19 квітня о 18:00Вебінар: Як організувати якісний урок літератури для учнів із кліповим мисленням

Урок на тему "Апостроф" для 1 класу

Про матеріал

Урок призначений для ознайомлення учнів зі знаком «апостроф», здобуття навичок читання складів, слів з апострофом; вироблення первинних умінь встановлювати звуко –буквенний склад в таких словах; розвивитку пізнавальної активності, спостережливості, уваги, логічного мислення, пам'яті; збагачення словникового запасу учнів.

Перегляд файлу

Тема: Апостроф. Спостереження за звуками, позначеними літерами, між якими ставиться апостроф. Вимова і написання слів з апострофом.

Мета: ознайомити учнів зі знаком «апостроф», навчити їх читати склади, слова з апострофом; виробити первинні уміння встановлювати звуко –буквенний склад в таких словах; розвивати пізнавальну активність, спостережливість, увагу, логічне мислення, пам’ять; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати працелюбність.

Обладнання: позначка коми, крапки апострофа, малюнок потягу, каса букв.

Хід уроку

І Організація початку уроку

1. Привітання

  В добрий день і в добрий час,

Рада діти бачить вас!

  Ви почули всі дзвінок?

  Так, він покликав на урок!

  Кожен з нас приготувався,

           На перерві постарався!

            Зараз сядуть всі дівчата,

          А за ними – і хлопята.

2. Перевірка готовності до уроку

   Всі сідайте тихо, діти, домовляємося не шуміти, руку гарно підіймати, на уроці не дрімати, і знання мерщій хапати. То ж гаразд, часу не гаєм і урок вже починаємо.

ІІ Актуалізація опорних знань

1.Мовна зарядка

Женя з бджільми не дружив –

Завжди Женя бджіл дражнив.

Женю бджоли не жаліли –

Та дражнила нажалили!

– Знай!

 

2. Читання стовпчиків слів

ходжу     джерело

сиджу     джерела

воджу     джерельце

раджу      джерельця

3. Складання речень

а) джунглях, У, живуть, мавпи;

б) дзвіночками, Джмелі, кружляли, над.

ІІІ Повідомлення теми і мети уроку

– Сьогодні до нас на урок завітала дивна гостя. Чи впізнали ви її? (Так, це кома)

– А прийшла вона ось з яким проханням:

По країні я ходила,

Родичів всіх розгубила.

Ви мені допоможіть.

А щоб вам  нудьгувати,

Я завдання принесла.

Ой, багато треба знати,

Щоб їх швидко розвязати!

IV Вивчення нового матеріалу

1. Гра «Потяг»

 

 

  Знайдіть «зайвий»  вагон.

  Що обєднує всіх цих людей (вони родичі)

  Придумайте речення.

          У моїй родині є мама, тато і я.

  За допомогою якого знака можна позначити паузи? (коми)

  Що стоїть в кінці речення? (крапка)

  Ось ми знайшли першу родичку коми – крапку.

2. Розгадування ребуса

а) 7 Я (сімя)

б) вимова слова

в) складання звукової моделі слова =0 – =0

г) викладання слова з букв СІМ  Я

3. Бесіда

– В українській мові є такий знак, який показує роздільну вимову у словах. Він дуже схожий на кому, лише ставиться вгорі. Цей знак називається – апостроф. Стоїть завжди після твердих приголосних, а букви «я», «ю», «є», «ї» після апострофа завжди позначають два звуки. Це  ще один родич нашої коми.

4. Слухання вірша про апостроф

Я такий же, як знак розділовий

І відомий шкільній дітворі,

Та в словах української мови

Я пишусь не внизу, а вгорі.

Спробуй лише написати сімя –

Зразу стану потрібним і я!

5. Фізкультхвилинка

          Ведмежата в лісі жили,

     Головою вертіли,

     Ось так, ось так – головою вертіли.

     Ведмежата мед шукали, дружно дерево гойдали,

     Вперевалочку ходили,

     Та із річки воду пили

     Ось так, ось так – та із річки воду пили.

V. Закріплення нового матеріалу

1. Робота за Супутником Букваря ст.78

а) відгадування загадок

Летів птах, на воду бах,

Води не змутив і сам полетів

                                                ( пір’я)

Чорну гадюку візьму я в руку – вона не вкусить

                                                 ( в’ юн)

 Цікава в нас  загадка,

Чотири пять додати – ось вам і відгадка.

                                                  (дев’ять)

звукові моделі слів: пір’я, в’ юн, дев’ять

б) читання складів у таблиці та слів поданих аналітико – синтетичним способом

 

а

я

у

ю

е

є

і

ї

б

 

 

 

 

 

 

 

 

п

 

 

 

 

 

 

 

 

в

 

 

 

 

 

 

 

 

ф

 

 

 

 

 

 

 

 

р

 

 

 

 

 

 

 

 

м

 

 

 

 

 

 

 

 

 

м                                         та

в                                              

п                          я              н

дев                      ю                         

пір                       є              ть

пам

голуб                                   ч

 

2. Робота за Букварем с.132

а) читання слів з апострофом;

б) звуко – буквений аналіз окремих слів;

в) читання «Заклички»

Вийди, вийди, сонечко,

На дідове полечко,

На бабине зіллячко,

На наше подвірячко.

VІ.Підсумок уроку

1. Узагальнююча бесіда

    Над чим сьогодні на уроці працювали?

      Що нового дізналися?

 


ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА  № 5

ДИМИТРОВСЬКОЇ  МІСЬКОЇ  РАДИ

 

 

 

 

Урок з читання «Апостроф.»

 

                                Вчитель початкових класів

  Ульяненко А. В.

 

docx
Додав(-ла)
Ульяненко Анна
Додано
18 квітня 2018
Переглядів
14908
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку