Урок "Народження нової європейської науки. Р. Декарт, Й. Кеплер, Д. Бруно, Н. Коперник, Г.Галілей."

Про матеріал
Мета: ознайомити учнів із розвитком науки; вдосконалити роботу учнів з таблицями, схемами; ознайомити учнів з досягненнями науковців; навчити характеризувати найвизначніші наукові відкриття; аналізувати причини та наслідки наукових відкриттів Нового часу та їх вплив на подальший розвиток людства., застосовувати та пояснювати на прикладах терміни та поняття; виховувати естетичний смак учнів, прагнення до самоосвіти.
Перегляд файлу

Всесвітня історія- 8 клас                          УРОК № 13

Тема: Народження нової європейської науки.

            Р. Декарт, Й. Кеплер, Д. Бруно, Н. Коперник, Г.Галілей.

Мета: ознайомити учнів із розвитком науки; вдосконалити роботу учнів з таблицями, схемами; ознайомити  учнів  з  досягненнями  науковців; навчити характеризувати найвизначніші наукові відкриття; аналізувати  причини  та  наслідки наукових відкриттів Нового часу та їх вплив на подальший розвиток людства., застосовувати та пояснювати на прикладах  терміни та поняття;  виховувати естетичний смак учнів, прагнення до самоосвіти.

Обладнання: підручник  «Всесвітня історія. 8 клас» О.В.Гісем, ілюстрації до теми ; атлас «Всесвітня історія. 8 клас», медіапроектор

Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу

 Епіграф уроку: Людина вимірює землю і небо… Ні небо не уявляється для неї надто високим, ні центр землі надто глибоким…    Марсіліо Фічіно

 Основні терміни та поняття:«гуманізм», «природознавство», «натурфілософія», «диспут»,  «логарифм»,  «метемпсихоз», «полювання на відьом».

Історичні постаті: Р. Декарт, Й. Кеплер, Н. Коперник, Д. Бруно,  Г.Галілей

Хід уроку

І.  Організаційний момент

      Повідомлення теми та мети уроку.

ІІ.  Актуалізація опорних знань

Фронтальне опитування:

  1. Чим було викликане піднесення культури в Італії починаючи з XIV ст.?
  2. Чому діячів нової культури називали гуманістами, а час, коли вона виникла й розвивалася, - Відродженням?
  3. Як гуманісти ставилися до природи та людини, до феодалів і церкви, до античної культури? Чому їх цікавила антична культура?
  4. Чому Леонардо да Вінчі вважають одним з найдивовижнішихлюдей, що коли- небудь жили на Землі?
  5. Кого ще з представників італійського Відродження ви можете назвати? Що спільного було у творчості цих великих майстрів?

 

Співвіднесіть імена авторів з назвами їхніх творів

 

а)  Леонардо да Вінчі

1)  «Давид»

б)  Рафаель Санті

2)  «Алегорія часу»

в)  Мікеланджело Буонарроті

3)  «Сикстинська мадонна»

г)  Тиціан

4)  «Віз сіна»

 

5)  «Мона Ліза»

IІІ. Мотивація навчальної діяльності

На межі ХVІ-ХVII ст. під впливом буремних подій епохи важливих змін зазнала європейська культура. її розвиток відбувався під знаком суперечностей. З одного боку, розширилися знання європейців про світ, значних успіхів досягла освіта, справжнє піднесення переживала наука. З іншого - у полум'ї релігійних війн і атмосфері релігійної нетерпимості процвітали всілякі забобони, найбільш диким проявом яких стало «полювання на відьом».

ІV. Вивчення нового матеріалу

  1. Нові уявлення про формування Всесвіту

 «Мозковий штурм»

Вчитель  пропонує  учням  пригадати,  якими  були  уявлення  про Всесвіт за часів Середньовіччя, та висловити припущення щодо змін, які відбулися за Нової доби.

Формування поняття

Вчитель  звертає  увагу  учнів,  що  у  Нову  добу  формується  нове знання  про  природу  - природознавство,  а  також  розвивається  новий напрям у філософії - натурфілософія.

Повідомлення учнів про Н. Коперник, Д. Бруно,  Г.Галілей

Самостійна робота

Вчитель пропонує самостійно , за розповіддю виступаючих, заповнити таблицю:

Нові уявлення про формування Всесвіту

Учення М. Коперніка

Учення Д. Бруно

Учення Г. Галілея

 

 

 

 

Перегляд відеоролику « Уявлення про наш Всесвіт»

  1. Розвиток науки

Групова робота

Вчитель ділить клас на групи, кожна з яких отримує окреме завдання,  яке  готується  за  допомогою  підручника  & 7 п. 6 ( с.53-55)

  • 1-а група. Розвиток медицини.
  • 2-а група. Розвиток математики.

Групи представляють презентації відповіді:

Коротка інформація про Р. Декарта, Й. Кеплера

Заповнити таблицю

Наукові досягнення за доби Нового часу

Учені та мислителі

Країна

Основні ідеї  та відкриття

Формуванню яких нових поглядів сприяли?

 

 

 

 

 

V.  Закріплення знань учнів

Співвіднесіть прізвища та факти біографій історичних діячів

а)  Миколай Копернік

1)  Вважав, що Сонячна система є однією з-поміж безлічі

небесних систем. Був спалений у Римі як єретик

б)  Джордано Бруно

2)  відкрив закони, що визначали рух Землі та планет навколо Сонця

в)  Галілео Галілей

3)  винайшов телескоп. Відкрив чотири супутники Юпітера, плями на Сонці, гори на Місяці, кільце Сатурна

 

4)  довів, що Земля, як і інші планети, обертається навколо Сонця. Автор праці «Про обертання небесних сфер»

Відповідь: а — 4; б — 1; в — 3.

 

Історичний диктант.

1. Учений-астроном XVII ст., якого Ньютон назвав великим. (Галілей)

2. Учений-астроном XVI ст., що був спалений на вогнищі за вироком інквізиції. (Бруно)

3. Лікар, що відкрив секрет кровообігу. (Везалій)

4. Видатний польський учений, астроном. (Копернік)

5. Публічна суперечка або обговорення наукової теми. (Диспут)

6. Німецький вчений, виклав основи нової оптики. (Кеплер)

7. Учений, що встановив зв’язок геометрії з алгеброю. (Декарт)

VІ. Підсумки уроку

Метод « Прес».

Оцінювання учнів.

VІІ. Домашнє завдання

1.  Опрацювати § 7 п.6-7

2.  Підготуватися до Уроку узагальнення.

гуманізм -це дбайливе ставлення до людей

природознавство -  галузь науки, що вивчає сукупність природничих наук, узята як ціле

 натурфілософія - філософія природи, умоглядне тлумачення природи, що розглядається в її цілісності

 диспут - публічна суперечка або обговорення наукової теми

 логарифм -  математична операція, обернена піднесенню до степеня

метемпсихоз - один із грецьких термінів «переселення душ»

 

полювання на відьом - переслідування людей, підозрюваних у чаклунстві

1

 

docx
Додано
11 листопада 2019
Переглядів
3548
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку