19 квітня о 18:00Вебінар: Як організувати якісний урок літератури для учнів із кліповим мисленням

Урок"Настрій у пейзажі"

Про матеріал
Використання нешаблонних технік малювання на уроках образотворчого мистецтва для здобувачів освіти 6 класу
Перегляд файлу

Образотворче  мистецтво. 6 кл Тема уроку: Пейзаж. Настрій у пейзажі. Мета уроку:  сформувати в учнів знання про пейзаж як один із жанрів живопису; застосовувати знання про пейзаж як жанр образотворчого мистецтва та різновиди пейзажу;

формувати уміння поєднання кольорів під час виконання пейзажу за різним колористичним забарвленням (холодним чи теплим); удосконалювати навички роботи акварельними фарбами та при цьому поєднувати їх з нетрадиційними техніками; розвивати спостережливість, пам’ять, системність мислення під час занять живописом; виховувати естетичне сприйняття учнями навколишнього світу.

Тип уроку: комбінований.

Техніка виконання: нешаблонні техніки малювання  Оснащення уроку:

Матеріали та інструменти: аркуш паперу формату А3, акварельні фарби, гуаш, пензлі ,стаканчик з водою, серветки для вижимання пензлів, 

Обладнання: проектор, ноутбук

Терміни        й     поняття: «живопис»,     «види     живопису»,

«пейзаж», «холодні кольори», «теплі кольори»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                    Перебіг уроку:

 І. Організаційна частина: 

Дзвоник скликав нас у клас.

Попрацюємо старанно,

І урок пройде наш гарно.

Девізом нашого уроку будуть такі слова :                                            Не просто слухати, а чути, не просто дивитися, а бачити,  не просто відповідати, а міркувати, дружно і плідно працювати.    

У мене сьогодні дуже гарний настрій, ось такий(демонстрація смайлика)  і я дуже хочу, щоб в кінці уроку у вас теж був такий сяючий настрій.

ІІ. Повторення вивченого матеріалу:

Метод «Мікрофон»   

Що таке мистецтво? (Чарівний світ краси) Назвіть види образотворчого мистецтва? 

(Графіка, живопис, скульптура, архітектура, декоративноприкладне мистецтво)

Давайте пригадаємо, що ж таке живопис? 

(Це вид образотворчого мистецтва, художнє зображення, яке створене фарбами на площині – папері, полотні, картоні, дошці, стіні, склі)(В перекладі означає –

«красиво малювати», «писати»)

ІІІ. Актуалізація опорних знань:                                      

Гра «Назвіть жанр живопису за картиною»

image 

 

ІV. Мотивація знань учнів:

Складання «Асоціативного куща» 

Пропоную скласти «Асоціативний кущ» до поняття «Пейзаж», тобто, потрібно під стрілочками дописати слова, які характеризують дане слово.

Пейзаж

       Колір

       Море

       Природа

       Холодні кольори

       Теплі кольори

       Площина

       Техніки

       Місто

V. Повідомлення теми і мети уроку:

Діти, погляньте на ці дитячі роботи, де зображені природа в різні пори року, вулиця міста, море.

image 

Чим схожі ці роботи?

Чим вони відрізняються?

Допоможе нам розібратися в розмаїтті цих зображень поняття – «пейзаж».

Тема нашого уроку – «Пейзаж. Настрій у пейзажі».

Очікування «Рюкзачок»

 Діти, що ви очікуєте від уроку? 

 (в кожного на парті зображення рюкзака, де діти пишуть свої очікування від уроку)                             

Ознайомитися з пейзажем, як одним із жанрів живопису, збагатити свої знання про пейзаж, дізнатися історію виникнення пейзажного жанру, перевірити свої вміння роботи нешаблонними техніками) VІ. Вивчення нового матеріалу:

Сьогодні, як ви зрозуміли, мова на уроці піде про пейзаж.

 Завжди цікаво відкривати таємниці мистецтва, таємниці майстерності. У кожного художника є свої секрети, ми спробуємо трохи в них зазирнути, зокрема в секрети художників – пейзажистів, які пишуть картини у жанрі живопису

Працювати ми будемо використовуючи різні нешаблонні  техніки малювання:

монотипія пуантилізм

точковий малюнок (вушні палички) кружечки анти стрес малювання губкою

image 

 

Слово «пейзаж» – (від фр. означає «місцевість») – це жанр живопису, в якому об’єктом зображення є природа, краєвиди міст і сіл, моря.

Пейзажі бувають різні.

Головне завдання художника – пейзажиста – відтворити всю красу природи.

Буває природний пейзаж.

В природному пейзажі розрізняють морський – марину, а художників, що малюють море, називають мариністами.

Буває – сільський.

Пейзаж може бути  міським. Ще називають урбаністичним, що в перекладі з лат. означає «місто».

З точки зору часу пейзажі бувають історичними.

А якщо на картині намальовано місто майбутнього, то такий пейзаж називатиметься футуристичним.

Випрацювали над випереджальним завданням, тож послухаємо наших дослідників.

Виступ дослідницької групи:

Дослідник 1

Ще митці доби неоліту зображували людей і тварин в оточенні річок, дерев, трави. Художники в Давньому Єгипті використовували зображення природи в сценах жнив, полювання, рибальства.

Тривалий час пейзаж виконував лише другорядну роль. Йому не приділяли особливої уваги.

Дослідник 2:      

Пейзаж як самостійний жанр мистецтва вперше виник у Китаї в 6 столітті. Китайські художники зображували добре відомі своєю красою краєвиди. Під впливом китайського склався і японський пейзаж. 

Дослідник 3: 

У цей самий час майстри в Західній Європі та в епоху Відродження вже натуралістично (схожими на справжні, натуральні) зображували рослини в своїх картинах. Проте пейзаж ще продовжував виконувати роль тла в портретах і сюжетних композиціях. 

Дослідник 4:

Вперше в Європі природа стала головною «дійовою особою» в картині лише 300 років тому, а в 19 століття  художники почали зображувати навколишню природу такою, якою вона є, якою вони її бачили. Французькі живописці почали малювати природу з натури, на відкритому повітрі – «пленері».

Дослідник 5:     

Розвиток пейзажного живопису в Україні пов’язаний з роботами Тараса Шевченка – в серії «Мальовнича Україна». Розквіт цього жанру припадає на кінець 19 століття. Красу

України відтворили у своїх полотнах Сергій Васильківський «Весняний день на Україні», Петро Левченко «На Харківщині». Далі їх продовжили українські митці Сергій Шишко «Карпати», – Тетяна Яблонська «Ранок», Михайло Ткаченко «Весна», Архип Куїнджі «Місячна ніч на Дніпрі» .

Молодці, шановні наші дослідники. Дякую за цікаві повідомлення!

VІІ. Закріплення вивченого матеріалу:  

Гра «Плутанка»

Правильно складіть слова на картках і дайте визначення пейзажу:

 «Жанр краєвиди міст і сіл в якому живопису моря об’єктом є зображення природа»

Правильна відповідь: «Пейзаж» –– це жанр живопису, в якому об’єктом зображення є природа, краєвиди міст і сіл, моря»

Фізкультхвилинка  VІІІ. Практична робота:

Що ж настав час нам всім побути не тільки теоретиками, а й практиками. Давайте трішки відчуємо  себе художниками – пейзажистами.

-                Робота у групах

( пригадуємо правила роботи )

-                Етапи роботи над пейзажем 

Працювати ми будемо використовуючи нешаблонні техніки:

-                монотипія

-                пуантилізм (вушні палички)

-                малювання губкою

-                кружечки «анти стрес»

-прикладання

 

ІХ. Підведення підсумків виконання практичної роботи  

(виставка та захист дитячих робіт по групам)

 

image

Х. Підсумок уроку: Сьогодні на уроці:

Ознайомилися…

Дізналися…

Переглядали…

Виконували…

Запам’ятали…

Всі отримані знання ми складемо в один рюкзак знань.

Молодці!  Дякую за увагу!     

 

pdf
Додано
8 січня
Переглядів
176
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку