Урок "Узагальнення та систематизація знань з теми "Прислівник"

Про матеріал
Узагальнення знань з теми "Прислівник", вміння виділяти прислівники в тексті, удосконалювати навчички грамотного письма. Форма проведення:урок -гра.
Перегляд файлу

Тема уроку. Узагальнення та систематизація знань з теми «Прислівник»

Мета уроку: закріпити, перевірити набуті учнями знання з теми «Прислівник», розвивати вміння визначати прислівники в тексті, складати речення з прислівниками.

Тип уроку: урок узагальнення

Форма проведення: урок-гра

     Хід уроку

І. Організаційний момент

Учитель.     Ознаку дії називає   Дзвенить кохана мова чисто

  А також  місце, час, причину   А кожне слово – урочисто;

  Цієї дії визначає,    Земля стрічає нас святково,

  І кожен цю частину знає  Сміються зорі загадково.

  Бо це прислівник – всім відомий. Сади цвітуть коли? – весною,

  Незмінна ця частина мови,  Улітку трав моря шовкові,

  На запитання як? коли?   А восени врожай збирають,

  Готова всім відповісти.   Узимку снігу всі чекають.

  Сміється сонце як? – ласкаво, Прислівників багато в мові,

  Мандрує небом величаво,   Усі яскраві, усі чудові!

  А небо голубіє дивно,   Щоби здобути знань основи,

  Пливуть хмарини тихо, мрійно. Вивчали ми цю частину мови.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

ІІІ. Етапи проведення гри

Урок проведемо у формі гри. Для цього поділимо клас на три команди. Кожен учасник повинен докласти максимум зусиль, показати свої знання, оперативність, для того, щоб його команда вийшла переможцем.

 

  1. Перший конкурс називається «Змоделюй прислівник».

Завдання учасників гри записати по одному прислівнику, творення якого відповідає вказаній моделі.

Префіксальний      Префіксально-суфіксальний

В……     В….е

Де…….     В…і

За………     До….а

Най……     До…у

Пре……..     За…о

Не…….     Що…и

 

 

Складання основ

…від…

…на…

…не….

…о….

…у…

…в….

  1. Другий конкурс «Одним словом»

Учитель називає  спосіб творення прислівника, коротко тлумачить його лексичний зміст. Учасник гри повинен назвати слово

Префіксальний спосіб: дуже гарно (прегарно),  часом, інколи ( деколи), не в потрібний час (невчасно), більш ніж треба (забагато), найкращим способом ( якнайкраще)

Суфіксальний: з великим задоволенням (охоче)

Префіксально – суфіксальний: перший раз (уперше),  до недавнього часу (донедавна), кругом чого – небудь (навколо, довкола).

Основоскладання: поруч, впритул (пліч – о- пліч), іноді (коли –не- коли).

 

  1. Наступне завдання конкурсу «Ступені порівняння»

Учням потрібно утворити форми вищого і найвищого ступенів порівняння прислівників.

Близько  Гарно  Легко

Залізно  важко  весняно

Погано  тяжко  дорого

Високо  низько  напам’ять

 

  1. «Закінчи речення»

Яблуня вродила рясно,   …. (а груша рясніше)

Звук летить швидко, ….(а думка швидше)

Золото цінується дорого,…. (а розум дорожче)

Кішка лазить по деревах  спритно, … (а білка спритніше)

Сусідній загін працював завзято, …(а наш завзятіше)

Пролісок розцвітає рано,… (а підсніжник раніше)

  1. «Одне чи два  [н]»

Учитель зачитує прикметники та пропонує від кожного з них утворити прислівник і підняти одну руку, якщо він пишеться з однією [н] , або дві, якщо з двома  [н] . Хто помилився, пояснює правопис.

Єдиний – (єдино)

Невпинний

Щоденний

Бажаний

Впевнений

Гостинний

Засмучений

Гуманний

Відмінний

Згуртований

Несподіваний

Туманний

Заслужений

Непримиренний

  1. Конкурс «Добери синонім»

Учитель зачитує прислівники, пропонуючи замінити кожний з них синонімом з префіксом  [не]

Близько (недалеко), брудно (нечисто), вороже(недружелюбно), сумно (невесело), тихо (неголосно), раптом (несподівано),  тривожно (неспокійно), нудно (нецікаво).

  1. Конкурс «Запитання – відповідь»
  • Пригадайте синонім прислівника вслід, який має чотири префікси  (навздогін)
  • Вкажіть синонім прислівника насильно, до складу якого входять два синонімічні кореня (силоміць)
  • Пригадайте прислівник, який складається з двох антонімів прислівників вищого  ступеня (більш – менш)
  • Пригадайте  прислівники, які складаються з антонімів і пишуться через дефіс (тут – там, туди – сюди)
  • Назвіть кілька прислівників, які складаються із синонімів і пишуться через дефіс (часто – густо, тишком – нишком)
  • Пригадайте кілька складних прислівників, друга складова частина яких містить назви різних частин людського тіла (голіруч, горілиць, босоніж, стрімголов).

ІV. Підсумок уроку.

V. Домашнє завдання.

Використовуючи сюжет поетичних рядків, напишіть твір – мініатюру. У творі обов’язково вживайте прислівники.

 У проміннях соня ніжних

 Край веселого струмка

 Білий росяний підсніжник

 Раптом блиснув з – під містка.

 

 

 

  

 

docx
Додано
1 листопада 2022
Переглядів
270
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку