Підготувала: Бурилкіна Л.В.
Навчання грамоти: навчання письма, 1 клас
За навчальним проектом «Росток»
Тема. Написання малої букви м.
Мета:
навчальна: вчити правильно писати малу рукописну літеру м та поєднувати її у буквосполучення; відрізняти друковану букву від рукописної; закріплювати вміння писати малу букву л та інші вивчені рукописні літери; удосконалювати правильну посадку під час письма, вміння правильно тримати ручку та розташовувати зошит на парті;
розвивальна: розвивати зв’язне мовлення, уяву, фантазію.
виховна: виховувати старанність.
Обладнання: підручник «Українська мова» Прописи. 1 клас.2 частина. /Кальчук М.І.,Чабайовська М.І.. – С.: ТОВ НВП «Росток А.В.Т.», 2018. –76 с.; малюнок Казкової галявини, казкової сторінки, тренажер для письма.
Хід уроку
І. Самовизначення до діяльності.
Організація уроку.
Встаньте, дітки, всі рівненько,
Посміхніться всі гарненько.
Посміхніться всі до мене,
Посміхніться і до себе.
Привітайтесь: Добрий день!
Хай гарно розпочнеться новий день!
ІІ. Актуалізація знань і фіксація утруднення в діяльності.
1.Казкова сторінка. Кольоропис.
Знайди і закресли букву, яка «заблудилась» і не потрапила на свій листочок. Поясни свій вибір. Наведи інші букви кольоровим олівцем.
Гра «Буква загубилась»
л м г ч
2.«Оживи» на малюнку букви л, м, г, перетворивши їх на істот.
ІІІ. Виявлення причин утруднення і фіксація в діяльності.
Складіть казку про дружбу букв л, м, г.
ІV. Побудова проекту виходу з утруднення.
1.Розмалюй казкову галявину буквами л, м, г.
V.Первинне закріплення у зовнішньому мовленні.
1.Дай поради звірятам щодо правильного письма букв л, м, г. Напиши ці літери в зошитах звірят.
2.Запам’ятай правильне написання букви.
Який звук позначає ця літера?
Розгляньте уважно схему (с.33 – завдання від мудрої Сови) послідовність написання букви л.
Учитель.
- Сьогодні ми навчимося писати малу літеру м.
Буква м
Зараз ми пропишемо букву «ем». Поставте ручки трохи вище нижньої рядкової лінії, пишемо пряму похилу до нижньої рядкової лінії, торкаємося її, робимо заокруглення внизу праворуч. Пишемо пряму похилу до верхньої рядкової лінії, торкаємося її. Не відриваючи руки пишемо пряму похилу до нижньої рядкової лінії. Торкаємося її, робимо заокруглення внизу праворуч. Ведемо пряму похилу до верхньої рядкової лінії. Торкаємося її. Не відриваючи руки ведемо пряму похилу до нижньої рядкової лінії, торкаємося її. Робимо заокруглення внизу праворуч. Ведемо пряму похилу. Зупиняємося трохи нижче середини робочого рядка.
* «Письмо в повітрі» під рахунок.
Буква м
- Напишіть елементи в повітрі: «раз – і, два – і, три - і».
*Письмо на дощечках.
А тепер спробуйте самостійно записати букву м на дощечках.
*Письмо на тренажерах для письма букви (6 р.)
Діти пишуть букву м на тренажерах.
VІ. Самостійна робота.
Написання літери м у «Прописах»:
(Перед початком письма в зошитах потрібно повторити правила, яких слід дотримуватися під час письма. Учні озвучують, як правильно сидіти під час письма; правильно розміщувати зошит; правильно тримати руки на парті та ручку.)
Виконай письмове завдання. (с.34)
Фізкультхвилинка
Руки в сторони та вгору —
На носочки піднялись.
Підніми голівку вгору —
Й на долоньки подивись.
Присідати ми почнемо,
Добре ноги розімнемо.
Раз — присіли, руки прямо.
Встали — знову все так само.
Повертаємося вправно,
Все виконуємо гарно.
Вліво-вправо повернулись
І сусіду усміхнулись.
VІІ. Включення в систему знань і повторення вивченого.
Продовження роботи в зошиті.
Знайди і закресли букви, які написані неправильно.
1. Вправа «Знайди помилку».
2.Назвати друковані букви і дописати рукописні. Спиши слово.
і и л м млин
VІІІ. Підсумок уроку. Рефлексія.
-Які букви навчилися писати на уроці?
- Що цікавого дізналися?
Вправа «Сонечко»