Урок навчання грамоти
Тема: Закріплення звукових значень вивчених букв .
Опрацювання вірша “Хто Юрасика вкусив?”.
Підготувала
вчитель початкових класів
Веремчук Яна Сергіївна
Дата:
Клас: 1
Урок: навчання грамоти .
Тема: Закріплення звукових значень вивчених букв.
Компетентності:
Вільне володіння державною мовою
-формування ключових компетентностей першокласників на уроках навчання грамоти засобами LEGO-технологій ;
-вміння усно висловлювати свої думки, почуття, чітко та аргументовано пояснювати факти;
- любов до читання ;
-відчуття краси слова;
- усвідомлення ролі мови для ефективного спілкування та культурного самовираження;
- готовність вживати українську мову як рідну в різних життєвих ситуаціях.
Навчання впродовж життя
-опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання;
- організація власного навчального середовища;
- отримання нової інформації з метою застосування її для оцінювання навчальних потреб;
- визначення власних навчальних цілей та способів їх досягнення;
- навчання працювати самостійно і в групі.
Громадянські та соціальні компетентності
-активність у житті класу та школи;
- повага до прав інших осіб.
Обладнання: Букварі, телевізор, квітка семицвітна зі зйомними пелюстками, індивідуальні картки , цеглинки Лего.
Хід уроку
I. Організаційний момент. (Привітання)
Я всміхаюсь сонечку:
Здрастуй, золоте.
Я всміхаюсь квіточці:.
Хай вона росте.
Я всміхаюсь дощику:
Лийся, мов з відра.
Друзям усміхаюся:
Зичу їм добра.
- Пригадаємо правила роботи на уроці.
- Ми будемо дотримуватись наших прав.ил.
II. Вступне слово вчителя. Повідомлення теми та мети.
- Сьогодні ,коли я поспішала до школи мені поштарка вручила ось цей лист. Зараз ми його з вами прочитаємо.
-Доброго ранку, любі діти !Запрошую вас разом зі мною навчатися і гратися. Для цього ви повинні відривати по одній пелюстці і виконувати завдання. В кінці уроку вас чекає подарунок.
- Ви здогадалися хто написав нам цей лист?
- Квітка.
- Квітка — семицвітка .
- Сьогодні завітала до нас на урок квітка-семицвітка ,пропонує вона нам погратися з нею.
- Зараз я відриваю першу пелюсточку .
- Щоб зі мною гарно грати будем язичок тренувати.
III. Дихальні вправи.
-Як дме вітерець? (Діти дують – розвивають легені)
-Понюхаємо квіточку. (Діти нюхають)
-Здуємо пір’їнку( Діти дують )
-Почистимо зубки язичком.
-Посміхнемося один одному.
- Наші чутливі вушка добре чують усі звуки.
- Прилетів жук.(ж-ж-ж )
- Задзвеніла бджілка. (Дзу-дзу-дзу...)
-Джмелик прилетів до квітки семицвітки. (Джу-джу-джу...)
- Просимо тишу.( тш-тш-тш)
- Щоб язичок наш був слухняним квітка - семицвітка пропонує нам читко вимовити слова .
- Ла,ла,ла — мед несе бджола.
-Ли, ли, ли — бджоли меду принесли.
- Ми справилися з вами із завданням першої пелюсточки.
IV. Мотивація навчальної діяльності.
- Зірвемо наступну пелюсточку.
-Щоб гарно нам читати з тренажером будем грати.(Тренажер читання буква Ю).
- Що ж пропонує нам далі наша квітка- семицвітка ?
- Квітка- семицвітка нам каже : - Все вивчене пригадай з цеглинками ЛЕГО пограй.
- Розкладіть будь ласка цеглинки .
-Прочитайте на екрані(дошці ) слова і визначте зайве слово .( Ірина ,Олена , Юлія, Марина, Міла, Весна ).
- Чому ви вибрали слово весна?( Всі слова були іменами дівчаток ,а весна пора року ).
-Увага на екрані ( Максим,Матвій, Анна, Роман, Руслан, Даніїл).
- Чому ви вибрали слово Анна?
- Увага на екран читаємо і визначаємо зайве слово. (Машина ,морква ,огірок ,капуста,помідор,картопля).
- Визначте який звук позначає літера .( М (синій приголосний твердий ,червоний -голосний ),У ,З.
- Відшукайте звукову модель до слова ( Ваза).
- Яка буква пропущена в слові есна ( М, Л, К, Н, В, Т ).
- Яка буква пропущена в слові ? З_ на (М, А,Л, І, С, О ).
-Яка буква пропущена в слові?(Сонц _).
- А зараз оцініть себе ,якщо було складно піднімаємо червоні цеглинки. Не все вдавалося- жовта цеглинка. Було легко -зелена цеглинка.
-Складаємо наші цеглинки і слухаємо мене уважно.
Між берегами тече синя річка.
У голубому небі світить яскраво сонечко.
У зеленій травичці розквітли червоні квіточки.
- Поставили пірамідки.
Молодці, ми справилися із завданням. А наша квітка — семицвітка пропонує нам наступне завдання.
-Ви загадку відгадайте ,асоціативний кущ складайте.
- Де вона проходить-
Там травичка родить.
Квіти розквітають.
Пташечки співають
Відгадаєш ,хто вона ,
Ця красуня чарівна ?(Весна )
- Ми з вами зараз назвемо ті слова ,які можна віднести до слова весна.
(Квіти ,радість ,трава ,тепло,річка ,любов, природа, голубе небо,птахи, метелики)
- Подивіться ,який гарний асоціативний кущ ми склали.
- На весні пробуджується і розцвітає вся природа.
V. Розвиток артикуляційного апарату.
«Пелюстку відірвемо
Гуртом гратися почнемо».
1-а пелюстка.(красна)
« Дружно швидко вимовляй
скоромовку на весь гай».
Юрко, Юля та Юхим
Люблять танцювати,
Грати хочуть всі юрбою,
Молодці, малята!
2. Словникова робота (збагачення словника)
Юрба: гурт, ватага, група дітей.
3.Робота зі скоромовкою.
VI. Підготовча робота до читання.
- Зараз будемо працювати з індивідуальними картками для читання.
VII. Ознайомлення з новим текстом (с. 43)
«Граючись читаємо
Текст новий вивчаємо».
1.Бесіда за малюнком.
- Кого зображено на малюнку?
2. Словникова робота: квітник
IX. Фізкультхвилинка.
«Гарно всі читають
І про фізкультхвилинку не забувають»(Верх і вниз- веселі дитячі пісні )
X. Робота над текстом.
«Ще раз текстик прочитай
Та на мої запитання відповідай».
1. Читання тексту учнями.
2. Бесіда за текстом.
- Як було звати хлопчика?
- Де гуляв Юрасик?
- Що робив Юрасик у квітнику?
- Що трапилося з хлопчиком ?
- Кого кликав хлопчик на допомогу?
- Хто укусив Юрасика?
- А ви полюбляєте квіти?
- Ходите до квітника ?
-Допомагаєте матусі доглядати за квітами?
XI. Підсумок уроку.
- Урок підходить до кінця, пелюсток вже нема!
Квітко семицвітко, прощавай лети,
З радістю ми учились, щиро, від душі.
Квіточки красиві ти подарувала,
Грою зацікавила, знань усім додала.
Скажемо всі разом: «Дякуєм тобі!
Прилітай до нас у весняні дні!».
-Чи сподобався вам наш урок?
- А зараз візьмемо звої кола самооцінки і покажемо ,як попрацював кожен з вас на уроці.