Урок навч. г "Узагальнення вивченого про написання великої та малої букви Щщ. складів та слів з нею. Списування з друкованого тексту. Розвиток зв'язного мовлення. "Моя Батьківщина"

Про матеріал

Урок навчання грамоти "Узагальнення вивченого про написання великої та малої букви Щщ, складів, слів з нею. Списування з друкованого тексту. Розвиток зв'язного мовлення. " Моя Батьківщина".

Перегляд файлу

Урок розвитку звязного мовлення в 1 класі.

Тема . Узагальнення вивченого про написання великої та малої букви Щщ, складів та слів з нею. Списування з друкованого тексту. Розвиток зв’язного мовлення. «Моя Батьківщина».

Мета. Удосконалювати навички письма букв, складів, слів та речень з вивченими буквами, списування з друкованого тексту, розвивати та збагачувати усне мовлення учнів, закріплювати вміння звязно висловлювати свої думки на задану тему, розвивати память, увагу, виховувати любов до Батьківщини.

Хід уроку.

І. Організація учнів до уроку.

Давайте посміхнемося нашим гостям, подаруємо тепло своїх сердечок один одному і  запросимо на урок гарний настрій.

Приготуйтеся швиденько,

Станьте біля парт рівненько,

Ми урок розпочинаєм,

Багато нового пізнаєм.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

     1. Фронтальне опитування. Гра «Запитання – відповідь».

  • З чого складається наше мовлення?
  • З чого складаються речення?
  • На що ми ділимо слова?
  • З чого складаються слова?
  • Чим відрізняється звук від букви?
  • На які дві великі групи поділяються всі звуки української мови?
  • Скільки голосних звуків в українській мові?
  • Якими можуть бути приголосні звуки?
  • Яку букву ми почали вивчати?
  • Що ми знаємо про букву Щ ? (позначає 2 звуки)
  • Звукосполучення  -ш-ч- позначається на письмі буквою «Ща».

2. Каліграфічна хвилинка. Запис букв Щщ, складів та слів з нею.

3. Робота в парах

(звуко- буквений аналіз слів за малюнками – показую, самі складають, піднімають руки, хто перший – читає.)

4.Запис слів, над якими проводився звуко -буквений аналіз.

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.

Наша нова буквочка «Ща» завітала до нас з новиною.

(учениця читає вірш)

Сьогодні буквочка нова

До класу нашого прийшла,

З собою вісточку вона

Про край чудовий принесла.

У тім краю сіяє сонце,

Цвіте калина під віконцем,

Співає пісню соловей –

Розвеселяє всіх людей,

І сповіщає журавель

Про синь морів, красу земель…

(на дошці прикріплена карта України, закрита білими аркушами, на яких записані завдання).

Ми дізнаємося, про що сповіщає журавель, коли виконаємо завдання.

 

ІV. Підготовка до вивчення нового матеріалу.

Гра «Хто більше слів запамятає»

Я читатиму вірш, а ви спробуйте запамятати слова зі злиттям звуків –шч- у тому порядку, в якому вони зустрічатимуться у вірші і порахувати, скільки їх.

                     Щодня щасливі наші діти

                     Щебечуть, наче пташенята,

                     Як любить їх найкраща в світі

                     Вкраїнська Батьківщина – мати.

  • скільки ви почули слів із злиттям звуків –шч- ?
  • яке слово почули першим?
  • Другим? Третім? Наступним? Останнім?
  • Повторимо ці слова: щодня, щасливі, щебечуть, найкраща, Батьківщина. Запамятайте ці слова, а тепер запишемо іх з памяті.

3.   Запис слів з памяті під диктовку, крім слова «Батьківщина».

  1. Словникова робота.

Останнім ви запамятали слово «Батьківщина».Спробуємо зясувати, що воно означає.

Розчитка:                          ба ть ко                                        бать ко                                             

                                          ба ть кі в сь ки й                          бать ків сь кий

                                          Ба ть кі в щи на                           Бать ків щи на

батько

батьківський

Батьківщина                               

  • від якого слова походить слово «Батьківщина»? (батько)   
  • Послухайте вірш і  скажіть, що ми називаємо Батьківщиною?
  • Як називається наша Батьківщина? (Україна)    
  • У кожної людини є свій куточок на землі. Це місце, де вона народилася. Це її маленька батьківщина. З таких маленьких рідних куточків  і складається наша велика Батьківщина. А країна, в якій ми живемо, називається Україна. 

3. Запис слова «Батьківщина» з  словничка.                           

4. Пірамідки слів.

Читання складів, частин слів.

Рід                                       доб                                        прац

кра                                      люд                                       крас

Мовознавці:

Дід                                      рідна мова                            Карпати

Прадід                                материнська пісня               Донбас

Батьки                                безкраї лани                         Дніпро-Славутич

Батьківщина                      квітучі поля                          Чорне море

Україна                               вишневі сади                       

5. Робота з картою. Бесіда про Україну.

На цій карті зображена наша земля, країна, Батьківщина – Україна. Можна сказати, що це кольорове відображення нашої великої Батьківщини.

Фізхвилинка.

Перед наступним завданням попросимо сили у сонечка.

Встало вранці ясне сонце,

Заглянуло у віконце,

Ми до нього потяглися,

За промінчики взялися,

Будем дружно працювати,

Сонечко розвеселяти.

 

V. Вивчення нового матеріалу.

Робота з текстом «Наша Батьківщина»

1.Читання тексту «Наша Батьківщина».

Перегляньте текст і скажіть, скільки в ньому абзаців.

а) читання тексту вчителем. « Я прочитаю текст, а ви спробуйте уявити, про що я читаю.»

б) - Що ви уявляли під час слухання тексту?

    - то про що це оповідання?

в) читання тексту учнями. Бесіда. Складання «павутинки». (на фоні карти)

Учні по одному реченню читають текст і дають відповіді на запитання.

Перше речення.

- Що таке Батьківщина? (Батьківщина – це наша земля).

- Чия це земля? (Земля батьків, дідів, прадідів).

- Хто такий дід? (Тато мами або тата).

- А прадід? (Дід мами або тата).

(прикріплюю до павутинки слово «земля»).

 

 

                                                  Мова

                             Край                                     пісня

                Земля                                                                 сади

     Україна                        БАТЬКІВЩИНА                            шахти

                Гори                                                                  поля

                             Лани                                     ріки

                                                   море

 

Друге речення.

  • Що таке Батьківщина? (Батьківщина – це наш край).

(прикріплюю слово «край»).

  • Який цей край? (це край, де звучить рідна мова і материнська пісня).

(прикріплюю слова «мова» і «пісня»).

Третє речення.

- як називається наша Батьківщина? (Україна)

(прикріплюю слово «Україна») .

Четверте речення.

  • Що таке Україна? ( Україна – це лани пшениці, поля льону, вишневі сади).

(прикріплюю слова «лани», «поля», «сади»).

Пяте речення.

  • Що є в Україні? (Гори  Карпати, Дніпро-Славутич, Чорне море, шахти Донбасу).

Шосте речення.

  • Що таке Дніпро – Славутич? (Найбільша річка України).

(прикріплюю слова «гори», «річки», «моря», «шахти»).

Сьоме речення.

  • Що таке Україна? (Це той край, де ми живемо).

 

V. Узагальнення вивченого на уроці.

1. Гра «Впіймай слово і склади прислівя»

Без, що, людина, Батьківщини, - пісні, пташка, без.

Як ви розумієте його?

2. Запис прислівя в зошит за допомогою зразка на дошці. Коментуємо написання зєднань.

3. Релаксаційна хвилина «З любовю в серці».

Сядьте вільно, закрийте очі, уявіть собі, що ви стали зовсім маленькими, сидите у мами на руках, вас ніхто і ніщо не тривожить, вам зручно, спокійно, затишно. Ваше серце сповнюється любовю і добротою. І чуєте ви у своєму сердечку:     «Що я люблю». (Читання вірша).

 

Відкрийте очі і знайдіть ці слова у своїх посібниках. Перегляньте очима.

А тепер спробуємо зачитати з любовю в серці. (по одному рядку ланцюжком).

 

VII.Підсумок уроку

  • Про який край розповіла нам нова літера?
  • Пригадаймо склади, які ми читали на початку уроку, утворимо слова, що допоможуть на наступному уроці розповісти про нашу Батьківщину.

Рід                                       доб                                        прац

кра                                      люд                                       крас

  • Робота з віршем «Можна все на світі вибирати, сину…»
  1. Читання вірша.
  2. Списування з друкованого тексту.
  3. Вивчення вірша напам’ять.

 

 

docx
Додано
13 січня 2019
Переглядів
768
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку