Урок "Навчання грамоти" на тему : "Письмо рядкової букви о"

Про матеріал

Конспект до уроку "Навчаня грамоти" на тему: "Письмо рядкової букви о" з використанням ІКТ допоможе зробити Ваш урок цікавим та насиченим. Матеріал уроку можна використовувати вчителям, які працюють за підручником під редакцією Захарійчук М.Д та Науменко В.О.

Перегляд файлу

Тема. Письмо рядкової букви о

Мета: ознайомити учнів з рядковою буквою о, вчити їх писати нову букву, з’єднувати її з ви­вченими буквами; розвивати навички звукового аналізу; зв’язне мовлення дітей, спостережливість; збагачувати словниковий запас дітей; виховувати старанність, охайність.

Обладнання: картки для звукових моделей, демонстраційні картки із рукописними і друкованими буквами, мотузка (шнурок), таблиці з’єднань, малюнки до казки «Колобок», фото  оленя, слайди  з етапами уроку, смайлики для визначення настрою.

 

Хід уроку

I. Організаційний момент (слайд №1)

Уже дзвінок нам дав сигнал,

І на урок він нас покликав.

А отже, часу не втрачаймо,

Роботу швидше починаймо.

II. Актуалізація опорних знань учнів

1.Виділення звука [о] з вірша

- Сьогодні до нас завітав гість . Хто це і з якої він казки дізнаєтеся, коли послухаєте вірш та загадку (слайди №5,6).

Спекла його бабуся

З борошна й яєць.

Такий він гарний вдався –

Ну просто молодець!

Кругленький, рум’яненький,

Веселий і меткий.

- Хто він такий?

Я веселий Колобок,

Я усіх дітей дружок,

Від зайця я тікав,

Від вовка я тікав.

І до вас, малята любі,

На урок я завітав.

- Наш гість приніс нам смайлики для визначення настрою. Наприкінці  уроку ми подивимося,який настрій нам залишить наша робота  .

- Який звук найчастіше повторюється у слові-відгадці?

Запишався Колобочок:

Аж чотири маю «о»!

Чи долинка, чи горбочок,

Не зловити вже його.

Круглі «о», мов коліщата,

Котять-вертять Колобка.

А лисичка хитра-хитра

Вже стоїть біля куща.

 

- Викладемо фішками звукову модель слова КОЛОБОЧОК ( слайд №7) (звуковий аналіз слова):

  • скільки у слові складів?
  • на який склад падає наголос?
  • скільки й слові звуків?
  • скільки звуків (о ) у цьому слові?
  • яких ще казкових героїв зустрів наш Колобочок у казці?(слайди №8,  9,10).

2. Лексична робота в зошиті. Робота за малюнками у зошиті (с. 22), (слайд №11)

  • Послухайте вірш (слайд №11). Розгляньте фото на слайді. Кого ви там бачите?

Оленя одне блукало,

Оля Олю запитала:

От кого воно шукало?

Оля Олі каже прямо:

- Оленя шукало маму.

  • Розгляньте малюнок у зошиті? Кого  на ньому  зображено? (Дві дівчинки та оленя).

Бесіда за малюнком у зошиті (слайд №12).

  • Як звуть дівчаток?
  • Кого вони зустріли?
  • Назвіть перший склад в слові оленя.
  • Якою буквою він позначається?

III. Повідомлення теми і завдань уроку.

Прийом «Очікування».

  •  Що ви очікуєте від уроку? Чим сьогодні ми будемо займатися? (відповіді дітей).

— Сьогодні ми навчимося писати малу букву о, яку приніс нам Колобок.

IV. Вивчення нового матеріалу

1 Ознайомлення з новою буквою. (Слайд №13)

Буква О на сонце схожа,

І на бублик, й на обруч.

Мов кермо, я хочу взяти

Круглу букву обіруч.

Графічний аналіз рядкової букви о. Порівняння друкованої букви о з рукописною.

  • Розгляньте друковану і рукописну букви о. Що чи кого на­гадує вам ця буква?
  • Давайте викладемо букву о на парті за допомогою мотузки.

2 Повторення правил сидіння за партою, відомостей щодо того, як тримати ручку, розміщувати зошит під час письма ( слайд №14 )

Учні розказують правила посадки під час письма, розміщення зошита на парті, показують, як тримати ручку.

Зошитсвій я відкриваю,

Навкісецьйого кладу.

Ручку я ось так тримаю,

Сяду рівно, не зігнусь,

До роботи я берусь.

3 Написання рядкової букви о

  • Рядкова буква о складається з одного елемента — овалу.

Алгоритм написання рядкової букви о

— Пишемо під рахунок і-раз-і.

Пальчикова гімнастика (слайд №  15  )

Пальчику, пальчику,                           

Де тибував?                                                

Я з цим братом в ліс ходив,

А з цим братом борщ варив,

А з цим я кашки зкуштував,

А з найменшимзаспівав.

4 Робота у зошитах з друкованою основою: письмо букви о.(слайд №16)

Спочатку учні пишуть овал у повітрі, обводять зразок і пишуть у рядку. Порівнюють написане зі зразком, виділяють помилки. На­ступний рядок пишуть самостійно.

Пальчикова гімнасти  (слайд №  17  )

Акварель

Намалювати можна нею

Будинки, хмари і поля,

Зелену затишну алею,

Високі гори і моря.

(Рука – це пензлик, пальці –

 волосинки. Уявляють, що

малюють рукою, як пензликом).

5. Написання з’єднань букви о з рядковими о, а, у (верхнє, середнє та нижнє з’єднання).

6. Вправа для очей ( слайд №  18  )

Раз,  два, три!

Очі догори!

На чотири та на п’ять

Будем міцно їх стулять.

Знову очі догори -

Ми рахуєм : «Раз, два, три!»

7. Написання з’єднань букви о з великими рукописними літерами А, У.

8. Фізкультхвилинка (слайд №  19 )

У країні казочок

Жив веселий Колобок.

Разом з ним усі звірятка

Вишикувались на зарядку.

Похитали головою,

Раз – притупнули ногою,

два – руки вгору підвели,

Трішки ними потрясли.

Нахилились вліво, вправо,

Та цього іще замало:

Руки вгору, руки вниз,

Раз – присіли, два –  всі встали…

Й працювати знов почали.

V. Узагальнення вивченого матеріалу (робота в зошиті) (слайд № 20   )

— Давайте розглянемо овочі, які приніс нам Колобочок.

 Загадки (слайди № 21,22,23,24,25).

Помідорчик я кругленький,

Соковитий і смачненький,

Вітамінів торбу маю,

Тому весело співаю.

• Сидить дівчина в коморі,

А коса її на дворі.

Коса в їжу не годиться,

З вітаміном A — морквиця.

• Я червоний бурячок,

Солоденький на смачок,

Я на грядці уродився,

З вами, діти, подружився.

• Я цибулька для салатів,

Вітамінами багата.

Не біда, що ніс щіпаю,—

Всіх від грипу захищаю.

• Що у нашому городі

Стає першим у пригоді,

Виростає щодоби,

Як у лісі гриби?

— Скажіть, у назвах яких овочів зустрічається буква о? Зробіть звуко-складовий аналіз цих слів.

2 Гра «Пошуковець»(слайд № 26)

 На малюнку знайдіть предмети, у назвах яких є буква о.

Назва якого малюнку підходить до схеми у зошиті?  (колесо).

Запишемо це слово у рядку знизу.

VI. Підсумок уроку. Прийом «Рефлексія».(Слайд № 27)

  • Ви отримали те, що очікували від уроку?
  • Що було цікавого на уроці?
  • Яку букву навчилися писати?
  • На що схожа ця буква?
  • Які труднощі виникли при написанні цієї букви?
  • Який настрій у вас залишився після уроку?(смайлики)
docx
Додано
5 квітня 2018
Переглядів
5844
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку