Урок на тему "«Знаходження дробу від числа. Задачі на знаходження дробу від числа»

Про матеріал

Урок математики в 4 класі на тему «Знаходження дробу від числа. Задачі на знаходження дробу від числа»розроблений до підручника Математика М.В.Богданович, Г.П.Лишенко (Видавництво "Генеза" 2016) ,вчить учнів застосовувати правило знаходження дробу від числа під час розв'язування практично зорієнтованих завдань;розвивати мислення; формувати міцні обчислювальні навички, уявлення про дроби; формувати вміння доказово міркувати і пояснювати свої дії, всебічно осмислювати і аналізувати умову і запитання задачі; розвивати творчі здібності учнів; збагачувати мовлення учнів математичною термінологією(формувати комунікативну компетенцію ); виховувати самостійність, наполегливість, працелюбність,уважність. знайомить учнів з поняттям "швидкість руху",простими і складеними задачами на знаходження швидкості.До уроку додаються картки для роботи в парах.

Перегляд файлу

Тема «Знаходження дробу від числа. Задачі на знаходження дробу від числа»

Мета:вчити учнів застосовувати правило знаходження дробу від числа під час розв’язування практично зорієнтованих завдань;розвивати мислення; формувати міцні обчислювальні навички,  уявлення про дроби; формувати вміння доказово міркувати і пояснювати свої дії, всебічно осмислювати і аналізувати умову і запитання задачі; розвивати творчі здібності учнів;  збагачувати мовлення учнів математичною термінологією(формувати комунікативну компетенцію ); виховувати самостійність, наполегливість, працелюбність,уважність.

 

Хід  уроку

1Організаційний момент

Продзвенів уже дзвінок,

Розпочався наш урок.

Тож давайте працювати,

Міцні знання здобувати.

Щоб усім було цікаво,

Всі працюйте дружно, жваво,

Не шуміть і не дрімайте,

Руку піднімать встигайте,

З відповіддю не баріться,

Добре й старанно учіться,

Щоб сказала я в кінці:

«Ви у  мене  – молодці!»

ІІ. Контроль ,корекція і закріплення знань

– На уроці ми будемо  виконувати завдання, які вимагатимуть від вас знань, умінь і навичок, раніше отриманих на  уроках математики . То ж працюйте вдумливо і уважно. Не забувайте, що  старанність, уміння чути і бачити допоможуть вам справитись із ними.

1.Перевірка домашнього завдання.

2.Гра «Зроби правильний вибір» ( топаємо – хлопаємо)

Квадрат – це прямокутник, у якого всі сторони рівні.

Щоб знайти частину від числа треба помножити

Щоб знайти площу прямокутника достатньо знати тільки ширину.

Числа при діленні називаються частка, ділене, дільник.

Найменше чотирицифрове число більше від найбільшого трицифрового.

Пряма лінія має початок і кінець.

Високосний рік буває один раз на чотири роки.

Від перестановки доданків сума змінюється.

Доба має 23 години.

Периметр – це сума довжин всіх сторін многокутника.

2.Усна лічба.

«Математична естафета» (передають  квіточку)

120:10       24 *10        100:2     25*4    70+80

   -4                  :6                 *7      +900       :3

  *100             *4                 -150     :10         *4

  -650              :10                 :4          :5         :100

___________________________________________________-

   150              16                     50      20         2        

3.

4.Актуалізація знань,постановка проблемного запитання ,повідомлення теми і мети уроку.

Теоретична розминка «Продовж речення» (усно)

Числа, які показують на скільки рівних частин поділено і скільки взято частин , називаються… (дроби);

Число під рискою дробу називається – …(знаменник)

Число над рискою дробу називається – …(чисельник)

Робота з підручником №770 усно

№771  робота біля дошки з поясненням

А)5/7,4/6,7/8,2/9,6/9,1/10.

Б)Знайдіть1/4 від400,320,2год,5км,36м,12см.

В)Для букетів взяли 21 квітку. 1/3 всіх квітів – червоні. Скільки червоних квіток було в букетах?

На полиці 6 художніх книжок, що становить 1/3 всіх книг. Скільки всього книг на поличці.

(Діти ми розв’язували подібні задачі раніше?Ви легко з ними впорались ?

А ось новий вид задач,з яким ми ще не працювали,уважно слідкуйте за поясненням)

ІІІ. Робота над новим матеріалом

1.Пояснення вчителя. У кошику лежить 20 яблук. Петрик взяв 2/5 від цієї кількості. Так скільки яблук взяв Петрик?

Розв’язання

Розділимо всі яблука на 5 однакових частин та отримаємо 1/5 частину всіх яблук:

20:5=4(ябл.)

Далі помножимо отриману кількість на 2 та отримаємо 2/5 від загальної кількості:

4*2=8(ябл.)

Щоб зробити висновок ,розглянемо ще одне розв’язання задачі в підручнику

№772

Висновок. Заучування правила з підручника . с 127

Фізкультхвилинка

Всі діти дружно встали

Фізкультхвилинку розпочали

Руки гарно розім’яли

Як Кличко по боксували,

Як Шевченко у футболі

Забиваємо ми гол.

Всі  як Бубка , пострибали,

І за парти посідали.

5.Закріплення нового матеріалу

1.Письмове виконання завдань з поясненням біля дошки

Завдання 5/9від 64260

4/7від28; 3/7 від 3864;4/9 від 1575

2.Фізкультхвилинка

3.Робота в парах

– Ви отримуєте картки , на яких по 2 задачі

« 1. У магазині «Книги» всього 350 зошитів. 3/7 становлять зошити в лінію. Скільки зошитів в лінію у магазині? 

2. У кіоску всього 120 зошитів. 2/6 становили зошити в лінію. Скільки зошитів в лінію було у кіоску?»

Кожен виконує свою;

Перевірте один в одного правильність;

Знайдіть, скільки разом було зошитів в лінію у магазині і в кіоску?

 (150+ 40= 190)

Якщо відповідь вийшла 190, то обидві задачі розв’язано вірно

УІ Підсумок уроку.

– А зараз пограємо в гру « Продовж речення» ( беруть листочок з дерева ,  читають початок речення і доповнюють його своїми думками)

На уроці я дізналася про…

Я сьогодні зрозуміла…

Я на уроці навчилася…

Я не знала, що…

На наступному уроці я б хотів(ла) б

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. У магазині «Книги» всього 350 зошитів. 3/7 становлять зошити в лінію. Скільки зошитів в лінію у магазині? 

2. У кіоску всього 120 зошитів. 2/6 становили зошити в лінію. Скільки зошитів в лінію було у кіоску?»

Перевірте один в одного правильність;

Знайдіть, скільки разом було зошитів в лінію у магазині і в кіоску?

 

1. У магазині «Книги» всього 350 зошитів. 3/7 становлять зошити в лінію. Скільки зошитів в лінію у магазині? 

2. У кіоску всього 120 зошитів. 2/6 становили зошити в лінію. Скільки зошитів в лінію було у кіоску?»

Перевірте один в одного правильність;

Знайдіть, скільки разом було зошитів в лінію у магазині і в кіоску?

 

 

1. У магазині «Книги» всього 350 зошитів. 3/7 становлять зошити в лінію. Скільки зошитів в лінію у магазині? 

2. У кіоску всього 120 зошитів. 2/6 становили зошити в лінію. Скільки зошитів в лінію було у кіоску?»

Перевірте один в одного правильність;

Знайдіть, скільки разом було зошитів в лінію у магазині і в кіоску?

 

1. У магазині «Книги» всього 350 зошитів. 3/7 становлять зошити в лінію. Скільки зошитів в лінію у магазині? 

2. У кіоску всього 120 зошитів. 2/6 становили зошити в лінію. Скільки зошитів в лінію було у кіоску?»

 

Перевірте один в одного правильність;

Знайдіть, скільки разом було зошитів в лінію у магазині і в кіоску?

1. У магазині «Книги» всього 350 зошитів. 3/7 становлять зошити в лінію. Скільки зошитів в лінію у магазині? 

2. У кіоску всього 120 зошитів. 2/6 становили зошити в лінію. Скільки зошитів в лінію було у кіоску?»

Перевірте один в одного правильність;

Знайдіть, скільки разом було зошитів в лінію у магазині і в кіоску?

 

1. У магазині «Книги» всього 350 зошитів. 3/7 становлять зошити в лінію. Скільки зошитів в лінію у магазині? 

2. У кіоску всього 120 зошитів. 2/6 становили зошити в лінію. Скільки зошитів в лінію було у кіоску?»

Перевірте один в одного правильність;

Знайдіть, скільки разом було зошитів в лінію у магазині і в кіоску?

 

1. У магазині «Книги» всього 350 зошитів. 3/7 становлять зошити в лінію. Скільки зошитів в лінію у магазині? 

2. У кіоску всього 120 зошитів. 2/6 становили зошити в лінію. Скільки зошитів в лінію було у кіоску?»

Перевірте один в одного правильність;

Знайдіть, скільки разом було зошитів в лінію у магазині і в кіоску?

docx
Додав(-ла)
Онищенко Олена
До підручника
Математика 4 клас (Скворцова С.О., Онопрієнко О.В.)
Додано
13 грудня 2018
Переглядів
523
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку