8 липня о 18:00Вебінар: Проєктне навчання: розвиваємо логічне, критичне та креативне мислення школярів

Урок "Написання великої букви Р. Письмо складів, слів і речень з вивченими буквами. Розвиток зв'язного мовлення (Посуд)

Про матеріал
Матеріал має за мету ознайомити учнів з великою рукописною буквою Р, навчити її писати. Розвивати спостережливість, мовлення, вміння аналізувати, порівнювати. Формувати компетентність спілкування рідною мовою, соціальну. Виховувати охайність, старання, пізнавальні інтереси, прагнення до чистоти.
Перегляд файлу

Тема.  Написання великої букви Р. Письмо складів, слів і речень з вивченими буквами. Розвиток звязного мовлення (Посуд)

Мета. Ознайомити учнів з великою рукописною буквою Р; навчити її писати. Формувати вміння писати склади і слова з великою буквою Р. Удосконалювати вміння орієнтуватися в сітці зошита, списувати речення.

Розвивати спостережливість, мислення, мовлення, вміння порівнювати і робити висновки. Формувати компетентність спілкування рідною мовою, соціальну і здоровязбережувальну компетентності. Виховувати охайність, старання, прагнення до чистоти, бажання допомагати дорослим.

Обладнання: таблиця-зразок написання букви, малюнок із зображенням рака, предметні малюнки із зображенням посуду, розмальовки із зображенням каструлі, «чарівний» мішечок, предмети дитячого посуду, цеглинки Lego.

Тип уроку: комбінований.

Освітні галузі: мовно-літературна, соціальна, здоровязбережувальна, природнича.

                                     Хід    уроку

I.Організація  класу

Емоційне налаштування на урок.

Доброго ранку! Доброго дня!

Хай плещуть долоньки, тупають ніжки,

Працюють голівки і сяють усмішки.

Доброго ранку! Доброго дня!

Бажаєте ви, бажаю вам я!

II.Актуалізація  опорних  знань

  1. Робота над чистомовкою.

Ра-ра-ра – ми побачили крота.

Арк-арк-арк  - ми поїдем в зоопарк.

Ро-ро-ро – помандруєм на метро.

Ру-ру-ру – в зоопарку кенгуру.

Ру-ру-ру – риє кріт собі нору.

Рі-рі-рі – подивись, жираф вгорі.

Ру-ру-ру – заєць обдира кору.

Ра-ра-ра – закінчилась наша гра.

  • Який звук повторювався найчастіше?
  • Назви яких тварин зустрілись  у чистомовці?
  • Які з них живуть у зоопарку?
  • Хто з вас був у зоопарку?
  • Яких тварин ви там бачили?
  1. Звуко-буквений аналіз слів: кенгуру, кріт.
  2. Гра  «Велика-маленька». (Цеглинки Lego)

Червона цеглинка – велика буква; зелена цеглинка – маленька буква.

Рая, річка, Рекс, ручка, Роман, радість, роса,равлик,  Руслан, рослина, роса, Рим, рис.

  • У яких випадках ми пишемо велику букву?

III.Повідомлення теми і мети уроку                                                                                                  

  • Який звук ви чули на початку кожного слова під час гри?
  • Як ви напишете слова Рая, Рекс, Рим?
  • Сьогодні на уроці ми будемо вчитися писати велику букву Р, поєднувати її з іншими буквами у словах і складах. А ще попрацюємо над розвитком мовлення.
  • Бажаю вам успіху!

C:\Users\Vita\Desktop\images.jpgIV.Вивчення  нового  матеріалу

  1. Робота над скоромовкою.

Рак ранесенько проснувся,

В черевики гарні взувся,

І без тата, і без мами

Прогулявся між корчами.

  • Про кого розповідається в скоромовці?
  • Коли проснувся рак?
  • У що він взувся?
  • Що зробив потім?
  • Що ви знаєте про рака?
  • Чим вкрите тіло рака? (Панцирем)
  • Як пересуваються раки? (Повзають)
  • Що він робить у разі небезпеки? (Повзе задкуючи)
  • Що їдять раки? (Вони всеїдні)
  • А чи знаєте ви, що:
  • Довжина тіла рака 6 – 15 см.
  • Раки – охайні істоти. Вони живуть тільки в чистій воді.
  • Раки полюють уночі, а вдень ховаються під камінням, корінням, у норах.
  • Раків називають «санітарами» водойм, тому що вони поїдають відмерлі рештки тварин.
  • У Фінляндії влаштовують свята, присвячені ракам.

Промовляння скоромовки разом, в парах.

  • Коли слово рак ми напишемо з великої букви?
  1. Робота зі сторінкою зошита.
  • Розгорніть зошити. Кого ви бачите на малюнку?
  • Так, це рак. Що він намагається зробити?
  • Давайте допоможемо йому проповзти між корчами.
  1. Графічний аналіз великої букви Р.
  • Що знаходиться між корчами?
  • З яких елементів складається буква Р?
  • Порівняйте рукописні букви Р, П, І, У, Г, В. Знайдіть у них спільний елемент.
  • На що схожа велика буква Р?
  • Перетворіть її на яскраві парасольки. (Робота в парах)

(Малюнки вивішуються на дошці).

  1. Пояснення і демонстрація написання великої букви Р.
  • Велика буква Р має два елементи. Перший – подовжена похила паличка із заокругленням унизу ліворуч, другий – верхній півовал.
  • Починаємо писати букву від верхньої міжрядкової лінії похило вниз до нижньої рядкової і заокруглюємо ліворуч. Потім нижче міжрядкової починаємо писати другий елемент. Заокруглюємо ліворуч і вгору, потім продовжуємо лінію у правий півовал.
  • Пишемо під такт: «раз-і-і-два-і».
  1. Письмо букви у повітрі.
  2. Письмо букви пальчиком на парті.
  3. Обведення букви в зошитах.
  4. Пальчикова гімнастика.

                                              Рибка

                             Рибка плава у водиці,

                               Рибці весело гулять.

                              Вона хвостиком махнула,

                              Попливла, що не впіймать.

Перетворюємо на рибку долоньки. Імітуємо рухи рибки.

  1. Написання букви у робочому рядку зошита.
  2. Утворення і написання складів, слів.
  3. Написання речень.
  • Прочитайте речення. Скільки в ньому слів?
  • Які слова пишемо з великої букви? Чому?
  • Що поставимо в кінці речення?
  • Запишіть речення в зошити.
  1. Фізкультхвилинка.

Виринай – но, рибко, близько,   (Колові рухи руками)

Розсипай – но срібні бризки,      (Махи кистями рук)

Щоб зловити карася,                   (Схопити руками рибку)

Карася, як порося!                       (Руки широко в сторони)

V.Розвиток зв’язного мовлення

1. Відгадування  загадок.

Довгий носик, ручку має,

Всіх нас чаєм напуває.              (Чайник)

Закидай мене в продукти,

Наливай в мене води,

Підігрій мене на пічці –

Я обід зварю тобі.                      (Каструля)

Буваю глибока, буваю мілка,

Буваю велика, буваю мала.

То борщику, то кашки повна.    (Тарілка)

Сама не їм, а всіх годую.            (Ложка)

Щоб підсмажить їжу швидко,

Нам потрібна…                           (Сковорідка)

  • Як одним словом можна назвати слова-відгадки?

2. Гра  «Чарівний  мішечок». Робота в групах.

У мішечку іграшкові предмети посуду. Діти по черзі торкаються одного предмета, називають його. Дістають предмет із мішечка, демонструють всім.

Кожна група обирає два предмета.

Завдання: скласти речення про призначення предмета.

3.Гра  «Так чи не так?»

- Чи запам’ятали ви назви предметів посуду?

- Це склянка?

- Так, це склянка.

- Це глечик?

- Ні, це миска.

- Суп наливають у блюдце?

- Ні, суп наливають в тарілку.

- Борщ їдять виделкою.

- Ні , борщ їдять ложкою.

- Котлети смажать у каструлі?

- Ні, котлети смажать у сковорідці.

4.Робота в зошитах (с. 49)

* Записати назву «зайвого» предмета в кожному рядку.

* Обвести предмет, запакований у подарунку. Назвати його.

* Допомогти гончареві розписати вироби.

5.Робота над віршем.

- Послухайте вірш.

- Поміркуйте, чи правильно робить хлопчик.

                  Мама супу із каструлі налила,

                  Мама ложку вередулі  подала.

  •   Нащо ложка? Забери ти!

C:\Users\Vita\Desktop\каструля.jpg        Хочу суп з тарілки пити! –

                 І руками обома

                Він тарілку підніма.

  • Як треба поводитись за столом?

6.Гра «Можна – не можна»  (Цеглинки Lego)

Синя цеглинка – можна; червона – не можна.

  • Класти лікті на стіл.
  • Розхитуватись на стільці.
  • Мити руки перед тим, як сісти за стіл.
  • Розмовляти під час їжі.
  • Подякувати за обід.
  • Їсти з ножа.
  • Підпирати щоки руками.

VI.Підсумок уроку.  Рефлексія.

  1. Бесіда.
  • Яку букву навчилися писати на уроці?
  • Навіщо вміти писати велику букву Р?
  • Назвіть слова, які починаються з великої букви Р.
  • Чого нема у воді, а є в морі, річці, озері?  (Букви р)
  1. Рефлексія  «Незвичайна каструля».
  • Розфарбуйте каструлю зеленим кольором, якщо задоволені уроком і він був цікавим для вас.
  • Жовтим кольором, якщо урок був корисним для вас, але у вас не все вийшло так, як ви хотіли.
  • Червоним кольором, якщо ви не отримали користі від уроку .

C:\Users\Vita\Desktop\каструля.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
14 травня
Переглядів
120
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку