Звертання.Розділові знаки при звертанні.Тренувальні вправи

Про матеріал
Конспект із використанням інновацій,мої авторські тести,розмальовки, презентація, гімнастика для очей+підібрана музика, виконання в реальному часі онлайн-тестів, робота із завданнями,розміщеними у мене на сайті...
Перегляд файлу

1

 

Урок - подорож

Тема : Звертання. Роль звертань у реченні.

Мета:

Навчальна: дати учням основні відомості про звертання, його функцію в мовленні, формувати вміння знаходити звертання в реченнях, розставляти розділові знаки при звертаннях, вчити конструювати речення із звертаннями, правильно інтонувати речення із звертаннями;

Розвивальна: розвивати пам'ять, логічне мислення, уміння будувати речення на задану тему; мовлення, взаємоповагу;

Виховна: виховувати культуру, естетичні смаки, любов до традицій народу;

Формування компетентностей:

Навчальної - формувати вміння здобувати інформацію з підручника, виділяти головне;

Мовної – знати загальне значення звертання, його функції;

Комунікативної (мовленнєва)– використання правильних форм звертання у мовленні, конструювати речення із використанням звертань, визначаючи їх виражальні можливості, будувати власні висловлювання, уміння впливати на співбесідника, володіння лексичним запасом , вступати в спілкування, підтримувати його;

Соціальної – уміння адаптуватись і визначати особисті цілі та виконувати різні ролі в колективі;

Обладнання: : підручник, мультимедійна презентація, Інгтернет, смартфони, кольорові олівці.

Тип уроку : урок узагальнення і систематизація знань.

Форма проведення: урок – подорож

Інтерактивні методи: QR-кодування, «Ментальна карта», «Незакінчене речення», гра «Конструктор», «Гарячий стілець», «Випереджаюче завдання», інтерактивні тести в реальному часі на освітній платформі «НаУрок», робота із власним персональним сайтом…

Скільки є в нас, любі друзі,

Для звертання ніжних слів…

Д.Білоус

I. Оголошення теми, мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

Зачитати епіграф. Вкажіть, де тут звертання? Один учень обводить на дошці.

Для подальшої роботи на уроці нам потрібна буде мереж WiFi, тому госты можуть приэднатися за допомогою QR-генератора. Ви уже приєднані.

На кожній парті, для тих, хто забув послідовність роботи з інтернет ресурсами, є алгоритм роботи.

 Слайд 1

Сьогодні у вас, учні, урок незвичайний:

Учитель знайомий, багато гостей.

Та прошу вас, діти, в процесі навчання

Уважними бути урок увесь цей!

Як ми будемо працювати сьогодні?

Сидіти-рівно,

Писати-гарно,

Не просто слухати, а чути,

Не просто дивитися, а бачити,

Не просто відповідати, а міркувати,

Дружно й натхненно працювати!

-Отже, у нас сьогодні урок-подорож. Ми з вами будемо продовжувати подорожувати незвичайною країною, що має назву Звертання.

Слайд 2

- Під час подорожі будемо долати труднощі, закріпимо знання про звертання, вживання розділових знаків при звертанні, демонструючи міцні знання, адже народна мудрість твердить: « Кожна пригода — до мудрості дорога» .

- А щоб наша подорож була цікавою і результативною, девізом уроку будуть слова:

Тема це і не нова, та для всіх цікава.

Будуть в нас нові завдання, буде і забава.

І в скарбничку вашу власну до цієї теми

Мовних скарбів пребагато ми з вами зберемо!

Разом:

Працюємо дружно, плідно, сумлінно,

Щоб вивчити тему на відмінно!

II. Актуалізація опорних знань.

1. Проблемне питання

- Розпочинаємо нашу подорож.

Слайд 3

-Для щасливого повернення нам потрібно виконати всі заплановані завдання. Але попереду брама, вона чарівна і відкриється лише за умови, якщо до неї правильно звернутися зі словами ввічливості.

Слайд 4

Слайд5

- Діти, яку форму має звертання? Кл.

2. Інтерактивне навчання: метод «Гарячий стілець».

- Що таке звертання? Наведіть приклади

-Що ви знаєте про звертання?

- Чим відрізняється звертання від інших членів речення?

- У якому відмінку можуть бути звертання? Наведіть приклади

-Де може стояти звертання? Наведіть приклади

-Чим виражається звертання? Наведіть приклади

-Як інтонаційно виділяється звертання?

-Як виділяються звертання на письмі?

-Які є види звертань за будовою? Наведіть приклади.

3. А за брамою нас чекає «Ментальна карта», яку потрібно зробити на основі раніше здобутих знань.

На дошці магнітами прикріплюємо.

Слайд 6.

Слайд 7.

Слайд 8.

4. Робота із моїм сайтом. Виконання вправа  «Так/ні».

https://solonenkosvitlana.blogspot.com/p/5.html

Результати мені дадуть інформацію про засвоєння вами теми попереднього уроку.

Слайд 9.

 ІІІ. Тренувальні вправи.

У зошити записуємо число, класна робота, тему нашого урока: Звертання, розділові знакт при звертанні. Тренувальні вправи

  1. Випереджаюче завдання.

Настя отримала завдання виписати із казок звертання. Прошу зачитати.

  1. Зараз я перевірю, як ви знаєте казки.

Потрібно вставити ім,я героя, до кого звертаються. У якому відмінку? Кл.ф.

Слайд 10, 11, 12, 13

Слайд 14

  1.   Валеопауза

Дощ. Буратіно.

 

Слайд 15.

 

Гімнастика для очей.

 

Слайд 16.

  1.   Робота з підручником. Гра «Конструктор». 

Вправа ……

 

Слайд 17

 

Схематично зображуємо місце звертань у реченні та розділові знаки.

       Слайд 18

 

     -То які розділові знаки можуть стояти при звертанні?

     -А ми подорожуємо далі.

         Слайд 19.

        Слайд 20.

4. Творчо-мистецька перевірна робота «Писанки».

Пи́санка — яйце, декороване традиційними символами, які пишуться за допомогою воску й барвників.  Коли пишуться писанки? (Заболотна Д.)

Показати писнки, що є у кабінеті.

Зараз кожен із вас спробує розписати свою писанку, вибрані кольори мають продемонструвати ваші знання із сьогоднішньої теми.

Слайд 21. (під музику)

До речі, якщо когось зацікавили писанки, то одним із д/з буде переглянути майстер клас писанкарства.

Слайд 22.

ІV. Підведення підсумків.

Слайд 23, 24

1. Виконання інтерактивних онлайн-тестів у реальному часі на освітній платформі «НаУрок»

    Ми виконали всі завдання країни Звертання. Доклали зусиль, були дружніми. Але щоб щасливо повернутися, кожен повинен перевірити свої знання на міцність, а тому на вас чекає тестова робота в реальному часі.

https://naurok.com.ua/test/zvertannya-3700.html

Кожен одразу після проходження тесту отримає оцінку, яку ви поставите у щоденник і дасте мені на підпис.

Отже, розпочинаємо. Заходите на join.naurok.ua, приєдуєтеся до сесії. Алгоритм роботи на кожній парті.

Код доступу:…(написати на дошці)

Озвучую, хто приєднався.

2. «Молитва» О.Кониського.

   Слайд 25

   Слайд 26

Сьогодні, як ніколи, дуже важлива наша молитва до Всевишнього за Україну, за мир, за кожного з нас. І тому дівчатка виявили бажання вивчити «Молитву» О.Кониського.

Читають.

Слайд 27.

Завдання учням: підкреслити звертання у тексті молитви (вона є на кожній парті)

Слайд 27.

3. На цьому наша сьогоднішня подорож завершується.

4. Рефлексія. Методика «Незакінчене речення»

Слайд 28.

Ø Поділіться враженнями від подорожі.

Ø Чи сподобалась вона вам?

Ø Що ви запам'ятали?

Ø Які знання отримали?

VІI. Домашнє завдання розміщене у мене на сайті у рубриці «Для учнів 5 класу».

https://solonenkosvitlana.blogspot.com/p/5.html

Слайд 29.

Слайд 30.

VІІІ. Оцінювання.

Слайд 31.

Усім дякую за роботу і за те, що прожили зі мною цих 45 хвилин!

 Усього найкращого!

 Слава Україні!

docx
Додано
4 серпня 2019
Переглядів
5638
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку