроку

- Сьогодні на уроці ми з вами закріпимо знання  про букву «З», працюватимемо у групах та допоможемо нашому Сніговичку знайти нових друзів.

  • Гра «Уявний мікрофон» (Слайд 2)
  • Чого ви очікуєте від уроку? Що б ви хотіли, щоб було на уроці?

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

  • Гра «Фотооко»

(Вчитель демонструє швидко назви слів, а діти повинні назвати їх у логічній послідовності.)

 

  • Відгадування загадки
  • Діти відгадайте загадку:

Кружляє ніжно білий пух.

Вдягає зайчик свій кожух.

Співають весело синички.

Вдягає лиска рукавички.

Трави надворі вже нема.

Ви здогадались? Це … (Зима)

  • Так це зима. Який звук чуємо на початку цього слова?
  • Гра «Впіймай звук»

Зима морозяна надворі,

Замети білі на землі.

Зоріють в небі ясні зорі,

Заснули зайчики малі.

  • Які слова були зі звуком «З»?
  • Асоціативний кущ (Слайд 3)
  • З чим асоціюється у вас слово зима?
  • Розгляд зимового пейзажу (Слайд 4)
  • Зима (яка?) біла, пухнаста, холодна, срібляста.
  • Уявіть собі, що Зима – жива істота. Який у неї характер? Вона добра чи зла?
  • Читання піраміди слів. (Слайд №5).
    З
    ЗА
    ЗАЛ
    ЗИМА
    ЗІРКА
    ЗОШИТИ
    ЗАМОРОЗОК
    ― Яке слово найдовше?
    ― У якому слові чотири літери?
  •            Читання тексту з Букваря (ст. 95)

Діти читають ланцюжком та вибірково.

  •            Фізкультхвилинка «Сніговик»

Ліпимо сніговика:

Щоки в нього з буряка,

Із вуглинок ― очі,

Замість носа ― морква.

Ми дамо йому мітлу,

Замотаєм шарфом шию.

Надінемо капелюха,

            Щоб не мерзли в нього вуха.

ІV. Робота в групах

  •                   Діти, але ми з вами не зауважили, що у нас в класі тепло і Сніговичок може розтанути. Для того, щоб цього не сталося, нам потрібно виконати завдання у групах. За кожне вірно виконане завдання група отримує маленького сніговичка. Чим більше буде сніговичків, тим більше буде друзів у нашого гостя. І вони підтримають відповідну температуру для нього.
  •                   Давайте пригадаємо правила роботи у групі.

 

  •            Гра «Дослідники»( Слайд №6)

У кожного з вас на парті є предмет. Вам потрібно зясувати: «Що це?». Далі необхідно пояснити, що цей предмет означає та викласти на парті модель слова.

 Зірка – небесне світило.

 Морська зірка.

 Зірка – ялинкова прикраса.

 Отже, який висновок можна зробити? (В українській мові є слова, що звучать і пишуться однаково, але мають різні значення)

  •            Гра «Морозенко»
  • Діти сьогодні Морозенко заморозив слова:

М. Р. З                   З. РК.                            К. ВЗ. НИ

  • Вам необхідно їх розморозити, вставивши пропущені букви, а потім скласти із ними речення (Слайд №7).
  • Психогімнастика «Усміхнися» (Слайд №8)

(На столі у дітей лежать різнокольорові цеглинки лего.)

  • Діти, візьміть, будь ласка, ту смужку цеглинку лего, яка вам подобається.
  • Інколи нам здається, що зима бідна на кольори. Але чи насправді це так? Зараз перевіримо!
  • Спробуймо порадіти кожному кольору зими.
  • Порадійте зимовому дереву (Діти піднімають коричневу цеглинку).
  • Усміхніться небу (Синя цеглинка).
  • Усміхніться снігу (Біла цеглинка).
  • Порадійте горобині (Червона цеглинка).
  • Усміхніться ялинці (Зелена цеглинка).
  • А тепер ялинка посміхнеться нам.
  • Фізкультхвилинка «Ялинка».( Слайд №9)
  • Гра «Побажання для Сніговика». (Слайд №10)
  • Діти, скажіть, будь ласка, що потрібно одягнути, щоб зліпити Сніговика? (Рукавички)
  • На свята люди відають один одного. Зараз вам пропоную привітати нашого Сніговичка! На рукавичках, що у вас на парті, надрукуйте, будь ласка, кілька вітальних слів. (Рукавички зі словами прикріплюю на магнітній дошці).

V. Підсумок уроку.

  • Інтерактивна технологія «Незакінчене речення» (Слайд №11)
  • На цьому уроці я навчився……
  • Я зрозумів, що зима….
  • Зима схожа на ….
  • Я люблю зиму за…
  • Діти, а тепер підкажіть мені, що потрібно зробити, щоб наш Сніговичок не був самотній? (Познайомити його з новими друзями  – сніговичками)
  • (Вчитель розміщує сніговичків, які діти отримали під час виконання завдань у групі навколо великого Сніговика)
  • Тепер наш Сніговичок не буде самотнім. Завдяки вам у нього з’явилися друзі. Як приємно робити добрі справи!
  • Але наш сьогоднішній гість також приготував для вас подарунки. (Солодкі пряники – сніговички із побажаннями).
  • Діти, давайте подякуємо Сніговичку за подарунки, а я в свою чергу, дякую вам за увагу і бажаю вам гарного настрою!

 

docx
Додано
4 грудня 2018
Переглядів
693
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку