Урок. Тема. Свідомий вибір колірного вирішення. Технічні прийоми роботи гуашевими фарбами. Пр.р. Створення композиції «Вечір на сопілці грає».

Про матеріал

Тема. Свідомий вибір колірного вирішення. Технічні прийоми роботи гуашевими фарбами. Пр.р. Створення композиції «Вечір на сопілці грає».

Мета:

Продовжувати знайомити учнів з одним із жанрів живопису — пейзажем; закріпити знання учнів з основ кольорознавства; вдосконалювати вміння малювати гуашевими фарбами; уміння передавати настрій осіннього сюжету, осіннього вечора; вчити малювати на заданій формі, використовуючи власні спостереження;

удосконалювати зорову пам'ять, розвивати фантазію, образне мислення;

виховувати почуття краси, простору, любові до Батьківщини, вчити цінувати багатство рідної природи.

Обладнання: пейзажі А.Куїнджі «Вечір на Україні», О. Саврасов «Вечір», І.Шишкін «Ліс у вечері», І.Айвазовський «Вечір в Криму. Ялта 1848», запис музичної мелодії для релаксації «Вечір на морі», презентація.

Матеріали: фарби, пензлі, ємність для води, палітра, ватман .

Хід уроку

I. Організація класу.

У ч и т е л ь (Слайд 1,2.)

Знов настав уроку час

І мистецтво кличе нас.

Фантазуйте і творіть,

Уяву й розум проявіть!

Старанними в роботі будьте

І про кмітливість не забудьте!

II. Актуалізація опорних знань.

Якщо бачиш на картині (Слайд 3.)

Річка вдалину біжить,

А чи сніг, чи білий іній

Між деревами лежить,

А чи сонячна рівнина,

А чи поле, чи шалаш –

Ця картина неодмінно

Називається – ПЕЙЗАЖ

Складання «Асоціативного куща» ( Слайд 4.)

Пропоную скласти «Асоціативний кущ» до поняття «Пейзаж».

Пейзаж

Колір Природа Холодні кольори Теплі кольори

Дерева кущі різні матерали Фарби

Повторимо елементи пейзажу (Слайд 5)

Фігури людей зустрічаються у пейзажі рідко, посідають другорядне місце. (Слайд 6)

Види пейзажу : сільський, міський, парковий, морський. (Слайд 7)

III. Повідомлення теми і завдань уроку.

— Діти, на цьому уроці ми продовжимо ознайомлюватись із жанром живопису — пейзаж, ознайомимось із репродукціями картин відомих українських художників, які малювали і писали фарбами осінній вечір. Потім самі спробуємо намалювати осінній пейзаж . (Слайд 8)

IV. ВИКЛАД НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Вступна бесіда.

Яка пора року наступила?

Яка сьогодні осіння погода?

Які зміни ви помітили сьогодні у природі?

З яких частин складається день?

Читання вірша . (Слайд 9)

ВЕЧІР

На землі вже тихий

Скрізь вечір лягає;

З високого неба

Вже місяць сіяє;

Затихла і пташка,

І людська розмова,

Мовчить, не шепоче

Зелена діброва.

Б.Грінченко

- Художники, поети, письменники, музиканти завжди оспівували цю прекрасну пору року і вечірній часу своїх творах.

- Вечір – це чарівний час, коли сонце лягає за обрій спочити, коли вся природа готується до сну, а на небі зявляються чарівні кольри, це час коли хочеться помріяти і пофантазувати.

Робота з репродукціями картин. Презентація.

Так само як і поети, люблять цю частину дня так часто зображують її і художники.

(Показую репродукції картин присвячених вечору , пейзажі художників А.Куїнджі «Вечір на Україні», О. Саврасов «Вечір», І.Шишкін «Ліс у вечері», І.Айвазовський «Вечір в Криму. Ялта 1848» І.Айвазовський).

- Відомі пейзажисти: (Слайд10)

- Куїнджі Архип Іванович – український художник-пейзажист. (Слайд11)

Що зображено на картині? (Слайд12)

Які почуття хотів передати художник?

За допомогою яких кольорів він передав свої почуття?

Чому саме такі кольори обрав художник?

Як зображенні листя, дерева, небо, трави?

Чому картина називається « …»?

Його картина «Вечір на Україні» написана 1878р. На картині зображено хутір,освітлений загравою південного заходу. Хата – мазанка освітлена променями призахідного сонця, що підкреслюється використанням відтінків яскраво-малинового кольору. Як і в інших картинах цього періоду , найбільше в роботі приваблює ілюзія незвичайного освітлення, гра світла та тіні.

- Айвазовський Іван Констянтинович відомий художник-пейзажист, відомий на весь світ своїми морськими пейзажами. (Слайд 13)

-Його картина «Вечір в Криму.Ялта 1848» (Слайд14)

Що зображено на картині? (Слайд12)

Які почуття хотів передати художник?

За допомогою яких кольорів він передав свої почуття?

Чому саме такі кольори обрав художник?

Як зображенні листя, дерева, небо, трави?

Чому картина називається « …»?

- Саврасов Олексій Кондратович ще один відомий художник пейзажного жанру.(Слайд 15)

- Його картина «Вечір» 1860-1870рр. (Слайд 16)

Що зображено на картині?

Які почуття хотіли передав художник?

За допомогою яких кольорів він передав свої почуття?

Чому саме такі кольори обрав художник?

Як зображенні листя, дерева, небо, трави?

Чому картина називається « …»?

Уявіть що ви потрапили у картину, стоїте і спостерігаєте як сонце заходить за горизонт, які почуття у вас виникають?

-Неймовірна по своїй красі і техніці картина «Вечір». Художник вибрав ідеальний момент для зображення заходу сонця, коли природа і все живе навколо вже готується до сну, тоді як небо переливається причудовими майже всіма кольорами веселки. Полотно умовно поділене на три частини: нижня повністю віддана темно-зеленим тонам, які чудово передають ѓрунт і траву.Також видно стежку, яка біжить в даль картини. Щодо середини, картини, лише верхівки дерев трохи заважають глядачу, щоб в повній мірі насолодитися величиною переливів і тонкими переходами фарб, завдяки чому майстру вдалось ідеально передати кольори вечора. Верхня частина полотна повністю віддана нерухомому небу, яке контрастно доповнює весь образ картини. Небо зі своїми хмарами являється в данній картині ідеальним протилежністю землі.

4 .Фізхвилинка. (Слайд 17)

5 .Аналіз роботи вчителя.

- Створіть фон, перехід від одного кольору до іншого.

- Намалюй силуети дерев.

- Домалюй кущі, річку, зірки, місяць, листя на деревах.

6.Практична робота (Слайд 18)

Прослуховування запису музичної мелодії для релаксації «Вечір на морі»

(під час роботи).

Організація робочого місця. (Фарби, пензлі, палітра, серветки)

Повторення правил користування фарбами і пензлями.

(дві склянки води, палітра, серветка)

Виконання роботи учнями.

ПІДСУМОК ЗАНЯТТЯ

Чого навчились на уроці?

Що найбільше сподобалося на уроці?

Що було важко зробити?

Яка з переглянутих картин вам сподобалася?

Які художні засоби пейзажисти використовують, щоб зобразити вечір?

– Любіть і бережіть красу рідної землі. Нехай завжди на ній буде мир!

А що для цього треба?

Прозоре, чисте небо

І сонце променисте,

І неодмінно – пісню.

Таку, як сонце й небо.

Для всіх людей єдину.

Про мир, надію, віру.

Про рідну Батьківщину.

Демонстрація й аналіз готової роботи учнів.

Гляньте, яка України природа чарівна!

Гарна, немов би казкова царівна!

Любімо її, шануймо, вивчаймо!

І серед усіх країн Батьківщину звеличаймо!

Перегляд файлу

Тема. Свідомий вибір колірного вирішення.  Технічні прийоми роботи гуашевими фарбами. Пр.р. Створення композиції «Вечір на сопілці грає».

Мета:

  • Продовжувати знайомити учнів з одним із жанрів живопису — пейзажем; закріпити знання учнів з основ кольорознавства; вдосконалюва­ти вміння малювати гуашевими фарбами; уміння передавати настрій осіннього сюжету, осіннього вечора; вчити малювати на заданій формі, використовуючи  власні спостереження;
  • удосконалювати зорову пам’ять, роз­вивати фантазію, образне мислення;
  • виховувати почуття краси, простору, любові до Батьківщини, вчити цінувати багатство рідної природи.

Обладнання: пейзажі  А.Куїнджі «Вечір на Україні», О. Саврасов «Вечір»,  І.Шишкін «Ліс у вечері», І.Айвазовський «Вечір в Криму. Ялта 1848»,  запис музичної мелодії для  релаксації «Вечір на морі», презентація.

Матеріали: фарби, пензлі, ємність для води, палітра, ватман .

Хід уроку

I. Організація класу.

У ч и т е л ь   (Слайд 1,2.)

    Знов настав уроку час

    І мистецтво кличе нас.

   Фантазуйте і творіть,

   Уяву й розум проявіть!

   Старанними в роботі будьте

   І про кмітливість не забудьте!

II. Актуалізація опорних знань.

 Якщо бачиш на картині   (Слайд 3.)  

Річка вдалину біжить,

А чи сніг, чи білий іній

Між деревами лежить,

А чи сонячна рівнина,

А чи поле, чи шалаш –

Ця картина неодмінно

Називається – ПЕЙЗАЖ

  • Складання «Асоціативного куща» ( Слайд 4.)
  • Пропоную скласти «Асоціативний кущ» до поняття «Пейзаж».
  •  

                                               Пейзаж

Колір                     Природа                      Холодні кольори              Теплі  кольори

           Дерева                          кущі       різні матерали     Фарби

  • Повторимо елементи пейзажу (Слайд 5)
  • Фігури людей зустрічаються у пейзажі рідко, посідають другорядне місце. (Слайд 6)
  • Види пейзажу : сільський, міський, парковий, морський. (Слайд 7)

III. Повідомлення теми і завдань уроку.

  Діти, на цьому уроці ми продовжимо ознайомлюватись із жанром живо­пису — пейзаж, ознайомимось із  репродукціями  картин відомих українських худож­ників, які малювали і писали фарбами осінній вечір. Потім самі спробуємо намалювати осінній пейзаж . (Слайд 8)

IV. ВИКЛАД НОВОГО МАТЕРІАЛУ

  1. Вступна бесіда.
  • Яка пора року наступила?
  • Яка сьогодні осіння погода?
  • Які зміни ви помітили сьогодні у природі?
  • З яких частин складається день?
  1.   Читання вірша . (Слайд 9)

             ВЕЧІР

На землі вже тихий

Скрізь вечір лягає;

З високого неба

Вже місяць сіяє;

Затихла і пташка,

І людська розмова,

Мовчить, не шепоче

Зелена діброва.

                 Б.Грінченко

- Художники, поети, письменники, музиканти завжди оспівува­ли цю прекрасну пору року  і вечірній часу своїх творах.

- Вечір – це чарівний час, коли сонце лягає за обрій спочити, коли вся природа готується до сну, а на небі зявляються чарівні кольри, це час коли хочеться помріяти і пофантазувати.

  1. Робота з репродукціями картин. Презентація.

Так само як і поети, люблять цю частину дня  так часто зображують її  і художни­ки.

 (Показую репродукції картин присвячених вечору , пейзажі  художників А.Куїнджі «Вечір на Україні», О. Саврасов «Вечір»,  І.Шишкін «Ліс у вечері», І.Айвазовський «Вечір в Криму. Ялта 1848» І.Айвазовський).

- Відомі пейзажисти: (Слайд10)

- Куїнджі Архип Іванович – український художник-пейзажист. (Слайд11)

  • Що зображено на картині? (Слайд12)
  • Які почуття хотів передати художник?
  • За допомогою яких кольорів  він передав свої почуття?
  • Чому саме такі кольори  обрав художник?
  • Як зображенні листя, дерева, небо, трави?
  • Чому картина називається «»?

Його картина «Вечір на Україні» написана 1878р. На картині зображено хутір,освітлений загравою південного заходу. Хата – мазанка освітлена променями призахідного сонця, що підкреслюється використанням відтінків яскраво-малинового кольору. Як і в інших картинах цього періоду , найбільше в роботі приваблює ілюзія незвичайного освітлення, гра світла та тіні.

- Айвазовський Іван Констянтинович відомий художник-пейзажист, відомий на весь світ своїми морськими пейзажами. (Слайд 13)

-Його картина «Вечір в Криму.Ялта 1848» (Слайд14)

  • Що зображено на картині? (Слайд12)
  • Які почуття хотів передати художник?
  • За допомогою яких кольорів  він передав свої почуття?
  • Чому саме такі кольори  обрав художник?
  • Як зображенні листя, дерева, небо, трави?
  • Чому картина називається «»?

- Саврасов Олексій Кондратович ще один відомий художник пейзажного жанру.(Слайд 15)

- Його картина «Вечір» 1860-1870рр. (Слайд 16)   

  • Що зображено на картині?
  • Які почуття хотіли передав художник?
  • За допомогою яких кольорів  він передав свої почуття?
  • Чому саме такі кольори  обрав художник?
  • Як зображенні листя, дерева, небо, трави?
  • Чому картина називається «»?
  • Уявіть що ви потрапили у картину,  стоїте і спостерігаєте як сонце заходить за горизонт, які почуття у вас виникають?

-Неймовірна по своїй красі і техніці картина «Вечір». Художник вибрав ідеальний момент для зображення заходу сонця, коли природа і все живе навколо вже готується до сну, тоді як небо переливається причудовими майже всіма кольорами веселки. Полотно умовно поділене на три частини: нижня повністю віддана темно-зеленим тонам, які чудово передають ѓрунт і траву.Також видно стежку, яка біжить в даль картини. Щодо середини, картини, лише верхівки дерев трохи заважають глядачу, щоб в повній мірі насолодитися величиною переливів і тонкими переходами фарб, завдяки чому  майстру вдалось ідеально передати кольори вечора. Верхня частина полотна повністю віддана нерухомому небу, яке контрастно доповнює весь образ картини. Небо зі своїми хмарами являється в  данній картині ідеальним протилежністю землі.                             

4 .Фізхвилинка. (Слайд 17)

5 .Аналіз  роботи вчителя.

- Створіть фон, перехід від одного кольору до іншого.

- Намалюй силуети дерев.

- Домалюй кущі, річку, зірки, місяць, листя на деревах.

6.Практична робота (Слайд 18)

Прослуховування запису  музичної мелодії для  релаксації «Вечір на морі»

  (під час роботи).

  • Організація робочого місця. (Фарби, пензлі, палітра, серветки)
  • Повторення правил користування фарбами і пензлями.

(дві склянки води, палітра, серветка)

Виконання роботи учнями.

ПІДСУМОК ЗАНЯТТЯ

  • Чого навчились на уроці?
  • Що найбільше сподобалося на уроці?
  • Що було важко зробити?
  • Яка з переглянутих картин вам сподобалася?
  • Які художні засоби пейзажисти використовують, щоб зобразити вечір?

 – Любіть і бережіть красу рідної землі. Нехай завжди на ній буде мир!

А що для цього треба?

Прозоре, чисте небо

І сонце променисте,

І неодмінно – пісню.

Таку, як сонце й небо.

Для всіх людей єдину.

Про мир, надію, віру.

Про рідну Батьківщину.

 Демонстрація й аналіз готової роботи учнів.

Гляньте, яка України природа  чарівна!

Гарна, немов би казкова царівна!

Любімо її, шануймо, вивчаймо!

І серед усіх країн  Батьківщину звеличаймо!

docx
До підручника
Образотворче мистецтво 3 клас (Резніченко М. І., Трач С. К.)
Додано
12 квітня 2018
Переглядів
2400
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку