Поурочний план уроку з використанням ІКТ - технологій, цікавих методів та вправ.
КЗ «Базар’янський ЗЗСО І – ІІІст.»
Урок на тему
«Написання не з прикметниками»
(урок у стилі маршмеллою)
(6 клас)
Розробник:
вчитель української мови
та літератури
КЗ «Базар`янський ЗЗСО І – ІІІ ст.»
А. І. Асютенко
Тема. Написання не з прикметниками
Мета: повторити вивчене про прикметник, його загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксичну роль, пояснити правила написання НЕ з прикметниками, домогтися засвоєння цих правил; виробляти вміння застосовувати правила на практиці, розвивати вміння правильно писати прикметники з не, вдосконалювати творчі вміння; виховувати в учнів любов до рідного слова, культуру мови та мовлення.
Обладнання: підручник, мультимедійний проектор, презентація до уроку, індивідуальні завдання, пазли, кроссенси, заготовки під фішбоун, QR–коди, мотивуючі браслети, мікрофон, схема «Асоціативний кущ», опорна таблиця «Написання не з прикметниками», хмари слів, заготовка під метод «Капуста», розмальовки за певною темою, мотиватори, буктрейлер.
Методи, прийоми, вправи: робота з підручником, робота в парах,робота в групах, індивідуальна робота «Добери пару», робота з таблицею, розгадування кроссенсу (асоціативної головоломки), складання пазлу, стратегія «Асоціативний кущ», інтерактивні методи «Мікрофон», «Закінчи речення», “Капуста», інтерактивний прийом «Фішбоун» інтерактивна вправа «Очікування», вправа-пошук, релаксація, рефлексія, диктанти: вибірковий, розподільний, гра «Знайди друзів», енердзайзер «Парасолька», творчі завдання,тестування, вербальне оцінювання.
Форми ІКТ: мультимедійна презентація,створення асоціативних кущів та кроссенсів, мотиваторів, мотивуючих браслетів, фішбоунів у програмі Power Point, QR – коди, буктрейлер, створення пазлів у програмі «Пазлодром», хмари слів.
Тип уроку: комбінований
Перебіг уроку
І.Мотивація навчання школярів.
1. Організаційний момент.
Учитель. Любі друзі! Вітаю вас! Ми знову зустрілись, щоб заповнити чисту сторінку нашого уроку глибоким змістом, отримати нові знання. Я впевнена, що кожені з вас досягне успіху на сьогоднішньому уроці. Тож запрошую до співпраці.
*Інтерактивний метод «Мікрофон»
Учитель Як ви розумієте цей вислів?
« Якщо хочеш досягти успіху,
Продовжуй вірити в себе і тоді,
коли в тебе вже ніхто не вірить »
Авраам Лінкольн
Учитель. Пам`ятайте, діти, успіх приходить до тих, хто не боїться діяти. Тож девіз сьогоднішнього уроку :
Видумуй, пробуй, твори!
Розум, фантазію прояви!
Активним і уважним будь
І про кмітливість не забудь!
Учитель. А також не забувайте про наші мотиватори «Як позбутися страху». Також хочу дати вам по цукерочці, як на уроці забракне наснаги, можете поживитися – і знову до роботи!
II.Актуалізація чуттєвого досвіду та опорних знань учнів.
1.Повторення вивченого про прикметник.
Складання пазлу. Характеристика прикметника з назви твору.(вишневий)
- Продовжіть речення
Прикметник - це…
Прикметники змінюються за…
Початковою формою прикметника є …
У реченні прикметник…
Якісні прикметники…
Відносні прикметники…
Присвійні прикметники…
-Яка група прикметників має ступені порівняння? Назвіть їх.
2.Перевірка виконанняд.з. Перевірка розмальовок «Написання суфіксів прикметників»
III. Повідомлення теми, мети, задач уроку.
Учитель. Діти, ми продовжуємо вивчати прикметник.
Тема сьогоднішнього уроку: «Написання не з прикметниками». А соціокультурну тему уроку розгадайте за допомогою кроссенсу. (відповідь – вареник, соціокультурна лінія – українські смаколики).
1. Вправа «Очікування». «Мікрофон».
- Дозвольте взяти у вас інтерв’ю. Продовжіть речення
На уроці я вивчу…
На уроці мене чекає…
Від уроку очікую…
ІV. Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу.
Учитель . Для подальшої роботи нам потрібно пригадати орфограму написання не з іменниками. Пропоную попрацювати разом. Складімо « асоціативний кущ» на тему « Написання не з іменниками», тобто пригадаймо усе, що ви пам’ятаєте про цю орфограму .
«Асоціативний кущ».
«Не з іменниками»
3. Опрацювання таблиці
Разом
|
Окремо |
|
|
V. Застосування учнями знань і дій у стандартних умовах з метою засвоєння навичок (тренувальні вправи).
1.Вибірковий диктант. (фронтально)
Завдання: виписати з хмари слів лише ті прикметники, які без не-не вживаються.
Нещадний, невисокий, невпинний, некрасивий, недорогий, невгамовний, нерадісний, нездарний, немічний, неширокий, непотрібний, ненависний, негайний, недорогий.
2. Робота в парах (усно)
Вправа 394 «Чому так?»
3 Гра «Знайди друзів». (усно)
До наведених слів дібрати синоніми, пояснити правопис прикметниківі з не. Скласти словосполучення, пов’язані із соціокультурною темою.
Не/звичайний–особливий (смак)
не/довгий– короткий (рецепт)
не/цікаве–нудне (меню )
не/чемний–грубий (кухар)
4. Енерджайзер «Парасолька»
Щоб здоров’я гарне мати, буду їжу прославляти.
Ой, смачна пшоняна каша! Де, шановні, ложка ваша?
Хочте їжте з огірочком, ну, а можна і з медком,
І запийте все квасочком, затанцюйте гопаком!
Ніжні з борошна галушки у макітрі на столі.
З часником смачні пампушки і великі, і малі!
А картопелька варена у прикуску із сальцем –
Це козацька їжа денна з чорним печеним хлібцем.
Соковиті ніжні фрукти і солодкі, як нектар.
Покуштуйте, люди добрі, для здоров’я щедрий дар!!
5. Розподільний диктант(зверху над словами надписати цифри).
1 – без не не вживається
2 - можна дібрати синонім
3 - є протиставлення
Не/безпечний (шкідливий, загроздивий), не/бідний (багатий), не/бувалий (небачений, небуваний, невиданий), не/вблаганний, не/вгамовний, не/вдалий (поганенький, безуспішний, безрезультатний), не/великий, а малий, не/гайний, не/втішний(сумний, безрадісний), не/веселий, а сумний, не/гарячий, а холодний, не/дбалий, не/дорогий (дешевий), не/дорогий, а дешевий.
Загрозливий |
Невигідний |
Збитковий |
Незабутній |
Безмежний |
Невиправний |
Безнадійний |
Невтомний |
Зрадливий |
Незвичайний |
Наполегливий |
Невірний |
Особливий |
Невимірний |
Пам'ятний |
Небезпечний |
Прочитайте речення, підкресліть головні члени речення.Розкрийте дужки.
Перегляд буктрейлеру до твору Зірки Мензатюк «Зварю тобі борщику».
-Які українські страви ви побачили у відео?
Скласти речення із такими протиставленнями:
- не легка, а складна справа;
- не яскраві, а тьмяніфарби;
10.Творча робота.
Допишіть текст «Шоколадна насолода», вживаючи прикметники з не.
Зранку я прокинувся від аромату. Навіть крізь зачинені двері я відчував цей незвичайний шоколадний повів, який кружляв по кімнатах, манив теплим маревом. Від неосяжного бажання скуштувати смакоту, ноги самі понесли мене до столу, на якому……
V. Контрольно-оцінювальнийетап. Підведення підсумків
1.Тест «Пишемо разом чи окремо?»Малюєто +,-
2. Рефлексія.
Учитель . Наш урок завершується . За допомогою методу «Капуста» продовжіть незакінчені речення:
3.Вербальне оцінювання:
Всі ви гарно працювали,
Мову рідну знов вивчали,
Часто руки піднімали,
Всі завдання розв’язали.
"Головне - це наполегливість і віра в свої сили".
VI. Домашнє завдання
Впр.397, 398( хто бажає 11,12 балів), вивчити правила
2. Пов’язування мотивуючих браслетів
3. Рефлексія. Метод «Фішбоун».