Урок на тему "Закріплення знань учнів про іменники, прикметники, дієслова, числівники та службові слова.

Про матеріал
Формування предметних компетентностей: формувати в учнів уміння визначати вивчені частини мови; формувати образне мислення, збагачувати словниковий запас учнів; розвивати творчу уяву, пізнавальну активність. Формування ключових компетентностей: формування уміння міркувати, робити висновки, поповнювати словниковий запас. Уміння вчитися впродовж життя: формувати уміння відбирати і застосовувати потрібні знання для досягнення навчальної мети.
Перегляд файлу

Тема. Закріплення знань учнів про іменники, прикметники, дієслова, числівники та службові слова.

Мета. Формування предметних компетентностей: формувати в учнів уміння визначати вивчені частини мови; формувати образне мислення, збагачувати словниковий запас учнів; розвивати творчу уяву, пізнавальну активність.

Формування ключових компетентностей: формування уміння міркувати, робити висновки, поповнювати словниковий запас.

Уміння вчитися впродовж життя: формувати уміння відбирати і застосовувати потрібні знання для досягнення навчальної мети.

Соціальна і громадянська компетентності: формувати вміння співпрацювати в команді, слухати і чути інших.

І. Вступна частина.

Привітання.

  • Доброго дня, діти!
  • За вікном весна. Погода дарує нам приємні сюрпризи- сонце, тепло, запахи перших квітів і трав.
  • А що ми зараз можемо подарувати один одному?
  • Усмішку.
  • Тож посміхніться один одному, подумки побажайте успіхів на цілий день.
  • Діти, сьогодні до нас на урок завітали гості. Тож привітайтесь із ними і подаруйте усмішку.
  • Для того, щоб працювати на уроці гарно і виконувати всі завдання, будьте старанні та уважні.

ІІ. Основна частина.

  1. Мотивація навчальної діяльності учнів.
  • Діти, над якою темою ми працювали протягом березня? ( ідеї- винаходи- відкриття)

А про що ми з вами вже дізналися?

( діти є гарними винахідниками вони винайшли…)

Сьогодні у нас незвичайний урок. Ми будемо працювати у мовній лабораторії. Ви спробуєте себе у ролі юних лаборантів- дослідників української мови та закріпите знання про вивчені частини мови.

  • Діти, вам було додому завдання, знайти значення слова- лабораторія
  • Хто зробив?

Презентація. Слайд 1

 

Лабораторія – це спеціально обладнане та устатковане приладами, пристроями, мережами приміщення або транспортний засіб ( наприклад автомобіль, вагон потягу, літак) для наукових досліджень, навчальних робіт, контрольних аналізів та випробувань. ( на стіну слів вішаю слово лабораторія)

  • А хто ж працює у лабораторії? ( винахідники, науковці, дослідники)

Тож давайте згадаємо?

Слайд 2

 

 Люди які ведуть дослідження, займаються науковим дослідженням, вивченням, спостереженням, аналізом чого- небудь, сприяє отриманню нових знань- це (дослідники)

 

Слайд 3

 Вчені, знавці щонайменше однієї галузі науки, які у своїх дослідженнях застосовують лише наукові методи- це (науковці)

Слайд 4

 Люди, які створюють нові винаходи, технічні пристрої або методи. Хоча деякі  можуть бути вченими, які створюють технічні новинки на базі відкритів інших вчених- (винахідники)

 Проблемне запитання.

  • Дайте відповідь на запитання, чи кожна людина може бути винахідником?
  • Тож давайте будемо гарно працювати і в кінці уроку дізнаємось чи дійсно це так.
  1. Робота над темою уроку.

А зараз виконаємо інтерактивну вправу « Мішечок із запитаннями».

Гра « Так чи ні» ( З використанням Лего)

У дітей на партах цеглинки «Лего»: зелені та червоні. Учитель зачитує ситуацію, якщо учні вважають, що вчинок правильний, піднімають зелену цеглинку, якщо неправильний- червону.

-іменник відповідає на питання який?

- прикметник вказує на ознаку предмета.

- числівник відповідає на питання скільки?

- дієслово вказує  на назву предмета.

- іменники мають власні і загальні назви.

- назви людей і тварин відповідають на питання хто?

- до службового слова ми можемо поставити питання.

- дієслово вказує на дію предметів.

3. Каліграфічна хвилинка.

Урок продовжим без зупинки написанням каліграфічної хвилинки.

- записати з’єднання букв ла-( середнє) ор-( верхнє) ія-( нижнє)

- записати каліграфічно слово лабораторія

-робота в парах. ( побудувати речення із розсипаних слів, записати речення, викласти модель речення за допомогою кубиків Лего) У лабораторії працюють розумні дослідники.

- Охарактеризуйте слова за планом  -частина мови

                                                              - на що вказує

                                                              - на яке питання відповідає?

4. Фізкультхвиинка.

5. Робота в групах.

- Діти, а зараз ми з вами поділимося на групи ( за кольором пазлів)

Дізнаємось, хто в якому відділі лабораторії буде працювати.

Побудуйте слово із пазлів. Як називається ваш відділ?

Згадаємо правила роботи в групі

  1. Працюємо всі.
  2. Говорити коротко й чітко.
  3. Не перебивати один одного
  4. Поважайте всі висловлені думки.
  5. Розподілити обов’язки в групі.
  6. Обговорити отримані результати.
  7. Зробити висновки.

1 група Дослідники

2 група Науковці

3 група Винахідники

Винахідники  ( завдання в конверті)

Винайти нові кольори- прикметники та дібрати до них відповідні іменники

Червоний+ жовтий=

Жовтий+ зелений=

Синій + червоний=

 Презентація групи.

 

 

Науковці ( завдання в конверті)

Прослідкувати на якому місці за вживанням в українській мові знаходиться дієслово ( порахувати в даному тексті частини мови (за кольоровими камінчиками 1 слово= 1камінчику )

 Презентація групи.

 

 

Дослідники ( завдання в конверті)

Провести дослідження. Скільки слів- іменників можна утворити із слова винахідник ( хід, винахід, вина, Діна нива, кіна, дах, Ніна, віник, дивина, вихід, диван)

Презентація групи.

  1. Вибірковий диктант ( пишуть всі)

Виписати числівники.

Білка моркву посадила,

Аж сімнадцять уродило.

П’ять зайців по три зірвали.

Скільки білочці зосталось? (2)   ( 17, 5, 3, 2)

  1. Творча вправа.
  • З поданих речень складіть текст, вставляючи відповідні слова із дужок.
  • Прочитайте текст.
  • Запишіть текст коментуючи (по черзі одна дитина диктує, а всі інші записують)

( НА, У) школі він отримує багато знань. Хлопчик мріє стати ученим.

Іванко любить ходити ( біля, до ) школи.

( Іванко любить ходити до школи. У школі він отримує багато знань. Хлопчик мріє стати ученим.)

  • Діти, які слова дібрали з дужок?
  • Як вони називаються?
  • Для чого служать?
  1. Гра «Рухливий клубочок»

Діти стоять в колі. Вчитель бере клубочок і називає іменник, наступна дитина ставить запитання до іменника і називає прикметник, слідуюча ставить запитання до прикметника і називає дієслово і так далі.

ІІІ. Заключна частина.

  1. Рефлексія.

Діти, зараз я буду називати вам слова, а ви будете піднімати цеглинку відповідного кольору.

Співають, п'ятнадцять, на, дослід, в, наука, досліджувати, цікавий, спостерігати, творчий, два.

Діти, тож  чи дійсно кожна людина може бути винахідником? ( так, якщо з’являються ідеї, то потрібно їх утілювати в життя, удосконалювати, досліджувати, багато працювати, щоб досягти певного результату)

А зараз приготуйте свої долоньки. Плесніть у долоні, якщо ви згодні зі мною.

-на уроці мені було цікаво

-на уроці я працював/ працювала старанно

-на уроці ми дружно працювали у групах і парах

Ось ви поаплодували дружно собі і своїм однокласникам. Ви всі сьогодні великі молодці.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. колодій світлана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
29 квітня 2020
Переглядів
1092
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку