Мета: навчальна: закріпити сформоване поняття про іменник, забезпечити засвоєння
учнями інформації про іменник.
розвивальна: розвивати критичнее мислення, увагу, уміння чітко формулювати
думки, розвивати спостережливість, художній смак.
виховна: виховувати толерантне ставлення до фольклору інших народів світу.
Організаційний момент
- Добрий день , діти, сідайте! Сьогодні у нас урок незвичайний, а казковий. Ми з вами побуваємо в чарівній казковій країні і допоможемо нашим героям подолати всі труднощі.
- Подивіться на дошку.На дошці записане слово тієї казки, якою ми з вами помандруємо. А давайте відгадаємо її. Вам потрібно переставити літери так, щоб отримати слово, яке буде назвою казки.
Т ТЕ ЕР РЕ ЕМ МО ОК (ТЕРЕМОК)
До слова ТЕРЕМОК треба утворити слова близькі за значенням
( дім, оселя, будинок, хатина)
Відкриваємо дошку ( на ній зображення ТЕРЕМКА)
Дошку я вам відкриваю, до классу казку випускаю.
Він не низький , не високий,
Він не вузький не широкий,
(Зображення лягушки)
Шла жабка із болота,
Бачить- заперті ворота…
(на дверях теремка великий замок)
- Що ж робити? Як ті двері відчинити?
А для того, щоб жабка-шкряботушка змогла потрапити до будинку, потрібно допомогти їй і виконати завдання. Допоможемо?
Щоб іх легко вдалося давайте пригадаємо, що таке іменник? Іменник це частина мови, що є назвою предмета і відповідає на питання Хто? Що?
На дошці розташовані слова. Ви повинні знайти слова, що відповідають на питання ХТО? і ЩО? і розмістити їх на дошці у відповідну колонку.
Молодці! Завдання ми виконали.
Що ми з вами в теремочку відчинили?
( замок) – це слово , яке пишеться однаково, але може мати різне значення, завдяки наголосу. замОк та зАмок ( розібрати слова)
З цими словами складемо речення.
Жабка лапкою збила замок
І заглянула в теремок.
Тільки в двері увійшла,
Слідом мишка-норушка прийшла
(зображення мишки)
Щоб до теремочку потрапити, треба мишці виконати завдання. Допоможемо?
Відкриваємо зошити.
Пропускаємо один рядок.
Посередині пишемо число.
3 пальчики від поля, або від згину зошита записуємо класна робота. Два окремих слова. Не забуваємо про нахил.
Сьогодні ми пропишемо каліграфічно літеру Т.
Літеру т починаємо писати з надрядкової лінії пряма похила і дашок. Пів рядка дописали потім маленьку
Назвіть слова , які починаються на літеру Т
Запишемо слова те-ре-мок ту-луб тир і визначимо скільки в цих словах складів .
Визначили.
Задоволена мишка потрапила до теремочку. Мишці так сподобалася наша робота, що вона аж затанцювала , давайте і ми потанцюємо з мишкою.
Фізкультхвилинка
Оселилася мишка з жабкою. Топлять піч,зерно товчуть і млинці в печі печуть.
Прибіг з лісу зайчик-побігайчик. І йому знайшли завдання.
Подивіться на дошку. На ній записані речення, в яких потрібно вставити в словах пропущену літеру.
Дід бив, не розбив, баба била, не розбила. Бігла мишка, хвостиком зачепила і яєчко розбила.
З якої казки жабка- шкряботушка взяла речення?
(курочка ряба)
Діти списують
Знайдіть слова, які відповідають на питання ХТО? ЩО? зверху цих слів олівцем позначаємо ім.
Ось живуть вони, жабка-шкряботушка, мишка-норушка, зайчик-побігайчик.
Раптом з,явилася лисичка-сестричка.
І вона отримала завдання.
Допоможемо лисичці?
Нам потрібно зібрати біля теремка ягоди і грибочки. Під кожною стороною ягідки або грибочка записані словосполучення, іх треба замінити одним словом, поставивши запитання.
Ось живуть вони, біди не знають. Раптом іде ведмедик, побачив теремок і зупинився. Я також хочу у теремочку жити. А звірята йому відповідають, виконай наше завдання і запросимо у гості.
Подивіться на дошку. На дошці записані слова. Треба з них скласти речення .
В полі чистім стоїть теремок.
Виконав завдання ведмідь і поліз на дах. Тільки но сів, а будиночок затріщав та й розвалився . повибігали з нього звірятка…всі цілі і неушкоджені.
Що ж тепер робити? Будувати новий! Кращий за минулий.
Дивіться так, щоб не було, як у звірят. Щоб ми не розгубили свої знання, тому зараз повторимо, що таке іменник і наведемо приклади.
Вам урок сподобався? Дякую за урок.