Урок "Слова, які означають назви предметів"

Про матеріал
Розробка уроку української мови у 2 класі на заявлену тему, мета якого - ознайомити дітей зі словами, які означають назви предметів, розширити й поглибити знання учнів про слова - назви предметів, учити розпізнавати ці слова в мовленні, складати з ними речення.
Перегляд файлу

Тема: Слова, які означають назви предметів. (Іменники).

 

Мета: навчальна: закріпити сформоване поняття про іменник, забезпечити засвоєння

           учнями інформації про іменник.

           розвивальна: розвивати критичнее мислення, увагу, уміння чітко формулювати

           думки, розвивати спостережливість, художній смак.

           виховна: виховувати толерантне ставлення до фольклору  інших народів світу.

 

Організаційний момент

- Добрий день , діти, сідайте! Сьогодні у нас урок незвичайний, а казковий. Ми з вами побуваємо в чарівній казковій країні і допоможемо нашим героям подолати всі труднощі.

 

- Подивіться на дошку.На дошці записане слово тієї казки, якою ми з вами помандруємо. А давайте відгадаємо її. Вам потрібно переставити літери так, щоб отримати слово, яке буде назвою казки.

 

 Т ТЕ ЕР РЕ ЕМ МО ОК (ТЕРЕМОК)

 

  • Мовна гра

До слова ТЕРЕМОК треба утворити слова близькі за значенням

( дім, оселя, будинок, хатина)

 

Відкриваємо дошку ( на ній зображення ТЕРЕМКА)

Дошку я вам відкриваю, до классу казку випускаю.

Він не низький , не високий,

Він не вузький не широкий,

 

(Зображення лягушки)

 Шла жабка із болота,

Бачить- заперті ворота…

 

(на дверях теремка великий замок)

 

- Що ж робити?  Як ті двері відчинити?

А для того, щоб жабка-шкряботушка змогла потрапити до будинку, потрібно допомогти їй і виконати завдання. Допоможемо?

Щоб іх легко вдалося давайте пригадаємо,  що таке іменник? Іменник це частина мови, що є назвою предмета і відповідає  на питання Хто? Що?

 

  • Гра « Лото назв»

На дошці розташовані слова. Ви повинні знайти слова, що відповідають на питання ХТО? і ЩО? і розмістити  їх на дошці у відповідну колонку.

 

Молодці! Завдання ми виконали.

Що ми з вами в теремочку відчинили?

 ( замок) – це слово , яке пишеться однаково, але може мати різне значення, завдяки наголосу. замОк та зАмок  ( розібрати слова)

З цими словами складемо речення.

 

Жабка  лапкою збила замок

І заглянула в теремок.

Тільки в двері увійшла,

Слідом мишка-норушка прийшла

 

(зображення мишки)

 

Щоб до теремочку потрапити, треба мишці виконати завдання. Допоможемо?

Відкриваємо зошити.

Пропускаємо один рядок.

 Посередині пишемо число.

3 пальчики від поля, або від згину зошита записуємо класна робота. Два окремих слова. Не забуваємо про нахил.

 Сьогодні ми пропишемо каліграфічно літеру Т.

Літеру т починаємо писати з надрядкової лінії пряма похила і дашок. Пів рядка дописали потім маленьку

Назвіть  слова , які починаються на літеру Т

Запишемо слова те-ре-мок          ту-луб            тир і визначимо скільки в цих словах складів .

Визначили.

Задоволена мишка потрапила до теремочку. Мишці так сподобалася наша робота, що вона аж затанцювала , давайте і ми потанцюємо з мишкою.

 

Фізкультхвилинка

 

Оселилася мишка з жабкою. Топлять піч,зерно товчуть і млинці в печі печуть.

Прибіг з лісу зайчик-побігайчик. І йому знайшли завдання.

 

Подивіться на дошку. На ній записані речення, в яких потрібно вставити в словах пропущену літеру.

 

Дід бив, не розбив, баба била, не розбила. Бігла мишка, хвостиком зачепила і яєчко розбила.

 

З якої казки жабка- шкряботушка взяла речення?

(курочка ряба)

Діти списують

Знайдіть слова, які відповідають на питання ХТО? ЩО? зверху цих слів олівцем позначаємо ім.

 

Ось живуть вони, жабка-шкряботушка, мишка-норушка, зайчик-побігайчик.

 Раптом з,явилася лисичка-сестричка.

 І вона отримала завдання.

Допоможемо лисичці?

 

Нам потрібно зібрати біля теремка ягоди і грибочки. Під кожною стороною ягідки або грибочка записані словосполучення, іх треба замінити одним словом, поставивши запитання.

 

  1. НАПРИКЛАД! Будівля, де навчаються діти? –що? школа
  2. Діти, які навчаються в школі?- хто? Учні( А назвіть слова близькі за значенням до слова учні( школярі, здобувачі освіти)
  3. Людина, найголовніша в школі? – хто? Директор
  4. Людина, яка смачно готує в школі? Хто? Кухар
  5. Місце, де навчаються діти? Що? клас
  6. Предмет, яким пишемо на дошці? Що? крейда
  7. Предмет, в якому пишемо домашнє завдання? Що? щоденник
  8. Невеличкий предмет, в який складають ручки і олівці? Що? пенал

 

Ось живуть вони, біди не знають. Раптом іде ведмедик, побачив теремок і зупинився. Я також хочу у теремочку жити. А звірята йому відповідають, виконай наше завдання і запросимо у гості.

 

Подивіться на дошку. На дошці записані слова. Треба з них скласти речення .

В полі чистім стоїть теремок.

 

Виконав завдання ведмідь і поліз на дах. Тільки но сів, а будиночок затріщав та й розвалився . повибігали з нього звірятка…всі цілі і неушкоджені.

Що ж тепер робити? Будувати новий! Кращий за минулий.

 

Дивіться так, щоб не було, як у звірят. Щоб ми не розгубили свої знання, тому зараз повторимо, що таке іменник і наведемо приклади.

Вам урок сподобався? Дякую за урок.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
29 квітня 2020
Переглядів
984
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку