Урок навчання грамоти 1-й клас "Закріплення звукового значення букви «Б»."

Про матеріал
Закріплювати знання учнів про звукове значення букви «Б»; удосконалювати навички звукового аналізу слів; формувати навички читання слів, складів. Речень з буквою «Б». Розвивати образне мислення, уяву, мовлення учнів, уміння працювати в парах, групах. Збагачувати словниковий запас слів дітей. Виховувати бажання допомагати один одному, дбайливе ставлення до тварин.
Перегляд файлу

 

Бердичівська    міська    гуманітарна   гімназія №2

 

 

 

 

 

Урок   навчання грамоти (читання)

 

1-А клас

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала і провела 

вчитель початкових класів Бовсуновська А.Л.

Тема: закріплення звукового значення букви «Б».

Мета: закріплювати знання учнів про звукове значення букви «Б»; удосконалювати навички звукового аналізу слів; 

формувати навички читання слів, складів. Речень з буквою «Б».

Розвивати образне мислення, уяву, мовлення учнів, уміння працювати в парах, групах. Збагачувати словниковий запас слів дітей.

Виховувати бажання допомагати один одному, дбайливе ставлення до тварин.

Обладнання: зображення лікаря Айболитя, схема-карта подорожі, картки для роботи в групах,  ТЗН, серветки.

 

Хід уроку

  1. Організаційна частина

Запрошую вас

У казкову подорож

До неї відкриється вхід через мить

З увагою, активністю та працелюбністю

У світ цей чарівний

сміливо ступіть.

  1. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності

Діти, ви любите казки? Напевно у кожного із вас є улюблені казкові герої. Сьогодні я отримала повідомлення, що одному із них потрібна наша допомога. Хто ж цей герой? Відгадайте загадку і ви дізнаєтесь про нього.

Бережіться хвороби різні:

Грип, ангіна і бронхіт.

Всіх на бій вас викликає

Добрий лікар …… (Айболить)

Він хоче потрапити в Африку. Там захворіли тварини. Але разом з телеграмою від тварин він отримав звуковий лист. Послухайте його.

Звучить  запис

Чи готові ви йому допомогти? Ось наша карта подорожі. Якщо ми виконаємо всі завдання,то Айболить неодмінно вилікує хворих тварин.

  1. Актуалізація опорних знань

Та злий вітер став на перешкоді подорожі. Давайте заспокоїмо його і промовимо чарівну скоромовку

  1. Робота над скоромовкою.

Працювати добре зможемо

Лікарю ми допоможемо.

  1. Повторення вивченого про звукове значення букви «Б»

Вітер заспокоївся, але попереду нас чекає ще одне завдання. Щоб потрапити в Африку нам потрібний корабель. Корабель попливе лише тоді, коли ми скажемо, який звук чуємо всередині слова корабель. Що ви про нього знаєте?

  • Якою літерою ми позначаємо цей звук?
  • Як сміється літера «Б»? Як плаче? Як сердиться?
  • З ким любить дружити літера «Б»? ( з бобром, бегемотом, білкою)
  • Яка улюблена страва літери «Б»?( борщ, банан. булка,бублик)
  • Який улюблений колір?( блакитний, білий).
  • Наш корабель поплив, але хто це? Попереду ми бачимо величезного кита. Він намагається перегородити собою нам шлях і погоджується відступити лише при одній умові, коли ми виконаємо його прохання.
  1. Робота в групах

Спробуйте скласти ланцюжки слів, змінюючи лише одну букву.

Б

А

К

 

 

 

 

Б

У

К

 

 

 

 

Б

І

Й

 

 

 

 

Б

А

Л

 

 

 

 

Б

И

К

 

 

 

 

 

                Шлях відкрито і ми можемо сміливо вирушати далі.     Та раптом  Айболить  побачив, що зникли ключі від валізи, в якій він тримав ліки для хворих тварин. Це була робота злого Бармалея, він заховав їх, але погодився повернути лише тоді, коли ви, діти, зможете прочитати йому, що на цій валізі написано.

 

Т Л Е К А Б И Т

 

  1. Засвоєння знань. Формування умінь і навичок.

Диференційоване завдання. Звуковий аналіз слів.

 

I в.

Росте вона вниз головою,

Не в літню пору, а зимою.

                        ( бурулька)

Червоний я на вроду,

В борщ прийшов з городу.

                        ( буряк)

 

 

                          II в.

Бум-бум-бум!

Бам-бам-бам!

Вибиває …….( барабан)

 

-  Ключі ми отримали  і всі ліки тепер Айболить зможе дістати з валізи. Вирушаємо в путь океаном. На нашому шляху лежить невеличкий острів. Там живуть дракони. Вони не бажають пропускати Айболитя далі. Дракони приготували вам завдання.

 

2.  Гра  «Прочитай,  запам’ятай»

Ба…(рогате);

Бул..(смачне);

Зеб…(смугасте).

 

 

 

 

 

Бан                    со                          

Ба                       ка

Тру                     ти

 

Яке       слово       зайве?        Чому?

  • Молодці! Дракони залишилися задоволеними. Корабель пливе далі.

Попереду  ми бачимо острів. Тут живуть носороги. Вони не бажають пропускати Айболитя далі. А приготували ще одне завдання.

 

3.Робота за букварем с.101

 

Читання речень вчителем з логічним наголосом. Словникова робота ( малюнки)

  • Яких тварин не зображено у підручнику? Чому помістили малюнки лева, мавпи? ( всі тварини живуть в теплих країнах)

                                            I етап

  1 в.

Прочитати пошепки перше речення, відшукати трискладові слова. Одне з них надрукувати на планшеті ( бегемот).

 

               2 в.

Читають з учителем  перше речення, виділяють злиття.

 

П Е Р Е В І Р К А

Читання вчителем речення з логічним наголосом.  Словникова робота (малюнки).

                                                           II етап

Прочитати пошепки друге речення,

з будь-яким словом скласти своє речення, надрукувати схему на планшеті.

 

Прочитайте друге речення. Знайдіть односкладове слово, надрукуйте його на планшеті

П Е Р Е В І Р К А

Читання вчителем речення з логічним наголосом. Словникова робота (малюнки).

                                                         III етап

Прочитати пошепки третє речення, знайти найдовше слово, дібрати до нього «слова-родичі»

 

Прочитати третє речення, з будь-яким словом скласти своє речення, надрукувати схему на планшеті.

П Е Р Е В І Р К А

                                                          IV етап

Відшукати слова, в яких є м’які приголосні, утворити ласкаво-пестливі слова.

 

Прочитати друге речення, дібрати до слова береза «слова - родичі»

П Е Р Е В І Р К А

С П І Л Ь Н Е   З А В Д А Н Н Я

Читання речень окремими учнями вголос невеликими частинами, решта уважно стежать.

4. Творче завдання.

- Ми вже підпливли до Африки. Н а березі сидить хижий крокодил. Він приготував два завдання для нас. Потрібно дібрати до слова «мовознавство» синонім. В цьому нам допоможе кросворд. Нам потрібно дібрати до слів синоніми.

Робота над кросвордом.

л

і

н

і

я

 

-  риска

с

і

м

я

 

 

- родина

б

а

т

ь

к

і

в

щ

и

н

а

 

 

- Вітчизна

 

і

г

р

а

ш

к

а

 

- цяцька

в

о

ї

н

 

 

- боєць

д

і

т

и

 

 

- малюки

с

т

р

а

в

а

 

- їжа

п

у

т

ь

 

- дорога

х

у

р

д

е

л

и

ц

я

 

- заметіль

к

р

и

г

а

 

- лід

м

а

м

а

 

- неня

 

 

 

 

Чи правильно проілюстровано фразеологізм  ТОЧИТИ ЗУБИ? Якщо ні, то поясніть чому. (малюнок)

 

  1. Підсумок уроку.
  • Ви справді всі сьогодні були молодці. Айболить дякує вам за допомогу. Тепер він врятує всіх звірят і подарує їм веселощі.

 

 

doc
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
29 липня
Переглядів
64
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку