Урок навчання грамоти Рольова гра «В редакції газети «Допомога»» Тема: Письмо малої букви з. Підготовчі графічні вправи. Написання складів та слів із буквою З.

Про матеріал

Мета: навчити писати малу літеру з («зе»), склади, слова з нею; збагачувати словниковий запас учнів, порівнювати її з іншими буквами, увагу, спостережливість, кмітливість; виховувати в учнів охайність при письмі та дотримання норм каліграфічного письма.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Форма уроку: рольова гра.

Обладнання: прописи, листи, магнітна дошка, зразки написання
Перегляд файлу

 

Урок навчання грамоти

 

 

Рольова гра

 

«В редакції газети «Допомога»»

 

Тема:

Письмо малої букви з. Підготовчі графічні вправи. Написання складів та слів із буквою З.  

 

 

 

 

                                                  Провела вчитель 1 класу Ткаченко Ю.І.                                                                                                  

Тема: Письмо малої букви з. Підготовчі графічні вправи. Написання складів та слів із буквою з.                                                                                                          Мета: навчити писати малу літеру з («зе»), склади, слова з нею; збагачувати словниковий запас учнів, порівнювати її з іншими буквами, увагу, спостережливість, кмітливість; виховувати в учнів охайність при письмі та дотримання норм каліграфічного письма.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Форма уроку: рольова гра.

Обладнання: прописи,   листи, магнітна дошка, зразки написання букв 

Хід уроку                                                                                                                   І. Організаційний момент.

Вчитель:

Ось і пролунав дзвінок,                                                                                                               Всіх покликав на урок.                                                                                                                                    Сядьте, діти, всі гарненько,                                                                                             Руки покладіть рівненько.                                                                                                Голову вище підніміть,                                                                                                                                              Мені, діти усміхніться,                                                                                             Веселіше подивіться.


ІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Прийом «Приваблива мета».

Вчитель:

Сьогодні на уроці ви навчитеся писати малу букву з, дізнаєтеся з яких елементів вона складається, закріпите писати букви, будете збагачувати свій словниковий запас.

Вчитель:

Діти, пропоную вам завітати до редакції газети «Допомога», яка отримує листи із проханням про допомогу. Листів приходить дуже багато, і працівники не встигають відповісти на всі прохання. Допоможемо редакції?

ІІІ. Актуалізація опорних знань, умінь і навичок. Лист 1

1. Інтерактивна вправа «Мікрофон»

Вчитель:

Перший лист - від Івасика, з ним сталася пригода, він розгубив всі літери, забув звуки та букви. Допоможемо йому їх позбирати і згадати?                                                                           Вчитель:

На які групи поділяються звуки? (Голосні і приголосні)                                                                Вчитель:

Чим голосні звуки відрізняться від приголосних? (Голосні звуки вимовляються без перешкод, а при вимові приголосних звуків є перешкода: зуби, губи, язик.)                                                                                                                         Вчитель:

Якими буквами позначаються голосні звуки? (а, о, и, е, у, і,)                                                                              Вчитель:

Які букви, що приголосні звуки, ви вивчили? (в, к, л, м, н, п, р, с, т)

2. Інтерактивна вправа  «Знайди помилку»

Вчитель:

На магнітній дошці:   Букви, що позначають голосні букви: ОСУМА                                                   Букви, що позначають приголосні букви: ЛКІРТ                                                                    Учні виправляють помилки, вставляють букви на місце)

ІІІ. Робота над вивченням матеріалу  уроку.  ЛИСТ 2.

1. Інтрига.

Вчитель:

Другий лист від Сови. У ньому вона просить зачитати вам вірш:         

Всі звірі знають букву «зе»:                                                                                                          І зубр і зебра не минають,                                                                                                       І та змія, що в ліс повзе,                                                                                                                                  І зайчик з нею справу має.                                                                                               Та лиш біда, одна у нас,                                                                                         писати ми не вмієм.                                                                                             Допомоги просим ми у вас                                                                                                                                                                    Літеру зе писати навчитись.                                                                                                   Вчитель:

Діти допоможемо звірям?                                                                                                       

2. Аналіз букви.

Вчитель:

Буква з «зе» складається з двох елементів: маленького правого півовала і великого правого півовала, що переходить в петлю.

3. Алгоритм написання букви з «зе».

Вчитель:

  1.               Починаємо писати нижче верхньої рядкової лінії.
  2.               Ведемо вгору до верхньої рядкової лінії.
  3.               Заокруглюємо праворуч.
  4.               Ведемо вниз на себе.
  5.               Трохи на доводячи до нижньої рядкової, заокруглюємо вліво без заокруглення вгору.
  6.               Не відриваючи руки, рухом праворуч і вниз описуємо нижній півовал.
  7.               Торкнувшись нижньої міжрядкової лінії, пишемо петлю, що перетинає півовал на нижній рядковій лінії.
  8.               Закінчуємо писати близько середини робочого рядка.

4. Письмо букви у повітрі.

5. Повторення  правил письма.  ЛИСТ 3.

Вчитель:

Наступний лист – від лікаря, який хоче дізнатися, чи правильно ви сидите за партою: чи рівна у вас спинка, чи стоять ноги на підлозі? Чи правильно лежить зошит? Отже, повторіть всі необхідні правила письма? Що ви повинні зробити?

6. Робота в зошиті.

А) Письмо букви по пунктирах зразка, потім – самостійно до кінця рядка.

Б) Письмо з’эднань. ЛИСТ 4.

Вчитель:

Наступний лист надіслав мер міста З’єднане. У цьому місті живуть буквосполучення, але вони розсипались і не знають, що їм робити. Підкажіть, як з’єднати ці букви.

 

 

 

 

 

Вчитель:

Останні два буквосполучення пропишіть, але стежте за з’єднанням

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

В)  Письмо  слів. ЛИСТ 5

Вчитель:

До нас по допомогу звернувся Місяць. Він вчинив неправильно й образив своїх друзів зірочок. І вже декілька ночей він їх не бачить, йому дуже самотньо світити в небі одному. Отже він просить  допомогти повернути зіроньки назад на небо. Допоможемо?                                    

  Вчитель:

Діти Місяць вчинив неправильно й образив своїх друзів зірочок. Що йому необхідно зробити, щоб зірочки його пробачили?                                                    Вчитель:

Як ви просите вибачення?                                                                                    Вчитель:

Діти, щоб не зволікати до вечора, ми допоможемо  написати лист-вибачення, і розпочнемо з першого слова зірки.                                                

(Діти пишуть у зошитах слово зірки, цілий рядок. )                                              

Г)  Гра «Допоможи Незнайку».  ЛИСТ 6.

Вчитель:

Наступний лист написав Незнайко, але чомусь речення в ньому недописані. Я читатиму початок, а ви скажіть, що забув написати Незнайко.                                                                                                                         Усе навколо ніби в самоцвітах, може, то для мене зокрема білі-білі рушники на вітах у саду розвішала….зима.                                                                  2. Нелегку я службу маю – Мовчки дім, охороняю. Не гавкаю, і не кусаю, І в дім не пускаю ….    замок

ІY. Формування вмінь і навичок.

  1.               Інтерактивна вправа «Спільний проект». Гра «Знайди звук «з»». ЛИСТ 7

 Вчитель:

Розпізнавання звуків у заданих учителем словах з визначенням локального місця звука ( на початку, в середині, у кінці)

І група:   Зима, земля, зошит, зебра, зірка, заєць, золото.                                                                               ІІ група: коза,березень, козак, казка, газета, гніздо.                                                                                                                      ІІІ група: мороз, гарбуз,майонез, камаз.                                                                                                                 

Y. Підсумок уроку. 

1. Гра « Кореспондент».   

Вчитель:

 Як називається редакція, якій ми допомагали?                                                                Вчитель:

Кому ми сьогодні допомогли? Назвіть?                                                                      Вчитель:

Яку букву навчилися сьогодні писати?                                                                            Вчитель:

Чи важко було писати цю букву?                                                                                Вчитель:

Які слова з цією літерою ви написали?  

 

 

docx
Додано
13 квітня 2018
Переглядів
942
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку