Урок "Звук [п] , позначення його буквою пе ."

Про матеріал

Інтегроване навчання упевнено зайняло одне з чільних місць в сучасній школі , адже інтеграція - це , в будь-якому випадку , відступ від стандарту і шаблону , що завжди цікаво дітям , а отже і сприймається краще . Вашій увазі представляю один з таких уроків , де я максимально намагалася вийти за рамки звичного , не порушивши освітньої мети уроку

Перегляд файлу

Розробила

Малько Наталія Павлівна

вчитель початкових класів

І кваліфікаційної категорії

Сердюківської загальноосвітньої

школи І-ІІ ступенів

Смілянської районної ради

Черкаської області

 

Навчання грамоти (читання) : Звук п, позначення його буквою пе .  Удосконалення навичок звуко-буквенного аналізу слів . Читання складів, слів. Словниково-логічні вправи . Опрацювання оповідання (за О.Єфімовим) .

Основи здоров’я :  Здоров’я людини . 

Музичне мистецтво : Музика передає почуття . П.Чайковський «Хвороба ляльки», «Нова лялька» .

Трудове навчання : Папір . Різання та вирізування з паперу .

Тема :   Звук п, позначення його буквою пе .  Удосконалення навичок звуко-буквенного аналізу слів . Читання складів, слів. Словниково-логічні вправи . Опрацювання оповідання (за О.Єфімовим) .                        

Мета : Формувати ключові (уміння вчитися, здоров’язбережувальна) та предметні компетентності (літературне читання : читацька компетентність, уміння вчитися ; основи здоров’я : здоров’язбережувальна ; музичне мистецтво : здатність сприйняття емоцій і почуттів через музику ; трудове навчання : практичні вміння роботи з папером відповідною технікою), поглибити знання учнів про звуки та букви, продовжити формування навичок співставляти  «почуте-побачене» та поєднувати у пари «звук-буква», «буква-звук», розвивати читацькі вміння першокласників через зацікавленість дізнатися зміст написаного та створення необхідного емоційного фону сприйняття .

Ознайомити дітей зі звуком п, визначити рівень попереднього візуального сприйняття його графічного позначення та вміння його виділяти в складі, слові на слух та в друкованому тексті ; удосконалювати навички звуко-буквенного аналізу та вміння читати склади, слова, виконувати словниково–логічні вправи, спонукати учнів до покращення якості читання .

Виховувати читацько-пізнавальний інтерес дітей , почуття відповідальності та поваги до старших, прищеплювати здатність турбуватися про близьких, відповідальне ставлення до здоров’я, створювати необхідне підґрунтя для свідомого вибору здорового способу життя .

Інтегруються предмети  : навчання грамоти (читання), основи здоров’я, музичне мистецтво, трудове навчання .

Засоби :  матеріали для читання , підручник, ілюстрації, скринька сюрпризів та подарунків, аудіозаписи, шаблони ляльок та їхнього одягу, ножиці .  

Тип уроку : інтегрований урок формування практичних умінь і навичок .

Хід уроку :

І. Організація класу.

Знаєш, школа – це криниця,

Можна знань у ній напиться,

Тож до неї зазираємо,

Щедро все нове черпаємо .

З посмішкою в добрий час

Вирушає в путь наш клас .

  • Діти , який місяць у нас зараз ? (листопад)
  • А чи багато сонечка ми зараз бачимо ?
  • Тож давайте самі створимо маленькі сонечка в наших долоньках і зігріємося ними . (діти потирають долоньки і «умиваються» теплом із них)
  • А тепер запаліть сонечко у ваших усмішках та поділіться ним з оточуючими (Діти дмухають на долоньки , ділячись «сонечком» і одночасно виконують вправу для дихання ).

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку . Мотивація навчально-пізнавальної діяльності уроку . (Цілепокладання)

  • Маленькі мої друзі  , сьогодні ми продовжимо мандрувати країною звуків та букв . Однак Мудра Сова не дозволяє рухатися вперед , доки ми не розгадаємо її загадки . Прислухайтеся, який звук найвиразніше тут вимовляється . Саме його сестрицю буковку заховано на дошці.

   Пухнасте, тепле простирадло

   На поле зоранеє впало ,

   Та рано-вранці сонце встало

   І покривало те пропало .

   Те пістряве покривало

   Та до нас на дошку впало,

   Щось під ним ховається,

   Ніби з нами грається .

Знімаю «простирадло», під яким були заховані П п, п .

  • Отож, я знаю, що вам ця буква вже знайома, але перед нами стоїть сьогодні серйозне завдання : впізнавати цю літеру в написаних складах, словах, а відповідний звук в почутому , вчитися читати склади й слова з цією буквою, крім цього ми згадаємо, що означає бути здоровим, а в цьому нам допоможуть звуки музики та ваші вмілі пальчики .

ІІІ. Актуалізація та коригування опорних знань учнів . (Цілереалізація)

  1. Актуалізація опорних знань учнів .
  • А зараз ми будемо вчитися читати склади та слова з цією буквою . Але спочатку зверніть увагу як ми артикулюємо, тобто вимовляємо звук п. На шляху видихуваного повітря стоїть перешкода, створена нашими губами, повітря прориває перешкоду і чуємо звук п . Якщо при вимові звука є перешкоди для повітря , то який це буде звук ? (приголосний)

Робота зі складовими гірками, повторюємо поняття закритого і відкритого складу .

  • Діти, зараз перед вами стоїть просте завдання : пригадуючи раніше вивчене, вам потрібно скласти звукові моделі даних слів (перо, поні, піна) і підкреслити в них букву пе . (Перевірку здійснюють самі учні : троє працюють біля дошки, троє перевіряють правильність виконання завдання) .
  • Наступний вид роботи чимось схожий на букву пе , адже він теж тримається на двох опорах, та й назва його теж починається з букви пе – «пара». Отож, ви попрацюєте в парі , з’єднуючи слова з відповідними малюнками . Складність цього завдання в тому, що вам потрібно самостійно прочитати ці слова . (слова для завдання планшет, портрет, портфель, паска, пиріг, носоріг, пляшка) .
  • А тепер завдання на уважність : яке з цих слів «зайве» ? (носоріг) Чому? (бо в ньому єдиному немає букви пе) .
  1. Фізкультхвилинка для очей.

Наші очі потрудились

І, напевне, вже стомились,

Тож в віконце подивися

І на двері озирнися.

Глянь на стелю, на підлогу

Чи не змерзли твої ноги .

Поморгай мені привітно

Та й  працюй і далі плідно .

  1. Застосування опорних знань .

Робота над оповіданням в «Букварі» за О.Єфімовим . (Читання тексту учителем). Бесіда за змістом прослуханого тексту :

  • Про кого йдеться в оповіданні ?
  • Що сталося з бабусею ?
  • Яким зростає Єгорко ?
  • Чим онук нагодував бабусю ?
  • Хто ж насправді підігрів обід ?
  1. Формування здоров’язбережувальної компетенції в рамках теми «Здоров’я людини» .
  • Давайте згадаємо правила безпечної поведінки з електроприладами, які нагріваються(електроплита, праска, лампочка, плойка, фен, кип’ятильник, електрочайник, електрообігрівачі).
  • Не вмикати без дозволу дорослих.
  • Не вмикати пошкоджені прилади .
  • Не вмикати електроприлади , які потрапили у воду .
  • Не торкатися до гарячої поверхні електроприладів .
  • Не залишати легкозаймисті предмети поруч цими приладами .
  • Не залишати без нагляду увімкнені електроприлади .
  • А зараз ви попрацюєте в групках . А назва нашого завдання «Користь і шкода» . Група, отримала конвертик з усміхненим смайликом вибере зображення тих предметів і явищ, які допомагають зберігати і зміцнюють здоров’я , а група , у якої сумний смайлик вибере картинки, які ілюструють все небезпечне для здоров’я . Ви приклеєте обрані картинки навколо смайлика. (Бажано по закінченню даної роботи здійснити взаємоперевірку. Кріпимо отримані мініплакати на дошку) .
  1. Фізкультхвилинка для постави
  • Тупотіли дружно коні ,

Звалися ці коні –поні ,

Ніженьки маленькі,

Гривки чепурненькі .

Спиночки прогнули,

Шийки повернули,

Дружно потягнулись,

Клацнули копита

Й знову примостились

Здобувать освіту .

  1. Музика передає почуття . Слухання музики. П.Чайковський «Хвороба ляльки», «Нова лялька».
  • А зараз після жвавої розминочки пропоную вам послухати дві музичні композиції, створені колись давно для дітей прекрасним композитором П.І.Чайковським . Слухайте уважно , тому що вам потрібно буде почути, який настрій заховався в кожній з мелодій . (Діти слухають, відповідають на запитання про настрій).
  • Отож, не випадково перший прослуханий твір називається «Хвороба ляльки» (на дошці з’являється зображення зламаної ляльки), тому й мелодія сповнена суму і печалі. А ось наступна мелодія сповнена бадьорості і радості розповідає про нову ляльку(зображення нової ляльки). Як бачите музика може передавати настрій, почуття, навіть стан людини , а часом вона навіть лікує .
  1. Папір . Різання та вирізування з паперу . «Вибери для ляльки одяг».
  • Сьогодні ми вже чимало говорили про здоров’я і про те, як його берегти. А ваше наступне завдання покаже чи уважними ви були, чи можете бути дбайливими і турботливими . Це завдання заховалося в скриньці сюрпризів і подарунків . Тут для кожного з вас є нова лялька, але, на жаль, я не встигла підібрати та виготовити їм одяг . Ваше завдання : вирізати ножицями якийсь один предмет одягу, який на сьогодні найбільше підходить лялечці і вдягнути вашого нового друга чи подружку . Але, передусім, давайте повторимо правила користування ножицями і різання паперу :
  • На парті тримай ножиці у футлярі або просто закритими .
  • Для різання тримай ножиці за кільця.
  • Пальці руки , яка тримає папір розташуй на безпечній відстані від лінії, по якій будеш різати чи вирізувати .
  • По закінченню роботи закрий ножиці, вклади у футляр чи просто поклади на парту .
  • Товаришеві передавай ножиці тільки кільцями від себе, тримаючи за зімкнені леза .

По закінченню роботи учні демонструють своїх лялечок, разом аналізуємо, чи відповідно до сезону і погоди одягнуті ляльки . Визначаємо правильний підбір одягу як одну із запорук збереження здоров’я . Дарую ляльок і набір одягу як нагороду за роботу на уроці .

ІV. Узагальнення та систематизація навчальних досягнень учнів .

  • Щоб перевірити , чи добре ви запам’ятали нову букву, вивчену сьогодні, я пропоную погратися у гру під назвою «Кинь сніжку». Для цього вам потрібно фішечки-сніжки розкласти на слова з тексту, який я вам сьогодні читала, в яких є буква пе . (Перевіряю візуально або пропоную порахувати сніжки , які знаходяться на сторінці підручника) .

V. Рефлексія навчально-пізнавальної діяльності учнів .

Вправа «Мікрофон» .

  • Розкажіть , про що із сьогоднішнього уроку ви захочете поділитися зі своїми рідними вдома (новим, цікавим, яскравим, корисним) .
docx
Додано
1 травня 2018
Переглядів
2189
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку