Урок математики у 1 класі
Тема. Подорож до космічних планет. Різницеве порівняння чисел.
Мета: вправляти учнів у складанні та розв’язуванні прикладів та задач на додавання й віднімання. Вдосконалювати навички усного рахунку. Розвивати логічне мислення. Виховувати інтерес до професії космонавта.
Обладнання: картки з прикладами, таблиці задач, силуети ракет.
Тип уроку: нестандартний урок – подорож.
Хід уроку
І. Актуалізація знань учнів. (Слайд 1.)
Сьогодні, діти, ми вирушаємо з вами в чергову подорож по країні Математика.
Подорож наша математична
Сьогодні цікава і зовсім не звична.
Подорож наша зіркова космічна.
Зіркове послання від Зрочки.
Любі першокласники!
Запрошую Вас у космічну подорож по країні Математика. На своєму шляху Ви зустрінете багато цікавих перешкод – завдань, з якими я сподіваюсь, ви добре впораєтесь. А також надсилаю вам карту подорожі та супровідника іноплонетянчика Фоксі.
Будь готовий до навчання
Ти сьогоддні космонавт
Починаєм мандрування
Пропоную всім на старт.
Щоб відправитися в космічну подорож треба мати…. (розгадування ребуса)
ЕТА
Правильно, діти. Саме зараз ми побудуємо з вами власні ракети з цеглинок ЛЕГО. (працюємо в групах).
Діти, давайте подивимось, які ракети в нас вийшли.
Скільки кожна з груп використала цеглинок ЛЕГО?
Щоб відчинити двері в салон ракети, треба розшифрувати її назву.
Прочитайте букви в порядку зростання чисел. (ТЕТУРІУМ)
2 5 3 4 1 6 8 7
Е Р Т У Т І М У
Двері відчинено…. Щоб запустити ракету ведемо відлік від 10 до 1.
1.Планета Марс»
Подорож чекає нас відлітаємо на Марс.
Марс – червона планета. Такий колір Марсу надає пісок червоного кольору, якого там дуже багато.
Марсіанці хочуть перевірити вас, та підготувати наступним пригод, вони пропонують усний рахунок. Спробуємо?
Усний рахунок.
- Яке число наступне для числа 5, 8?
- Яке число є попереднім для числа 3, 10?
- Назвіть «сусідів» числа 7, 4.
- Яке число більше 4 на 1?
- Яке число менше 10 на 1?
- Яке число більше: 5 чи 8?
- Перший доданок 3, другий доданок – 1. Назвіть суму.
- Миколі 4 роки. Таня старша від нього на 1 рік. Скільки років Тетянці?\
Залишимо на Марсі прапорець і вирушаємо далі.
2. Друга зупинка.
У космосі всі планети рухаються по своїх орбітах навколо одного великого космічного тіла. Відгадайте, що є центром системи планет.
Що ви знаєте про Сонце?
Сонце – це зірка, найближча до Землі.
Сьогодні Фоксі, разом з Сонечком хоче нагадати вам, як порівнювати числа. Вони вам пропонують завдання в ваших зошитах с. 41. Завдання 1. Порівняйте предмети і поставте знак менше, більше або дорівнює.
Полетіли далі на Меркурій.
3. Третя планета Меркурій.
Найменша за всі планети.
Пропонує трохи відпочити, та запрошує вас на космічну фізкультхвилинку.
4. Четверта планета
Тепер ми долітаємо до планети, на якій живуть чоловічки, які весь час говорять: « На скільки більше? На скільки менше?»
Ці чоловічки пропонують нам познайомитися з поняттям різницеве порівняння чисел. Ми з вами вже вміємо порівнювати числа, а сьогодні будемо вчитися з’ясовувати на скільки більше, або на скільки менше одне число за інше. Для цього треба від більшого числа відняти менше число.
Візьмемо цеглинки Лего і прівняємо. (в парах)
Складіть башточку з чотирьох цеглинок і ще одну з чотирьох. Що можемо сказати порівнявши башточки. Однаково. Стільки ж.
Башточку з 5 цеглинок і 3-х цеглинок. Порівняйте. 5 більше за 3 на 2.
5 -3=2.
Башточку з 3 цеглинок та 4. 3 менше 4 на 1. 4-3=1.
Давайте порівняємо на скільки більше, та на скільки менше зірочок, ніж листочків. Зошит с. 41 завдання 2.
5. Доки наш корабель летить на Юпітер. Нам треба зробити деякі розрахунки в борт журналах. Виконайте самостійно номер 6. В зошитах. Закресліть зайву фігуру.
Ось ми на Юпітері. Але, що це? Увага! Я бачу космічний корабель, космічні пірати. Підготуватись до математичного бою. А нашою зброєю будуть розум та сміливість.
Розв’яжіть приклади і з’ясуйте в яку ракету повинен сісти кожен космонавт. Кожен космонавт, зупинє знищуючу ракету у наш бік.
-Молодці! Ми перемогли! Корабель піратів залишився без зброї і летить від нас геть.
6. полетіли далі на планету нашого друга інопланетянина Фоксі.
Фоксі дуже любить фрукти, тому він пропонує нам розв’язати задачу.
Мама дала Фоксі 2 яблука і стільки ж груш. Скільки фруктів стало у Фоксі?
Ви гарно впоралися з задачею. Фоксі залишається на своїй планеті, а нам повертатися вже час, бо Земля чекає нас.
Але ж треба знову зібрати ракету….
У кожної групи на парті є геометричні фігури, вам треба з них скласти ракету та наклеїти її на картон працювати треба швидко і креативно!
Підсумок уроку.
Під час польоту ви були уважні, старанні, наполегливі. Час нашого польоту закінчився. Є планети , на яких ми сьогодні не побували. Але ми обов’язково відправимось на них наступного разу.
У кожного на парті є зірочки. Розмалюйте їх згідно того як ви працювали на уроці. Червоним – мені все було зрозуміло і я впорався.
Зеленим – я працював, але не на повну міру.
Жовтим – мені сьогодні було важко, але я буду старатися.
Раніше я казала вам, що наш друг Фоксі дуже любить, що…?
Ось наш Фоксі прислав зі своєї планети маленькі зірочки і хоче вас пригостити…
1