Урок. Наталка Поклад «Петриківські диво-квіти».

Про матеріал
Розробка уроку читання у 2 класі. За Типовою освітньою програмою колективу авторів під керівництвом О. Я. Савченко Тема. Наталка Поклад «Петриківські диво-квіти».
Перегляд файлу

Читання.

Тема. Наталка Поклад «Петриківські диво-квіти». Петриківський розпис

Мета: ознайомити учнів з твором української поетеси Наталки Поклад, із гордістю України - петриківським розписом; удосконалювати навички свідомого виразного читання віршованих творів; учити бачити і розуміти мову творів, настрій творів; формувати вміння робити висновки, ділитися своїми враженнями про прочитане; розвивати зв’язне мовлення учнів, образне мислення, творчу уяву, фантазію; збагачувати лексичний запас учнів; виховувати гордість за свою країну, любов до художнього слова, дбайливе, шанобливе ставлення до народних традицій;

Обладнання: портрет Наталки Поклад, розмальовка в стилі петриківського розпису, вироби, оздоблені петриківським розписом.

Хід уроку

І. Вступна частина

1. Організаційний момент

Продзвенів дзвінок, малята,

Любі хлопчики й дівчата!

З давніх пір і понині

Кажуть всі в Україні:

«Здоровенькі були!»

Привітаймося з гостями:

«Здоровенькі були!»

2. Психологічна настанова на урок. Вправа «Очікування»

- Сьогодні гарний святковий день, чудова погода. Ми бадьорі і веселі. Чого ви очікуєте від уроку? Яким він буде?

- Сподіваюсь наші очікування справдяться, тож не гаймо часу, вперед!

ІІ. Основна частина

1. Артикуляційна вправа

- Вправляємося у чіткій вимові.

Ень-ень-ень, ень-ень-ень ми говорим: «Добрий день!»

Іт-іт-іт,іт-іт-іт — друзям кажем ми: « Привіт!»

Ли-ли-ли, ли-ли-ли — здоровенькі щоб були.

Аю-аю-аю, аю-аю-аю — радо вас усіх вітаю.

2. Вправа « Звуконаслідування»

- Улюблена вправа. Чітко відновлюємо звуки:

· Курочка квокче

· Кішка муркоче

· Зозуля кує

· Собака гарчить

· Корова мукає

· Кулька лопнула

3. Гра «Доповни речення»

МИ ЧИТАЄМО. МИ МАЛЮЄМО.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

1. Актуалізація життєвого досвіду дітей.

2. Повідомлення теми і мети уроку.

- Сьогодні урок читання ми познайомимося з твором сучасної української поетеси Наталки Поклад «Петриківські диво-квіти», дізнаємось, чим пишаються українці та що стало своєрідною візитівкою України нашої держави далеко за її межами.

 Довідка про поетесу.

Про Петриківку багато ходить слави, її оспівують в піснях, складають вірші. І ось цю красу за допомогою слова змалювала у своєму творі сучасна українська поетеса Наталка Поклад.

Народилася 3 вересня 1951р. в мальовничому селі Маньківка на Вінниччині. Закінчила 8 класів, потім педучилище, а далі навчалася у Київському університеті ім. Т.Г. Шевченка на філологічному факультеті.

Учителювала, працювала у видавництвах, журналах. Вона одна з талановитіших і найпомітніших особистостей української літератури «Берегинею української лірики» називають Наталку Поклад. І це дійсно так. Її чарівна поезія не тільки привертає до себе увагу, вона просто огортає теплим і світлим позитивом, якого так бракує сучасності. «Слово до слова — і творимо світ, веселий, добрий, світлий у якому всім затишно і гарно.»

3. Робота над текстом вірша Н. Поклад «Петриківські диво-квіти».

1) Вправа «Прогнозування за заголовком та ілюстраціями».

- Прочитайте назву вірша і розгляньте ілюстрації. Про які диво-квіти йдеться?

- Як гадаєте, про що створила вірш Н. Поклад?

2) «Зразкове читання»

(Виразне читання вірша Н. Поклад «Петриківські диво-квіти» вчителькою).

3) Перевірка первинного сприймання змісту твору:

- Чи сподобався Вам вірш?

- Чи справдилися ваші передбачення того, про що йтиметься у вірші? Про які диво-квіти йдеться у творі?

- Яким настроєм наповнений вірш?

4) Словникова робота. Пояснення значення слів.

Розмай — що небудь буйно розквітле, зелене розмаїття, різноманіття.

Тарелі - дерев’яні тарілки.

Фізкультхвилинка

4. Поглиблений смисловий і структурний аналіз тексту.

1) Вправа «Бджілки»: напівголосне читання вірша учнями.

2) Бесіда за змістом твору з елементами вибіркового читання.

- Де можна побачити петриківські диво-квіти? Як про це сказано в тексті?

- У якому реченні йдеться про різноманітність кольорів? Прочитайте.

- Виберіть з тексту і прочитайте ознаки, що передають красу квітів?

- Знайдіть і прочитайте речення, у кінці яких три крапки. Як ви розумієте? Як би ви їх продовжили?

3) Робота в парах. Підготовка до виразного читання вірша.

- Ми часто говоримо: «Прочитай виразно». А що це означає?

- Автори підручника розробили пам’ятку «Вчись читати виразно». Під час підготовки користуйся нею та готовою партитурою тексту.

5. Виразне читання учнями вірша «Петриківські диво-квіти»

Фізкультхвилинка для оченят

ІV. Заключна частина

1. Рефлексія. Вправа «Мікрофон».

- Про які диво-квіти ми читали на уроці?

- Звідки вони походять?

- Хто автор твору «Петриківські диво-квіти»?

2. Домашнє завдання

Навчитися виразно читати ти вірш.

петриківський розпис розмальовка для дітей

https://forkids.org.ua/rozmalovky/petrykivskyj-rozpys-rozmalovka-dlya-ditej/

 

 

 петриківський розпис розмальовка для дітей

docx
Додано
25 листопада 2023
Переглядів
992
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку