УРОК НАВЧАННЯ ГРАМОТИ (ЧИТАННЯ) З ВИКОРИСТАННЯМ МУЛЬТИМЕДІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ
КЛАС : 1
ВЧИТЕЛЬ : РУСАНОВА Л. В.
ТЕМА : КОРИСНИЙ ЙОГУРТ. ЗВУК Й. БУКВА Йй
МЕТА : ОЗНАЙОМИТИ ШКОЛЯРІВ З БУКВОЮ Йй «ІЙ», («ЙОТ»), ЇЇ АЛФАВІТНОЮ НАЗВОЮ ТА ЗВУКОВИМ ЗНАЧЕННЯМ; ВЧИТИ ПРАВИЛЬНО АРТИКУЛЮВАТИ ЗВУК Й ; ВИРОБЛЯТИ НАВИЧКИ ЧИТАННЯ СКЛАДІВ, СЛІВ З БУКВОЮ «ЙОТ»; РОЗВИВАТИ МОВЛЕННЯ, МИСЛЕННЯ, УЯВУ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ; ЗБАГАЧУВАТИ АКТИВНИЙ СЛОВНИК ПЕРШОКЛАСНИКІВ СЛОВАМИ «ЙОГ», «РІЙ», «ЙОРЖИК»; ФОРМУВАТИ ВМІННЯ СПІЛКУВАТИСЯ В ПАРАХ, ГРУПАХ; ВІЛЬНО ВИСЛОВЛЮВАТИ ВЛАСНУ ДУМКУ; ВИХОВУВАТИ ПІЗНАВАЛЬНИЙ ІНТЕРЕС ДО НАВЧАННЯ ГРАМОТИ, БАЖАННЯ АКТИВНО ПРАЦЮВАТИ
ОБЛАДНАННЯ : МУЛЬТИМЕДІЙНІ ЗАСОБИ, ПРЕЗЕНТАЦІЯ, ДЕМОНСТРАЦІЙНИЙ МАТЕРІАЛ, РОЗДАТКОВІ КАРТКИ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ ТА ДЛЯ САМООЦІНЮВАННЯ, ПРОМЕНЕВА ТАБЛИЦЯ СЛІВ, БУКВИ-КАРТКИ ДЛЯ СКЛАДАННЯ СЛІВ, ЛЯЛЬКОВИЙ ПЕРСОНАЖ, ГАДЖЕТИ, ЛЕГО (ІНДИВІДУАЛЬНІ 6 ЦЕГЛИНОК), ІНДИВІДУАЛЬНІ МАГНІТНІ ПЛАНШЕТИ, ДЕРЕВ ЯНІ ПЛАНШЕТИ, КОЛЬОРОВІ СТРІЧКИ ТА ПАПІР ДЛЯ РОБОТИ В ГРУПАХ, ПІДРУЧНИК «БУКВАР» І.В.ЦЕПОВА, Н.О.ВОСКРЕСЕНСЬКА
ТИП УРОКУ : УРОК – ГРА З ВИКОРИСТАННЯМ МУЛЬТИМЕДІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ
І. ВСТУПНА ЧАСТИНА
1. ЕМОЦІЙНИЙ НАСТРІЙ НА УРОК
ЗНОВУ ЛЮБИЙ НАШ ДРУЖОК
ВСІХ ПОКЛИКАВ НА УРОК
ДІТКИ, У НАС ГОСТІ
ПОВЕРН. ДО НИХ ОБЛИЧЧЯМ
І ЛАГІДНО ПРИВІТ. СІДАЙТЕ.
У НАРОДІ КАЖУТЬ: «ХТО ДЕНЬ СВІЙ З УСМІШКИ ПОЧИНАЄ, У ТОГО УСПІХ БУДЕ НА ВЕСЬ ДЕНЬ». ТОЖ, ПОСМІХН. І ХАЙ ДО ВАС ПРИЙДЕ РАДІСНИЙ НАСТРІЙ. ХОЧУ, ЩОБ ВИ БУЛИ ВПЕВНЕНІ В СОБІ І ЗАДОВОЛЕНІ СВОЄЮ РОБОТОЮ НА УРОЦІ.
2. МОВНА РОЗМИНКА
А) ВПРАВИ НА ПОСТАНОВКУ ДИХАННЯ:
- 1 2 3 –ВДИХ, 4 – ВИДИХ
- НА ВИДИХ НАЗИВ ГОЛОСНІ ЗВУКИ
Б) АРТИКУЛЯЦІЙНІ ВПРАВИ ДЛЯ ЯЗИКА:
- НА ВИДИХ СКАЖЕМО КІЛЬКА СКОРОМОВОК
МОЛОДЦІ! ВПРАВНО ПРАЦЮВАЛИ.
3. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО
І НЕЗНАЙЦІ СТАЛО ДУЖЕ ЦІКАВО: ЯК ЖЕ ВИ ЗНАЄТЕ ВИВЧЕНІ ЛІТЕРИ?
- КІРА, АРТЕМ ШУКАТИМУТЬ ЛІТЕРИ У ПАЗЛАХ ЗА ПЛАНШЕТАМИ
КЛАС :
А) ГРА «ДІД БУКВОЇД»
Б) ГРА «СКЛАДИ РЕЧЕННЯ»
- КІРА, АРТЕМ, - ПРАЦЮЄМО РАЗОМ!
В) РОБОТА З ЛЕГО – 6 ЦЕГЛИНОК
Г) ВПРАВА «МІКРОФОН»
ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. ВИДІЛЕННЯ ЗВУКА Й ЗІ СЛІВ
2. АРТИКУЛЯЦІЯ І ПОЗНАЧЕННЯ ЙОГО ФІШКОЮ
3. ВИЗНАЧЕННЯ ПОЗИЦІЇ ЗВУКА Й В СЛОВАХ
ДІТКИ, ДО НАС У ГОСТІ ЗАКОТИВСЯ М ЯЧИК. ТОЙ, ДО КОГО ВІН ПОТРАПЛЯЄ, МАЄ СКАЗАТИ, ДЕ В СЛОВІ СТОЇТЬ ЗВ. (Й). УВАГА НА ЕКРАН. СЛАЙДИ
ОТОЖ, СЛОВО «ЙОРЖИК» - БАГАТОЗНАЧНЕ.
СЛАЙД ФІЗХВ. «РАЙДУГА» (1:15)
4. ОЗНАЙОМЛЕННЯ З НОВОЮ БУКВОЮ
5. ДРУКУВАННЯ ЛІТЕРИ:
А) ПОКАЗ ЗАРЗКА ВЧИТЕЛЕМ;
Б) ДРУКУВАННЯ НА МАГНІТНИХ ПЛАНШЕТАХ
- КІРА, А. НАВЕДУТЬ ЩЕ КІЛЬКА ЛІТЕР У ГАДЖЕТІ, А МИ
НАДРУК. КІЛЬКА СЛІВ З ЦІЄЮ БУКВОЮ:
ЙОГ РІЙ
КІРА, АРТЕМ ! ПРИЄДНУЙТЕСЬ ДО НАС
6. САМОСТІЙНА РОБОТА
ЙОРЖИК ПІДГОТУВАВ ДЛЯ ВАС КАРТОЧКИ,
ЯКІ МИ ЙОМУ НАДІШЛЕМ НА ПЕРЕВІРКУ. ЗАВДАННЯ ПРОСТЕ – ТРЕБА ЗНАЙТИ І ОБВЕСТИ ВСІ ЛІТЕРИ «ЙОТ».
СЛАЙД ФІЗХВИЛИНКА ( 0: 47 )
«УКРАЇНО, МИ ТВОЯ НАДІЯ»
ІІІ. РОБОТА ЗА БУКВАРЕМ
1. ЧИТАННЯ СКЛАДІВ З Й
А ЙОРЖ ПРИГОТ ВАМ ВИПРОБУВАННЯ ЗІ ШВИДКОСТІ:
ЛОВІТЬ ШВ-КО СКЛАДИ НА ЕКРАНІ
2. ЧИТАННЯ СЛІВ З Й
СЛАЙД
СЛАЙД
3. ХВИЛИНКА ДЛЯ ОЧЕЙ
ЧИТАЛИ, ЗА ВСІМ СЛІДКУВАЛИ
І ОЧІ, МАЛЯТА, ВТОМЛЯТИСЯ СТАЛИ.
ЇМ СЛІД ВІДПОЧИТИ. ТОЖ, ЗРОБИМ ЗАРЯДКУ:
ОЧІ ЗАПЛЮЩІТЬ. ВИ БАЧИТЕ НІЧ? РОЗКРИЙТЕ ОЧІ:
- ПОДИВІТЬСЯ НА О, ТЕПЕР НА О, О
4. РОБОТА З МАЛЮНКОМ ПІДРУЧНИКА
– ЩО МІГ СКАЗАТИ ЙОСИП?
ЛЮБИТЬ ЙОСИП ЙОГУРТ ПИТИ
ЙОГО НЕ ТРЕБА І ПРОСИТИ.
- СПОДОБАВСЯ ВІРШИК?
- А ЩО У НЬОМУ НЕЗВИЧНЕ?
- ЯК ЗАЙЧИК РОЗПОВІДАВ ВІРШ ? ( ШВ. – О )
ЦЕЙ ВІРШ НЕЗВИЧНИЙ ТОМУ, ЩО НАЗИВАЄТЬСЯ СКОРОМОВКОЮ – ТОБТО, - СКОРО МОВИТЬСЯ.
5. ВИВЧЕННЯ СКОРОМОВКИ НАПАМ ЯТЬ.
6. РОБОТА В ПАРАХ:
- ТЕПЕР В ПАРАХ РОЗКАЖІТЬ ОДНЕ ОДНОМУ СКОРОМОВКУ
- ЯКА ПАРА ХОЧЕ ВИСТУПИТИ ? ДЯКУЮ ! МОЛОДЦІ !
І\/. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО
- КІРА З АРТЕМОМ ГРАЮТЬ НА ПЛАНШЕТАХ У БУКВОГРАЙКУ;
А) ГРА «ВІКОНЕЧКО»
СЛАЙД
Б) ГРА « ЗНАЙДИ СЛОВО »
- НАТИСКАЙ НА БУДЬ-ЯКУ ЦИФРУ І ЧИТАЙ СЛОВО
СЛАЙД
В) ГРА «БУКВИ ВТЕКЛИ»
СЛАЙД
Г) ГРА «СКЛАДИ СЛОВО»
- ІЗ БУКВ ТРЕБА СКЛАСТИ СЛОВО-ВІДГАДКУ:
* ДРІБНА РИБА, У ЯКОЇ КОЛЮЧІ ПЛАВЦІ;
* МОЛОЧНИЙ ПРОДУКТ;
* НЕВЕЛИКИЙ ЛИСТЯНИЙ ЛІС;
* РІДИНА, ЩО ГОЇТЬ РАНИ;
*ЧОЛОВІЧЕ ІМ Я
- КІРА, АРТЕМ – ПРИЄДНУЄМОСЬ
СЛАЙД
Ф – КА
« ТО НЕ Є ПРОБЛЕМА» (1:46)
2. РОБОТА В ГРУПАХ
У НАС Є 3 КОМАНДИ
1) ШУКАТИ СЛОВО ДО СХЕМИ ( ПОКАЗУЮ ) БУДЕ КОМАНДА, ЯКА ПЕРШОЮ СКАЖЕ, ЯКИЙ МІСЯЦЬ РОКУ МІСТИТЬ У СВОЇЙ НАЗВІ БУКВУ «ЙОТ» ?
2) ВПИСУВАТИ БУКВИ ( ПОКАЗУЮ НА ДОШКУ )
БУДЕ ТА З 2-Х КОМАНД, КОТРА ШВИДШЕ НАЗВЕ ШК. ПРИЛАДДЯ, ЗА ДОПОМОГОЮ ЯКОГО МИ КРЕСЛИМО ВІДРІЗКИ
3) І ВАША КОМАНДА ВИКЛАДАЄ 2 СЛОВА:
КОРИСНИЙ ЙОГУРТ
3. ПЕРЕВІРКА ТА ПРЕЗЕНТУВАННЯ ВИКОНАНОЇ РОБОТИ
КОРИСНИЙ?
Я ПОДІЛЯЮ ВАШУ ДУМКУ І ХОЧУ ЩЕ ДОДАТИ, ЩО В НЬОМУ БАГАТО ВІТАМІНІВ І ЦЕ 1 ІЗ НАЙПОПУЛЯРНІШИХ КИСЛОМОЛОЧНИХ ПРОДУКТІВ. ВІН КОРИСНИЙ ДЛЯ ДЛЯ ЗУБІВ І ЯСЕН, ДЛЯ КІСТОК, СЕРЦЯ, СУДИН, ТРАВНОЇ СИСТЕМИ.
- АЛЕ, ДЕ Ж ЙОГУРТ ? ДАВАЙТЕ ЙОГО ПОШУКАЄМО НА ДОШЦІ
4. РОБОТА В ГРУПАХ
СЛАЙД – МУЗИКА
« МАМИНА СОРОЧКА »
\/. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА. РЕФЛЕКСІЯ
-МОЛОДЦІ ДІТКИ! ГАРНО ПОПРАЦЮВАЛИ. А ЧИ МОЖЕТЕ ВИ ТЕПЕР СКАЗАТИ:
-ЯКИЙ ЖЕ ЗВУК ОБРАЖАВСЯ НА ПОЧАТКУ УРОКУ? ЯКИЙ ВІН?
- ЯКОЮ БУКВОЮ ЙОГО ПОЗНАЧАЮТЬ?
- ДІТКИ! ВСІМ ПРИСУТНІМ ЦІКАВО, ЯК ВИ ОЦІНИТЕ СВОЮ РОБОТУ НА УРОЦІ. НА КОРАБЛИКУ ВІД НЕЗНАЙКА РОЗФАРБУЙТЕ ПРАПОРЕЦЬ:
* ЯКЩО ТОБІ БУЛО ЛЕГКО І ЦІКАВО – У ЗЕЛЕНИЙ КОЛІР;
* ЯКЩО ТОБІ БУЛО ВАЖКО, АЛЕ ТИ ЗМІГ З УСІМ СПРАВИТИСЬ, ТО – У ЖОВТИЙ КОЛІР;
* ЯКЩО ТОБІ БУЛО ДУЖЕ ВАЖКО І БУЛА ПОТРІБНА ДОПОМОГА ВЧИТЕЛЯ, ТО – У ЧЕРВОНИЙ КОЛІР