Урок навчання грамоти(письмо). Післябукварний період. Тема. Речення. Вживання розділових знаків у кінці речення.

Про матеріал

Тема.Речення. Вживання розділових знаків у кінці речення.

Мета: розширити знання учнів про речення; дати уявлення про спонукальне і питальне речення без введення понять; розвивати вміння інтонувати спонукальні і питальні речення; виховувати бережливе ставлення до книг..

Обладнання: демонстраційні, сюжетні малюнки, ілюстрації до завдань, кольорові олівці.

Перегляд файлу

Урок навчання грамоти(письмо). Післябукварний період.

(НМК М.Д. Захарійчук)

Тема. Речення. Вживання розділових знаків у кінці речення.

Мета: розширити знання учнів про речення; дати уявлення про спонукальне і питальне речення без введення понять; розвивати вміння інтонувати спонукальні і питальні  речення; виховувати бережливе ставлення до книг..

Обладнання: демонстраційні, сюжетні малюнки, ілюстрації до завдань, кольорові олівці.

 

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

– Доброго дня діти, перевірте наявність на парті усього необхідного шкільного приладдя: зошита, пенала, підручника.

 

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

  1. Похожее изображениеКартинки по запросу питальне і спонукальне реченняБесіда за малюнком

 

 – Що кажуть люди на першому малюнку?

  • А про що запитує дівчинка на другому?
  1. Складання схеми речення

 – Склади речення до зображень і складіть  схеми цих речень.

  1. Складання речень за малюнком.

 – Подивись на дошку ти бачиш картинку, склади декілька речень до неї.

Картинки по запросу дети в библиотеке фотоКого ти бачиш?

Що вони роблять?

Де знаходяться діти?

Для чого люди ходять у бібліотеку?

Чи бував ти у бібліотеці?

Як часто ти ходиш у бібліотеку

Що цікавого можна там дізнатися?

  1. Складання звуко-буквеного аналізу слів

Бібліотека, діти, книги, інформація.

 

ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

 – Сьогодні, ми більш детально познайомимося з реченням, дізнаємося які бувають речення залежно від розділового знаку вкінці.

– Розгорніть зошити запишіть число, класна робота, та тему яка записана на дошці «Речення».

Картинки по запросу роздiловi знаки

ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

  1. Пояснення вчителя

– Як ми з вами знаємо, речення виражає закінчену думку. Воно складається з одного або декількох слів. Якщо в реченні про щось розповідається або повідомляється вкінці ставимо крапку.

Наприклад: Прийшла весна. Я з мамою, татом та Сашком поїхали у ліс

  1. Робота в зошиті

– За зразком у підручнику пропишіть слово ім’я у свій зошит.

  1. Робота над лічилкою

– Прочитайте лічилку у підручнику. З якою інтонацією треба читати перше речення, а з якою — друге?

Діти, дітки, дітвора,

всі виходьте із двора.

Хто не заховався, кричіть «ура»!

                        Богдан Стельмах

– Перше речення має розповідну інтонацію, друге - окличну  інтонацію.

– Перепишіть у зошит перше речення.

  1. Бесіда

– Які лічилки ви ще знаєте?

–Про що вони?

  • Де використовуються лічилки?

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Щось не хочеться сидіти.

Треба трохи відпочити.

Руки вгору, руки вниз.

На сусіда подивись.

Руки вгору, руки в боки.

Вище руки підніміть.

А тепер їх опустіть.

Плигніть, діти, кілька раз.

За роботу, все гаразд.

  1. Складання речень

Діти, кущ, калини, посадили.

Вона, цвіла, цвітом, весною, білим.

Дарувала, ягід, кетяги, восени, червоних.

– Запиши останнє складене речення. З поданих ілюстрацій виберіть ті , які підходять до наших речень.

  1. Загадка.

У вінку зеленолистім,

У червоному намисті,

Видивляється у воду

На свою хорошу вроду.

Що ви знаєте про калину?

– Яке враження справляє на вас калина?

 – У яку пору року калина подобається вам найбільше? Чому?

  1. Пояснення вчителя
  •                 Якщо в реченні про щось запитується,  ставиться знак питання. Якщо висловлюється захоплення, радість, –  оклику.
  1. Пошукове завдання
  • Поміркуй, у яких фразах та як часто ти вживаєш знак оклику та знак питання?
  1. Робота з малюнками.

 – Склади речення до малюнків зі знаком питання та зі знаком оклику. Проінтонуй їх. Запиши у зошит.

Картинки по запросу дети и книги

Картинки по запросу дети и книги

ГІМНАСТИКА ДЛЯ ОЧЕЙ

1. Швидко покліпати очима, заплющити очі та посидіти спокійно, повільно лічачи до 5. Повторити 4-5 разів.

2. Міцно заплющити очі. Полічити до 3, розплющити очі та поглянути вдалечінь. Полічити до 5. Повторити 4-5 разів.
3. У середньому темпі виконати 3-4 колових рухів очима в правий бік, так само — у лівий. Розслабивши очні м'язи, поглянути вдалечінь — на рахунок 1-6. Повторити 1-2 рази.

4. Витягнути руку вперед. Поглянути на вказівний палець витягнутої руки на рахунок 1-4. Потім перенести погляд вдалечінь на рахунок 1-6. Повторити 4-5 разів.

V.  ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

  1. Робота у зошиті

  Прочитай речення. Подумай, у якому реченні повідомляється про приліт ластівок? У якому про щось запитується? У якому висловлюється радість?

Уже повернулися ластівки. На що схоже їхнє гніздечко? Воно схоже на кошик. Збоку отвір. Скоро будуть веселі ластів'ята!

Які розділові знаки потрібно написати в кінці цих речень?

  •                 Зроби звуко-буквений аналіз слова ластівка.

Ластівка 8 зв., 8 б.  [– •' – | = • –| – • ]            [л а с т' і в к а]

  1. Робота над оповіданням
  •                 Прочитай уривок з оповідання «Як півник співати навчився». Зверни увагу на інтонацію, з якою потрібно його читати.

 

ЯК ПІВНИК СПІВАТИ НАВЧИВСЯ.

Жила собі в одному селі в невеличкій хатинці бабуся Уляна Іванівна. І був у бабусі улюблений півник — Кришталеве Горлечко. Одна біда — дуже неслухняний був той бабусин улюбленець. Багато разів казала йому бабуся, щоб не наближався до лісу, бо в лісі хижі звірі живуть. Не послухався півник. Украла його лисиця.

Поплакала бабуся, погорювала й купила собі нового півника. Але він не вмів співати.

Засмутилася бабуся:

— Або ти будеш співати й мені час повідомляти, або йди собі з двору.

Кішці Фросі жаль стало півника. Вона повела його до соловейка в науку.

— Не так співав мій батько, — сказав півник.

Аж тут зозуля закувала.

— Ку-ку! Ку-ку! — виспівує.

— Ой, саме так мій батько свою пісеньку починав! — зрадів півник.

Здивовано подивилася на нього кицька Фрося, та нічого не встигла сказати, бо вийшов зі свого стійла бабусин кінь Орлик. Хотів із двору піти. Помітив це бабусин пес Рябко, виліз зі своєї буди та як загарчить:

— Р-р-р! Не виходь з двор-р-ру!

— І-і-і чого? — заіржав коник.

— Отак мій батько співав! — закричав півник.

Ходить півник перед кішкою Фросею та все примовляє:

— Рі-рі-рі! Рі-рі-рі! І-і-і! І-і-і! А тоді як заспіває:

__ Ку-ку-рі-ку! Ку-ку-рі-ку! Ку-ку-рі-ку!

Та так дзвінко й весело, як і попередній бабусин півник не співав.

Отак він навчився співати. А ще йому добре запам'яталися бабусині слова про те, що кожен має старанно виконувати свої обов'язки. Тож. свої обов'язки він так старанно виконував, що бабуся більше жодного разу не проспала й нікуди не спізнилася. (За Лілією Лапіною).

 

VІ. ПІДСУМКИ УРОКУ

  1. Бесіда
  • Що нового ти дізнався на уроці?
  • Що було цікавим?
  • Чи було щось незрозуміле, що викликало утруднення?
  • Який настрій був в тебе на початку уроку?
  • З яким настроєм ти завершуєш урок?
docx
Додано
18 серпня 2018
Переглядів
7642
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку