Відкрите заняття з хімії на тему: «Насичені одноосновні карбонові кислоти. Насичені одноосновні карбонові кислоти в косметиці» серед студентів спеціальності « Комп’ютерні науки та інформаційні технології»
Литвиненко О.А., викладач ІІ категорії
Кам’янський державний енергетичний технікум
І. Анотація: дане заняття спрямоване на вивчення нового матеріалу з курсу органічної хімії. Карбонові кислоти є основою будови багатьох біоорганічних сполук, що є основою лікарських препаратів, застосовуються в виробництві косметичних засобів, тому важливе значення має вивчення властивостей, знаходження в природі та галузей застосування карбонових кислот.
П. Навчальні цілі:
- знати, що таке карбонові кислоти їх класифікацію, номенклатуру, ізомерію;
- знати будову карбоксильної функціональної групи;
- засвоїти фізичні та хімічні властивості;
- набути вміння складати відповідні рівняння реакцій, називати отримані сполуки за міжнародною номенклатурою;
- оволодівати вміння складання рівняння реакцій перетворень і розв’язувати розрахункові задачі;
- розвивати знання студентів про карбонільні органічні сполуки на прикладі карбонових кислот;
- формувати уявлення про гомологічний ряд одноосновних карбонових кислот, ізомерію і структурні формули.
Ш. Виховні цілі
- виховувати у студентів наполегливість, актуальність та інтерес до органічної хімії.
IV. Основна частина :
№ п/п |
Основні етапи заняття, їх функції та зміст |
Навчальні цілі в рівнях засвоєн ня |
Методи контролю і навчання |
Матеріали Метод забезпечення: контроль, наоч. ТЗН, інструкції, обладнання |
Час у хвилинах |
І |
Підготовчий етап |
|
|
|
|
1. |
Організація заняття |
|
|
|
2-3 хв |
2. |
Вивчення вихідного рівня знань, вмінь, навичок |
|
див. пункт 1,2 |
|
2-3 хв |
3. |
Контроль вихідного рівня знань, вмінь, навичок: а) характеристика класу альдегіди, їх будова, властивості, значення |
|
Тестовий контроль знань |
Питання ІІ рівня |
10 – 15% 10-13хв. |
ІІ. |
Основний етап |
|
|
|
|
4. |
Вивчення нової теми: «Насичені одноосновні карбонові кислоти» 1.План викладання лекційного матеріалу:
|
|
Практичний тренінг
рівняння реакцій
рівняння реакцій
|
Типові формули задачі рівняння
алгоритми
|
60 -80% 55-70хв. |
ІІІ |
Заключний етап |
|
|
|
|
5. |
Контроль та корекція рівня навичок та вмінь |
Усне опитування |
Питання |
|
10% 9хв. |
6. |
Підведення підсумків теоретичного заняття |
|
|
|
3хв. |
7. |
Домашнє завдання |
|
1.Література: - основна; - додаткова |
|
|
Домашнє завдання.
1 с.161
Підбиття підсумків заняття
Список літературних джерел: