Тематичний день в 1 класі "Я школяр. Мій шкільний ранець"

Про матеріал
Тематичний день проведений мною в 1 класі на тему " Я школяр. Мій шкільний ранець" Інтегруються предмети математика, трудове навчання, навчання грамоти.
Перегляд файлу

Тематичний день. Я школяр. Мій шкільний ранець.

  

 Інтегруються предмети: ( математика, трудове навчання,навчання грамоти) Обладнання:

Дитячі ранці, геометричні фігури, відеозапис «Казка про рюкзачок», ножиці,клей, нитки, смайлики                             3

   Дослідницькі  запитання:

 

  • Що таке ранець?
  • Яким має бути мій ранець?   10
  • Що покласти у шкільний ранець?

 

Завдання інтегрованого дня: 

  1. Створити умови для цікавого й радісного навчання.
  2. Організувати знайомство зі словом ранець.
  3. Навчати активного слухання в умовах усного спілкування.
  4. Навчати взаємодії в парах та групах.
  5. Сприяти усвідомленню правил користування шкільним ранцем.
  6. Допомагати дітям ідентифікувати себе як учнів та мотивувати їх до навчання.  

 

Очікувані результати інтегрованого дня:

На кінець дня учні знатимуть:

  • що означає бути учнем /ученицею школи
  • чому важливо вчитися;
  • правила догляду за ранцем;
  • правила безпечної поведінки у класі;
  •  вмітимуть:
  • звертатися до однокласників і вчителя на ім’я;
  • уважно слухати один одного в умовах безпосереднього спілкування;
  • взаємодіяти в парах і групах для досягнення навчальних цілей;
  • поводитися на уроці згідно з правилами;
  • дотримуватися правил користування шкільним ранцем.

 

 

І. Етап організації. Мотивації діяльності

І.Ранкова зустріч.

Діти стають у коло вітаються один з одним за руку, або торкаються до товариша і бажають щось один одному на цей день.

Наприклад:

- Привіт, Поліно,( обнімаючи її) я бажаю тобі веселого дня.

Визначають настрій з яким прийшли до школи за допомогою смайликів.

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

Далі учні визначають який сьогодні день тижня ( при цьому вибирають правильну відповідь з пропонованих) число, місяць (аналогічно), а пору року вибирають з пропонованих малюнків саме той який відповідав би осені.

ІІ.Етап цілепокладання.

1.Лічба по колу. Лічба предметів які знаходяться на коврику

   2.  Гра “Зіпсований телефон” для оголошення проблемного запитання

Діти стають у коло, вчителька промовляє на вушко дитині, яка стоїть поруч, слово ―ранець‖. Учні по черзі пошепки передають це слово одне одному.

 

 

 

 

 

C:\Users\usserweerty\Desktop\DSC01365.JPG

 

 Останній гравець називає слово вголос.

     - чи доводилося вам раніше чути таке слово? Що воно означає?

         ІІІ. Етап Цілереалізації

2. Дослідження в парах шкільного ранця

  1. Обєднайтеся  в групи залежно від того, у кого на ранці переважає червоний колір, зелений, синій.

 

 

 

 

C:\Users\usserweerty\Desktop\DSC01353.JPG

 

Який колір зібрав найбільшу групу?

Скільки ранців червоного кольору найбільше? (червоного, синього)? 

2. Порівняйте ранці за такими ознаками: найвищий і найнижчий ранець, широкий – вузький. 

 

3. Відшукайте ранці однакові за висотою/ шириною.

 

4.В групі розфарбуйте високий ранець зеленим кольором, низький – червоним .

 

C:\Users\usserweerty\Desktop\DSC01337.JPG

 

Намалюйте біля високого ранця геометричну фігуру, яку нагадує вам ранець, а біля низького геометричну фігуру, на яку не схожий цей ранець. Чи зручним буде для вас круглий ранець?

5. Назвіть геометричні фігури, зображені на малюнку й оберіть ту фігуру, яка за формою найточніше відповідає формі ранця.

Заштрихуйте цю фігуру прямими лініями згори донизу.

 

 

C:\Users\usserweerty\Desktop\DSC01344.JPG

 

 

 

 

C:\Users\usserweerty\Desktop\DSC01349.JPG

 

     

3. Загадки-пантоміми («Покажіть, що ви несете ранець / портфель / рюкзак) важкий / легкий/ у лівій руці / у правій руці / на спині тощо»)  

Станьте у коло

  • Ми дуже добре потренували наші м’язи і стали сильнішими. А тепер покажіть, як ви несете свій ранець у правій руці.
  • А тепер ви несете важкий ранець у лівій руці.
  • Ви змучились нести важкий ранець у руці і несете його на спині.
  • Покажіть, як ви несете легкий ранець у правій руці.

 

 

C:\Users\usserweerty\Desktop\DSC01355.JPG

 

C:\Users\usserweerty\Desktop\DSC01357.JPG

 

C:\Users\usserweerty\Desktop\DSC01358.JPG

 

 

Руханка “Бедрик” 

Фізкультхвилинка ―Бедрик‖. Наталя Гуркіна (―З любов’ю до дітей‖, YouTube)

  • Діти, хочу вам зізнатися, що дуже пишаюся вами. Мені подобається ваша старанність. Проте щоранку я бачу, як ваші батьки допомагають вам нести ваші ранці. Чому ви самі цього не робите? (Відповіді дітей).
  • Спробуймо потренувати разом наші м’язи, аби стати сильнішими! І допоможе нам у цьому руханка з Бедриком! Пам’ятайте, що її треба виконувати щоденно, вдома чи у школі.

Діти виконують імітаційні рухи, відтворюючи зміст пісеньки.

 

4. Діалог/ гра «Що варто покласти в ранець і для чого»

 Лічба предметів, які наявні в ранці / рюкзаку

 

 

C:\Users\usserweerty\Desktop\DSC01388.JPG  

 

 

1. Вірш « Миколка – першокласник» якщо Миколка правильно поклав річ у портфель –  плесніть в долоні, якщо ж помилився — розвести долоньки. 

Миколка-першокласник

Перший раз малий Микола Став збиратися до школи. Олівця поклав у сумку,

Книги, ручку, зошит, гумку,

М’яч, перо, граблі, подушку,

На обід м’яку пампушку,

Двох ведмедиків, лопату,

Білочку руду хвостату,

Лук і стріли, і рушницю, Ще й пухкеньку паляницю,

Ще стільця, стола і парту,

І географічну карту,

Трактора, машинку, мило —

Вже й надворі звечоріло.  43

Сів Миколка, дума думку:

―Чи усе поклав у сумку?‖.

(Н. Кир’ян)

- що  сподобалося у вірші, що розсмішило?

  • Настав час кожному зазирнути у свій ранець. Я описуватиму предмети, а ви знаходитимете їх у своїх ранцях і викладатимете на парти.
  • Ним можна намалювати травичку. (Зелений олівець або фломастер).
  • Вона допоможе рівно накреслити лінію. (Лінійка).
  • Нею ми будемо писати букви у зошиті. (Ручка).
  • У ній зберігаються ваші зошити. (Папка).
  • У ньому ви створюєте свої малюнки (Альбом).

 - полічіть предмети, що лежать на парті, справа наліво. Скільки їх?

C:\Users\usserweerty\Desktop\DSC01390.JPG

-зліва направо. Скільки предметів?

Отже предмети можна рахувати в будь-якому порядку і їхня кількість не зміниться.

Що треба зробити, щоб предметів стало менше (більше) на 1?

На скільки менше предметів у (Артема), ніж….. ?

У кого стільки ж предметів?

Скільки предметів ви забрали (додали)?

У кого більше предметів на столі? Чому?

Викладіть стільки олівців, скільки зошитів на столі у Поліни.

 

  1.  Порівняйте предмети  і складіть про них речення, використавши словосполучення ―більший ніж‖; ―менший ніж‖; ―коротший ніж‖; ―довший ніж‖.

 

 

 

C:\Users\usserweerty\Desktop\DSC01393.JPG

 

5.Покладіть альбом прямо перед собою. Під альбом покладіть лінійку. На альбом — пенал. Справа від альбому  покладіть зелений олівець. Ручку - між альбомом  і зеленим олівцем.

 

 

C:\Users\usserweerty\Desktop\DSC01394.JPG

 

 

 

 

5. Графічний (математичний) диктант

 

 «Поставте точку», «три клітинки праворуч», «одна ліворуч», «дві клітинки донизу, «від верхнього правого кута до лівого нижнього кута»

 45

              

 

 

 

 

C:\Users\usserweerty\Desktop\DSC01333.JPG

 

 

 

6. Слухання та обговорення тексту про чарівний ранець

 

 

Діти, у мене для вас радісна новина! Мій знайомий чарівник запросив нас усіх у гості до своєї чарівної крамниці. У цій крамниці продаються чарівні ранці. Тактак, саме чарівні. Кожен ранець володіє незвичайною чарівною силою. Ось послухайте.

46

 

 

 

Перший чарівний ранець називається Смаколик. Його чарівна сила в тому, що у ньому ніколи не закінчуються різні смаколики — яблука, булочки, цукерки, все, що забажаєте. Тільки подумали про смачненьке, зазирнули в ранець — і ваше бажання відразу  збулося.

Другий ранець — Знайко. Він знає відповіді на всі запитання. Не вмієш написати слово — зазирнеш у ранець, а там готова відповідь. Можна навіть до школи не ходити, а сидіти вдома і все запитувати у чарівного ранця.

Третій ранець — Добрик. Його сила в тому, що він дарує своїм господарям незвичайні подарунки-сюрпризи. Зробив добру справу — і в ранці з’являється подарунок! Зробив дві добрі справи — отримуй два подарунки!

Четвертий ранець — Хапайко. Його чарівна сила в тому, що у нього може потрапити все, що тільки забажає його господар. Захотілося вам блокнот, як у товариша — Хапайко тут же вхопить, і ось уже блокнот у вашому ранці.  

 

Ми можемо обрати лише один ранець для всіх. Добре поміркуйте, який ранець нам потрібен найбільше, який допоможе нам стати справжніми друзями, добрими людьми. Я теж обиратиму ранець для нас, і я вже знаю, який оберу. А ви вже все обміркували? Тоді станьте поряд з ранцем, який обрали. Поясніть свій вибір.

 

Я дуже рада, що вам сподобався Добрик. Мені він теж найбільше припав до душі. Смаколики нам придбають батьки, відповіді на всі запитання ми знайдемо самі, у школі, та й бути хапайками зовсім не хочеться. А Добрик допоможе нам стати чесними, добрими, щирими, працьовитими людьми!

 

 

 

 

C:\Users\usserweerty\Desktop\DSC01385.JPG

 

 

7. Перегляд мультфільму «Казка про дружбу / Рюкзачок». 

 

https://www.youtube.com/watch?v=xVPTaFzVwmg 

 

Обмін враженнями

Діти обидва слова означають схожі предмети і часто на ранець

кажуть «рюкзачок» або «наплічник».   47

  • Що має рюкзачок  сказати своїм друзям?
  • Чи залишаться вони друзями?

 

ІV. Етап рефлексійно-оцінюючий

 

8. Створення позначок (емблем) для власних ранців

  •  Виготовіть позначку для власного ранця, так щоб він був особливим і кожен учень легко впізнавав його. 

 

  • Використаємо для цього папір, нитки, стрічки та світловідбивачі. 
  •  Завдяки світловідбивачам вам буде краще видно в темну пору дня.

 

C:\Users\usserweerty\Desktop\DSC01403.JPG


13

 

docx
Додано
10 лютого 2022
Переглядів
633
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку