Урок "Написання детального письмового переказу за колективно складеним планом. «Панда»"

Про матеріал

Конспект уроку розвитку зв'язного мовлення у 3 класі з теми "Написання детального письмового переказу за колективно складеним планом. «Панда»". Презентацію додано окремо

Перегляд файлу

Олефіренко Наталія Григорівна,

учитель початкових класів

Абазівської ЗОШ І-ІІІ ступенів

 

Урок української мови (РЗМ) у 3 класі

 

Тема: Написання детального письмового переказу за колективно  складеним планом. «Панда»

Мета: Удосконалювати навички учнів переказувати текст; вчити записувати переказ, використовуючи абзаци. Розвивати навички усного і писемного мовлення, збагачувати словниковий запас. Виховувати любов до  тварин, бажання їх оберігати.

Тип уроку: урок розвитку зв`язного мовлення.

Обладнання: мультимедійна презентація «Панда», фотографії панд.

Хід уроку

І. Організаційна частина.

II. Актуалізація знань учнів

  1. Вправа «Продовжіть речення»
  • Текст – це (зв’язані за змістом речення)
  • Текст складається із частин: (зачину, основної частини і кінцівки)
  • Кожну частину записуємо (із абзацу)

III. Мотивація навчальної діяльності

  • Прочитайте тему уроку. Чим ми сьогодні будемо займатися?

Детальний переказ – це усний або письмовий переказ, що якнайповніше передає зміст прочитаного або прослуханого тексту.

  • Для чого людині потрібно вміти детально переказувати?

ІV. Вивчення нового матеріалу

Сьогодні ми будемо писати переказ про незвичайну тварину, яка є символом Всесвітнього фонду охорони природи. Це панда (або бамбуковий ведмідь)

  1. Хвилинка-цікавинка. Перегляд презентації «Панди»

Панди живуть у Китаї. На жаль, нічим, крім бамбука тварина харчуватися не може, а зацвітає бамбук всього лише раз на п'ятдесят років. Тому  в нинішній час панди знаходяться на межі виживання. Люди спеціально створюють особливі заповідники, де вирощують бамбук спеціально для панд. Панда дуже потайний звір, а тому вчені ще дуже мало знають про її звички і спосіб життя. 

У природі  проживає всього бл. 1600 панд – занадто мало, щоб вважати їх застрахованими від вимирання. Панди містяться в багатьох зоопарках світу – там вони живуть довше, ніж у природі. Найстарішій  панді в зоопарку було 34 роки. Вчені роблять спроби домогтися розмноження панд у неволі, але тварини утворюють сімейні пари дуже неохоче. І навіть якщо дитинча народиться, його важко виростити: ведмежа з'являється на світ зовсім крихітним. Важить крихітка панда не більше 100 грамів.

У минулому браконьєри вбивали цих звірів заради гарних шкір, але тепер панди перебувають під охороною закону. У Китаї велика панда оголошена національним скарбом.

  1. Робота над переказом
    1. Читання тексту

Панда

Бамбукового ведмедика називають пандою. Живе цей звір у лісах із бамбуку.

 Панди їдять молоді пагони цієї рослини. Вдень панди сплять у затишному містечку, а вночі безперервно їдять.

          У панд  цікаве забарвлення. Голова і лапки білі, а сама тварина чорна.           

          Панди – рідкісні тварини. Вони перебувають під охороною людей.

  1. Змістовий аналіз тексту
  • Як називають бамбукового ведмедя?
  • Де живе панда?
  • Чим харчується тварина?
  • Що роблять панди вдень? Вночі?
  • Яке забарвлення панд?
  • Чому цих тварин потрібно оберігати?
    1. Мовний аналіз тексту

– Якими словами можна замінити слово ПАНДА?

         (бамбуковий ведмідь, тварина)

         – Як по-іншому можна сказати: пагін – (гілочка), безперервно – (без зупинки), перебувають під охороною – (їх охороняють).

Записати на дошці слова: Бамбуковий ведмедик, вдень, вночі, затишне містечко, забарвлення, перебувають.

  1. Структурний аналіз тексту
  • Із скількох   абзаців складається текст?
  • Як вони зв’язані між собою?
  • Прочитайте зачин.
  • Прочитайте кінцівку.
  • Про що йдеться в основній частині?
    1. Колективне складання плану

1. Бамбуковий ведмедик.

2. Їжа панд

3. Забарвлення тварин.

4. Панди – рідкісні тварини.

  1. Повторне читання тексту вчителем

3.  Усне переказування тексту учнями (2 – 3 учні)

4.  Запис переказу

5.  Зачитування 2 – 3 переказів

V. Підсумок уроку

-  Що нового ви сьогодні дізналися?

-  Що давалося легко?

-  Під час виконання якого завдання виникли ускладнення?

 

 

Використані джерела:

http://poradumo.net.ua/cikave/31869-de-zhivut-pandi.html

 

docx
Додано
31 липня 2019
Переглядів
3174
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку