12 серпня о 18:00Вебінар: Краще раз побачити: універсальні інтернет-ресурси для унаочнення навчального матеріалу

Урок на тему "Закріплення знань учнів про іменники, прикметники, дієслова, числівники та службові слова.

Про матеріал
Формування предметних компетентностей: формувати в учнів уміння визначати вивчені частини мови; формувати образне мислення, збагачувати словниковий запас учнів; розвивати творчу уяву, пізнавальну активність. Формування ключових компетентностей: формування уміння міркувати, робити висновки, поповнювати словниковий запас. Уміння вчитися впродовж життя: формувати уміння відбирати і застосовувати потрібні знання для досягнення навчальної мети.
Перегляд файлу

Тема. Закріплення знань учнів про іменники, прикметники, дієслова, числівники та службові слова.

Мета. Формування предметних компетентностей: формувати в учнів уміння визначати вивчені частини мови; формувати образне мислення, збагачувати словниковий запас учнів; розвивати творчу уяву, пізнавальну активність.

Формування ключових компетентностей: формування уміння міркувати, робити висновки, поповнювати словниковий запас.

Уміння вчитися впродовж життя: формувати уміння відбирати і застосовувати потрібні знання для досягнення навчальної мети.

Соціальна і громадянська компетентності: формувати вміння співпрацювати в команді, слухати і чути інших.

І. Вступна частина.

Привітання.

  • Доброго дня, діти!
  • За вікном весна. Погода дарує нам приємні сюрпризи- сонце, тепло, запахи перших квітів і трав.
  • А що ми зараз можемо подарувати один одному?
  • Усмішку.
  • Тож посміхніться один одному, подумки побажайте успіхів на цілий день.
  • Діти, сьогодні до нас на урок завітали гості. Тож привітайтесь із ними і подаруйте усмішку.
  • Для того, щоб працювати на уроці гарно і виконувати всі завдання, будьте старанні та уважні.

ІІ. Основна частина.

  1. Мотивація навчальної діяльності учнів.
  • Діти, над якою темою ми працювали протягом березня? ( ідеї- винаходи- відкриття)

А про що ми з вами вже дізналися?

( діти є гарними винахідниками вони винайшли…)

Сьогодні у нас незвичайний урок. Ми будемо працювати у мовній лабораторії. Ви спробуєте себе у ролі юних лаборантів- дослідників української мови та закріпите знання про вивчені частини мови.

  • Діти, вам було додому завдання, знайти значення слова- лабораторія
  • Хто зробив?

Презентація. Слайд 1

 

Лабораторія – це спеціально обладнане та устатковане приладами, пристроями, мережами приміщення або транспортний засіб ( наприклад автомобіль, вагон потягу, літак) для наукових досліджень, навчальних робіт, контрольних аналізів та випробувань. ( на стіну слів вішаю слово лабораторія)

  • А хто ж працює у лабораторії? ( винахідники, науковці, дослідники)

Тож давайте згадаємо?

Слайд 2

 

 Люди які ведуть дослідження, займаються науковим дослідженням, вивченням, спостереженням, аналізом чого- небудь, сприяє отриманню нових знань- це (дослідники)

 

Слайд 3

 Вчені, знавці щонайменше однієї галузі науки, які у своїх дослідженнях застосовують лише наукові методи- це (науковці)

Слайд 4

 Люди, які створюють нові винаходи, технічні пристрої або методи. Хоча деякі  можуть бути вченими, які створюють технічні новинки на базі відкритів інших вчених- (винахідники)

 Проблемне запитання.

  • Дайте відповідь на запитання, чи кожна людина може бути винахідником?
  • Тож давайте будемо гарно працювати і в кінці уроку дізнаємось чи дійсно це так.
  1. Робота над темою уроку.

А зараз виконаємо інтерактивну вправу « Мішечок із запитаннями».

Гра « Так чи ні» ( З використанням Лего)

У дітей на партах цеглинки «Лего»: зелені та червоні. Учитель зачитує ситуацію, якщо учні вважають, що вчинок правильний, піднімають зелену цеглинку, якщо неправильний- червону.

-іменник відповідає на питання який?

- прикметник вказує на ознаку предмета.

- числівник відповідає на питання скільки?

- дієслово вказує  на назву предмета.

- іменники мають власні і загальні назви.

- назви людей і тварин відповідають на питання хто?

- до службового слова ми можемо поставити питання.

- дієслово вказує на дію предметів.

3. Каліграфічна хвилинка.

Урок продовжим без зупинки написанням каліграфічної хвилинки.

- записати з’єднання букв ла-( середнє) ор-( верхнє) ія-( нижнє)

- записати каліграфічно слово лабораторія

-робота в парах. ( побудувати речення із розсипаних слів, записати речення, викласти модель речення за допомогою кубиків Лего) У лабораторії працюють розумні дослідники.

- Охарактеризуйте слова за планом  -частина мови

                                                              - на що вказує

                                                              - на яке питання відповідає?

4. Фізкультхвиинка.

5. Робота в групах.

- Діти, а зараз ми з вами поділимося на групи ( за кольором пазлів)

Дізнаємось, хто в якому відділі лабораторії буде працювати.

Побудуйте слово із пазлів. Як називається ваш відділ?

Згадаємо правила роботи в групі

  1. Працюємо всі.
  2. Говорити коротко й чітко.
  3. Не перебивати один одного
  4. Поважайте всі висловлені думки.
  5. Розподілити обов’язки в групі.
  6. Обговорити отримані результати.
  7. Зробити висновки.

1 група Дослідники

2 група Науковці

3 група Винахідники

Винахідники  ( завдання в конверті)

Винайти нові кольори- прикметники та дібрати до них відповідні іменники

Червоний+ жовтий=

Жовтий+ зелений=

Синій + червоний=

 Презентація групи.

 

 

Науковці ( завдання в конверті)

Прослідкувати на якому місці за вживанням в українській мові знаходиться дієслово ( порахувати в даному тексті частини мови (за кольоровими камінчиками 1 слово= 1камінчику )

 Презентація групи.

 

 

Дослідники ( завдання в конверті)

Провести дослідження. Скільки слів- іменників можна утворити із слова винахідник ( хід, винахід, вина, Діна нива, кіна, дах, Ніна, віник, дивина, вихід, диван)

Презентація групи.

  1. Вибірковий диктант ( пишуть всі)

Виписати числівники.

Білка моркву посадила,

Аж сімнадцять уродило.

П’ять зайців по три зірвали.

Скільки білочці зосталось? (2)   ( 17, 5, 3, 2)

  1. Творча вправа.
  • З поданих речень складіть текст, вставляючи відповідні слова із дужок.
  • Прочитайте текст.
  • Запишіть текст коментуючи (по черзі одна дитина диктує, а всі інші записують)

( НА, У) школі він отримує багато знань. Хлопчик мріє стати ученим.

Іванко любить ходити ( біля, до ) школи.

( Іванко любить ходити до школи. У школі він отримує багато знань. Хлопчик мріє стати ученим.)

  • Діти, які слова дібрали з дужок?
  • Як вони називаються?
  • Для чого служать?
  1. Гра «Рухливий клубочок»

Діти стоять в колі. Вчитель бере клубочок і називає іменник, наступна дитина ставить запитання до іменника і називає прикметник, слідуюча ставить запитання до прикметника і називає дієслово і так далі.

ІІІ. Заключна частина.

  1. Рефлексія.

Діти, зараз я буду називати вам слова, а ви будете піднімати цеглинку відповідного кольору.

Співають, п'ятнадцять, на, дослід, в, наука, досліджувати, цікавий, спостерігати, творчий, два.

Діти, тож  чи дійсно кожна людина може бути винахідником? ( так, якщо з’являються ідеї, то потрібно їх утілювати в життя, удосконалювати, досліджувати, багато працювати, щоб досягти певного результату)

А зараз приготуйте свої долоньки. Плесніть у долоні, якщо ви згодні зі мною.

-на уроці мені було цікаво

-на уроці я працював/ працювала старанно

-на уроці ми дружно працювали у групах і парах

Ось ви поаплодували дружно собі і своїм однокласникам. Ви всі сьогодні великі молодці.

 

docx
Додано
29 квітня
Переглядів
240
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку