Шестирічна дитина, яка переступила поріг школи, потрапляє в нове для себе середовище. В нім вона повинна себе відшукати, знайти своє місце в учнівському колективі.З цією метою у педагогічній діяльності намагаюсь створити ситуацію успіху,взаєморозуміння та підтримки, що спонукає до активної діяльності всіх учнів. Для стимулювання використовую елементи казковості, гри,ейдетики.
Психологічний супровід в початковій школі
Вчитель:Ігнатенко М.А.
КЗ Верхівцевський НВК
Верхньодніпровського району
Дніпропетровської області
Педагогові треба вчитись дарувати
дітям радість пізнання,
самому сміятись і радіти
на своїх уроках разом з дітьми
Ш. О. Амонашвілі
Шестирічна дитина, яка переступила поріг школи, потрапляє в нове для себе середовище. В нім вона повинна себе відшукати, знайти своє місце в учнівському колективі. Школяр поступово стає співучасником всього навчального процесу. Дитина переживає перехідний віковий період, коли від неї вимагають зосередженості, активності, самостійності. Цей вік вважається сенситивним для розвитку мозкових механізмів зорового сприйняття, довільної уваги, орієнтувальної реакції на емоційно значущі об’єкти. Тому пізнавальний матеріал повинен слугувати стимулом активності дитини, у якої переважає ігровий інтерес. Природна допитливість дитини зумовлює готовність до пізнання, чутливість до нового, потребу в самоствердженні. Це означає, що необхідно заохочувати всі ініціативи, творчі наміри дитини, забезпечити цікавий і пошуковий характери діяльності. З цією метою у педагогічній діяльності намагаюсь створити ситуацію успіху, що спонукає до активної діяльності. Для стимулювання використовую елементи казковості, гри,ейдетики. Це така організація навчального процесу, під час якої відбувається «переживання» ситуації, ігрове моделювання мети уроку та пізнавальних, розвиваючих, виховних явищ. В пригоді стають психофізична свобода, розвинена уява та фантазія, без яких неможлива творчість – якість особистісно зорієнтованого навчання. «Особистісно зорієнтоване навчання надає кожному учневі, опираючись на його здібності, нахили, інтереси, особистісні цінності і суб’єктний досвід, можливість реалізувати себе в пізнавальній та інших видах діяльності…» (С.Подмазін).
Вступне заняття з першокласниками
«Давайте познайомимось»
Тема: Давайте познайомимось. Урок – дружнє коло.
Мета: Створити атмосферу позитиву, довіри, дати можливість дітям познайомитись з класом, учителем, іншими дітьми; вчити звертатись, висловлюватись про себе (називати ім’я, прізвище) ; виховувати дружні стосунки, увагу одне до одного.
Обладнання: «Слізка та посмішка», картки знаків «Я», «Хор», «Пара», м’яч,
«Буквар емоцій»
Хід заняття:
I Організація початку.
Треба дружно привітатись:
Дружно голосно сказати:
Вліво, вправо поверніться:
У долоні поплескайте:
- Добрий день !
Усіх друзів привітайте:
II Основа частина.
1. Звучить пісня «Посмішка»
- з чого починається дружба?
- Як можна привітатись один з одним?
2. Повідомлення вчителя про клас.
Клас наш дружній 1 –В
Зветься «Веселка» віднині,
Тут цікаво жити дітям
З друзями своїми.
3. Гра «Сердечка».
Вчитель називає своє ім’я, передає серце іншому, кожен учень називає ім‘я.
Кожна дитина при народженні отримує ім’я, про це записано в головному законі України – Конституції.
4, Знайомство з знаками «Я», «Хорі», «Пара».
5. Робота в парах.
- Привітайтесь, посміхніться один одному, потисніть один одному руки.
6. Гра «Якщо весело»
Якщо весело живеться, роби так : 1,2 (2р)
Якщо весело живеться, один одному всміхніться,
Якщо весело тобі, то роби так : 1,2.
7. Утворення груп.
1. «Хлопчики - дівчата»
2. «Мені 6 років – 7 років»
3. «Карі очі – блакитні очі»
4. «Чорне волосся – світле волосся»
5. «Мене звати…»
8. «Тлумачення імен»
У нас в класі 5 хлопчиків з іменем Олександр.
Хлопчики. Олександр (5) – захисник.
Владислав (1) – володіти
Євген (1) – благородний
Едуард (1) – піклується про майно
Роман (1) – римський
Сергій (1) – високошануємий
Ілля (1) – сила Божа
Михайло (1) – подібний Богу
Дівчата. Олена (3) – світла
Інна (1) – бурхливий потік
Настя (1) – повертатися до життя
Аріна (1) – мир, спокій
Юлія (1) – пушиста
Дар’я (1) – переможиця
Діти малюють веселку і пишуть свої імена.
9.Слухання казки про курчатко, яке шукало собі друга.
Діти роблять висновок : «Без вірного друга – велика туга».
III. Висновок. Ми прийшли до школи вчитись,
Всі бажаємо подружитись,
Дружба в праці допоможе,
Все зробити разом зможем.
Формування емоційного світу дітей.
Урок основи здоров’я
Тема: Настій та емоції.
«В гостях у Слізки та Посмішки»
Мета: Формувати емоційний світ дитини, як « регулювальника» та «орієнтувальника» у спілкуванні. Познайомити з позитивними та негативними емоціями, їх вплив на здоров’я. Вчити керувати емоціями. Враховувати симпатію, співчуття, доброту.
Як ранок настане,
До саду іду.
Тут вуха, тут носик, а тут – голова,
Тут ручки, тут ніжки, а тут є п’ята.
посміхнутися і розповісти про свій настрій.
Здравствуй солнце золотое,
Здравствуй, небо голубое…
- Давайте, діти, перетворимось на сонечка. Я – маленьке сонечко. Я прокидаюся, умиваюся дощем і розчісую свої промінці, посміхаюсь і піднімаюсь. Я – велике сонце. В мені багато тепла, енергії, світла, я дарую всім радість і посміюсь від цього.
2. Створення «Квіти настрою»
Кожна дитина обирає колір – пелюстку…
3. Знайомство зі Слізкою.
Але не всім сьогодні хороше. Слізка завітала до дівчинки Маринки:
- Сьогодні за хмари сховалось сонце. Краплини дощу стукотять у віконце, і стежить за ними Маринка сумна:
- Погана погода -, зітхає вона.
Допоможемо дівчинці : наш настрій залежить від наших думок; я можу володіти собою.
4. «Гарні думки». Діти обирають позитивні думки і плескають в долоні:
- Я боюсь - затанцювати
- я радію - я поганий
- я співаю - все буде добре
- я нічого не вмію - потиснути руку
- поцілувати - засміятися
5. Вправа «Мікрофон»
- Я злюсь, коли…
- Я радію, коли…
6. Вправа «Надуй кульку». Куди подівся гнів?
7. Гра «Сороконіжка» (під музику діти рухаються, присідають.) Робота в групах.
8. «Асоціативний кущ»
Радість
Посмішка; Добро; Успіх; Дружба;
9. Знайомство з Усмішкою.
Наша слізка, перетворилась на усмішку:
-Я – усмішка, з’явилась на
обличчі кожної людини, коли вона задоволена.
10. Вправа «Золоте стуло»
11. Гра «Один ,два три – собі костюм цікавий обери»
( діти одягають маски й імітують героїв)
Діти малюють усмішку.
III. Висновок:
Радість – це пісня, радість – це сонечко,
Радість – коли усміхається донечка,
Радість – це усмішка й теплеє слово,
Що з твоїх уст злетіти готово,
Радість – добро, без якого на світі
Не можуть жити дорослі і діти
Найголовніше для вас, любі діти,
Бачити радість навкруг і радіти.
Вміти її по краплинах збирати
І одне одному дарувати.
Бібліографія:
Цидзіна, Т. М. Буквар емоцій – Дніпропетровськ : Дніпрокнига, 2004.