Урок на тему "Звичайні дроби"

Про матеріал
Конспект уроку з теми "Звичайні дроби" розроблен для учнів 5 класу. Даний матеріал розроблен для відпрацювання навичок додавання, віднімання та порівняння звичайних дробів.
Перегляд файлу

Тема: Звичайні дроби

Тип уроку: Урок узагальнення і систематизація знань і вмінь

Мета:

  • навчальна: узагальнити, закріпити, розширити і доповнити знання, уміння і навички учнів з теми «Звичайні дроби»;
  • виховна: на основі здобутих знань, досвіду діяльності сформувати компетентності учня успішно діяти в навчальних і життєвих ситуаціях і нести відповідальність за свої дії; популяризувати здоровий спосіб життя, повагу до людей з особливими потребами, патріотизм

Підручник: МАТЕМАТИКА Підручник для 5 класу загальноосвітніх навчальних закладів; Тарасенкова Н.А. та ін; Київ «Видавничий дім «Освіта», 2018

Додаткове обладнання: мультимедійний проектор, екран, наочні моделі завдань, комп’ютерна презентація.

Хід уроку

Епіграф:

Без знання дробів ніхто не може вважати себе знавцем арифметики»

Марк Тулій Цицерон

 

  1. Організаційний етап:  Слайд 1

 

Добрий день! Сідайте будь-ласка! Я рада вас вітати на уроці! Сподіваюся, що всі ви візьмете участь у проведенні уроку . Усі ми різні, тому що інформацію сприймаємо по різному і водночас схожі, а давайте перевіримо в чому?

 

1. Хто полюбляє кататися на велосипеді, роліках,  - підніміть праву руку.

2.Хто любить співати - покажіть ліву долоню.

3. Хто дуже любить канікулипомашіть двома руками.

4. А всі у кого є друзі – поплескайте в долоні.

 

Як бачите, ми з вамі все ж таки схожі. Я сподіваюсь що сьогодні на уроці ви будите активні, не гомінливі але веселі, мені б хотілось, щоб ви показали свої знання і не соромились висловлювати свою думку, тому що навчаючись не буває поразки.

А які очікування у вас, мені також цікаво.

«Початком усього є безмежний час».

тому пропоную розпочати урок ось такими пісочними часами, які будуть символом наших очікувань, а також будуть нам нагадувати що не можна гаяти час. ( вправа очікування на піщинках).

Я сподіваюся, що всі ващі очікування справдяться. Бажаю вам успіху у сьогоднішній роботі.

 

Сьогодні ми проведемо підсумковий урок з теми: « Звичайні дроби», повторимо правила та покажемо, як ви вмієте їх застосовувати під час розв’язування прикладів, задач.

 

Повідомлення теми і мети уроку, перевірка домашніх робіт.

 (Скрайбінг)   Слайд 2

ІІ. Повторення.    Слайд 3

Давайте пригадаємо найголовніше з цієї теми (чарівна скринька з питаннями, по черзі витягують та відповідають)

         Складіть повне речення

  1. Дріб складається із чисельника і …..
  2. Під рискою дробу записано…..
  3. Число, записане над рискою, має назву…
  4. Риска дробу заміняє знак…
  5. З двох дробів більший той чисельник якого…
  6. При додаванні мішаних чисел необхідно…
  7. Щоб знайти дріб від числа необхідно…
  8. Щоб знайти число за його дробом необхідно…
  9. Знаменником дробу не може бути число…
  10. Мішане число складається з…
  11.  Щоб додати два дроби з однаковими знаменниками необхідно…
  12. Щоб відняти два дроби з однаковими знаменниками необхідно…
  13. Правильним називається дріб у якого…
  14. Неправильним називається дріб у якого…

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Молодці ви добре впорались тож. Тож давайте з вами зясуємо а для чого необхідно вивчати звичайні дроби? В яких професіях нам знадобляться дроби? (Картки з професіями, діти пояснюють значення дробів для цієї професії)   Тож ми з’ясували необхідність вивчення цієї теми в школі.

ІІІ. Застосування знань, умінь і навичок

Роботи в нас дуже багато і тому пропоную:

-  не просто слухати, а чути,

-        не просто дивитись, а бачити,

-        не просто відповідати, а міркувати,

-        дружно і плідно працювати.

         Отже розпочинаємо мислити, творити, думати.

Пояснюю правила нашої подальшої роботи: пропоную створити нашу карту знань з теми «Звичайні дроби».  КАРТА ЗНАНЬ Слайд 4

Для цього я вам роздаю основу нашої карти, далі по черзі витягуємо кожну підтему виконавши завдання заповнюємо карту знань. Буде 8 підтем:

*Правильні дроби

*Неправильні дроби

*Додавання дробів

*Віднімання дробів

*Порівняння дробів

*Мішані числа

*Знаходження дробу від числа

*Знаходження числа за його дробом

Тож до роботи!

В нас вийшла ось така карта знань, на якій ми позначили всі вивчені теми

Ви показали що в нас є дві класні команди. Пропоную нам трошки відпочити і об’єднаємось у дружні кола. (Вправа Монетка)

 

Пропоную вам наступне завдання, яке називається магічний куб

Початкове число 10, а далі підкидуємо куб і яке число випаде вписуємо в ланцюжок і розвязуємо.

 

На сьогоднішньому уроці ми довели що недаремно ми вивчали теми «Звичайні дроби»

  1.                                   Рефлексія

Як ви гадаєте, 45 хв. вашого життя пройшли з користю?..

Чи справдились наші очікування? Тож наші піщинки можуть просипатись?

 

Сьогоднішній урок я б хотіла закінчити прислів’ям:          Слайд 5

Знання – це скарб, а вміння вчитись – ключ до нього

Молодці! Дякую всім за активну роботу на уроці.

 

V. Підсумок  уроку.

Гра «Мікрофон»

        Підведемо підсумки нашої роботи.

        На сьогоднішньому уроці найбільшим відкриттям для мене було……

        Мені цікаво дізнатися про…..

        Після уроку я обов’язково дізнаюсь щось нового про……

А закінчити наш  урок  мені хотілося б з невеличкої притчі:

       Бог зліпив людину з глини, проте в нього залишився невикористаний шматок.

- Що ще зліпити тобі, - запитав Бог.

- Зліпи мені щастя, - попросила людина.

Нічого не відповів Бог і тільки поклав людині в долоню шматок глини, що залишився.

      І протягом усього свого життя людина використовує цей шматок, розпоряджаються даним Богом на свій розсуд.   Кожен використовує його по-своєму.

       Деякі люди розпоряджаючись цим кусочком приносять користь людям і пам'ять про них назавжди залишається в історії.

Діти, як ви думаєте: що важливіше – що ви про себе думаєте? чи що про вас думають інші люди?


Слайд №6

 

Один з відомих письменників сказав, що людину можна оцінювати дробом, чисельник якого становить те хороше, що вона думає про себе сама, а знаменник - те хороше, що про цю людину думають інші. То ж бажаю вам,щоб дріб у кожного з вас був завжди правильним.

       Пам’ятай, що і на цьому уроці ви маленькими кроками дійшли до своєї великої мрії, мети, використовуючи свій шматочок глини. Бажаю вам усім успіху у ваших починаннях!

 

VI Оцінення та домашнє завдання

Сьогодні кожен з вас добре попрацював, також у вас було творче домашнє завдання. Кожен з вас отримав оцінку, на перерві залиште свій щоденник в мене на столі для оцінки. А також не забудьте записати домашнє завдання:   Слайд №7

виконати завдання з теми «Звичайні дроби» на сайті Matific;

підручник №847, №881

doc
Додано
30 січня 2019
Переглядів
1004
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку