Урок на тему "Збільшення та зменшення числа на кілька одиниць.Вправи на засвоєння таблиць додавання і віднімання числа 2"

Про матеріал
Матеріал уроку сприяє поглибленню розуміння учнями понять "на...більше", "на... менше", допоможе закріпити знання таблиць додавання та віднімання числа 2, допоможе розвити практичні навички збільшення та зменшення чисел на декілька одиниць. Матеріал рекомендовано опрацювати вчителям початкових класів та студентам педагогічних навчальних закладів.
Перегляд файлу

Математика, 1 клас.

Тема: Збільшення та зменшення числа на кілька одиниць. Вправи на засвоєння таблиць, додавання та віднімання числа 2.

Мета: поглибити розуміння учнями понять «на… більше» «на … менше», повторити та закріпити знання таблиці додавання та віднімання числа 2; розвивати увагу і логічне мислення, мовленнєву культуру; виховувати любов до природи; виховувати охайність, наполегливість.

Обладнання: предметні малюнки ялинок, хмар, сніжинок, пейзаж зимового лісу; геометричні пенали; грамзапис «Зима» Вівальді; голоси птахів; підручники, зошити.

Хід уроку

І. Організація класу.

1. Перевірка робочих місць.

       То ж сідайте вже, малята,

Хлопчики і ви, дівчата,

Час урок наш починати.

ІІ. Актуалізація здобутих знань.

  1. Оголошення теми та завдань уроку.

       Ой, малята, почекайте,

Гість до нас прийшов, стрічайте

Ви ж загадку відгадайте

Та одраз його впізнайте.

 

       Прийшла до нас бабуся

У білому кожусі.

Поля причепурила –

Пухнастим снігом вкрила.

Вгадайте – хто вона,

Бабуся чепурна?

                           (Зима)

       Подивіться, ось сама

Завітала в клас зима…

(До класу входить дівчинка-зима)

       Добрий день, малята!

Ой, весела я зима,

Веселішої нема.

Буду з вами рахувати,

Задачі, приклади рішати.

Вам, діточки, допомагати

Не давати вам змерзати.

Дуже будьте ви уважні

Бо завдання будуть важні.

Одне одному допомагайте,

Гарно й чітко відповідайте.

А в кінці чекає приз

Мій гарнесенький сюрприз.

    Ну а я, зимонька, хочу додати. Ми ще з вами сьогодні будемо закріплювати таблицю додавання на 2, а також вчитися збільшення та зменшувати будь-яку кількість предметів.

  1. Усний рахунок «Зимове небо»

        Ой, щось небо потемніло,

Скільки хмарок налетіло!

А з якої ж це хмаринки

Відлетіла вже сніжинка?

Сніжинку на долоньку посади

Стенд Кріплення під магніт Хмаринка купити недорого від виробника в  Запоріжжі, УкраїніХмаринку по скоріше їй знайди,

Стенд Кріплення під магніт Хмаринка купити недорого від виробника в  Запоріжжі, УкраїніТа приклад на хмаринці розв’яжи.  

Стенд Кріплення під магніт Хмаринка купити недорого від виробника в  Запоріжжі, Україні                                                            4-2

            2+2 

3+2

Стенд Кріплення під магніт Хмаринка купити недорого від виробника в  Запоріжжі, Україні 

Стенд Кріплення під магніт Хмаринка купити недорого від виробника в  Запоріжжі, УкраїніСтенд Кріплення під магніт Хмаринка купити недорого від виробника в  Запоріжжі, Україні7+2                         1+2

 5+2

 

 (Підвожу підсумок усного рахунку)

ІІІ. Робота по темі уроку.

  1. Лічба предметів і порівняння кількості предметів

А зима усе літає, нашу землю прикрашає.

        Ми прийшли в зимовий ліс

Він казковий подивись.

Бо у ньому вже ялинки

Одягли білі хустинки.

Ви, малята, порахуйте

Лиш ялинки

А тепер лише хустинки.

Ну а потім порівняйте

Всі ялинки і хустинки.

А тепер давайте все це

Розмальовки хмаринки, пошук.Ми запишемо разом.

 

 6 і 4

 

               Порівняйте кількість предметів.

               Утворення однакової кількості предметів.

      Як можна зробити, щоб кількість ялинок і хустинок була однаковою?

      В такому випадку говорять, що треба збільшити або зменшити на декілька одиниць.

     А для цього, щоб це зробити, вам слід запам’ятати це правило:

Збільшити хочеш

То треба додати

Зменшити хочеш

То треба відняти

        Давайте ще раз повторимо це правило вголос разом.

Фізхвилинка.

  1. Практична робота по зменшенню кількості предметів.

               А зима усе лютує.

Та з пташками все жартує.

Так на першій годівниці

Було цілих три синиці

А на другій годівниці

Менше на одну синицю.

Тож давайте порахуєм

Скільки було тут синиць?

(Щоб дізнатися треба скласти і розв’язати приклад)

        Скільки було синиць на першій годівниці?

        А на другій? Значить треба збільшити чи зменшити 3?

        А яку дію треба виконати, щоб це зробити? На скільки зменшити?

        Тож прочитайте утворений приклад.

(3-1=2)

        То скільки синиць на другій годівниці?

        Яку дію ми виконали? А чому?

        Ну а зараз мій сюрприз:

(Звучить запис з голосами птахів). Виховний момент.

               Це, малята, ви почули

Як ми вміємо співати.

Але взимку вам потрібно

Нам пташкам допомагати.

Дайте хліба нам, зерняток

Чи свіженького сальця.

І зима нам буде мила

Аж до самого кінця.

Ви ж малята, не змерзайте.

Нам пташкам допомагайте.

І тоді весною всі Ви почуєте пісні.

  1. Фронтальна робота з геометричним пеналом.

               Ну а зараз давайте нагодуємо синиць!

Порахуйте скільки я дала зернят (4).

А далі ми будемо працювати рядами:

        1 рядок – збільшує цю кількість на2;

        2 рядок – зменшує цю кількість на 1;

        3 рядок – працює зі мною біля дошки.

  1. Робота з підручником.

        А зима наша літає

Та у книгу заглядає.

(Діти виконують відповідне завдання в підручнику рекомендоване вчителем.)

  1. Робота в зошиті.

        Розв’язання прикладів.

  1. Геометричний матеріал.

               А зима наша гуляє

Мабуть білку доганяє

Тож давайте, друзі, й ми

З нею погуляємо

Та ялинки непрості

З нею розпізнаємо.

               З яких геометричних фігур вони складаються?

               Скільки трикутників та квадратів?

               Збільшує 1 ряд трикутники – на 2; усно.

               Зменшує 2 ряд квадрати – на 1.

ІV. Підсумок уроку.

        Що вам найбільше сподобалось на уроці?

        Що запам’яталось?

        Що ми вчилися робити?

        То яку дію слід виконати, щоб збільшити кількість предметів; а яку, щоб зменшити?

V. Заключне слово дівчинки-зими.

Я, малята, дуже рада

З вами разом працювати.

Але часу більш немає

Треба землю прикрашати.

А нас вас чекає приз

Мій гарнесенький сюрприз.

(Зимонька дарує учням чарівні сніжинки)


 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
28 лютого
Переглядів
110
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку