3 травня о 18:00Вебінар: На допомогу вчителю: онлайн-тести «На Урок» в освітньому процесі

Урок на тему "Звук [І], буква «І». Утворення і аналіз складів із твердими і м’якими приголосними. Читання прямих складів "

Про матеріал
Ознайомити учнів з новою буквою, ії звуковим значенням; вправляти в читанні складів, слів; вдосконалювати навички звукового аналізу слів;
Перегляд файлу

 

Урок навчання грамоти

тематичного дня

«Наша Батьківщина»

 

 

Результат пошуку зображень за запитом "навчання грам читання картинка для детей"

 

 

 Підготувала вчитель

 початкових класів

 Торговицького НВО

 Торговицької ЗШ І-ІІІ ст.

 ім.Є.Ф.Маланюка

    Чернега Н.Ф.

                                                2018

 Урок   Навчання грамоти (читання)

        Підготувала : Чернега Н.Ф.

 

Тема: Звук [І], буква «І». Утворення і аналіз складів із   твердими і            

            м’якими приголосними. Читання прямих складів.

            Літера і  як  слово.

Мета:  Ознайомити учнів з новою буквою, ії  звуковим значенням;

              вправляти в читанні складів, слів; вдосконалювати навички

              звукового аналізу слів; працювати над розширенням кута  зору,                                                                                дати уявлення про і в значені окремого слова.

              Розвивати зв’язне мовлення, мислення, увагу, уяву; збагачувати ……словниковий запас учнів.

               Виховувати любов і шанобливе ставлення до мами; бережне ставлення до власного здоров’я.

 

Обладнання: Магнітна дошка, роздатковий матеріал, таблиці, , комп’ютер, доступ до інтернету, мультимедійний проектор, буквар М.С.Вашулека

 

Тип уроку:           Урок – гра. 

 

                              ХІД УРОКУ

 

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Сядьте діти всі гарненько,

Руки покладіть рівненько,

Голову вище підніміть,

Свої плечі розведіть.

Всі, дітки,  посміхніться,

Веселіше подивіться.

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

1.Згадаємо вивчені букви

 

 

 

 

 ІІІ.  ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

  1. Бесіда

    Діти, подивіться, будь ласка, на стіл. Що незвичайного ви помітили?   (Торт.)

    А на яке свято завжди купують торт? (День народження).

    Нас сьогодні запросили на день народження букви. А якої, ви здогадаєтесь подивившись мультик.

 Перегляд мультика.

      https://www.youtube.com/watch?v=LRQWALEAQoo

      Так, у букви і сьогодні день народження.

 

IV.РОБОТА НАД  НОВИМ  МАТЕРІАЛОМ.

1.Артикуляція звука [i].

 - Давайте вимовимо і з’ясуємо, який це звук?

     Цей звук вимовляється чітко, виразно, струмінь видихуваного повітря не потрапляє на перешкоди в ротовій порожнині, губи утворюють вузьку щілину і розтягуються в боки, язик посувається вперед, до зубів. Цей звук голосний. позначаємо кружечком.

2. Ігровий момент.

    На святкування дня народження приходять друзі. Перша  гостя – красуня, якій дуже подобається ця буква, бо її ім’я починається на букву і. Давайте відгадаємо, як її звати. (Іра). З якої букви будемо писати імена? (З великої).

     Це імена в яких буква і стоїть на початку, а давайте пригадаємо імена, в яких звук [і] буде в середині або в кінці слова. (Ліза, Ліда, Діана, Віта, Марія.)

     - Що ми почули, коли  вимовляли слова з звуком [і]? ( Пом’якшення ).    

3. Побудова складів з м’яким приголосним. Наша гостя пропонує перевірити,як ви вмієте складати м’які склади.

    Гра « Кидаю склади.» 

       ТИ – ТІ                            РИ - РІ

       НИ-  НІ                            ВИ - ВІ

       МИ -МІ                            Ди - ДІ

Молодці!

4.Вправи на впізнавання звука [і] в словах.

Гра « Впізнай звук»

 Вчитель називає слова, учні плескають у долоні. Якщо звук [і] на початку слова – 1 раз,  в середині слова – 2 рази, в кінці слова – 3 рази.

 ІРА, КВІТИ, КОНІ,  ЛІС, ЛОСІ,  ІНДИК, ІВАН.

5.Гра «Назви слово  з звуком [i].

  ( Сіль, хліб, дім,  іграшки, дім, Бім).

6.  Ознайомлення з буквами «І», «і». Зіставлення великої і малої літер

  Звук [i] позначається літерою «і».  Чим вони схожі? Чим відрізняються? Дізнаєтесь, прослухавши вірш.(читає вчитель).

                           Мов кілочок, буква і

                           З шапкою на голові…

                           Чи не шапка то, а крапка, у малої букви і?

                            А велика личко мила,

                            Певно, шапку загубила.

                            Отакі вони чудні

                            Дві сестриці – букви – І –і.

                                                                       ( С. Жупанин.)  

- На що схожа буква І? ( на кілочок)

На що ще схожа буква  І?

Учень.                Буква І- неначе свічка,

                            З ясним вогником вгорі.

                            А погасне - чорний гнотик 

                            Стане крапкою над «і».

                                                                   ( В. Гринько)

 

V. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

А зараз спробуємо разом з дітками  заспівати  та зробити невеличку фізкультхвилинку

https://www.youtube.com/watch?v=076EyPEVWuU&index=2&list=RDZ1sy5iTidUo

VI. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ УЧНІВ.

 1. Утворення і читання складів.

     На день народження без подарунків не ходять. Що ми можемо подарувати  іменинниці.

 Учень.    Для «І» щоб справжньою, була, 

                 Ірису квітка розцвіла,

                 Бо носить всюди, наче шапку,

                  Над стовпчиком маленьку крапку. ( І. Макота).

Учень відшукує букву в алфавіті і вітає її з днем народження, прикріплюючи до кишеньки букет ірисів.

 Ірис – це квітка, а які предмети ще мають таку назву? (цукерки).

  2. Бесіда «Бережи здоров’я».

  Іменинники завжди пригощають своїх гостей.  Буква «І» пригощає нас  цукерками. Які цукерки? (солодкі). Чи можна їсти багато солодкого? (Ні).

Чому? ( Будуть боліти зуби).

3.Робота за «Букварем» (с.30)

Розгляньте сторіночку «Букваря» і скажіть де наша красуня може  жити?( в селі).

4. Що треба знати, щоб безпечно користуватися ними?

Знайдіть відповідні схеми до слів малюнків                                               

 

5. Буква І може бути окремим словом в реченні.

    Спробуємо скласти речення за схемою і малюнком з буквою І.ст43

    (Олівці і ручка – приладдя. Вишні і полуниці – ягоди.)

6. Прочитаємо слова та речення з букваря ст. 43

7.Робота в групах.

      Звуковий аналіз слів.

       Індик – перший ряд

       Літак – другий ряд.

       Олівці – третій ряд.

 

VІІ. РЕФЛЕКСІЯ

 

- У якої букви сьогодні день народження?

- Що б ви хотіли розповісти своїй мамі про урок?

- Буква І залишила подарунки, бо ви були розумні, кмітливі, слухняні, веселі.

 

VIII. ПІДСУМОК УРОКУ

 

Допоможуть у житті

Ці слова на букву І

Інтерес до наук виявляй.

Інтелектуальним будь

І про інших не забудь.     

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
24 лютого
Переглядів
105
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку