Мета: навчити писати малу літеру з («зе»), склади, слова з нею; збагачувати словниковий запас учнів, порівнювати її з іншими буквами, увагу, спостережливість, кмітливість; виховувати в учнів охайність при письмі та дотримання норм каліграфічного письма.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Форма уроку: рольова гра.
Обладнання: прописи, листи, магнітна дошка, зразки написання
Урок навчання грамоти
Рольова гра
«В редакції газети «Допомога»»
Тема:
Письмо малої букви з. Підготовчі графічні вправи. Написання складів та слів із буквою З.
Провела вчитель 1 класу Ткаченко Ю.І.
Тема: Письмо малої букви з. Підготовчі графічні вправи. Написання складів та слів із буквою з. Мета: навчити писати малу літеру з («зе»), склади, слова з нею; збагачувати словниковий запас учнів, порівнювати її з іншими буквами, увагу, спостережливість, кмітливість; виховувати в учнів охайність при письмі та дотримання норм каліграфічного письма.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Форма уроку: рольова гра.
Обладнання: прописи, листи, магнітна дошка, зразки написання букв
Хід уроку І. Організаційний момент.
Вчитель:
Ось і пролунав дзвінок, Всіх покликав на урок. Сядьте, діти, всі гарненько, Руки покладіть рівненько. Голову вище підніміть, Мені, діти усміхніться, Веселіше подивіться.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Прийом «Приваблива мета».
Вчитель:
Сьогодні на уроці ви навчитеся писати малу букву з, дізнаєтеся з яких елементів вона складається, закріпите писати букви, будете збагачувати свій словниковий запас.
Вчитель:
Діти, пропоную вам завітати до редакції газети «Допомога», яка отримує листи із проханням про допомогу. Листів приходить дуже багато, і працівники не встигають відповісти на всі прохання. Допоможемо редакції?
ІІІ. Актуалізація опорних знань, умінь і навичок. Лист 1
1. Інтерактивна вправа «Мікрофон»
Вчитель:
Перший лист - від Івасика, з ним сталася пригода, він розгубив всі літери, забув звуки та букви. Допоможемо йому їх позбирати і згадати? Вчитель:
На які групи поділяються звуки? (Голосні і приголосні) Вчитель:
Чим голосні звуки відрізняться від приголосних? (Голосні звуки вимовляються без перешкод, а при вимові приголосних звуків є перешкода: зуби, губи, язик.) Вчитель:
Якими буквами позначаються голосні звуки? (а, о, и, е, у, і,) Вчитель:
Які букви, що приголосні звуки, ви вивчили? (в, к, л, м, н, п, р, с, т)
2. Інтерактивна вправа «Знайди помилку»
Вчитель:
На магнітній дошці: Букви, що позначають голосні букви: ОСУМА Букви, що позначають приголосні букви: ЛКІРТ Учні виправляють помилки, вставляють букви на місце)
ІІІ. Робота над вивченням матеріалу уроку. ЛИСТ 2.
1. Інтрига.
Вчитель:
Другий лист від Сови. У ньому вона просить зачитати вам вірш:
Всі звірі знають букву «зе»: І зубр і зебра не минають, І та змія, що в ліс повзе, І зайчик з нею справу має. Та лиш біда, одна у нас, писати ми не вмієм. Допомоги просим ми у вас Літеру зе писати навчитись. Вчитель:
Діти допоможемо звірям?
2. Аналіз букви.
Вчитель:
Буква з «зе» складається з двох елементів: маленького правого півовала і великого правого півовала, що переходить в петлю.
3. Алгоритм написання букви з «зе».
Вчитель:
4. Письмо букви у повітрі.
5. Повторення правил письма. ЛИСТ 3.
Вчитель:
Наступний лист – від лікаря, який хоче дізнатися, чи правильно ви сидите за партою: чи рівна у вас спинка, чи стоять ноги на підлозі? Чи правильно лежить зошит? Отже, повторіть всі необхідні правила письма? Що ви повинні зробити?
6. Робота в зошиті.
А) Письмо букви по пунктирах зразка, потім – самостійно до кінця рядка.
Б) Письмо з’эднань. ЛИСТ 4.
Вчитель:
Наступний лист надіслав мер міста З’єднане. У цьому місті живуть буквосполучення, але вони розсипались і не знають, що їм робити. Підкажіть, як з’єднати ці букви.
Вчитель:
Останні два буквосполучення пропишіть, але стежте за з’єднанням
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
В) Письмо слів. ЛИСТ 5
Вчитель:
До нас по допомогу звернувся Місяць. Він вчинив неправильно й образив своїх друзів зірочок. І вже декілька ночей він їх не бачить, йому дуже самотньо світити в небі одному. Отже він просить допомогти повернути зіроньки назад на небо. Допоможемо?
Вчитель:
Діти Місяць вчинив неправильно й образив своїх друзів зірочок. Що йому необхідно зробити, щоб зірочки його пробачили? Вчитель:
Як ви просите вибачення? Вчитель:
Діти, щоб не зволікати до вечора, ми допоможемо написати лист-вибачення, і розпочнемо з першого слова зірки.
(Діти пишуть у зошитах слово зірки, цілий рядок. )
Г) Гра «Допоможи Незнайку». ЛИСТ 6.
Вчитель:
Наступний лист написав Незнайко, але чомусь речення в ньому недописані. Я читатиму початок, а ви скажіть, що забув написати Незнайко. Усе навколо ніби в самоцвітах, може, то для мене зокрема білі-білі рушники на вітах у саду розвішала….зима. 2. Нелегку я службу маю – Мовчки дім, охороняю. Не гавкаю, і не кусаю, І в дім не пускаю …. замок
ІY. Формування вмінь і навичок.
Вчитель:
Розпізнавання звуків у заданих учителем словах з визначенням локального місця звука ( на початку, в середині, у кінці)
І група: Зима, земля, зошит, зебра, зірка, заєць, золото. ІІ група: коза,березень, козак, казка, газета, гніздо. ІІІ група: мороз, гарбуз,майонез, камаз.
Y. Підсумок уроку.
1. Гра « Кореспондент».
Вчитель:
Як називається редакція, якій ми допомагали? Вчитель:
Кому ми сьогодні допомогли? Назвіть? Вчитель:
Яку букву навчилися сьогодні писати? Вчитель:
Чи важко було писати цю букву? Вчитель:
Які слова з цією літерою ви написали?