Урок навчання грамоти (читання). Тип уроку: урок формування та застосування знань. В ході уроку використано кейс-метод, методика кольорового читання, читання карток-пазлів.
УРОК
НАВЧАННЯ ГРАМОТИ
(ЧИТАННЯ)
У 1-Б КЛАСІ
ПРОВЕЛА: Лазоренко О.о.
Тема уроку. Закріплення звука к, букви «ка». Ребуси.
М е т а:
створити комфортні умови для навчання, за яких кожен учень відчуває свою успішність, інтелектуальну спроможність, самостійність.
Навчальнаформувати компетентності: ключові {вміння вчитися - самоорганізовуватися до навчальної діяльності у взаємодії; соціальні - брати на себе відповідальність за ефективне здійснення презентації результатів роботи; загальнокультурні - дотримуватися норм мовленнєвої культури; здоров'язбережувальні (життєві навички, що сприяють соціальному здоров'ю) слухати пояснення вчителя, а у разі
необхідності звертатися з проханням про індивідуальне консультування предметні: повторити вивчену букву к; формувати в учнів правильність читання складів, слів, речень з буквою «ка»; формувати в першокласників аудіативні вміння за змістом тексту В. Сенцовського «Хоробрий Тимко»; формувати вміння складати речення за змістом серії малюнків; виховувати любов до природи.
Розвивальна: розвивати творчі вміння самостійно розв’язувати нові пізнавальні завдання; розвивати спостережливість, уважність, кмітливість як важливі елементи розумової діяльності людини.
Виховна: виховувати любов до рідної природи, її краси, бережливе ставлення до неї; виховувати в учнів самостійність, справедливість, доброзичливість, гуманність, старанність, наполегливість, бажання творчо працювати.
Зміст, мета і тип даного уроку повністю відповідають вимогам навчальної програми. Урок по вивченню даної теми є останнім.
Тип уроку: урок формування та застосування знань.
Обладнання: підручник, картки, конверти із завданнями, ребуси, їжачок, кленові листочки, предметні малюнки, презентації.
ХІД УРОКУ
I Організація класу
(вітання у колі друзів)
Разом візьмемось за руки
Веселіше стане всім
Бо у класі всі ми друзі
Сяють усмішки у всіх
II Актуалізація опорних знань
-З чого складається наше мовлення?
- З чого складаються речення?
III Повідомлення теми уроку
Сьогодні на уроці ми будемо далі вправлятися в читанні складів, слів з буквою «ка», ознайомимося з текстом «Хоробрий Тимко» та будемо розгадувати ребуси.
IV Повторення та закріплення вивченого
Клює курка крупку
Крупка дрібненька, курка рябенька.
КА-ка-ка – тут я бачу (їжачка)
Ку-ку-ку- дам грибочок (їжачку)
Ки-ки-ки-завітали (їжачки)
Ок-ок-ок –це маленький (їжачок)
Кит, корова, курча, сік, марка.
Мама, море, місто, сом, солома.
Син, масло, сонце, сон, лис. (отримуємо третій листочок)
- |
о |
- |
о |
- |
о |
- |
о |
- |
о |
- |
- |
о |
- |
о |
- |
- |
о |
- |
о |
- |
- |
о |
- |
(отримуємо четвертий листочок)
ма |
мо |
му |
ми |
мі |
на |
но |
ну |
ни |
Ні |
ла |
ло |
лу |
ли |
Лі |
са |
со |
су |
си |
Сі |
ка |
ко |
ку |
ки |
кі |
Хлопчики прочитають, як старі повільні черепахи.
Дівчатка, як сороки
(Повторювати кожний рядок)
V Музична фізкультхвилинка «Осінь наша мила»
Ваше завдання записати в порожні клітинки букви, які побачите на екрані
М |
А |
|
Кк |
Молодці, впоралися і з цим завданням . ми подаруємо ще один листочок нашому їжачкові. Щоб йому тепліше було спати взимку.
Сильні учні
Вставити голосні у словах та прочитати речення
н чк , в дн с б чк в
в д .
Слабкі учні (кольорова методика навчання читанню)
В І Н О К
ВІ НОК
В І Н О К
Зібрати слово із складів, потім із розрізаних букв.
Всі інші учні працюють з картками-пазлами. Прочитати слово, знайти відповідний малюнок.
вікно |
|
калина |
|
колоски |
|
колиска |
|
миска |
|
(отримуємо наступний листочок)
Гімнастика для очей (відеопрезентація)
VI Читання. Слухання-розуміння
1 вступна бесіда
Ми зараз разом з хлопчиком Тимком побуваємо у селі в гостях у дідуся, давайте почитаємо, що робить хлопчик у селі.
Буцається –
У дідуся є
А) онук
Б) онучка
Тимко годує
А) бичка
Б) кролів
Кого Тимко дуже боявся
А)собаку
Б) бичка
6. читання казки ланцюжком.
7. Складання речень (після тексту
8. Робота над серією сюжетних малюнків (листочок для їжачка)
9. Розгадування ребусів. (листочок)
VII Підсумок уроку