Сідельникова Світлана Василівна
вчитель початкових класів
Комунального закладу «Водянська
загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1
ім. Ф.О.Окатенка»
старший учитель
Урок навчання грамоти (письмо)
2019 р.
Тема : Написання малої букви «л» і складів з нею.
Мета :
─ навчальна : познайомити з новою письмовою буквою, її елементами; продовжити формувати уявлення про букви, розрізняти звуки і букви; формувати вміння розрізняти друковані й рукописні букви, позначати мовні звуки на письмі: вчити списувати склади з вивченими буквами з друкованого і рукописного тексту;
─ розвиваюча : розвивати зв’язне мовлення учнів; вміння аналізувати, порівнювати рукописні букви та їх елементи; розвивати уміння працювати за зразком, виконувати завдання з коментуванням, здійснювати самоперевірку; розвивати комунікативні вміння й навички;
─ виховна : виховувати бажання вивчати рідну мову, спілкуватися нею усно і письмово; формувати позитивне ставлення до навчання, до однокласників, вміння співпрацювати в групі; виховувати старанність, наполегливість, охайність.
Задачі : вчити правильно каліграфічно писати нову букву, правильно й злито поєднувати її з іншими в процесі написання складів; формувати повноцінну навичку письма; називати і розбірливо писати вивчені букви, дотримуючись графічних, технічних і гігієнічних вимог; писати рукописними буквами злито; виявляти і виправляти графічні недоліки письма як з допомогою вчителя, так і самостійно.
Обладнання : К. Пономарьова «Я пишу» зошит з письма і розвитку мовлення 1 клас І частина Київ, видавництво «Оріон», 2018 р.; конверти з елементами рукописних букв; кольорові олівці; малюнок лисички; ІК, фліпчарт.
Продзвенів уже дзвінок,
Починається урок.
Приготуйте без мороки
Все, що треба для уроку :
Зошит, ручки, олівці.
Всі готові? Молодці!
І. Актуалізація.
Малюнковий диктант
─ Я показуватиму вам малюнок, а ви записуйте букву, з якого починається слово.
─ А на яку букву у мене не було малюнка? Давайте напишемо букву и.
─ Наступний малюнок.
─ Хто знає, як називається цей метелик? (Лимонниця)
─ А чому він так називається? А що ви знаєте про метеликів?
─ Отже, ви здогадались, яку букву ми будемо сьогодні писати?
ІІ. Усвідомлення (осмислення).
1. Підготовка до ознайомлення з рукописно буквою «л».
1) аналітико-синтетичні вправи
Групова робота
- з’єднайте малюнок і звукову схему, визначте місце звука [л] в слові
═ |
● |
─ |
─ |
● |
═ |
● |
─ |
─ |
● |
─ |
- Хто з цих звірів дикий, а хто – свійський ?
2. Ознайомлення з новою буквою.
1) розгляд друкованої і рукописної букви, порівняння їх, зіставлення з раніше вивченими буквами
Групова робота
■ порівняння друкованої і рукописної букв «л» : що спільного, чим відрізняються
■ порівняння, зіставлення рукописної букви «л» з раніше вивченими буквами
- рукописна мала буква «л» складається з двох елементів : короткої похилої палички з заокругленням ліворуч та короткої похилої палички з заокругленням праворуч;
- які букви мають такі ж елементи (а и і у), а саме – коротку похилу паличку з заокругленням праворуч
- які букв не мають спільних елементів з буквою «л» (о е)
■ підготовчі вправи до написання букви
- обведіть ручкою рукописну букву «л» та розфарбуйте
- розфарбовування малюнків в зошиті «Я пишу»
- письмо «в повітрі» за стрілками, які вказують на послідовність рухів руки
■ робота в зошиті «Я пишу»
- розгляд зразків нової букви; обведення зразка букви тильною стороною ручки;
обведення букв; самостійне письмо;
- розгляд і пояснення з’єднань нової букви з іншими вивченими буквами : в складах ал ол ул ел ил іл – за допомогою нижнього з’єднання, в складах
ли лі лу – верхнє з’єднання, в складах ла ле ло – середнє з’єднання.
- самостійне письмо (дописування незакінчених рядків зошита, списування з рукописного та друкованого тексту складів)
3. Закріплення вивченого матеріалу.
Групова робота.
- У вас в конвертах малюнок тваринки. Хто це? Де вона живе? Що ще ви знаєте про лисичку?
- А тепер порахуйте, будь ласка, скільки букв «л» заховалося на малюнку.
- За допомогою карти пам’яті давайте пригадаємо все, що ми тепер знаємо про рукописну малу букву «л».
ІІІ. Рефлексія
─ Пригадайте, у якої букви немає спільних елементів з буквою «л»? (з буквою о)
─ Ваше завдання : за допомогою ножиць зробити букву «л» з букви «о».
─ Домалюйте смайлик : які емоції викликав у вас наш урок.
─ Виберіть жест, як вам працювалось в групі.