Презентація "Іменник як частина мови"

Про матеріал
Повторити вивчене про іменник як частину мови, його морфологічні ознаки, розвивати аналітичні і синтетичні вміння дітей.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

«Іменник як частина мови»

Номер слайду 2

У рудої білочки. Дуже гарні діточки. Одне, як мізинчик,Сіло на ослінчик. Друге, як грибочок,Сіло на горбочок. А третє, як мишка,Ухопило книжку,Сторінки гортає,Казочку читає. Серед виділених слів вибрати ті, до яких можна поставити питання хто? і ті, до яких можна поставити питання що?Іменник – це слово яке називає предмет.

Номер слайду 3

Іменники – назви істот і неістотІменники поділяються на: назви істот назви неістот хто? що? лев метелик машина дівчинка будинок літак

Номер слайду 4

Вибрати іменники, які є назвами істот

Номер слайду 5

Вибрати іменники, які є назвами неістот

Номер слайду 6

Зверни увагу!До назв істот належать міфічні та демонічні назви дракон русалка баба-яга. До назв неістот належать іменники на позначення сукупності людей, тварин, птахів полк зграя стадо

Номер слайду 7

Іменники. Власні (індивідуальні назви) – пишуться з великої букви. Загальні (узагальнені назви) – пишуться з малої букви учні глобус Київ Т. Г. Шевченко

Номер слайду 8

Прочитати текст і вибрати власні іменники Місто Канів стоїть на високому правому березі Дніпра. Тут похований великий український поет Тарас Григорович Шевченко. Раніше гору, на якій знаходяться могила і пам'ятник поета, називали Чернечою. А нині в народі її називають Тарасовою. Щодня йдуть на цю гору люди, щоб уклонитися Великому Кобзареві.

Номер слайду 9

Розгадати лабіринт. Визначити загальні та власні іменники Б к а є У е і л а кз и и м рв б н е а ие р и н ї н Підказка: Без верби і калини немає України

Номер слайду 10

Переписати, вибираючи з дужок велику чи малу букву Б’ють гармати за горою, коні мчать на (Ж,ж)овті (В,в)води. Ятриться здавна українська рана… І як нам треба ще (С,с)ірка (І,і)вана! На (В,в)еликдень на соломі против сонця діти грались собі крашанками… Між сосен стелеться (С,с)тежина, гойдає вітер царство трав. Колись отут ходив (Т,т)ичина, сюди (М,м)алишко приїжджав. За (Б,б)орисполем житом виспілим хоч які замилуються очі. Я стою на (К,к)иївській (Г,г)либочиці і милуюсь відблиском зорі. І всміхається тепло мені наш (Д,д)ружок, що дріма на ряднині.

Номер слайду 11

Що таке рід іменників?Дітям пам’ятати слід,Що іменник має рід. Чоловічий-значить «він»: Учень, хвіст, портфель, пінгвін. А жіночий рід - «вона»: Дружба, ластівка, весна.Є й середній рід «воно»: Вухо, яблуко, вікно.

Номер слайду 12

Вибрати правильну відповідь. Тато  - він мій, вона моя, воно моє?Мама - він мій, вона моя, воно моє?Дитя - він мій, вона моя, воно моє?

Номер слайду 13

Відгадати загадки. Визначити рід іменників. Рідке, а не вода, біле, а не сніг. Високо стоїть, одне око має, всюди заглядає. Кругле озерце ніколи не замерзає. Що воно за штука, що день і ніч стука?Не людина, а говорить. Підказка: Радіо, око, серце, молоко, сонце

Номер слайду 14

Розгадати ребус. Визначити іменники чоловічого роду Яка - такий , який - такий .

Номер слайду 15

Об’єднати малюнки в прислів’я Визначити іменники жіночого роду. Верба, калина, Україна

Номер слайду 16

Встановити відповідність між назвою відмінка та питанням. Називний Родовий Давальний. Знахідний. Орудний. Місцевий. КличнийЄНемаєДаю. Бачу. Бути. Знаходжуся-хто? що?кого? чого?кому? чому?кого? що?ким? чим?(на) кому? (на) чому?-Відмінок. Допоміжне слово. Питання

Номер слайду 17

Скласти словосполучення, змінюючи слово “собака”Сидить (хто?) .... Хвіст (у кого?) .... Дав (кому?) .... Побачив (кого?) .... Спостерігав (за ким?) за .... Нашийник (на кому?) на ....

Номер слайду 18

Доповнити речення: У зоопарку є (хто?) (слон)У Сашка немає (кого?) (кіт)Бабуся доїть (кого?) (корова)Я віддала тістечко (кому?) (сестра)Петрик мріє стати (ким?) (пожежник)Синичка сіла (на що?) на (гілочка)

Номер слайду 19

Іменники вживаютьсяв однинів множині ромашка - ромашки тигр - тигри вишенька - вишеньки

Номер слайду 20

Списати текст. Підкреслити виділені іменники, що вжиті в однині – однією рискою, які вжиті в множині – двома рисками Нахвалявся мороз усіх в лісі поморозити. Холодних вітрів, лютих хурделиць накликав. Завивали вітри, шаленіли хурделиці. Скрутно, голодно стало птахам і звірам. Навіть білочка і та зажурилася. «Добре їжачкові, - думає білочка, - добре борсукові й ведмедеві: позасинали у своїх схованках під снігом і горя не знають». Дострибала білочка до узлісся. Аж чує: хтось шурх-шурх, рип-рип! Глянула, а то лісник на лижах пробирається. За плечима у нього тугий мішок, при боці- верболіз та осика, в пучечки пов’язані. Підійшов лісник до крислатого дуба. Розклав на снігу свої вінички. Це - для зайців. Потім відступив трохи і в простору дуплянку, що висіла на сучку, поклав жолудів, соняшникового насіння, житніх сухарів. Це вже для білочки.

Номер слайду 21

Відгадати слова і визначити число іменників15 21 1 13 18 17 16 124 6 11 18 19 1515 19 16 33 21 1220 7 21 7 17 19 4 1 Україна, школярі, села, будинок, перемога

pptx
Додано
31 липня 2019
Переглядів
1200
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку