Тема: Написання великої букви Ж ( «же»), складів, слів із нею.
Мета: формувати навички каліграфічного правильного письма; вчити учнів писати велику букву Ж («же»), з’єднувати її з іншими буквами, списувати з друкованого тексту, писати під диктовку;
розвивати дрібні м’язи кисті рук, кісток зап’ясті руки, фаланг пальців; розвивати просторову уяву, вміння користуватися ручкою та олівцем; розвивати мову учнів;
виховувати в учнів позитивне відношення до процесу письма, охайність, працьовитість, старанність і сумлінність.
Тип уроку: нестандартний.
Форма уроку: урок – мандрівка з казковим героєм
Зміст уроку
І. Організаційний момент.
ІІ. Гімнастика для рук.
Вчитель:
Перш ніж розпочати роботу, давайте виконаємо пальчикову гімнастику, підготуємо руки до письма.
Олівець в руці катаю
Поміж пальчиків кручу
Неодмінно кожен палець
Будь слухняним я навчу.
ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку.
Вчитель: Сьогодні на уроці ми будемо вчитися писати нову букву. До нас на урок прийшла красива лялька з казки. Цю красуню звати Ельза . Вона дуже любить холод і сніг. Давайте намалюємо красиві сніжинки в зошитах, щоб Ельза себе добре почувала.
ІV. Робота над темою уроку.
1.Підготовка до письма. Повторення правил. Вправа «Подивись – зроби так».
Вчитель: Подивіться на таблицю «Сиди правильно – пиши правильно». Як завжди: на раз – сіли правильно, на 2- розмістили зошит правильно на парті, на 3 -правильно взяли в руки олівець.
2. Малювання сніжинок по лініях.
Вчитель:
Якого кольору сніжинки? Покажіть олівець, яким ви будете малювати сніжинки?
3.Знайомство з письмовою великою буквою Ж («же») , порівняння її з друкованою. Знайомство зі способом її написання.
Вчитель:
Одного разу коли йшов такий густий лапатий сніг, Ельза вибігла з теплого будинку погратися в поле, підставила свої долоньки, щоб вони не розтанули, і почала ловити сніжинки. Ті сніжинки були не прості, а чарівні. Вони мали форму букв. Раптом їй на долоньки впала велика, важка сніжинка (вчитель демонструє велику букву Ж). «Як тебе звати?» - спитала Ельза
Буква відповіла, що її звати «Же» велика.
Ельза запитала: «А навіщо ти потрібна, велика («Ж»)?
«Щоб писати імена. Її пишуть на початку речення,» - відповіла та.
«Яка важка буква! – сказала Ельза . – Не розумію, як тебе пишуть».
Вчитель:
Так на що схожа велика сніжинка? ( на букву Ж («же»))
Вчитель: Діти, давайте подивимося з яких елементів складається ця буква. Скільки їх?
4. Ліплення букви Ж («же») з пластиліну.
Вчитель: Ельза хотіла підкинути букву Ж(«же»), щоб вона полетіла, але в неї не виходило, буква прилипла до дівчинки. Потім такі ж сніжинки почали їй заліплювати очі. Ельза кинулася бігти до хати, але сніжинки закрили їй шлях.
Вже й ніч настала, а сніжинки не відпускають Ельзу. (діти з закритими очима проводять пальцями по зліпленій букві Ж («же»)). Ось буква Ж («же») говорить дівчинці: «Ми відпустимо тебе, якщо діти навчаться красиво і правильно писати букву Ж («же»).
Вчитель: Діти! Допоможемо Ельзі?
Вчитель: Допоможемо!
5. Показ і пояснення вчителя написання букви.
Вчитель: Велику букву Ж («же») починаємо писати нижче міжрядкової лінії, ведемо до неї вгору, заокруглюючи праворуч, потім униз, теж заокруглюючи. Біля нижньої рядкової лінії заокруглюємо ліворуч і ведемо вгору. Трохи нижче середини цього елемента ведемо пряму вгору до міжрядкової лінії, не відриваючи руки, пряму похилу до нижньої рядкової, звідти знову, не відриваючи руки, ведемо вправо пряму похилу лінію, яку доводимо до верхньої рядкової. Відступивши, пишемо третій елемент- півовал, схожий на букву «С», який торкається другого елемента.
Пишемо під лічбу і-раз-і, і-два-і, і-три-і.
6.Робота в зошиті.
а) Написання букви Ж («же») у повітрі, обведення по пунктирах зразка в зошиті ( 1-ий рядок).
б) Написання великої букви Ж («же»); написання складів та буквоз’єднань.
Вчитель: А тепер давайте перевіримо чи гарно і правильно ви написали букви, чи відпустить буква-сніжинка нашу Ельзу.
(Вчитель перевіряє, аналізує роботу учнів).
Ельза вам говорить: «Велике спасибі, діти!». Ви постаралися і всі гарно попрацювали. Сніг притих і дівчинка побігла додому.
7.Фізкультхвилинка
Вчитель: По дорозі Ельза зустріла своїх друзів. Вони дуже всі зраділи, побачивши дівчинку.
8. Списування речення з друкованого тексту.
Женя і Жанна зустріли подружку.
Вчитель: Давайте дізнаємось як було звати друзів Ельзи
Вчитель: З якої букви будемо починати писати речення?
Вчитель: Як пишуться імена людей?
9. Гра «Дай ім’я». Інтерактивна вправа «Асоціативний кущ».
(Дівчатка називають імена дівчаток, що починаються на букви М, В, С, Т, а хлопчики імена хлопчиків.)
10. Штрихування. Самостійна робота.
Вчитель: Діти, чи сподобалась вам наша гостя, пропоную Ельзу- розмальовку заштрихувати, можна букву ж («же») по ній написати.
11. Аналіз виконаної роботи.
(Вчитель звертає увагу на охайність, старанність учнів )
V. Підсумок уроку.
1.Інтерактивна вправа «Мікрофон»
Вчитель: Чим ми займалися сьогодні на уроці?
Вчитель: Яку букву ви навчилися писати?
Вчитель: На що схожа за своєю формою буква «Ж»?
Вчитель: Ельза дякує вам за співпрацю, хорошу роботу на уроці, за
те , що ви допомогли їй повернутися додому. Мені теж сподобалося як ви сьогодні працювали і показали добрий результат.
2. Гра «Мій настрій»
Вчитель: У кожного з вас на парті є кружечок. Намалюйте смайлик зі своїм настроєм, прикріпіть його до дошки.