Урок "Nature disasters"

Про матеріал
Метою урока є активізація знань учнів лексичних одиниць з теми; удосконалення навичок читання і говоріння; розвиток мовленнєвих навичок, навичок аудіювання, виховання інтересу до природних явищ, а також виховувати готовність правильно поводити себе в екстремальних умовах.
Перегляд файлу

Тема уроку:    Природні катастрофи. Відпрацювання лексики, ідіом, граматичних структур

Мета уроку: активізувати знання учнів лексичних одиниць з теми;

удосконалювати навички читання і говоріння;

розвивати мовленнєві навички, навички аудіювання,  розвивати мислення та увагу учнів.

 виховувати інтерес до природних явищ; готовність правильно поводити себе в екстремальних умовах.

розширювати кругозір учнів, стимулювати і підтримувати інтерес до іноземної мови.

Обладнання: ІКТ, підручник , картки для індивідуальної  роботи, презентація Power Point, текст для читання, відеокліпи.

І. Підготовка до сприйняття іншомовного мовлення

1. Greating

T.: Good morning, dear friends!We live in a magic world. This wonderful world is our nature. Nature gives us life. Nature teaches us to be kind and clever, attentive and creative. It teachesto understand the world around us. But our Planet is very fragile. Every year small and big natural disasters occur in different parts of the world.

2. Aim

T. Read the poem and define the topic of the lesson (слайд 1)

Defend tender nature wherenever you are

Its views can be seen from a train, from a car,

Sunsets and bright lightning,

And beautiful forests,

Skyline and background,

Tornado at moments,

End comes to all nightmares,

Rain cleans all footprints.

Support tender nature and

Practice good Things

Слайд 2

T.: As you guessed the theme of our lesson is “Natural disasters”.  Today we are going to speak about different kinds of natural disasters. Clear up how these natural disasters affect humans and what we should do to live with them and to protect ourselves from different natural catastrophes.

By the end of the lesson you should be able:

• to recognize and understand new words and word combinations in the text;

• to read and understand the gist and details despite the natural difficulties;

• to participate in common conversational exchanges about the topic of today's lesson.(слайд 3)

3. Warming up.Phonetic drilling (слайд4)

When the weather is wet, we must hot fret

When the weather is cold, we must not scold

When the weather is warm, we must not storm

But be thankful together, what ever the weather

 

 

 

 

 

 

Teacher: I`d like you to fill in a self-assessment card at the end of the lesson.

 

Skills

Points (0-3)

1.     I can tell many names of natural disasters

 

2.     I can understand the text in English easily

 

3.     I can communicate on the topic

 

4.     I can work in group

 

5.     I know safety measures

 

6.     I`ve got good listening skills

 

Total

 

 Results:

18-13 – a very good result

12-7 – rather well

6-0 – not good

 

ІІ. Основна частина уроку.

  1. Listening.

А) Учні прослуховують відео.   Відеозапис ( Адам.)

 

Б) Brainstorming, quiz «Name Disaster»(слайди 5-20).

 

  1. Reading

Natural disasters like earthquakes, tornado, tsunami and floods happen more frequently nowadays. There are many reasons why they occur, but the main one is related to human activity on Earth which often has a negative impact on our environment.

 All kinds of disasters are usually very damaging. Many dwellings, roads and even whole streets and cities are ruined. The number of victims usually terrifies as hundreds or even thousands of people get injured or die in disasters. However, each disaster has a different nature.

For example, an earthquake is the result of the tectonic plates’ movement which leads to the shaking of a certain area on land. Earthquakes destroy buildings and people usually become victims because they get stuck or killed under the rubble.

Tornado is also a natural disaster which looks like an enormous column of the wind which lifts cars, bicycles, furniture and many other things. It is also called a twister and it can be very dangerous if touches the surface of the ground or water.

Flood in its turn happens when rivers burst their banks. Most extended floods damage cities and wash away whole populated places. Tsunami is another natural disaster which arises as a series of huge waves caused by underwater earthquakes.

Thus, there are many natural disasters which are dangerous for all of us. We should be careful and treat our planet better in order not to die with it.

 

 

Match the words with the appropriate definition:

Для закріплення вивченого матеріалу учні виконують завдання із лексичним матеріалом, де їм потрібно знайти відповідний переклад слів та з’єднати слова із відповідним перекладом. (слайд 21)

 

  1. Drought
  1. Повінь
  1. Typhoon
  1. Голод
  1. Volcano eruption
  1. Ризик, небезпека
  1. Flood
  1. Вирубування лісів
  1. Tsunami
  1. Гроза з градом
  1. Earthquake
  1. Посуха
  1. Tornado
  1. Цунамі
  1. Famine
  1. Лісова пожежа
  1. Forest fire
  1. Загроза
  1. A disaster
  1. Затоплювати
  1. A frequency
  1. Підривати, руйнувати
  1. A hazard
  1. Тайфун
  1. A threat
  1. Землетрус
  1. A damage
  1. Катастрофа
  1. To occur
  1. Збиток, шкода
  1. To respond
  1. Частий
  1. To underflood
  1. Лавина
  1. Frequent
  1. виверження вулкану
  1. Resistant
  1. Торнадо
  1. Deforestation
  1. Частота
  1. Disrupted
  1. Траплятися
  1. An avalanche
  1. Стійкий, міцний
  1. A heat wave
  1. Спека
  1. Hailstorms
  1. Реагувати, відповідати

 

Answers 1f, 2l, 3r, 4a, 5g, 6m, 7s, 8b, 9h, 10n, 11t, 12c, 13i, 14o, 15u, 16x, 17j, 18p, 19v, 20d, 21k, 22q, 23w, 24e

 

ІІІ. Заключна частина уроку

  1. Homework

⸻ Learn new words and combinations on the topic Disaster

⸻ Ex.3, p. 151

  1. Summing up

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Демчук Наталія Іванівна
    Дякую за матеріал. Мені став в нагоді
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
27 січня 2022
Переглядів
1256
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку