Урок "Нестандартні уроки з навчання грамоти"

Про матеріал

Нестандартні уроки — це неординарні підходи до викладання навчальних дисциплін. Мета їх проста: пожвавити нудне, захопити творчістю, зацікавити повсякденним, тому що інтерес — це каталізатор усієї навчальної діяльності. Нестандартні уроки — це завжди свята, коли активними є всі учні, кожний має можливість опинитися в атмосфері успішності й клас стає творчим колективом.

Перегляд файлу

Тема: Звук [ф], позначення його буквою «еф».

Мета: Ознайомити дітей з новою буквою «еф», її звуковим значенням. Вчити правильно вимовляти звук [ф] під час читання в складах і словах, позначати на письмі буквою «еф». Розвивати фонематичний слух, вміння виконувати звуко – буквений аналіз, навики правильного, виразного, швидкого читання. Виховувати допитливість, наполегливість, повагу до людей різних професій, бережне ставлення до рослин та тварин.

Обладнання: ракета, плакати із завданнями, карта Сонячної системи, кожному на парту жовту або червону ракету, плакат з голосними та приголосними, картки із текстом (для групової роботи), грамоти учасникам подорожі.

Хід уроку:

І. Організація класу.

ІІ. Повідомлення теми та мети уроку.

1. Розповідь учителя.

§  Сьогодні наш урок читання буде незвичайним. Ми здійснимо уявну подорож у космічний простір.

§  Завдання на уроці – повторити та закріпити вже набуті знання та познайомитись з новою буквою.

§  Уявімо, що наш клас – це космодром «Мирний». Тут буде проведено запуск космічного корабля «Буран». Дружба з буквами, вміння гарно, виразно читати допоможе вам здійснити цю цікаву мандрівку. А ще вашими помічниками мають стати уважність і кмітливість, старанність і наполегливість. Учні , які будуть найкраще працювати на уроці, отримають грамоти.

ІІІ. Повторення вивченого матеріалу.

1. Станція «Стартова».

§  Перед тим, як стартувати, повторимо те, що ви вже вивчили. Якщо завдання будуть виконані правильно, відправляємось у космос.

§  Насамперед, пригадаємо, які звуки дають літери, що ми вже вивчили.

§  Я показую вам букву, а ви називаєте звук: й л м н р в з ж д г ґ б

с ш т х к п ц ч щ а о у е и і §         Чим відрізняються літери чорні і червоні?

§  Скажіть, а чому літери записані у два рядки?

2. А тепер пограємо у гру «Фотооко». Такі ігри розвивають в учнів увагу, пам’ять.

§  Отже, перед вами буде 2 стовпчики слів. Вам потрібно за короткий проміжок часу «сфотографувати» їх очима, тобто уважно прочитати і запам’ятати .

§  А коли я їх заберу, відповісти на мої запитання.

3. На минулих уроках ми вивчали букву «ща». Отож, зараз ми прочитаємо чистомовку з цією буквою. Але читати будемо таким чином: у вас на партах є ракети – у одних жовтого кольору, а у інших червоного.

Учні із жовтими ракетами читають ліву частину, а учні із  червоними    ракетами – праву частину.

Дошка:

§  Ща – ща – ща – спіймали ляща.

§  Щі – щі – щі – ідуть із кухні пахощі.

§  Щу – щу – щу – зваріть смачного борщу.

§  Ощ – ощ – ощ – щедрий літній дощ.

§  Ащ – ащ – ащ – мама купила плащ.

§  Іщ – іщ – іщ – мене вкусив кліщ.

4. Гра «Знайди зайве слово».

§  Молодці! Ви вправно справились із всіма завданнями. Можемо готуватися до злету!

Увага! Увага! Кожному члену екіпажу перевірити готовність до злету ракети. А що треба перевірити? Діти:

§  чи рівні у нас спинки?

§  чи стоять ноги на підлозі?

§  чи є на парті все необхідне?

Завдання перевірних станцій виконано! Екіпаж! До злету готові? Всі: Готові!

§  Починаємо відлік: 5, 4, 3, 2, 1…Пуск!

§  Наш космічний корабель стартував! Ми в космосі! IV. Підготовча робота до ознайомлення з новою буквою.

Перед нами планета Сонячної системи Марс, яка має червоно – оранжевий колір і названа іменем бога війни.

Жителі цієї планети хочуть із вами познайомитись. А ще хочуть перевірити, чи знаєте ви добре рідну мову і чи любите читати. Тому вони посилають нам кодограми (листи) із завданнями:

Кодограма 1.

1. Артикуляційно – слухові спостереження.

Послухайте уважно вірш і скажіть, який звук зустрічається найчастіше?

Фурчить, блищить на різні фарби

Фонтан великий у садку,

В нім водить флот веселий, гарний Федько у білім фартушку.

§  Який звук найчастіше повторювався?

§  Які слова ви запам’ятали із звуком [ф]?

§  Подумайте, звук [ф] – голосний чи приголосний і доведіть свою думку. Давайте прослідкуємо, як ми вимовляємо звук [ф]. Нижня губа притискається до верхніх зубів і цю перешкоду розриває струмінь повітря, утворюючи шум, без голосу!

Пам’ятайте, якщо подати голос, вийде дзвінкий звук [в]!

§  А тепер зробимо таку звукову зарядку. Уявіть, що всі ви – надуті повітряні кульки. А тепер з кульки виходить повітря [ф-ф-ф].

§  А тепер перевіримо щойно отримані вами знання. Пограємо в гру «Впіймай звук [ф]»

Фішка, вісім, фіалки, сарафан, носив, фарби, сонце, хвалько.

Кодограма 2 V. Ознайомлення з буквою.

§  Діти, може хтось з вас знає, якою буквою на письмі позначається звук [ф]? Правильно, буквою «еф». Ось вона.  Ця буква складається з двох півовалів і прямої палички між ними.

§  А на що схожа вона?

А ще послухайте, які вірші приготували для вас Надійка і Юра.

На ялинці дві сороки,

Видно хатку між дерев.

Я стою, узявшись в боки,

Круглий, ніби буква «Ф». Зустрівши букву «С» в четвер, Взяла під руку буква «Р».

І повела на фіззарядку. Я загадаю вам загадку.

Як зветься буква ця малята?

«Ф».

Діти, жителі планети Марс бачили і чули нас. І вони мені передають, що їм дуже подобається, як ви працюєте на уроці, як знаєте і любите свою українську мову.

Зоряним небом летить наш космічний корабель.

Ой, обережно! Вдалині з’явилось величезне яскраве Сонце! До нього близько летіти не можна. Там вогонь. Бо Сонце – це «розжарена» вогняна куля.

Давайте краще з сонечком ми відпочинемо.

Фізкультхвилинка Встало вранці ясне Сонце.

Зазирнуло у віконце.

Ми до нього потяглися, За промінчики взялися.

Нумо дружно присідати

Сонечко розвеселяти Встали – сіли, встали – сіли!

Бачте, як розвеселили?! Стало й Сонце танцювати, Нас до кола закликати.

Нумо, разом! Нумо, всі!

Потанцюймо по росі! VI. Робота із супутником букваря.

Наша ракета летить далі у дивосвіт. І ось я бачу найбільшу планету Сонячної системи – Юпітер. А на її скелях бачу завдання. Щоб полетіти далі, нам обов’язково їх треба виконати. Отож, розгорніть супутники букваря на с.72

Увага! Перед нами планета, на якій відбуваються найсильніші в Сонячній ситемі вітри і бурі. Бог моря – Нептун, на честь якого названа планета, теж дає нам свої завдання.

VII. Робота з букварем с.130.

Формування навичок читання.

§  Телеграф – зв’язок що передає та приймає повідомлення.

§  Телеграфіст – людина, яка працює на телеграфі.

VIII. Групова робота (диференціація).

Учні із жовтими ракетами працюють над реченням внизу на с.130. Із червоними ракетами працюють з текстами  на парті.

«Пихатий півень»

1.     Що побачив півень на небі?

2.     Чим хвалився півень?

3.     Що заподіяв дощ пихатому півневі?

4.     Чи гарно поводив себе півень?

Словникова робота

§    Фазан – великий промисловий птах з яскравим опіренням.

§    Фламінго – дуже красивий птах з довгою шиєю і довгими ногами. Перевірка завдань одної і другої групи.

IX. Підсумок уроку.

Наш зоряний політ завершено. Ви з успіхом долали всі труднощі та випробування. Важким був шлях, але ви досягли мети: повторили вивчене і пізнали нове.

§  Що було важким у польоті?

§  Що було найцікавішим?

§  Чи втомила вас ця подорож?

Нагородження учасників подорожі.

 

pdf
Додано
12 квітня 2018
Переглядів
1990
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку