Урок "Народні промисли в Україні"

Про матеріал

Відродження, збереження і розвиток народних художніх промислів є одним із пріоритетних обов'язків сучасної української держави.Однак характерне для українців поєднання практицизму з почуттям прекрасного перетворили народні промисли на невід'ємну складову української культури й одну з традиційних базових галузей народного мистецтва українців.

Перегляд файлу

9 клас

 

Урок № 35

 

Дата:

 

НАРОДНІ ПРОМИСЛИ В УКРАЇНІ.

 

Очікувані результати НПД: учні наводять приклади продукції народних промислів, що набули поширення в Україні, та своєї місцевості, показують на карті центри народних промислів, розуміють значення народного мистецтва як складової української культури.

Розвивальна та виховна мета: розвивати вміння працювати з інформацією, самостійно здобувати знання, організовувати навчальний процес, працювати в групі; вдосконалювати уміння застосовувати інформаційно-комунікаційних технології для створення, пошуку, обробки та презентації результатів роботи; виховувати загальнокультурну грамотність, почуття власної національної ідентичності, поваги до культурного вираження народних майстрів.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: підручники, атласи, комп’ютер, проектор (інтерактивна дошка), мультимедійні презентації.

Опорні та базові поняття: легка промисловість, народні промисли.

 

Хід уроку

 

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

 

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК

- Які галузі входять до складу легкої промисловості? Поясніть чинники їх розміщення.

- Яку сировину використовують підприємства легкої промисловості?

- Розкрийте особливості розміщення текстильної промисловості України та світу.

 

Перевірка домашнього завдання. Обговорення результатів дослідження «Ма­лі і середні міста України — центри швейного виробництва»

- Поясніть значення швейних виробництв для вирішення економічних і со­ціальних проблем міст своєї області.

 

ІII. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ

Здавна українці розвивали народні промисли. Їх головною метою було за­безпечення побутових потреб населення. Однак характерне для українців поєднання практицизму з почуттям прекрасного перетворили народні промисли на невід’ємну складову української культури й одну з традиційних базових галузей народного мистецтва українців. Відродження, збереження і розвиток народних художніх промислів є одним із пріоритетних обов’язків сучасної української держави. Сьогодні ми вирушаємо у віртуальну екскурсію для дослідження народних промислів України.

Повідомлення теми, цілей і завдань уроку.

 

ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Робота в групах

Виступи учнів з презентаціями народних промислів України

Матеріали для вчителя

 

Вид промислу

Характеристика

Центр розвитку

1. Вишиванка

Створення на шкірі та тканині шкірі та тканині узорів за допо­могою ниток та голки. В Україні налічується приблизно 100 видів технічних прийомів вишивання

Галичина, Буковина, Закарпат­тя, Чернігівщина, Київщина, Харків, Полтава

2. Килимарство

Виготовлення килимів, а також килимових виробів (гобеленів, доріжок, килимових покриттів) ручним або машинним способом

 

Львівщина, Полтавщина, Київщина, Чернігівщина, Буковина, Гуцульщина

3. Гончарство

Виробництво різноманітного посуду, цегли, кахлів, іграшок та ін.

Опішня (Полтавська обл.), Косів (Івано-Франківська область), Гавареччина (Львівська область)

4. Ковальські ремесла

Художня обробка металів, ви- робництво металевих скульптур, парканів, зброї, меблів

Львів, Івано-Франківськ, Ужго- род, Чернівці, Київ

5. Декоративний розаис

Прикрашання розписами стін будівель, домашнього начиння, речей домашнього вжитку — меблів, посуду, тканин; писан- карство

с. Петриківка (Дніпропетровщи- на) Петриківський розпис зане- сений до списку нематеріальної культурної спадщини людства ЮНЕСКО; писанкарство — с. Космач та м. Коломия (Івано-Франків- ська обл.)

6. Художня обробка деревини

Вироби з дерева; техніка: видовбування, вирізування, ви- точування, різьблення (ажурна плоска різьба); орнаментальне оздоблення; вимальовування на ялині, сосні, клені

с. Диканька, Хорол (Полтавщи- на), Гуцульщина Чернігівщина, Івано-Франківщина, Львівщина

7. Плетнекарство

Плетіння з лози, рогози, соломи побутових предметів (кошики, посуд), меблів

Тернопільська обл., Чернігів, Корсунь-Шевченківський, Горо- дище (Полтавська обл.), Бромлі (Сумська), Ізмаїл, Кім’я (Одеська обл.) Хуст, Тячів (Закарпаття)

8. Художнє скло

Виробництво прикрас, фігурок, посуду

Київ, Львів, Бахмут (Донецька обл.), Бережанськ, Романівка (Тернопільська обл.)

 

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

- Назвіть основні сучасні центри народних промислів України.

- Які народні промисли поширені у вашій місцевості?

- Пригадайте, у яких творах (зокрема картинах і малюнках) видатного укра- їнського поета та художника Т. Г. Шевченка створено образи, що допомагають згадати й зберегти народні традиції художніх промислів.

 

VІ. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

 

VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Підручник, опрацювати § 33.

2. Випереджальне. За допомогою ресурсів Інтернету дізнатися, які виробни- цтва харчових продуктів працюють у своєму регіоні.

3. Провести дослідження за темами:

1) Українські та імпортні продукти в споживчому кошику вашої родини.

2) Традиційні продукти харчування в Україні та країнах-сусідах (на наступ- ний урок зосередитися на дослідженні українських продуктів).

1

docx
Додано
13 серпня 2018
Переглядів
6690
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку