Тематичний день. Я школяр. Мій шкільний ранець.
Інтегруються предмети: ( математика, трудове навчання,навчання грамоти) Обладнання:
Дитячі ранці, геометричні фігури, відеозапис «Казка про рюкзачок», ножиці,клей, нитки, смайлики 3
Дослідницькі запитання:
Завдання інтегрованого дня:
Очікувані результати інтегрованого дня:
На кінець дня учні знатимуть:
І. Етап організації. Мотивації діяльності
І.Ранкова зустріч.
Діти стають у коло вітаються один з одним за руку, або торкаються до товариша і бажають щось один одному на цей день.
Наприклад:
- Привіт, Поліно,( обнімаючи її) я бажаю тобі веселого дня.
Визначають настрій з яким прийшли до школи за допомогою смайликів.
Далі учні визначають який сьогодні день тижня ( при цьому вибирають правильну відповідь з пропонованих) число, місяць (аналогічно), а пору року вибирають з пропонованих малюнків саме той який відповідав би осені.
ІІ.Етап цілепокладання.
1.Лічба по колу. Лічба предметів які знаходяться на коврику
Діти стають у коло, вчителька промовляє на вушко дитині, яка стоїть поруч, слово ―ранець‖. Учні по черзі пошепки передають це слово одне одному.
Останній гравець називає слово вголос.
- чи доводилося вам раніше чути таке слово? Що воно означає?
Який колір зібрав найбільшу групу?
Скільки ранців червоного кольору найбільше? (червоного, синього)?
2. Порівняйте ранці за такими ознаками: найвищий і найнижчий ранець, широкий – вузький.
3. Відшукайте ранці однакові за висотою/ шириною.
4.В групі розфарбуйте високий ранець зеленим кольором, низький – червоним .
Намалюйте біля високого ранця геометричну фігуру, яку нагадує вам ранець, а біля низького геометричну фігуру, на яку не схожий цей ранець. Чи зручним буде для вас круглий ранець?
5. Назвіть геометричні фігури, зображені на малюнку й оберіть ту фігуру, яка за формою найточніше відповідає формі ранця.
Заштрихуйте цю фігуру прямими лініями згори донизу.
Станьте у коло
Фізкультхвилинка ―Бедрик‖. Наталя Гуркіна (―З любов’ю до дітей‖, YouTube)
Діти виконують імітаційні рухи, відтворюючи зміст пісеньки.
Лічба предметів, які наявні в ранці / рюкзаку
1. Вірш « Миколка – першокласник» якщо Миколка правильно поклав річ у портфель – плесніть в долоні, якщо ж помилився — розвести долоньки.
Перший раз малий Микола Став збиратися до школи. Олівця поклав у сумку,
Книги, ручку, зошит, гумку,
М’яч, перо, граблі, подушку,
На обід м’яку пампушку,
Двох ведмедиків, лопату,
Білочку руду хвостату,
Лук і стріли, і рушницю, Ще й пухкеньку паляницю,
Ще стільця, стола і парту,
І географічну карту,
Трактора, машинку, мило —
Вже й надворі звечоріло. 43
Сів Миколка, дума думку:
―Чи усе поклав у сумку?‖.
(Н. Кир’ян)
- що сподобалося у вірші, що розсмішило?
- полічіть предмети, що лежать на парті, справа наліво. Скільки їх?
-зліва направо. Скільки предметів?
Отже предмети можна рахувати в будь-якому порядку і їхня кількість не зміниться.
Що треба зробити, щоб предметів стало менше (більше) на 1?
На скільки менше предметів у (Артема), ніж….. ?
У кого стільки ж предметів?
Скільки предметів ви забрали (додали)?
У кого більше предметів на столі? Чому?
Викладіть стільки олівців, скільки зошитів на столі у Поліни.
5.Покладіть альбом прямо перед собою. Під альбом покладіть лінійку. На альбом — пенал. Справа від альбому покладіть зелений олівець. Ручку - між альбомом і зеленим олівцем.
5. Графічний (математичний) диктант
«Поставте точку», «три клітинки праворуч», «одна ліворуч», «дві клітинки донизу, «від верхнього правого кута до лівого нижнього кута»
45
Діти, у мене для вас радісна новина! Мій знайомий чарівник запросив нас усіх у гості до своєї чарівної крамниці. У цій крамниці продаються чарівні ранці. Тактак, саме чарівні. Кожен ранець володіє незвичайною чарівною силою. Ось послухайте.
46
Перший чарівний ранець називається Смаколик. Його чарівна сила в тому, що у ньому ніколи не закінчуються різні смаколики — яблука, булочки, цукерки, все, що забажаєте. Тільки подумали про смачненьке, зазирнули в ранець — і ваше бажання відразу збулося.
Другий ранець — Знайко. Він знає відповіді на всі запитання. Не вмієш написати слово — зазирнеш у ранець, а там готова відповідь. Можна навіть до школи не ходити, а сидіти вдома і все запитувати у чарівного ранця.
Третій ранець — Добрик. Його сила в тому, що він дарує своїм господарям незвичайні подарунки-сюрпризи. Зробив добру справу — і в ранці з’являється подарунок! Зробив дві добрі справи — отримуй два подарунки!
Четвертий ранець — Хапайко. Його чарівна сила в тому, що у нього може потрапити все, що тільки забажає його господар. Захотілося вам блокнот, як у товариша — Хапайко тут же вхопить, і ось уже блокнот у вашому ранці.
Ми можемо обрати лише один ранець для всіх. Добре поміркуйте, який ранець нам потрібен найбільше, який допоможе нам стати справжніми друзями, добрими людьми. Я теж обиратиму ранець для нас, і я вже знаю, який оберу. А ви вже все обміркували? Тоді станьте поряд з ранцем, який обрали. Поясніть свій вибір.
Я дуже рада, що вам сподобався Добрик. Мені він теж найбільше припав до душі. Смаколики нам придбають батьки, відповіді на всі запитання ми знайдемо самі, у школі, та й бути хапайками зовсім не хочеться. А Добрик допоможе нам стати чесними, добрими, щирими, працьовитими людьми!
7. Перегляд мультфільму «Казка про дружбу / Рюкзачок».
https://www.youtube.com/watch?v=xVPTaFzVwmg
Обмін враженнями
Діти обидва слова означають схожі предмети і часто на ранець
кажуть «рюкзачок» або «наплічник». 47
ІV. Етап рефлексійно-оцінюючий
13