Урок. Натюрморт. Композиція з неживої предметів ( квіти у вазі, овочі, фрукти). Малювання натюрморту "Вербові котики".

Про матеріал
  1. та:_________ Клас:________
    Тема. Натюрморт. Композиція з неживих предметів (квіти у вазі,овочі,фрукти) Малювання натюрморту «Вербові котики» .
    Мета. вчити дітей малювати букет гілочок верби, удосконалювати навички роботи олівцем, фарбами; розвивати комбінаторні навички, увагу та спостережливість; поглибити знання учнів про звичаї та обряди українського народу, святкування Вербної неділі; розвивати вміння дітей правильно розміщувати малюнок на аркуші паперу, передавати особливості забарвлення гілки та бруньок; удосконалювати навички роботи олівцем, фарбами; формувати уміння вирішувати композиційну будову малюнка; вчити бачити красу рідної природи, виховувати бережливе ставлення до неї.
    Обладнання. Малюнки (зразки робіт) із зображенням композиції «Вербові котики», вербові котики у вазі, мультимедійна презентація Microsoft PowerPoint, світлини котиків. Відео «Весняні котики»
    Матеріали та інструменти: альбоми, олівці, фарби, серветки.
    Літературний ряд: вірш про вербові котики.

    Тип уроку: комбінований урок.

    Словник термінів:
    Композиція – розміщення образотворчих форм у єдності із змістом.

    Хід роботи
    І. Організаційна частина.
    – Ось і продзвенів дзвінок —
    Розпочинаємо урок.
    Перевірка готовності учнів до уроку(Слайд 1-2)

    ІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.
    Вчитель. Все у зелені довкола:
    Пасовища, ліс і поле.
    Мчать струмочки до ріки,
    Ліплять гнізда ластівки.
    А в сороки новина,
    Сповіщає всіх вона:
    Наближається… (весна). (І. Січовик) (Слайд 3)
    1.Бесіда за картиною Володимира Деревенчука «Весна» (Слайд 4)
    Ось нарешті на зміну суворій зимі прийшла весна. Роздивіться репродукцію картини Володимира Деревенчука «Весна»
    Яка пора року зображена на полотні?
    За якими ознаками ви здогадалися що це весна?
    Які найголовніші прикмети весни на цій картині?

    Отже, діти, сьогодні ми поговоримо про символ весняного пробудження природи. А який саме ви мені скажете, коли послухаєте вірш.
    Декламування вірша.
    Вербові котики
    У долині, біля річки, Прямо в зарослях порічки І красиве й непросте Дивне дерево росте. Доторкаюся до гілки, А на ній - пухнасті бджілки. Та вони не ранять зовсім, Лиш проміння сонця просять. Ніжні котики вербові - Із весни і із любові. поспішають розцвітати На чудове мами свято.

    - Сьогодні на уроці ми будемо працювати над темою: «Малювання натюрморту «Вербові котики».
    Наші завдання:
    -навчитися зображувати композицію з гілочок верби;
    -удосконалювати свої вміння правильно розміщувати композицію на аркуші паперу;
    -вчитися підібирати гаму кольорів відповідно до задуму.

    ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
    1. Вступна бесіда.
    На початку весни, коли всюди ще лежить сніг, а дерева тільки прокидаються від зимового сну, на вербі з'являються пухнасті котики. Зацвіла верба, кажуть у народі, – прийшла весна. (Слайд 5 )
    -Верба – це ніжне дерево миле й дороге серцю українця, символ рідної домівки, близьких людей. З давніх-давен люди вірили, що воно охороняє людину і її житло від злих духів і пожеж, береже худобу.
    -А де росте верба? (Верба росте і в полі, і в гаю, і на городі, але найбільше вона любить рости біля річки).
    -А чому? ( Біля річки вона п'є водички, скільки захоче. Милується на свою чарівну вроду, дивиться на рибок, розмовляє з ними своєю вербовою мовою.)
    -Що ще ви можете розповісти про вербичку?
    -Давайте згадаємо яке вчора було свято? (Вербна неділя) (Слайд 7)
    -Вербну неділю ще називають Шутковою або Квітною. Цього дня у церквах освячують лозу або вербу, що нагадує нам урочистий в'їзд Ісуса Христа до Єрусалиму. Саме такого дня Ісус востаннє увійшов до храму Божого. Дорогу йому встеляли пальмовими гілками (його вітали, як справжнього царя). В Україні пальми не ростуть, тому люди, щоб відзначити цей день, ставили у своїх оселях вербові гілочки.
    Чому ж саме верба? ( На інших деревах ще немає листочків).
    -Потім легенько б'ють свяченою вербою одне одного, промовляючи:
    Не я б ю – верба б'є,
    За тиждень Великдень,
    Недалеко червоне яєчко!
    або
    Будь великий як верба.
    А здоровий, як вода.
    А багатий як земля! (Слайд 8-9 )
    А ще про вербу складено дуже багато віршів та різних цікавих історій. Послухайте одну народну казку.
    2. Слухання казки про вербові котики.
    -Сталося це ранньої весни. Одного дня прокинулися у своїх ліжечках маленькі пухнасті котики. (Слайд10 )
    Коли це – Тук-тук! – почулося за вікном. “Ой, що там таке?” – стрепенулися котики.
    І тут сталося дивовижне! По хатинці забігали зайчики! Та не прості, а Сонячні! (Слайд)
    – Прокидайтеся, соні! – галасували Сонячні зайчики, – Весна надворі! Ходімо гратися до річки!
    – Ну добре, добре! – замахали лапками котики, – Вже йдемо! (Слайд 11)
    І весела пухнаста ватага вирушила до річки. Ось уже і річка поряд, а біля неї самотня верба похилилася, дрімає ще, чекає на справжнє тепло. Та хіба ж тут подрімаєш? Такий галас зчинили котики і зайчики! (Слайд). Бігають, стрибають, перекидаються один через одного, та аж заливаються сміхом!
    Радіє Сонечко, дарує своє тепло землі. Стала прокидатися стара верба. Навіть злежаний сніг біля її стовбура почав танути, та все швидше й швидше! І ось уже задзвеніли струмочки, заспівали дзвінкими голосочками.
    – Ой! – злякалися котики, кумедно переставляючи лапки, – Мокро! Холодно!
    І неначе по команді, прожогом вискочили на вербу! Вчепилися кігтиками за вербові гілки, міцно тримаються. Як не кликали їх Сонячні зайченята – не хочуть котики злазити.
    – Е, ні, – казали вони, – хвостики забрудняться, лапки змокнуть! Нам і тут добре!
    Зашуміла стара верба:
    – Залиште їх, нехай собі сидять. І ви, зайченята, сідайте, моїх гілочок на всіх вистачить.
    – Дякуємо, – відповіли Сонячні зайчики, – та нас вже Сонечко кличе. Бувайте, Вербові котики! До завтра!
    Відтоді і стали котики називатися Вербовими. І щовесни пробуджують їх від сну веселі друзі, Сонячні зайчики. А стара верба радіє пухнастій компанії – весело разом весну зустрічати. (Слайд12 ).
    3. Словникова робота.
    Наші літературознавці розкажуть нам, що таке натюрморт.
    Натюрмо́рт (фр— мертва природа) — різновид малярства, що зображає застиглі, нерухомі предмети — букети квітів, композиції овочів, фруктів, посуду, килимів, меблів.
    4. Детальний аналіз вербової гілочки. Актуалізація знань про колірні відтінки Роздивіться пухнасті вербові котики. Назвіть кольори, які в них «заховалися». Погляньте, діти, на цю гілочку уважно. (Слайд 13-14).
    Чи прутик скрізь однакової товщини? (кінець прутика тонший)
    На яку геометричну фігуру подібний цвіт верби? (на овал)
    Якого кольору прутик вербової гілочки? А цвіт верби?
    5. Робота з картинам. (Слайд 15-16)
    6. Фізкуьтхвилинка (Слайд 17)

    7. Перегляд зразка композиції з поетапним зображенням. Погляньте на букет котиків. Для зручності і краси квіти поставили у вазу з водою. Ви можете вільно обрати сюжет композиції: намалювати котиків у вазі або написати лише котиків, не показуючи вази. Відповідно до вибраного сюжету розміщуємо аркуш по горизонталі чи по вертикалі. Простим олівцем розмежовуємо простір: проводимо горизонтальну лінію. На столі промальовуємо вазу. Враховуємо загальну висоту букета. Ваза не повинна займати багато місця на аркуші. Малюючи форму вази, варто скористатися лінією симетрії. Промальовуємо гілки верби, на яких потім «повсідаються» котики. Переходимо до роботи фарбами. Утворюємо потрібний відтінок і прописуємо фон. Слідкуємо, як весняне сонечко освітлює гілочки: на них є світло і тінь. Утворюємо потрібні теплі відтінки коричневого кольору – світлий і темний – і прописуємо пензлем спочатку тінь гілочок, а потім світло. Утворюємо на палітрі потрібний холодний відтінок, який ми спостерігаємо на котиках. Наносимо фарбу пальцем у тих місцях гілочок, де ми бачимо котиків. Після цього витираємо пальчики вологою ганчіркою чи серветкою. Для того, щоб прописати пухнасту фактуру котиків, утворюємо на палітрі потрібний теплий відтінок (рожевий чи оранжевий). Прописуємо тоненькі штрихи-пушинки. На світлі ці пушинки можуть бути білого кольору. Унизу кульок, біля гілочки, ставимо темні плями-бруньки. Пишемо колір вази. Не забудьмо передати її об'єм: світло, тінь і полиск. Домальовуємо решту елементів композиції.
    8. Практична діяльність учнів. (Слайд 18)
    Підчас роботи перегляд відео та слухання пісні «Весняні котики»
    III. Підсумок уроку. (Слайд 21-22)
    Перегляд малюнків і виправлення помилок.
    Демонстрування дитячих робіт.
    Рефлексія .
    Вправа «Незакінчені речення»
    Я не вмів (ла), а тепер вмію….
    Я не знав (ла), а тепер знаю….
    На уроці мені найбільше сподобалося…
    Найбільші труднощі я відчув (відчула)…
Перегляд файлу

Дата:_________ Клас:________

Тема. Натюрморт. Композиція з неживих предметів (квіти у вазі,овочі,фрукти) Малювання натюрморту «Вербові котики» .

Мета.  вчити дітей малювати букет гілочок верби, удосконалювати навички роботи олівцем,  фарбами; розвивати комбінаторні навички, увагу та спостережливість; поглибити знання учнів про звичаї та обряди українського народу, святкування Вербної неділі; розвивати вміння дітей правильно розміщувати малюнок на аркуші паперу, передавати особливості забарвлення гілки та бруньок; удосконалювати навички роботи олівцем,  фарбами; формувати уміння вирішувати композиційну будову малюнка; вчити бачити красу рідної природи, виховувати бережливе ставлення до неї.

Обладнання. Малюнки (зразки робіт) із зображенням композиції «Вербові котики», вербові котики у вазі, мультимедійна презентація Microsoft PowerPoint, світлини котиків. Відео «Весняні котики»

Матеріали та інструменти: альбоми, олівці,  фарби, серветки.

Літературний ряд: вірш про вербові котики.

 

Тип уроку: комбінований урок.

 

Словник термінів:

Композиція – розміщення образотворчих форм у єдності із змістом.

 

Хід роботи

І. Організаційна частина.

– Ось і продзвенів дзвінок —

Розпочинаємо урок.

Перевірка готовності учнів до уроку(Слайд 1-2)

 

ІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.

Вчитель. Все у зелені довкола:

Пасовища, ліс і поле.

Мчать струмочки до ріки,

Ліплять гнізда ластівки.

А в сороки новина,

Сповіщає всіх вона:

Наближається… (весна).       (І. Січовик)    (Слайд 3)

1.Бесіда за картиною Володимира Деревенчука «Весна»    (Слайд 4)

  •    Ось нарешті на зміну суворій зимі прийшла весна. Роздивіться репродукцію картини Володимира Деревенчука «Весна»
  •     Яка пора року зображена на полотні?
  •     За якими ознаками ви здогадалися що це весна?
  •     Які найголовніші прикмети весни на цій картині?

 

Отже, діти, сьогодні ми поговоримо про символ весняного пробудження природи. А який саме ви мені скажете, коли послухаєте вірш.

  1. Декламування вірша.

 

            Вербові  котики

У  долині,  біля  річки,
Прямо  в  зарослях  порічки
І  красиве  й  непросте
Дивне  дерево  росте.

Доторкаюся  до  гілки,
А  на  ній  -  пухнасті  бджілки.
Та  вони  не  ранять  зовсім,
Лиш  проміння  сонця  просять.

Ніжні  котики  вербові  -
Із  весни  і  із  любові.
поспішають  розцвітати
На  чудове  мами  свято.

 

- Сьогодні на уроці ми будемо працювати над темою: «Малювання натюрморту «Вербові котики».

Наші завдання:

-навчитися зображувати композицію з гілочок верби;

-удосконалювати свої вміння правильно розміщувати композицію на аркуші паперу;

-вчитися підібирати гаму кольорів відповідно до задуму.

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

1. Вступна бесіда.

На початку весни, коли всюди ще лежить сніг, а дерева тільки прокидаються від зимового сну, на вербі з’являються пухнасті котики. Зацвіла верба, кажуть у народі, – прийшла весна. (Слайд  5  )

-Верба – це ніжне дерево миле й дороге серцю українця, символ рідної домівки, близьких людей. З давніх-давен люди вірили, що воно охороняє людину і її житло від злих духів і пожеж, береже худобу.

-А де росте верба? (Верба росте і в полі, і в гаю, і на городі, але найбільше вона любить рости біля річки).

-А чому? ( Біля річки вона п’є водички, скільки захоче. Милується на свою чарівну вроду, дивиться на рибок, розмовляє з ними своєю вербовою мовою.)

-Що ще ви можете розповісти про вербичку?

-Давайте згадаємо яке  вчора було свято? (Вербна неділя) (Слайд  7)

-Вербну неділю ще називають Шутковою або Квітною. Цього дня у церквах освячують лозу або вербу, що нагадує нам урочистий в’їзд Ісуса Христа до Єрусалиму. Саме такого дня Ісус востаннє увійшов до храму Божого. Дорогу йому встеляли пальмовими гілками (його вітали, як справжнього царя). В Україні пальми не ростуть, тому люди, щоб відзначити цей день, ставили у своїх оселях вербові гілочки. 

Чому ж саме верба? ( На інших деревах ще немає листочків).                     

-Потім легенько б’ють свяченою вербою одне одного, промовляючи:

Не я б ю – верба б’є,

За тиждень Великдень,

Недалеко червоне яєчко!

або

Будь великий як верба.

А здоровий, як вода.

А багатий як земля! (Слайд 8-9  )

А ще про вербу складено дуже багато віршів та різних цікавих історій. Послухайте одну народну казку.

2. Слухання казки про вербові котики.

-Сталося це ранньої весни. Одного дня прокинулися у своїх ліжечках  маленькі пухнасті котики. (Слайд10 )

Коли це – Тук-тук! – почулося за вікном. “Ой, що там таке?” – стрепенулися котики.

І тут сталося дивовижне! По хатинці забігали зайчики! Та не прості, а Сонячні! (Слайд)

– Прокидайтеся, соні! – галасували Сонячні зайчики, – Весна надворі! Ходімо гратися до річки!

– Ну добре, добре! – замахали лапками котики, – Вже йдемо! (Слайд 11)

І весела пухнаста ватага вирушила до річки. Ось уже і річка поряд, а біля неї самотня верба похилилася, дрімає ще, чекає на справжнє тепло. Та хіба ж тут подрімаєш? Такий галас зчинили котики і зайчики! (Слайд). Бігають, стрибають, перекидаються один через одного, та аж заливаються сміхом!

Радіє Сонечко, дарує своє тепло землі. Стала прокидатися стара верба. Навіть злежаний сніг біля її стовбура почав танути, та все швидше й швидше! І ось уже задзвеніли струмочки, заспівали дзвінкими голосочками.

– Ой! – злякалися котики, кумедно переставляючи лапки, – Мокро! Холодно!

І неначе по команді, прожогом вискочили на вербу!  Вчепилися кігтиками за вербові гілки, міцно тримаються. Як не кликали їх Сонячні зайченята – не хочуть котики злазити.

– Е, ні, – казали вони, – хвостики забрудняться, лапки змокнуть! Нам і тут добре!

Зашуміла стара верба:

– Залиште їх, нехай собі сидять. І ви, зайченята, сідайте, моїх гілочок на всіх вистачить.

– Дякуємо, – відповіли Сонячні зайчики, – та нас вже Сонечко кличе. Бувайте, Вербові котики! До завтра!

Відтоді і стали котики називатися Вербовими. І щовесни пробуджують їх від сну веселі друзі, Сонячні зайчики. А стара верба радіє пухнастій компанії – весело разом весну зустрічати. (Слайд12 ).

3. Словникова робота.

Наші літературознавці розкажуть нам, що таке натюрморт.

Натюрмо́рт (фр— мертва природа) — різновид малярства, що зображає застиглі, нерухомі предмети — букети квітів, композиції овочів, фруктів, посуду, килимів, меблів.

4. Детальний аналіз вербової гілочки. Актуалізація знань про колірні відтінки
Роздивіться пухнасті вербові котики. Назвіть кольори, які в них «заховалися».
Погляньте, діти, на цю гілочку уважно. (Слайд 13-14).

Чи прутик скрізь однакової товщини? (кінець прутика тонший)

На яку геометричну фігуру подібний цвіт верби? (на овал)

Якого кольору прутик вербової гілочки? А цвіт верби?

5. Робота  з картинам. (Слайд 15-16)

6. Фізкуьтхвилинка (Слайд 17)

 

7. Перегляд зразка композиції з поетапним зображенням.
   Погляньте на букет котиків. Для зручності і краси квіти поставили у вазу з водою. Ви можете вільно обрати сюжет композиції: намалювати котиків у вазі або написати лише котиків, не показуючи вази.
     Відповідно до вибраного сюжету розміщуємо аркуш по горизонталі чи по вертикалі.
     Простим олівцем розмежовуємо простір: проводимо горизонтальну лінію.
На столі промальовуємо вазу. Враховуємо загальну висоту букета. Ваза не повинна займати багато місця на аркуші.     Малюючи форму вази, варто скористатися лінією симетрії.
Промальовуємо гілки верби, на яких потім «повсідаються» котики.
Переходимо до роботи фарбами. Утворюємо потрібний відтінок і прописуємо фон.
Слідкуємо, як весняне сонечко освітлює гілочки: на них є світло і тінь. Утворюємо потрібні теплі відтінки коричневого кольору – світлий і темний – і прописуємо пензлем спочатку тінь гілочок, а потім світло.
Утворюємо на палітрі потрібний холодний відтінок, який ми спостерігаємо на котиках. Наносимо фарбу пальцем у тих місцях гілочок, де ми бачимо котиків. Після цього витираємо пальчики вологою ганчіркою чи серветкою.
Для того, щоб прописати пухнасту фактуру котиків, утворюємо на палітрі потрібний теплий відтінок (рожевий чи оранжевий). Прописуємо тоненькі штрихи-пушинки.
На світлі ці пушинки можуть бути білого кольору.
Унизу кульок, біля гілочки, ставимо темні плями-бруньки.
Пишемо колір вази. Не забудьмо передати її об'єм: світло, тінь і полиск.
Домальовуємо решту елементів композиції.

8. Практична діяльність учнів. (Слайд 18)

Підчас роботи перегляд відео та слухання пісні «Весняні котики»

III. Підсумок уроку. (Слайд 21-22)

Перегляд малюнків і виправлення помилок.

Демонстрування дитячих робіт.

Рефлексія .

Вправа «Незакінчені речення»

Я не вмів (ла), а тепер вмію….

Я не знав (ла), а тепер знаю….

На уроці мені найбільше сподобалося…

Найбільші труднощі я відчув (відчула)…

doc
До підручника
Образотворче мистецтво 3 клас (Резніченко М. І., Трач С. К.)
Додано
12 квітня 2018
Переглядів
5149
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку