урок на тему "Змінювання прикметників за числами і родами"

Про матеріал
урок на тему "Змінювання прикметників за числами і родами" до підручника Варзацька Л. 1 частина
Перегляд файлу

Тема. Змінювання прикметників за родами і числами.

Мета.  Формувати поняття про змінювання прикметників родами і за числами у сполученні з іменниками.

Познайомитися з родовими закінченнями прикметників.

Тренуватися у визначенні  роду прикметників по закінченню та іменнику, з яким прикметник пов’язаний.

Тренуватися у вживанні різних форм прикметників  у сполученні з іменниками.

Розвивати зв’ язне мовлення.

Ключові компетентності:

вміння вчитися:

навчально-організаційні вміння і навички:

- дотримується режиму розумової праці під час виконання навчальних

завдань;

загально-мовленнєві вміння і навички:

- виділяє під час читання і слухання важливі за змістом слова; нове,

незрозуміле;

контрольно-оцінні вміння:

- оцінює свою діяльність за орієнтирами, поданими вчителем;

інформаційно-комунікативна:

- знаходить у тексті конкретні відомості;

загальнокультурна:

- дотримується правил поведінки на уроці;

здоров’язбережувальна:

- розпізнає правильне і неправильне сидіння за партою;

соціальна:

- співпрацює в команді.

 

Обладнання. Підручники, презентація, картинки з завданнями, сніжинки

Тип уроку . Урок засвоєння нових знань

 

 Хід уроку

І. Організація класу. Емоційне налаштування.

                   Урок сьогодні незвичайний.             

                   Для кожного він корисний і повчальний.

                   На нім свої сили спробує  кожен,

                   Покаже, що вміє, що знає, що може.

                   Отож не лінуйтесь, ловіть кожне слово.

                   Працюйте, міркуйте, творіть!

                   Ви готові?

ІІ. Актуалізація знань, умінь і уявлень учнів.

.На попередньому уроці ми з вами познайомилися з новою частиною мови «Прикметником».

 

 

Гра «Так чи ні?».  Вчитель озвучує твердження. Діти, якщо погоджуються, сидять спокійно, якщо ні – підносять руку і виправляють.

- Прикметник – це службова частина мови.

- Прикметник називає предмет.

- Прикметники відповідають на питання який? яка? яке? які? як?

- Слово літо – це прикметник.

- Прикметники в реченні зв’язані з дієсловами.

- Питання треба ставити від прикметника до іменника.

-Які ви знаєте числа?

-Які є три роди?

  1.  Число і каліграфічна хвилинка ст. 77 вправа 161

1) Повторення правильної посадки, вміння тримати ручку.

-Яке слово зайве і чому?

запишіть їх каліграфічно у зошит

Зі словом    білий  побудуйте і запишіть речення   (підкресліть головні члени речення і визначити прикметник)

- З якою частиною мови зв’язані прикметники?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

  • Заповніть сніжинк, що ви сьогодні очікуєте від уроку

IV. Оголошення теми, мети і завдань уроку

 Сьогодні на уроці ми будемо вчитися змінювати прикметники за родами і числами

V .Вивчення нового матеріалу

Вправа 160 ст. 77

Прикметники зв’зані з  іменниками, тому вони вживаються в тому самому роді , що і іменники. Поставимо ЦЕ СЛОВОСПОЛУЧЕННЯ  у множині

Висновок: Прикметники змінюються за числами, а в однині за родами. Прикметники завжди вживаються тому числі і роді, що й іменник, з яким він зв’язаний.

VI.Осмислення нових знань і вмінь

Колективна робота з ВПРАВОЮ 162

Зверніть увагу на закінчення прикметників .Зачитуємо прикметники.

  • Виділяємо закінчення.

 

Біля дошки 3 учні

 

Зірочка

Небо

День

 

Обговорюємо  родові закінчення прикметників Зверніть увагу на закінчення прикметників в кожному роді

VII. Закріплення ,систематизація та узагальнення знань учнів

Перегляд відео

Робота  з картки

 

Фізкульхвилинка

64.jpg

Робота у групах

Робота з презентацією 

 

VIII. Контрольно-коригувальний етап

Самостійна робота вправа 163

IX. Підсумок уроку

2. Вправа «Незвершене речення»

 На цьому уроці я…

 Найбільше мені запам’яталося з уроку…

 Тепер я знаю, що…

 Новим для мене стало те, …

Ще б я хотів…

Вдома я…__

 

 

docx
Додано
5 грудня 2023
Переглядів
310
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку