Тема. Змінювання прикметників за родами і числами.
Мета. Формувати поняття про змінювання прикметників родами і за числами у сполученні з іменниками.
Познайомитися з родовими закінченнями прикметників.
Тренуватися у визначенні роду прикметників по закінченню та іменнику, з яким прикметник пов’язаний.
Тренуватися у вживанні різних форм прикметників у сполученні з іменниками.
Розвивати зв’ язне мовлення.
Ключові компетентності:
вміння вчитися:
навчально-організаційні вміння і навички:
- дотримується режиму розумової праці під час виконання навчальних
завдань;
загально-мовленнєві вміння і навички:
- виділяє під час читання і слухання важливі за змістом слова; нове,
незрозуміле;
контрольно-оцінні вміння:
- оцінює свою діяльність за орієнтирами, поданими вчителем;
інформаційно-комунікативна:
- знаходить у тексті конкретні відомості;
загальнокультурна:
- дотримується правил поведінки на уроці;
здоров’язбережувальна:
- розпізнає правильне і неправильне сидіння за партою;
соціальна:
- співпрацює в команді.
Обладнання. Підручники, презентація, картинки з завданнями, сніжинки
Тип уроку . Урок засвоєння нових знань
Хід уроку
І. Організація класу. Емоційне налаштування.
Урок сьогодні незвичайний.
Для кожного він корисний і повчальний.
На нім свої сили спробує кожен,
Покаже, що вміє, що знає, що може.
Отож не лінуйтесь, ловіть кожне слово.
Працюйте, міркуйте, творіть!
Ви готові?
ІІ. Актуалізація знань, умінь і уявлень учнів.
.На попередньому уроці ми з вами познайомилися з новою частиною мови «Прикметником».
Гра «Так чи ні?». Вчитель озвучує твердження. Діти, якщо погоджуються, сидять спокійно, якщо ні – підносять руку і виправляють.
- Прикметник – це службова частина мови.
- Прикметник називає предмет.
- Прикметники відповідають на питання який? яка? яке? які? як?
- Слово літо – це прикметник.
- Прикметники в реченні зв’язані з дієсловами.
- Питання треба ставити від прикметника до іменника.
-Які ви знаєте числа?
-Які є три роди?
1) Повторення правильної посадки, вміння тримати ручку.
-Яке слово зайве і чому?
запишіть їх каліграфічно у зошит
Зі словом білий побудуйте і запишіть речення (підкресліть головні члени речення і визначити прикметник)
- З якою частиною мови зв’язані прикметники?
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
IV. Оголошення теми, мети і завдань уроку
Сьогодні на уроці ми будемо вчитися змінювати прикметники за родами і числами
V .Вивчення нового матеріалу
Вправа 160 ст. 77
Прикметники зв’зані з іменниками, тому вони вживаються в тому самому роді , що і іменники. Поставимо ЦЕ СЛОВОСПОЛУЧЕННЯ у множині
Висновок: Прикметники змінюються за числами, а в однині за родами. Прикметники завжди вживаються тому числі і роді, що й іменник, з яким він зв’язаний.
VI.Осмислення нових знань і вмінь
Колективна робота з ВПРАВОЮ 162
Зверніть увагу на закінчення прикметників .Зачитуємо прикметники.
Біля дошки 3 учні
Зірочка
Небо
День
Обговорюємо родові закінчення прикметників Зверніть увагу на закінчення прикметників в кожному роді
VII. Закріплення ,систематизація та узагальнення знань учнів
Перегляд відео
Робота з картки
Фізкульхвилинка
Робота у групах
Робота з презентацією
VIII. Контрольно-коригувальний етап
Самостійна робота вправа 163
IX. Підсумок уроку
2. Вправа «Незвершене речення»
На цьому уроці я…
Найбільше мені запам’яталося з уроку…
Тепер я знаю, що…
Новим для мене стало те, …
Ще б я хотів…
Вдома я…__