Урок навчання грамоти(письмо). Букварний період. Тема. Письмо рядкової букви і . Формування аудіативних умінь за змістом вірша С. Кузьменко. Звуко-складовий а

Про матеріал

Урок навчання грамоти(письмо). Букварний період.

(НМК М.Д. Захарійчук)

Тема. Письмо рядкової букви і . Формування аудіативних умінь за змістом вірша С. Кузьменко. Звуко-складовий аналіз слів. Списування з друкованого тексту.

Мета: навчати учнів писати рядкову букву і та склади з нею, порівнювати її з друкованим аналогом; розвивати зв'язне мовлення, вміння знаходити слова з вивченою буквою; удосконалювати вміння будувати звукові моделі слів; виробляти навички правильного сидіння, вміння користуватися письмовим приладдям; розвивати дрібну моторику руки; виховувати в учнів охайність, уважність, старанність.

Обладнання: демонстраційні картки з друкованими і рукописними літерами, сюжетні малюнки, набори для складання звукових моделей слів, ілюстрації до завдань, кольорові олівці.

Перегляд файлу

Урок навчання грамоти(письмо). Букварний період.

(НМК М.Д. Захарійчук)

Тема. Письмо рядкової букви і . Формування аудіативних умінь за змістом вірша С. Кузьменко. Звуко-складовий аналіз слів. Списування з друкованого тексту.

Мета: навчати учнів писати рядкову букву і та склади з нею, порівнювати її з друкованим аналогом; розвивати зв’язне мовлення, вміння знаходити слова з вивченою буквою; удосконалювати вміння будувати звукові моделі слів; виробляти навички правильного сидіння, вміння користуватися письмовим приладдям; розвивати дрібну моторику руки; виховувати в учнів охайність, уважність, старанність.

Обладнання: демонстраційні картки з друкованими і рукописними літерами, сюжетні малюнки, набори для складання звукових моделей слів, ілюстрації до завдань, кольорові олівці.

 

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

– Доброго дня діти, перевірте наявність на парті усього необхідного шкільного приладдя: зошита, пенала, наборів для складання звукових моделей.

Вушка прислухайтесь,

Очки – придивляйтесь,

Носик – глибше дихай,

Ротик – посміхнись.

Спинки розправляйтесь,

Ручки піднімайтесь,

Нумо до роботи

Дружно всі взялись!

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

  1. Повторення вивчених букв.
    1. . Гра «Загублені літери»

– На дошці ви бачите літери, ваше завдання підібрати рукописні літери до друкованих і з’єднати їх.

 

  1. Гра «Впіймай звук».

– Яку літеру ми вчили на попередньому уроці?

– Який звук позначає ця літера?

– Послухайте уважно віршик, плескайте в долоньки, коли почуєте цей звук.

На подвір’ї індичатко

Говорило каченяткам:

– Коли виросту великим –

буду я тоді індиком.

Світлана Кузьменко.

  1. Розвиток зв’язного мовлення.
    1. Складання опису індика за малюнком.

 – Подивіться на малюнок, яка тварина зображена? Де він мешкає? Якого він кольору? Чим вкрите тіло? На що схожий його хвіст? Чим він харчується? Що відрізняє індика від інших свійських птахів?

2) Складання звуко-буквеного аналізу слова індик.

– Ми дізналися, що цей птах – індик, складіть звуко-буквену схему слова індик.

ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

Iндик щасливий тим навiк,

Що вiн iндички чоловiк.

Iндиченята їх малi

Вивчають в школi букву "I".

Дітки, ви вже здогадались яку ми будемо вчити букву?

– Сьогодні ми навчимося писати малу рядкову букву і, будемо порівнювати її з рукописною, писати склади з цією буквою та складати звуко-буквені моделі слів.

ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

  1. Загадки

Надується, напижиться,

Почне лопотати,

Цікаво белькотати.

(індик)

І не сніг, не лід,

А сріблом

Дерева прибере.

(іній)

Я трав'яниста рослина

Бузкового кольору,

Але переставте наголос -

І я перетворююся на цукерку.

(ірис)

 

Картинки по запросу індик

Картинки по запросу іній

Картинки по запросу ірис квітка

 

 

  1. Порівняння рукописної букви з друкованою.

 – Подивіться на зображення двох літер Іі на дошці, чи схожі вони?

  

 


 

 

 – З яких елементів складаються літери?

ПАЛЬЧИКОВА ГІМНАСТИКА

МИЄМО РУКИ

1. “Миємо руки”: ритмічно потираємо долоні, наче миємо руки.

Узяли духмяне мило,
Добре руки з ним помили.

2. “Струшуємо водичку з рук”: пальці стиснути в кулачок, потім з силою випрямити їх, наче струшуючи водичку.

Полетіли від води
Бризки з рук туди-сюди.

3. “Витираємо руки”: енергійні рухи імітують почергове витирання кожної руки рушником.

Рушничок я свій беру,
Швидко ручки обітру.

 

ДЕРЕВА

http://abetka-logopedka.org/wp-content/uploads/2011/12/dereva.gifВихідна позиція.


Розташувати кисті рук перед собою, долонями до себе. Пальці розведені в сторони та напружені. Після виконання вправи струсити кисті рук.

 


Вітер залетів у гай.
Ти дерева не гойдай,
(Качати руками з боку у бік)

Дуже гілки не клони,
Щоб не тріснули вони!
(Качати руками униз – уверх,
не згибаючи пальців)


 

 

http://abetka-logopedka.org/wp-content/uploads/2011/12/ptacha1.gif ПТАХ П’Є ВОДУ

Вихідна позиція.
Пальці зложити пучкою – це “дзьоб”. Не відриваючи лікоть від столу, “дзьобом” торкнутися столу. Далі – імітувати рухи птаха: узяти “воду”, підняти “голову”, поклацати “дзьобом”.

Птах дістався до криниці,
Хоче випити водиці.

 

 

 

 ПТАХ ЛЕТИТЬ

http://abetka-logopedka.org/wp-content/uploads/2011/12/ptacha2.gifВихідна позиція. 
Руки розташувати перед собою (долонями до себе). Великі пальці сплести – це “голова” птаха. Решта пальців – “крила”. Помахати ними.


В небі пташечка летіла,
На галявину присіла.
(Помахати “крилами”)

Посиділа, відпочила,
Й до гніздечка полетіла.
(Притиснути долоні до себе)


 

  1. Робота у зошиті.
    1. Звуко-буквена схема.

 – Подивіться ви бачите 3 малюка, до якого з них підійде подана схема? Обгрунтуйте.

  1. Гра «Знайди букву і».

– Рядкова буква і складається з двох елементів: короткої прямої лінії із заокругленням унизу праворуч і крапки над нею, що не поєднується з першим елементом. Згадайте, у яких буквах ви вже писали таку паличку? (У буквах а, у, и, м.) Ви бачите вже вивчені нами літери, назвіть їх. Знайдіть у зображенні цих літер елементи літери і, наведіть червоним олівцем. Пропишіть ці літери у зошиті.

  1. Робота у зошиті: написання букви і.

4.1 Подання алгоритму написання літери. (використання ілюстрацій)

Алгоритм написання рядкової букви і

1.  Починаємо писати від верхньої рядкової пряму коротку пряму коротку лінію.

2. Біля нижньої рядкової заокруглюємо праворуч.

3. Закінчуємо писати близько середини робочого рядка.

4. Одним дотиком до паперу над першим елементом вище рядкової лінії ставимо крапку

– Пишемо під рахунок раз-і, два.

Написання у повітрі під лічбу/мокрим пензлем на дошці.

4.2 Написання літери.

– Напишіть у зошиті рядок літер і. Обведіть кружечком літеру яка вийшла у вас найкраще, а квадратиком ту, яка, на вашу думку, потребує доопрацювання.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Працювати перестали

І тепер всі дружно встали.

Будемо відпочивати,

Нумо, вправу починати!

Руки вгору, руки вниз

І легесенько пригнись.

Покрутились, повертілись,

На хвилинку зупинились.

Пострибали, пострибали,

Раз — присіли, другий — встали.

Всі за парти посідали.

  1. Продовження роботи у зошиті.
    1. Поєднання літери і з короткою похилою з заокругленням внизу праворуч і овалом.
    2. Написання буквосполучень.

– Зверніть увагу на поєднання букв і вони з’єднуються нижнім поєднанням, і та о – середнім.

  1. Бесіда.

–Зверніть увагу на малюнок у зошиті. Які птахи там зображені. Складіть речення зі словом індик. Як ви думаєте, про що розмовляє індик з цими птахами?

  1. Штрихування малюнка.

– Кожен з вас має таку схему. Уявіть себе водіями на іграшкових автомобілях і перевезіть багаж.

T44pr3.jpeg

ГІМНАСТИКА ДЛЯ ОЧЕЙ

1. Сядьте прямо, очі дивляться вперед, голова нерухома.

2. Робимо рух очима вгору-вниз.

3. Робимо рух очима вправо-вліво.

4. Робимо рух очима по діагоналі.

5. Малюємо очима прямокутник.

6. Малюємо очима ромб.

7. Малюємо очима трикутник.

  1. Списування з друкованого тексту.

– Прочитайте склади. Ви вже знайомі з написанням  усіх цих букв, зараз ми їх закріпимо переписавши склади рядковими літерами.

V.  ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

  1. Загадки

Поміж листя оксамиту

Дозрівають серед літа,

Мов сережки, червоненькі,

Дрібні ягідки смачненькі.

(Вишні)

 

Вдень він спить, вночі — мандрує,

Сяйво ніжне нам дарує.

Уночі у тихій річці

Любить плескатись в водичці. (Місяць)

 

Червоненькі кругляшки

Почіплялись на гілки.

Позбираю всі підряд,

Буде добрий з них салат. (Помідори)

 

Картинки по запросу вишны

Картинки по запросу месец

Картинки по запросу помидоры

 

  1. Складання звуко-буквених схем.

А – Складіть схеми к цим словам, І ряд до слова вишні, ІІ – місяць, ІІІ- помідори. Определіть розташування звука у слові.

  1. Складання речень.

 – Складіть речення зі словами які ви розбирали.

  1. Гра «Пропущені літери»

Подивіться на дошку, ви бачите слова в яких відсутня літера, спробуйте дібрати її.

М…К, С…ВА, …НДИК, М…АМА, С…Р, МАШ…НА

  1. Розфарбовування.

 – Молодці, ви гарно впоралися з завданням. Зараз пропоную вам розфарбувати малюнки у зошиті.

 

 

VІ. ПІДСУМКИ УРОКУ

  1. Бесіда

  Яку букву ви навчилися писати?

  •   Який звук вона позначає?
  •   Зі скількох елементів вона складається? Назвіть їх.
  •   Доберіть слова з цим звуком (на початку, в середині, в кінці.)
docx
Додано
18 серпня 2018
Переглядів
5983
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку