Урок навчання грамоти 1 клас Тема. Звук [ О ]. Букви О, о.

Про матеріал
Вчитель познайомить учнів зі звуком [ о ] і буквами О о ; буде розвивати фонематичний слух; вчити впізнавати і читати друковані та письмові букви; продовжуватиме підготовку до складеного читання; познайомить зі знаком оклику.
Перегляд файлу

Тема. Звук [  О ].  Букви О, о.

Мета: познайомити зі звуком [ о ] і буквами О о ;  розвивати фонематичний  слух;  вчити впізнавати і читати  письмові букви;

продовжувати підготовку до складеного  читання;  познайомити

із  знаком  оклику. 

Обладнання: предметні картинки,  картки-схеми, зразки друкованої і письмової  букви О, картки для індивідуальної роботи,

таблиця « Місто букв», фішки, нитки.

 

                                            Хід  уроку

 

І. Актуалізація опорних  знань.

1. Бесіда.

- Який звук ми вчили на попередньому уроці?

-Якою буквою ми позначаємо цей звук?

-Навіщо потрібні букви?

-Чим букви відрізняються від звуків?

 

2. Перевірне  завдання.

І  варіант ( для читаючих)

  Прочитати  вірш і  підкреслити всі  букви Аа.

ІІ варіант ( для  нечитаючих)

Підкреслити всі букви Аа.

   ( Після виконання завдання вміючий читати учень або  учитель

читає  вірш.)

 

               Сестра читати вміє

               І кожного дня

               Читає або пише

               Велику букву А.

               Якщо до міста вийде,

               Всю вулицю пройде,-

               Всі вивіски побачить

               І букву А  знайде.

3. Гра « Доскажи склад».

  На дошці картинки, але вони будуть відкриті тоді , коли ви доповните частину слова  складом:

коле…(со), паль…(то), від…(ро)

Який останній звук кожного слова?

 

ІІ. Повідомлення теми і задач уроку.

  На уроці ми будемо вивчати звук [ о ], складати звукові моделі,

познайомимось з буквою О.

 

ІІІ. Первинне сприйняття та усвідомлення нового  матеріалу.

  1. Читання тексту із завданням.

  Слухайте уважно і запам’ятовуйте слова із звуком [ о ]. Почули

слово із звуком  [ о ] – покладіть фішку на стіл.

 

                                   Чудовисько.

 

    Чудовисько зовут сомом.  Це сама велика риба, яка зустрічається

в річці або в озері. Вона схожа на товсту колоду з довгими вусами,

величезною пащею.

     Але ти не бійся, дружок, купатися. Особливо теплим сонячним днем. Сом живе  в глибоких ямах-вирах, де багато кореневищ, гни-

лих дерев, темних нір.

 

-Які слова із звуком [ о ] ви запам’ятали? Визначте їх місце у слові.

- Що ви дізналися про сома?

-Що таке вир?

 

  1. Робота над складанням звукових моделей слів сом та озеро.

-         Скільки складів у першому слові? А в другому? Де знаходиться звук  [ о ] ? Що ви можете про нього сказати?

 

  1. Знайомство із буквою О.

 

У цієї букви немає кута,

До того ж вона кругла.

До того ж вона кругла,

Покотитися б змогла.

( Демонстрація великої і маленької букв о.)

-         На що схожа буква О?

  1. Викладання за допомогою ниток букви О.
  2. Фізкультхвилинка  « Давай з тобою пострибаємо».

ІV. Закріплення та осмислення знань учнями.

  1. Робота з підручником.

-         Де друковані , а де рукописні букви?

Порівняйте їх.

Зверніть увагу на квадратик поряд з буквою а. Що він позначає? Який приголосний?

Ми поставимо любий твердий  приголосний і получимо

склад-злиття. Пам’ятай, що голосний – це командир. Відкрий рота так, як ніби будеш вимовляти [а-а-а]. Але попереду потрібен стояти приголосний. Швидко вимовляй приголосний, приєднуючи до нього звук [а] : [ма], [ла],  [да] та інше.

        Щоб прочитати склад-злиття з буквою о, потрібно скласти гу-

би для вимовлення звука  [о], а спочатку швидко вимовити приго-

лосний : [ро], [бо], [во], [ко]  та інше.

  1. Робота із звуковими моделями.
  2. Читання вигуків.

-         Що знайшов хлопчик? Що він тримає в руці?

-         Хлопчик гордий і здивований своєю знахідкою. Давайте прочитаємо, що він каже.

-         Що ви помітили в кінці цього вигуку?

-         Це знак оклику. Ось що він про себе розповідає:

 

На сторінках вгору тормашками

Стирчу!

Захоплююсь! Обурююсь!

Кричу!

Діти ! В реченні

Стою я для того,

Щоб висловити хвилювання,

Тривогу, захоплення,

Перемогу, торжество!

Не дарма  від народження я

Супротивник тиші!

Де я, ті речення

З особливим вираженням

Вимовляти повинні.

 

-         Які почуття виразив в своєму вигуку хлопчик?

-         Де стоїть дівчина? Які почуття вона відчуває? Як ви здогадались?

  Прочитаємо вигук дівчини під світлиною.

-         Який знак стоїть в кінці? Чому?

  1. Читання рукописних букв.
  2. Фізкультхвилинка  «Зарядка».

 

V. Узагальнення та систематизація знань.

1. Бесіда.

- Над яким звуком працювали сьогодні?

- Що ви розкажете вдома про звук і букву о?

- Де може стояти звук [о]?

2. Робота в зошитах.

Друкування букв  Оо.

3. Гра  « За грибами».

Сьогодні за грибами підуть ті, хто назве ім’я, в якому є звук [о].

Слово потрібно  розділити на склади, скласти з цим словом ре-

чення.

   ( Оля, Толя, Коля, Поля, Зоя, Антон, Боря.)

4. Визначення місця букви О у « Місті букв».

 

VІ. Підсумок уроку.

-         Що нове вивчали на уроці?

-         Чому навчились?

-         Про що розповісте вдома?

docx
Пов’язані теми
Навчання грамоти, Розробки уроків
Інкл
Додано
15 серпня 2023
Переглядів
1305
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку