Урок. Навчання грамоти "Закріплення вміння вимовляти звуки [с], [сʹ], вивчення букв С, с. Формування аудіативних умінь за віршем Г.Чубач і малюнками. Мовленнєва гра. Диференційован

Про матеріал
Урок з інтегрованого курсу "Навчання грамоти" "Закріплення вміння вимовляти звуки [с], [сʹ], вивчення букв С, с. Формування аудіативних умінь за віршем Г.Чубач і малюнками. Мовленнєва гра. Диференційований підхід у формуванні вмінь читати. Розмальовування друкованої букви С. Написання рядкової букви с. Звуко-складовий аналіз слів. Списування друкованих речень." Підручник Буквар 1 клас Захарійчук 2018.
Перегляд файлу

Тема уроку. Закріплення вміння вимовляти звуки [с], [сʹ], вивчення букв С, с. Формування аудіативних умінь за віршем Г.Чубач і малюнками. Мовленнєва гра. Диференційований підхід у формуванні вмінь читати. Розмальовування друкованої букви С. Написання рядкової букви с. Звуко-складовий аналіз слів. Списування друкованих речень.

Мета: закріпити вміння вимовляти звуки [с], [сʹ], вивчити букви С, с; формувати аудіативні вміння за віршем Г. Чубач; формувати вміння виконувати синтетичні та аналітичні дії зі звуками; вчити читати склади, слова з новою буквою, розвивати фонематичний слух у дітей, навчити писати рядкову букву с;,  склади та слова з нею, списування друкованих речень; розвивати пізнавальні інтереси, уміння порівнювати, аналізувати, збагачувати словниковий запас учнів,  виховувати бажання вчитися, виховувати любов і бережливе ставлення до природи та України.

 

Очікувані результати:

З увагою сприймає усні репліки співрозмовника, доречно реагує на них.

Слухає і розуміє коротке монологічне висловлювання.

Має уявлення про букви і звуки,про склад; вимовляє слова по складах.

Розрізняє голосні і приголосні звуки за звучанням та способом вимовляння.

Має уявлення про речення, визначає кількість слів у реченні.

Складає речення за малюнком.

Сприймає прості медіа продукти

Читає прості та обернені склади з вивченими буквами; слова; речення з правильною інтонацією.

називає і розбірливо пише вивчені літери українського алфавіту, дотримуючись графічних, технічних, гігієнічних вимог;

розрізняє друковане і рукописне письмо;

списує слова і речення з друкованого і рукописного тексту;

Обладнання: мультимедійний комплекс;  розрізна азбука; набори звукових моделей;, «світлофор настрою», картки з друкованими та рукописними  буквами С, с., лего-цеглинки, алфавітні пазли, мнемосмужки. малюнки предметів, у словах–назвах яких є буква с.

 

ХІД УРОКУ

 І .Підготовка мовного апарату

1.Вправи на дихання

- «гріємо ручки» -тремо долоньки, вдихаємо тепле повітря і видихаємо

- «дмухаємо на листочок» - долоньки до верху

- «надуваємо кульку»- використовуючи звук с

2. Артикуляційні вправи

- жуємо жуйку (вправа для щелеп);

- вправа «Годинник» (для язика) ;

- Вправа «Усмішка» ( для губ)

3.Чистомовка

-ок, -ок, -ок ----починаєм наш урок

-ти, - ти, - ти, ----урок навчання грамоти

Вправа «Очікування», «Світлофор настрою»

ІІ. Повторення вивченого матеріалу.

1. Гра « Впіймай перший звук і охарактеризуй» ( діти фішкою показують)

2. Формування в учнів орфоепічних умінь. Гра «Алфавітні пазли»

3. Робота з реченням: Склади речення за мнемосмужками.

ІІІ. Мотивація навч.д-сті

  1. Вчитель читає вірш Ганни Чубач «Сіло сонце на сосну»
  2. Змістовий аналіз

        Про кого йдеться у вірші?

-          Що сонце зробило ?

-          Куди сіло сонце?

  1. Промовляння слів сосна, сіло

• Звуковий аналіз слова сосна,

— Який звук чуємо на початку  слова сосна? ([с]). Навчимося правильно вимовляти цей звук. Ваші голосові зв’язки ледь напружені, передня частина язика наближається до передніх зубів; утворюється вузька щілина, а широка частина язика спирається на нижні зуби; голосу не додавайте.

• Звуковий аналіз слова сіло.

— Який звук чуємо на початку слова сіло? ([сʹ]). Звук [сʹ] промовляють майже так, як звук [с], тільки ми притискуємо до піднебіння передню й середню частину язика. Звук вимовляємо м’яко.

Висновок: ці два звуки позначає буква с.

ІV. Повідомлення теми та задач уроку

    Сьогодні ми познайомимось з буквою «ес» та звуками, які її позначають. Навчимося читати слова з цією буквою, писати маленьку букву «ес», склади і слова з нею.

V. Вивчення нового матеріалу

Ознайомлення з друкованою та прописною буквою «ес», аналіз будови букви, порівняння великої і малої букв Сс. 

Аналітико-синтетична робота: звуко-буквені зіставлення; аналіз складових і звукових схем (сосна,  сіло ); вимова звуків, вивчених букв; визначення наголошених звуків, складів у словах–назвах намальованих предметів. (сосна , сіло)

4.Робота з «Букварем».

1. Розгорніть «Буквар» на с. 62. Розгляньте зелену плашку друкованими буквами С, с, а також рукописними, які ви будете писати в зошиті. За плашкою намальований зелений кущ з червоними ягідками — суницями. Який перший звук у цьому слові? Який це звук? Поруч намальовані «веселі» букви С. Розгляньте їх. З чого вони зроблені? Що вони вам нагадують? Під буквами написано: Бачу С, с чую [с], [сʹ]. Як ви це розумієте?

2. Створення техніки читання.

— Приготуйтеся вимовляти звук [с], але вимовте наступний голосний: са, со, си, су.

— Приготуйтеся вимовляти звук [сʹ], але вимовте наступний звук [і]. (Сі).

3.. Читання променевих таблиць: відпрацювання техніки читання.

4. Утворення слів зі складів; читання слів із використанням складів і малюнків.

5. Гра «Хто в якому будинку живе?»

— Розгляньте малюнки. Хто зображений на них? Вимовте слова–назви тварин, у яких є склад з буквою с.  Яке питання поставимо до них ? (хто?)  Чому?

6. Розгляд предметів у «віночку» (смородина, сім, сосна, соняшник).

— Із слів–назв предметів у «віночку» виберіть слова–назви рослин. Поділіть слово–назву рослини — куща на склади. Смородина,соняшник. сосна –на яке питання відповідає? ( що?)

 

7. Робота в зошиті  (с. 52).

• Виконання вправ 1–4.

— Сьогодні ми будемо вчитися писати рядкову букву с. Характеристика структури букви.

— Мала буква с нагадує півовал, який ви вже писали. Починаємо

писати рядкову літеру с нижче верхньої рядкової лінії. Заокруглюємо ліворуч і ведемо вгору до верхньої рядкової лінії, не відриваючи руки, ведемо вниз похилу із заокругленням унизу вправо до середини робочого рядка. Пишемо під лічбу: і — 1 — і.

2. Написання трьох букв с (с. 53 зошита). Аналіз помилок, надання індивідуальної допомоги учням. Аналіз з’єднань (нижнє, середнє, верхнє).

3. Списування з друкованого тексту (с. 53 зошита).

ІІІ. Підсумок уроку.

«Назвіть звуки [с], [сʹ].» (Дівчинка читає вірш про Україну )

Семен сказав синам: «Скосіть сіно».

Сини скосили сіно.

Старий Семен сказав синам: «Спасибі».

— Яку букву ви писали сьогодні? Які звуки вона позначає?

ІV. Підсумок уроку. Рефлексія .Самооцінювання. (Оберіть та підніміть відповідну цеглинку LEGO DUPLO)

 

 

 

 

 

 

 

 

СЛ    СУМ   СОН      САМ          

СА        СІ

 

Лис - у  лісі.

 

У  Ліни-сливи.

 

 

Будинок                літер


 


Ідеї на тему «Сова» (65) | сови, совенята, малюнок сови


 


Pinterest


 


Картинка Для Детей Малина На Прозрачном Фоне – Telegraph


 

docx
Пов’язані теми
Українська мова, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Інкл
Додано
29 листопада 2023
Переглядів
259
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку