Урок "Написання рядкової букви е".

Про матеріал
Урок дітям сподобався. Містить цікаві вправи, тому хочу поділитися з іншими колегами.Можливо комусь стане у нагоді. Конспект складено за Прописом Г.Сапун
Перегляд файлу

 Українська мова (письмо)

Тема.  Рукописна мала буква е. Безвідривне поєднання  двох- трьох букв е.

Мета:формування предметних компетентностей: вчити учнів правильно аналізувати структуру малої букви е, писати її в рядках зошита , у складах;    формування ключових компетентностей:                                                                      вміння вчитися: розвивати мислення, площу зорового сприймання, мовлення учнів, уважність;                                                                                                                       комунікативної: розширювати світогляд дітей, формувати вміння працювати в парі, колективі ;                                                                                                загальнокультурної:  виховувати доброзичливість, охайність при письмі , пізнавальний інтерес.

Обладнання:     зразок рукописної букви е, фішки для складання звукових моделей, розрізна азбука.

Хід уроку

Організаційний момент

Дзвоник дзвенить, не стихає,

 Школярів усіх скликає :

Гей, до класу поспішайте,

На місця  свої сідайте.

II. Звукові аналітичні й синтетичні вправи зі звуками

1. Розпізнавання звуків у заданих учителем словах з визначенням локального місця звука (на початку, в середині, у кінці)

— Я називатиму слова. Якщо у них є звук [ у] на початку слова, то плескає перший ряд, якщо  всередині — другий ряд, якщо в кін­ці — третій ряд.

 Буквар, автобус,  ручка, павук, одуд, буряк ,окуляри.

2 . Гра  «Допиши пару «.

На дошці записані друковані літери. Біля них учні записують відповідні рукописні.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

 IV. Повідомлення теми і мети уроку/

— На цьому уроці ви будете вчитися писати малу рядкову бук­ву , а яку дізнаєтесь, відгадавши загадку про незвичайного птаха.

Довгошиїй.довгоногий,

Мчить, як вітер, край дороги,

Тільки куряву здіймає.

Птах ,однак, цей не літає.

Має голову маленьку,

Вкриту пухом, всю чорненьку.

Познайомтесь - це  птах : страус ….ему.

Хвилинка-цікавинка:   розповідь про страуса ему.

1. Визначте скільки складів у цьому слові?  Який звук ми чуємо на початку цього слова? Викладіть фішками звукову схему слова ему.                                                    -Сьогодні  ми будемо   вчитися писати рядкову букву е.

2.Виконання розчерка в зошиті, ст.. 30 ( Пропис Г.Сапун)

 Руханка  «Австралійський дощ».

Хід гри:діти разом з вчителем створюють ефект дощу, що спочатку набирає сили, переходячи в зливу з градом, а потім вщухає.

Гру- вправу супроводжуємо відповідними фразами:

-Чи знаєте ви, який австралійський дощ?

-Піднімається вітер (потираємо долоні).

-Падають перші краплі дощу (клацаємо пальцями).

-Почалася злива (плескаємо долонями по стегнах).

-Злива перетворюється на бурю (тупаємо).

-Ось буря стихає (плескаємо долонями по грудині).

-Стихає злива (плескаємо долонями по стегнам).

-Закінчується ,дощ, падають останні краплі (клацаємо пальцями).

-Шумить тільки вітер (потираємо долоні).

-Австралійський дощ скінчився.Сонце ! (Діти піднімають руки вгору).

 

IV. Демонстрування зразка рукописної літери е у сітці зошита

— Подивіться на рукописну букву е, порівняйте її з друкованою (вони дуже схожі).

V. Аналіз графічної будови з переліком елементів

— Рядкова буква е складається з одного елемента: петлі, що не виходить за межі робочого рядка.

VI. Засвоєння конфігурації літери

1. Показ написання літери на дошці з поясненням послідовності зображення елементів

Алгоритм написання рядкової букви е.

2. Письмо учнями в повітрі з орієнтацією на показ учителя під рахунок і-раз-і

3. Аналіз зразка букви в навчальному зошиті (з друкованою основою), с. 30

VII. Вправи з письма

1. Обведення літери за поданим у зошиті пунктирним зображенням

Пальчикова гімнастика

Вихідне положення: пальці обох рук зі­брані пучкою і стикаються кінчиками.

«Надуваємо кульку»: надати пальцям таке положення, яке буває, коли руки тримають м’ячик або кульку. «Кулька лопнула»: пальці повертаються у вихідну позицію.

Пружну кульку я надую,

Мотузочок зав’яжу.

Ну, а потім її здую,

Всім цей фокус покажу.

2. Письмо трьох літер (самостійно)

3. Зіставлення написаних літер за зразком. Аналіз помилок

4. Дописування рядка літери

5. Звуко-буквений аналіз слів-відгадок з побудовою схем фішками і викладанням з букв розрізної азбуки,( с.зо)

1) Що за посуд?

Довгошиїй та бокастий,

Молоко та воду розливає.    (Глечик)

2) Пливе на просторі, але не у морі,

Кораблем зветься,  

 А навколо зірок в,ється.

                                        ( Ракета)

 3) Різного кольору буває,

Обгортку яскраву має.

Солоденька на смак……(цукерка)

 7. Гра «Хто уважний?»

Учитель на набірному полотні викладає слово. Діти уважно його чита­ють, називають букви. Потім заплющують очі, а вчитель змінює слово. Діти розплющують очі, читають слово і пояснюють, що в ньому змінилося.

Тік — кіт, сир — рис, село — осел, пилка — липка, носик — синок.

8. Письмо поєднань

  Фізкультхвилинка

Журавлики-веселики

Одлинули й нема.

Із рукава метелики

Витрушує зима.

Метеликів ми ловимо,

Стрибаєм, біжимо,

По килиму пуховому

До хати несемо.

 9.  Письмо   слів.

10 . Добирання слів з виучуваним звуком, які відповідають на питання який?

— Які слова зі звуком [е], що відповідають на питання який?, ви знаєте? (Веселий, дерев’яний, червоний, зелений, великий, пері­одичний...)

11 . Складання з одним зі слів (на вибір) речення.

Вправа «Віночок речень». (складання речень  учнями ланцюжком, кожне наступне речення починається з кінцевого слова попереднього речення)

 VIII. Підсумок уроку. 

ІХ.Рефлексія.

 

 

 

 

 

docx
Додано
11 лютого 2019
Переглядів
1699
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку